עדיין לא חברים שלנו ביוטיוב ובפייסבוק? :( חבל בדרך כלל אנחנו ממש נחמדים:

בונה אתרים » בחירת נושאים לאתר – רעיונות לתוכן איכותי עם דגש על קידום בגוגל

בחירת נושאים לאתר – רעיונות לתוכן איכותי עם דגש על קידום בגוגל

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו

אז כמו שאתם כבר יכולים להבין אחד הפרמטרים החשובים ביותר בתחום של קידום אתרים הוא יצירת עמודים חדשים וכתיבת תוכן איכותי. לאחר שדיברנו על איך לכתוב תוכן איכותי לאתר מה שנותר לעשות זה ללמוד כיצד לבחור נושאים לעמודים השונים שניצור.

במאמר הבא אציג בפניכם כמה דרכים שבאמצעותם תוכלו למצוא נושאים שעליהם ניתן  לכתוב תוכן שיעזור להביא לקוחות חדשים לעסק, יגדיל את כמות הכניסות לאתר ויחזק את הקידום שלכם בגוגל.

צפו בסרטון הבא על מנת להבין איך לבחור נושאי תוכן לעמודים באתר

בחירת נושאים לאתר – רעיונות לתוכן איכותי עם דגש על קידום בגוגל

הרשמה לרשימת תפוצה:

בחירת נושאים לעמודים באתר

נקודת המבט שצריך בזמן בחירת נושאים לאתר

בסופו של דבר כאשר אנחנו כותבים תוכן לאתר המטרה המרכזית של הפעולה הזאת היא להביא לקוחות/כניסות לאתר. כתיבת תוכן שלא רלוונטי לשירותים שאתם מציעים לא רק שלא תביא לקוחות לעיתים היא גם תביא פניות לא רלוונטיות שיבזבזו את הזמן שלכם.

לצורך הדוגמא פרסמתי באתר בעבר מדריך של פתיחת וואטסאפ עסקי, מדריך זה הפך למאוד פופולרי והביא אותי למצב שבו בעבר הייתי מקבל כמעט כל יום טלפון בנושא עם שאלות על וואטסאפ. אז איפה הבעיה? אני לא עוסק בנושא של וואטסאפ ולא רוצה לעסוק בו כך שאותם טלפונים היו בזבוז מוחלט של הזמן שלי.

אחד האסטרטגיות שלי כאשר אני כותב תוכן באתר היא מה יכול להיות רלוונטי ללקוחות הפוטנציאליים שלי תוך כדי הגעה לכמה שיותר אנשים, ולמרות שהנושא של וואטסאפ עסקי פונה בעיקר לבעלי עסקים שהם קהל היעד שלי המאמר הספציפי הזה הביא יותר נזק מתועלת.

אז מתוך הדוגמא הזאת אם למשל אני רוצה לפנות בעיקר ללקוחות שמעוניינים בבניית אתר אז הנושאים שאני אצטרך לבחור לתוכן בעמוד יהיו נושאים הקשורים לתחום של בניית אתרים.

כאשר אנחנו כותבים תוכן לאתר המטרה בסוף היא שיקראו את התוכן ולכן אם נבחר נושאים שלא מעניינים אף אחד אז אנחנו סתם נבזבז זמן ואנרגיה על תוכן שאף אחד לא יקרא ובשביל שזה לא יקרה מתחת תוכלו למצוא כמה דרכים שבהם תוכלו למצוא נושאים לתוכן באתר.

בחירת נושאים באמצעות מחקר מילות מפתח

על הנושא של מחקר מילות מפתחת אנחנו כנראה עוד נדבר בהרחבה בעתיד אבל בגדול מה שזה אומר זה שאתם מנסים למצוא ביטויים/שאילתות שעליהם עושים הרבה חיפושים בגוגל ולפי זה אתם בוחרים את הנושאים לאתר.

חשוב לקחת בחשבון שכאשר אתם מנסים להתחרות על ביטויים בגוגל עם כמות חיפושים גדולה זה אומר שהתחרות על המקומות והעמודים הראשונים תהיה גדולה וככל שהתחרות יותר גדולה הסיכוי שלכם לקבל כניסות מנושא כל כך תחרותי תקטן.

הפרקטיקה הנכונה היא לקחת את הביטויים הקטנים יותר שלא מקבלים הרבה כניסות ולהתמקד בהם. כאשר יש לכם באתר הרבה נושאים קטנים שלא מקבלים הרבה כניסות זה בסוף מתחיל להצטבר לכמות כניסות מכובדת.

בחירת תוכן לאתר לפי שאלות של לקוחות

דרך נוספת ויעילה לבחור נושאים לאתר היא לפי שאלות שאתם מקבלים מהלקוחות שלכם. אז במידה ואני מקבל שאלה שחוזרת על עצמה הרבה פעמים מלקוחות שונים אז המסקנה היא שזאת שאלה שמעניינת הרבה אנשים ואני אצור מדריך בנושא.

אחד היתרונות הנוספים של הטכניקה הזאת היא שבעתיד אם אני מקבל את השאלה פעם נוספת במקום לתת את אותו הסבר אוכל לשלוח ללקוח קישור למדריך/סרטון וזה יחסוך לי את הזמן בלהסביר את אותה תשובה כל פעם מחדש.

