עדיין לא חברים שלנו ביוטיוב ובפייסבוק? :( חבל בדרך כלל אנחנו ממש נחמדים:

בונה אתרים » מדריך ניהול חנות אינטרנטית WooCommerce (ווקומרס) בוורדפרס

מדריך ניהול חנות אינטרנטית WooCommerce (ווקומרס) בוורדפרס

נכתב ע"י יוחאי ירמיהותגובה אחת

בשנים האחרונות ווקומרס (WooCommerce) שעובדת על וורדפרס הפכה להיות אחת הפלטפורמות המובילות לבניית חנות אינטרנטית. במדריך הבא אלמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת שתוכלו לנהל ולערוך חנות וירטואלית בעצמכם ללא סיוע של בונה אתרים.

לפני שאנחנו מתחילים חשוב לציין שבשביל שהמדריך הזה יסייע לכם צריכה להיות לכם הבנה בסיסית לעריכה וניהול של אתר וורדפרס. אם עדיין אין לכם את ההבנה יש לנו באתר מגוון מדריכים לוורדפרס וכדאי להתחיל את ההדרכה מללמוד איך לערוך עמוד בוורדפרס וגם איך לערוך עמודים באלמנטור.

בנוסף לכך המדריך הבא יתאים לכם רק במידה וכבר יש לכם חנות ווקומרס מותקנת באתר. על בניית חנות דיגיטלית כנראה אני אעסוק במדריך עתידי ואולי גם אצור בנושא קורס דיגיטלי בפרויקט חדש שאני עובד עליו בתקופה האחרונה.

צפו בסרטון הבא על מנת להבין בצורה טובה יותר איך לערוך חנות אינטרנטית בוורדפרס

סרטון הדרכה -ניהול חנות בוורדפרס

הרשמה לרשימת תפוצה:

מדריך Woocommerce (ווקומרס) לניהול חנות אינטרנטית

עריכת תצוגת מוצרים

הדבר הראשון שאנחנו הולכים ללמוד זה כיצד לערוך את התצוגה של המוצרים שמופיעים בחנות. ההגדרות הבאות יאפשרו לכם להגדיר כמה מוצרים יופיעו בכל שורה, כמה מוצרים יופיעו בכל עמוד בחנות ומה האופן שבו יוצגו המוצרים שבחנות.

על מנת לבצע את השינויים תחילה יש להתחבר לוורדפרס ולאחר לכן בתפריט העליון יש ללחוץ על הכפתור של “התאמה אישית”. בחלון שיפתח תבחרו בתפריט הימני באפשרות של “ווקומרס” ושם תבחרו באפשרות של “קטלוג מוצר”.

בחלונית שתיפתח תהיה לכם האפשרות לשנות את כמות המוצרים שיופיע בשורה, את כמות השורות שיופיעו בעמוד, את הצורה שבה יוצגו מוצרים בחנות ואת הצורה שבה יוצג עמוד החנות והקטגוריות.

אם תרצו ובמידה והגדרתם תמונות לקטגוריות בחנות קיימת האפשרות להציג בעמוד החנות רק קטגוריות במקום מוצרים (מתאים בעיקר לחנויות עם הרבה מאוד מוצרים והרבה מאוד קטגוריות של מוצרים).

עריכת חנות וירטואלית בוורדפרס

הוספת מוצרים בעמודים סטטיים בחנות

כאשר אנחנו משתמשים בחנות אינטרנטית של ווקומרס יש לנו את היכולת להוסיף מוצרים גם לעמוד הראשי ולעמודים שונים באתר. בדרך כלל כאשר אתם בונים חנות וירטואלית ומשתמשים בסיוע של תבנית וורדפרס עם עיצוב מוכן אז המוצרים יופיעו באופן אוטומטי בעמוד הראשי של האתר ולעיתים גם בעמודים פנימיים. ככה זה בדרך כלל כאשר יש מוצרים בעמוד הראשי.

תצוגת מוצרים של החנות בעמוד הבית

הקוד של המוצרים נטען באמצעות Shortcode שמאפשר לנו לטעון בתוך כל עמוד באתר את הקוד עם המוצרים שאנחנו רוצים להציג. בדרך כלל השורטקוד הבסיסי שבו אנחנו משתמשים יהיה הקוד שמופיע מתחת ובאמצעות הקוד הזה נוכל לטעון את כל המוצרים בחנות.

[products]

כאשר אנחנו טוענים את הקוד של [products] לתוך העמוד אז הקוד המקוצר (shortcode) יטען עבורנו את כל המוצרים באתר לתוך העמוד הראשי. הקוד שציינתי מעל הוא הקוד הבסיסי ביותר אבל ניתן להעביר בתוך הקוד הזה גם פרמטרים שונים שיאפשרו לנו לשנות את התצוגה של המוצרים ואת סוג המוצרים שיופיעו בעמוד.

באמצעות הפרמטרים שאציג מתחת תוכלו ללמוד כיצד להגביל את כמות המוצרים שיוצגו, איך לבחור את סדר ההצגה שלה ואפילו איך להציג מוצרים נבחרים שאנחנו רוצים שיופיעו בעמוד. בדרך כלל מומלץ לבחור להציג בעמוד הראשי רק את המוצרים שאתם רוצים לקדם ועדיף לא לטעון אותם באופן אוטומטי.

למי שרוצה ניתן גם לראות מידע נוסף על השורטקודים של ווקומרס בעמוד הבא. מתחת אני אנסה להציג לכם את הפרמטרים היותר נפוצים שעושים בהם שימוש בעת טעינת/בחירת מוצרים בחנות.

הצגת מוצרים בעמוד לפי ID

אחד הפרמטרים שלדעתי הם היעילים ביותר להצגת מוצרים בחנות זה לפי ה-ID שלהם. שיטה זו מאפשרת לנו לבחור להציג אך ורק את המוצרים שאנחנו רוצים לקדם וזאת במקום לאפשר ל-Woocommerce לבצע את הבחירה עבורנו.

בשביל למצוא מספר מזהה לעמוד בוורדפרס או למוצר לחצו כאן לצפייה במדריך בנושא. באמצעות הטכניקה הבאה יש לכם את האפשרות לבחור את המוצרים שיוצגו בעמוד הראשי ואני ממליץ גם שאם אתם מנהלים בלוג באתר אז רצוי להכניס לכל פוסט גם מוצרים רלוונטים לפוסט שאתם מפרסמים.

לצורך הדוגמא עם מדובר על חנות למוצרי קוסמטיקה ואני מפרסם מאמר על טיפוח עור הפנים אז אני אוסיף בתחתית המאמר מוצרים רלוונטים שמאפשרים לשמור על טיפוח עור הפנים.

[products ids="83,68,70,66,64,62"]

הגבלת כמות מוצרים

אופציה נוספת שיש לנו היא להגביל את כמות המוצרים שיוצגו בתוך העמוד שבו אנחנו רוצים להציג אותם. כאשר יש לנו בחנות הרבה מוצרים אז בדרך כלל נרצה להגביל את הכמות שלהם וניתן לעשות זאת באמצעות שדה של limit עם כמות המוצרים שאנחנו רוצים להציג

[products limit="8"]

הצגת מוצרים לפי קטגוריה / תגית

לעיתים כאשר נרצה ליצור עמודים מורכבים שמכילים מוצרים מסוימים מקטגוריות מסוימות נוכל לעשות זאת על ידי על ידי שימוש בקוד הבא והעתקה של ה-slug של הקטגוריה לתוך הקוד המקוצר.

ה-slug של הקטגוריה הוא בדרך כלל הטקסט שמופיע תחת האפשרות של מזהה כתובת (זוהי גם הכתובת שמופיע עבור העמוד של הקטגוריה בכתובת ה-URL של הדפדפן).

מתחת ניתן לראות כיצד להציג מוצרים כאשר הם שייכים לקטגוריה וגם מוצרים השייכים לתגית במידה והשתמשתם בתגיות.