אני עוסק בתחום של בניית אתרים בוורדפרס והרבה מהלקוחות שלי לפעמים צריכים עזרה בעריכה  ויצירה של עמודים. בעבר הייתי צריך להשקיע זמן ולנסות ולענות להם על השאלות הבסיסיות ולאחר שיצרתי מדריך של עריכת עמודים באלמנטור ומדריך של עריכת עמודים בוורדפרס אז אני כבר לא צריך להשקיע זמן בהסברים. אני פשוט שולח אותם לסרטון ונותן להם להסתדר לבד (ומרביתם מצליחים).

דוגמא נוספת של שאלה שחזרה על עצמה מכמה פניות שונות היא מה עדיף וויקס או וורדפרס? ואני יכול להגיד לכם שהמדריך שעשיתי בנושא הספיק כבר להביא לי כמה לידים שהפכו ללקוחות.

בחירת נושאים לפי השירותים שאתם מציעים

הדרך הבאה לבחירת נושאים לאתר היא לפי השירותים שאתם מציעים. דרך זאת יעילה במיוחד והיא מאפשרת לנו לקחת נושאים ספציפיים לחלק מהשירותים שאנחנו מציעים ולתת תשובות לשאלות שהלקוח הפוטנציאלי יכול לשאול.

לצורך הדוגמא אחד התחומים שאני הכי אוהב לעסוק בו הוא התחום של עיצוב באנרים. כאשר מישהו מחפש סיוע בתחום של עיצוב באנרים השאלות שהוא יכול לשאול את עצמו הם אילו סוגי באנרים לבחור, איזה גודל באנרים לבחור, האם להשתמש באנימציה בבאנר או לא? וכו’…

ברגע שאתם כותבים מאמר רלוונטי לכל אחד מהשאלות האלו אתם מגדילים את הסיכוי להופיע בחיפושים בגוגל תחת שאילתות כאלו ואחרות ובסופו של יום המאמרים האלו מביאים לקוחות חדשים לעסק לאותו שירות שאתם מעוניינים להציע.

בחירת נושאים שהמתחרים כותבים עליהם

הדרך האחרונה שנדבר עליה כאשר אנחנו רוצים לבחור נושאים לאתר היא בחירת נושאים לפי המתחרים שלנו.

השיטה הזאת כי כנראה הפשוטה ביותר כי היא לא משקיעה מחשבה בכלל. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להיכנס לגוגל ולעשות חיפוש על חברות שעוסקות באותו התחום עיסוק שלכם.

לאחר מכן כנסו לאתר או תבצעו סריקה של אתר המתחברים באמצעות כלים כמו Screaming Frog ותנסו לשאוב רעיונות לתוכן באתר שלכם מתוך האתרים של המתחרים. כל עמוד תוכן שרלוונטי למה שאתם מציעים יכול להיות רעיון לעמוד תוכן גם לאתר שלכם.

אל תחמיצו אף פוסט

אהבתם את מה שיש לנו להציע? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונדאג לעדכן אתכם על פוסטים חדשים.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו
יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

איך לבחור אחסון אתרים מומלץ

מחפשים אחסון אתרים מומלץ, זול ואיכותי? במאמר הבא תוכלו לצפות במספר אחסונים מובילים מישראל ומחו"ל לצד המלצות אישיות, ביקורות ומחירים לכל אחסון.

11 כללים לכתיבת תוכן לאתר

כתיבת תוכן לאתר הוא אחד הנושאים החשובים ביותר בתחום של בניית אתרים וקידום בגוגל. במאמר הבא תוכלו לצפות ב-11 כללים חשובים לכתיבת תוכן איכותי לעמודים באתר.

בחירת שם דומיין לאתר

מעוניינים לרכוש דומיין ולא יודעים מה צריך לקחת בחשבון לפני הרכישה? במדריך הבא נלמד אתכם מהם הבדיקות שצריך לעשות לפני שרוכשים דומיין ומה מאפיין דומיין טוב.

פתיחת וואטסאפ עסקי

המדריך המלא לפתיחת וואטסאפ עסקי (WhatsApp Business). במדריך זה נלמד אתכם איך להגדיר את פרטי העסק, איך ליצור הודעות מהירות, איך לנהל את הלקוחות שלכם ועוד...

פתיחת דף פייסבוק עסקי

פתיחת דף עסקי בפייסבוק היא פעולה פשוטה שלא מצריכה מאמץ או השקעה כספית. במדריך זה נלמד אתכם צעד אחר צעד איך לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק בצורה נכונה.

מדריך העלאת אתר לאוויר

העלאת אתר לאינטרנט היא לא פעולה מסובכת. במדריך זה המיועד למתחילים נלמד אתכם כיצד לרכוש דומיין ושרת אחסון ומה עליכם לעשות על מנת להעלות את האתר שלכם לרשת.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

    כתיבת תגובה

    מלאו את כל השדות על מנת להשאיר תגובה (האימייל שלכם לא יוצג באתר).

    כלי נגישות