למי שרוצה קצת לקבל הבנה על תגיות ועל קטגוריות אז אומנם זה מעט שונה ממוצרים אבל פרסמתי בעבר מדריך על ניהול בלוג בוורדפרס והסברתי שם גם על הנושא של תגיות וקטגוריות.

[products limit="8" category="basic"]
[products limit="8" tag="basic"]

שליטה בסדר הצגת המוצרים

שדה נוסף ויחסית שימושי בעת הצגת מוצרים בחנות הוא השדה של order. באמצעות שזה זה נוכל להחליט לפי אלו פרמטרים אנחנו רוצים להציג את המוצרים. נוכל להציג אותם לפי תאריך, מספר מזהה, לפי כמות הזמנות, לפי ביקורות ואפילו באופן רנדומלי.

קיימים כמה מפרמטרים שבהם נוכל להשתמש בעת הצגה של מוצרים בעמוד:

date – הצגה לפי תאריך הפרסום של המוצרים

id – הצגה לפי מספר המזהה של המוצרים (בדרך כלל יעבוד בצורה דומה לתאריך)

menu_order – יוצג לפי הסדר שהוגדר לכל מוצר באזור הגדרות (פעיל רק במידה וזה הוגדר בהגדרות של כל מוצר ומוצר)

popularity – הצגה לפי כמות הרכישות הגבוה ביותר

rand – הצגה רנדומלית של המוצרים (בכל פעם יוצגו מוצרים אחרים). לא בטוח יעבוד עם יש באתר תוסף זיכרון מטמון (תוסף Cache).

rating – הצגה לפי המוצרים עם הדירוג הגבוהה ביותר בחנות

title – הצגת המוצרים לפי הכותרת (בדרך כלל לפי סדר האלפבית)

[products limit="8" order="rating"]

שליטה בכמות העמודות

במידה ואתם רוצים להציג בעמוד הבית או בעמוד אחר מספר עמודות של מוצרים השונה ממה שהגדרנו עבור החנות באופן גלובלי אז ניתן לעשות זאת על ידי הגדרה של שדה columns עם מספר העמודות הרצוי. הקוד לדוגמא מתחת יציג 5 מוצרים בכל שורה והוא יגביל את התצוגה רק ל-10 מוצרים

[products limit="10" columns="5"]

עריכת מוצר בחנות

לאחר שהצלחנו להבין כיצד להוסיף מוצרים גם בעמודים שהם לא עמודי קטגוריה כעת נותר להבין כיצד לערוך מוצרים קיימים בחנות.

התהליך מאוד פשוט באופן יחסי. כל מה שעליכם לעשות זה להיכנס למוצר שאותו אתם רוצים לערוך ובתפריט העליון ללחוץ על הכפתור של “עריכת מוצר”. בתור האזור ניהול של וורדפרס יהיו לכם את האפשרויות הבאות שבאמצעותם ניתן לערוך את המוצר.

עריכת תמונת מוצר וגלריית מוצרים

כאשר אנחנו רוצים ליצור מוצר או לערוך אותו בחנות אז הדבר הראשון שתרצו לעשות זה לשנות את תמונת המוצר אל תמונת המוצר החדשה שאתם רוצים שתופיע. בגדול יש לנו אפשרות לשנות את תמונת המוצר כפי שניתן לראות בתמונה מתחת מתוך אזור הניהול של המוצר ובנוסף יש לנו את היכולת להוסיף גם גלריית תמונות למוצר.

השימוש בגלריית תמונות יתאים בעיקר כאשר יש לנו מוצר עם כמה תמונות שונות (אולי מזוויות שונות) ואנחנו רוצים להציג את כולם. בתבניות מסוימות התמונות גלריה יוצגו מתחת למוצר ובתבניות אחרות הם יוצגו לצד המוצר.

עריכת תמונת מוצרת וגלריית תמונות

עריכת שדה תיאור המוצר

כאשר אנחנו עורכים את עמוד המוצר השדה הראשון שאנחנו יכולים למלא הוא השדה של תיאור המוצר. בשדה זה נוכל להכניס את התוכן שאיתו אנחנו רוצים לתאר את המוצר והתוכן שנכניס לא יופיע לצד המוצר אל מתחת למוצר תחת התווית של “תיאור”.

בתמונה מתחת ניתן לראות כיצד התיאור של המוצר יופיע כאשר אנחנו ממלאים תוכן בשדה זה. במידה ואנחנו משאירים את השדה ריק אז התווית של תיאור תעלם מהעמוד.

עריכת תיאור מוצר

עריכת תיאור קצר של המוצר

תיאור קצר הוא האזור שממנו נטען הטקסט הקצר שיופיע לצד המוצר. בדרך כלל טקסט זה הוא החשוב ביותר והוא יצטרך לכלול תיאור קצר של המוצר ואת המאפיינים/תכונות העיקריים שלו.

השדה של “תיאור קצר של המוצר” מופיע בעמוד העריכה מתחת לאזור העריכה של התיאור כפי שהוצג מעל. בתמונה מתחת ניתן לראות איך נראה השדה שמתוכו אנחנו יכולים לערוך את התיאור הקצר של המוצר.

עריכת תיאור קצר של המוצר

עריכת מחיר המוצר

כאשר אנחנו רוצים לערוך מחיר של מוצר עלינו למצוא בתוך עמוד העריכה את האזור של נתוני המוצר ושם תחת האפשרות של כללי תהיה לנו את היכולת לבחור “מחיר רגיל” וגם “מחיר מבצע”.

במידת הצורך ניתן לבחור רק מחיר רגיל ואם אנחנו בוחרים גם מחיר מבצע הוא יופיע לצד המחיר עם קו קרוס שיראה שזה מחוק. המחיר מבצע לפעמים יכול לסייע בשיפור המכירות של האתר (בעיקר כאשר זה באמת מבצע).

עריכת מחיר למוצר

הוספת טאבים / אזורי תוכן בהתאמה אישית

באופן רגיל כאשר אנחנו יוצרים מוצר באמצעות ווקומרס אז האזורי תוכן היחידים שיופיעו לנו הם “תיאור” ולעיתים גם חוות דעת (כל עוד זה מוגדר בעמוד המוצר ובתבנית).

במידה ואנחנו רוצים ליצור אזורים נוספים לכל מוצר ניתן לעשות זאת אמצעות תוסף שנקרא Custom Product Tabs for WooCommerce ואת התוסף ניתן להוריד בגרסה החינמית מתוך ספריית התוספים של וורדפרס.

תוסף טאבים למוצרים בווקומרס

לאחר הורדה והתקנה של התוסף בכל מוצר בחנות תופיע לכם האפשרות של Custom Tabs ותחת נתוני המוצר ושם תהיה לכם האפשרות ליצור תוויות מוצר נוספת בהתאמה אישית ולהגדיר את התוכן של כל אחת מהאפשרויות השונות.

הוספת טאבים בהתאמה אישית למוצר

ניתן לראות שבתמונה מעל הגדרתי עבור המוצר תוויות נוספות כמו תכונות, הוראות שימוש ורכיבים. השדה של תיאור ושל חוות דעת נטען מתוך העמוד עצמו והוא לא קשור ל-Tabs שהוספנו באמצעות התוסף.

הגדרת קטגורית מוצר ותגיות

במידה ואתם משייכים כל מוצר בחנות אל קטגוריה מסוימת תוכלו לעשות זאת בקלות מתוך עמוד המוצר. ניתן לעשות את אותה פעולה גם לתגיות וחשוב להבין איך התגיות עובדות לפני הוספה שלהם בשביל לא ליצור המון עמודי זבל באתר שיפגעו בקידום שלו בגוגל.

תוכלו לראות איך אפשר לשייך מוצר אל קטגוריה ואם תרצו ניתן גם להוסיף קטגוריה חדשה ואפילו ליצור תגיות מוצר במידה והם לא קיימות באתר. מתחת ניתן לראות שבאתר יש אך ורק קטגוריות כרגע וללא תגיות.

קישור מוצר לתגיות וקטגוריות

יצירת מוצר חדש

לאחר שהצלחנו להבין איך עורכים מוצר כעת כל מה שנותר לעשות זה ליצור מוצר ולערוך אותו כפי שהסברתי מעל בחלק של עריכת מוצר.

בשביל ליצור מוצר חדש בחנות יש צורך להיכנס ללוח הבקרה, לבחור באפשרות של “מוצרים” וללחוץ על האפשרות של “הוסף חדש”. אתם יכולים גם להוסיף מוצר חדש מהתפריט הימני וגם מתוך עמוד מוצרים.

יצירת מוצר חדש בחנות

לאחר מכן יש ליצור את המוצר החדש ולהגדיר כותרת, תמונה, מחיר וכל מה שציינתי בחלק של עריכת מוצר בחנות. לאחר הוספת כל המידע עבור המוצר יש צורך לעדכן את העמוד ולאחר מכן הוא יופיע בתוך החנות.

הגדרת אפשרויות משלוחים בחנות

כאשר אתם רוצים להגדיר משלוח בחנות או לשנות אפשרויות משלוח קיימות ניתן לעשות זאת מתוך ההגדרות של ווקומרס.

בשביל לשנות את המשלוחים יש להיכנס אל אזור הניהול ולבחור באפשרות של “ווקומרס”, לאחר מכן לחצו על “הגדרות” ובתפריט העליון תבחרו באפשרות של “משלוח”. במידה ויש לכם אזור מוגדר תבחרו אותו (בדרך כלל מגדירים את זה על ישראל) ובמידה ולא אז ניתן ליצור אזור חדש ושם להגדיר את אפשרויות המשלוח.

הוספת משלוח ווקומרס

במידה ויש לכם שיטות משלוח קיימות ניתן לערוך אותם או לבטל את ההופעה שלהם על ידי כיבוי הלחצן של פעיל. אם אתם רוצים להוסיף משלוח חדש ניתן ללחוץ על הכפתור של “הוסף שיטת משלוח” ולבחור את סוג המשלוח שאתם רוצים להגדיר.

אפשרויות המשלוח הקיימות הם תעריף קבוע, משלוח בחינם ואיסוף מקומי. האופציה של תעריף קבוע יכולה להתאים למשל למשלוח עם עלות קבועה כמו משלוח עם שליח של DHL, או משלוח בדואר רשום כאשר משקל המוצר זהה והמחיר לא משתנה לכל מוצר.

האופציה של איסוף מקומי היא אפשרות משלוח שתוכלו להגדיר במידה ויש לכם חנות פיזית ואתם מאפשרים ללקוחות של החנות להגיע ולאסוף את המוצרים לאחר שהם שילמו עליהם בחנות האינטרנטית.

והאפשרות של משלוח חינם בדרך כלל היא אפשרות שניתן להוסיף במידה ורוכשים מוצרים בחנות בעלות מינימלית. למשל עם רוכשים בחנות בעלות של למעלה מ-200 ש”ח אז המשלוח יהיה בחינם. את האפשרות של “כמות הזמנה מינימאלית” ניתן להגדיר מתוך ההגדרות של משלוח בחינם לאחר שאתם מוסיפים את המשלוח לחנות.

הגדרת תשלום / סליקה

לאחר שהצלחנו להגדיר את המשלוח בחנות הדבר הבא שנותר לעשות הוא להגדיר את אפשרויות התשלום. על מנת שתוכלו להגדיר תשלומים בחנות יש להיכנס אל ווקומרס >> הגדרות >> תשלומים.

בעמוד של תשלומים תוכלו לראות את כל אפשרויות התשלום. בדרך כלל חנות דיגיטלית של Wocommerce מגיעה עם אפשרויות תשלום של פייפאל (Paypal), העברה בנקאית, חיוב טלפוני ומזומן בעת המסירה.

הגדרת תשלומים בחנות

אני בדרך כלל לוקח את האפשרות של “תשלום בהמחאה” ומשנה אותה לחיוב טלפוני מה שיאפשר לאנשים לבצע הזמנה באתר ולקבל טלפון מהחנות וגבייה של התשלום עבור המוצרים באופן טלפוני (בדרך כלל סליקה טלפונית).

רצוי גם לפתוח חשבון Paypal עסקי ולחבר אותו לחנות. התהליך של חיבור החשבון לחנות הוא מאוד פשוט וכל מה שאתם צריכים לעשות זה לסמן את האפשרות של “פייפאל סטנדרט” ולהגדיר את כתובת הדואר האלקטרוני של פייפאל בתוך החנות שלהם.

במידה ואתם מאפשרים תשלום באשראי/ויזה בדרך כלל תצטרכו לבקש מספק האשראי שמולו אתם מתנהלים תוסף לוורדפרס שמאפשר גם לבצע תשלומים בחנות וירטואלית. למרבית ספקי האשראי יש תוספים אך במקרים רבים הם יהיו בתוספת עלות של כמה מאות שקלים ויצריכו הגדרה בסיסית ראשונית. נסו לבדוק האם מי שמספק את התוסף גם מספק תמיכה או חוברת הוראות פשוטה להתקנת התוסף.

הגדרות אימיילים לחנות

השלב הבא בהתאמת החנות באופן אישי לעסק שלנו היא להגדיר את הודעות המייל שנשלחות לכל לקוח שרוכש את המוצר. בגדול לאחר כל הזמנה יקבל הלקוח הודעה במייל שמבשרת על כך שההזמנה התקבלה ואתם בתור בעלי החנות תקבלו הודעה נוספת עם פרטי ההזמנה.

על מנת להתאים את ההודעות האלו קצת יותר אל החנות ואל העסק ניתן להיכנס אל ווקומרס >> הגדרות >> אימיילים.

בעמוד המיילים תוכלו לראות את כל הודעות האימיילים שנשלחות בכל האפשרויות שיש בחנות כמו: הזמנה חדשה, ביטול הזמנה, הזמנה שנכשלה, הזמנה בטיפול, השלמת הזמנה ועוד.

ניתן לערוך את ההודעות באופן אישי אך זה מורכב יותר ומצריך ידע בעריכת קוד כך שלא נעסוק בזה במדריך הנוכחי. בעמוד של הודעות אימייל אתם תצטרכו לרדת אל תחתית העמוד ושם תהיה לכם האפשרות של “אפשרויות שולח אימייל” ותהיה לכם האפשרות להגדיר את כתובת המוען, תמונת עיצוב לוגו, טקסט כותרת תחתונה וצבעים שיופיע בכל מייל שנשלח. הגדרת תצוגת אימיילים בחנות

שימו לב שיש לכם אפשרות לשנות צבעי בסיס, רקע, צבע טקסט ועוד.. אם בתחילת הדרך עברתם תהליך של מיתוג לעסק וקיבלתם בתהליך ספר מיתוג עם צבעים שבהם עליכם להשתמש אז לכו לפי ההוראות בספר. אם אין לכם כיוון לצבעים אז נסו לבחור צבעים לפני תבנית העיצוב שבחרתם או לפי הצבעים של הלוגו.

במידה ומדובר על בניית אתר בוורדפרס מתבנית מוכנה אז בחלק מהמקרים הצבעים שכאן ישונו באופן אוטומטי על ידי בונה התבנית/עיצוב ולא תמיד תהיו חייבים לערוך את הצבעים המופיעים כאן אם הם מותאמים לעיצוב.

ניהול הזמנות בחנות

החלק האחרון שעליו נדבר במדריך הוא ניהול הזמנות. התוסף של ווקומרס מאפשר לכם את כל הכלים לניהול חנות דיגיטלית ואפילו אזור שבו תוכלו לצפות בכל ההזמנות ולנהל אותם.

במידה ואתם רוצים לצפות בהזמנות שבאתר יש להיכנס אל ווקומרס ולאחר מכן לבחור באפשרות של הזמנות. בעמוד שיפתח תוכלו לראות את כל ההזמנות הקיימות כפי שאתם יכולים לראות בתמונה מתחת. צפייה בהזמנות מהחנות

כאשר יש הזמנה שהמצב שלה היא “בהשהייה” במרבית מהמקרים זה אומר שמדובר על הזמנה שהתקבלה. כאשר ההזמנה נמצאת בסטטוס בוטל אז זה אומר שמישהו הגיע לעמוד התשלום ובחר לא לשלם.

ההזמנות שלא נמצאות בסטטוס בוטל הם הזמנות שאתם צריכים לנתר על מנת לוודא שהמוצר יגיע בשלום אל הלקוח שהזמין אותו. בתוך עמוד ההזמנה תהיה לכם גם את האפשרות לשנות את פעולת ההזמנה ולראות באיזה אמצעי תשלום שילם הלקוח.

שימו לב לאמצעי תשלום שאיתו שילם הלקוח על מנת שאם אתם מאפשרים תשלום בחיוב טלפוני לא תשלחו בטעות אל הלקוח מוצר ללא שהתקבל התשלום בפועל (לא כל מי שבוחר בתשלום טלפוני באמת משלם בפועל).

ניתן גם לשנות את המצב של ההזמנה למצב “בטיפול” או למצב “הושלמה” וברגע שאתם משנים את המצב ומעדכנים את העמוד הלקוח יקבל מייל עם הודעה שההזמנה נמצאת בטיפול או שהיא הושלמה.

צפייה בהזמנה ושינוי סטטוס שלה

בנוסף חשוב לציין שברגע שמתבצעת הזמנה באתר אז המייל שמוגדר כמנהל האתר יקבל את ההודעה עם ההזמנה ובתוך ההודעה גם יהיה קישור אל עמוד עריכת ההזמנה ושם תוכלו לשנות את הפרטים ואת סטטוס ההזמנה.

ניתן לראות מתחת מייל שהתקבל לאחר ביצוע הזמנה במערכת ואפשר לראות שמספר ההזמנה הוא כפתור לחיץ שיאפשר לנווט אל עמוד ההזמנה בתוך מערכת הניהול (כל עוד אנחנו מחוברים אל האתר בוורדפרס).

מעבר אל עמוד ההזמנה מתוך המייל שהתקבל

סיכום וביצוע בדיקות

לאחר שסיימנו לבנות ולערוך את החנות הוירטואלית כעת כל מה שניתר לנו לעשות זה לבצע בדיקה שהכל עובד כמו שצריך.

בתור התחלה לאחר שהצלחתם להגדיר את אפשרויות התשלום והסליקה יש לבצע בדיקה שניתן לשלם עבור המוצרים, שהתשלום מתקבל ושבעל החנות והקונה מקבלים מייל עם ההזמנה.

את הבדיקה של התשלום בדרך כלל מומלץ לעשות ממשתמש לא מחובר על ידי הורדת המחיר של אחד המוצרים לכמה שקלים בודדים וביצוע הזמנה. את התשלום חייבים לעשות לכל אפשרויות התשלום השונות על מנת לוודא שהכל עובד כהלכה.

בנוסף לאפשרות לביצוע הזמנה באתר יש לוודא גם שכל המוצרים מוצגים כמו שצריך ושכל עמודי האתר והקטגוריות מוגדרים כהלכה ושלא קיימים באתר עשרות/מאות עמודים ללא שום תוכן (כמו עמודי קטגוריות ותגיות ללא אופטימיזציה).

אל תחמיצו אף פוסט

אהבתם את מה שיש לנו להציע? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונדאג לעדכן אתכם על פוסטים חדשים.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו
יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

בחירת אחסון אתרים מומלץ

מחפשים אחסון אתרים מומלץ, זול ואיכותי? במאמר הבא תוכלו לצפות במספר אחסונים מובילים מישראל ומחו"ל לצד המלצות אישיות, ביקורות ומחירים לכל אחסון.

תוספים לוורדפרס שפיתחנו

בעמוד זה תוכלו לצפות בכל התוספים לוורדפרס שפיתחנו ב-YYDevelopment. את כל התוספים שלנו לוורדפרס תוכלו להוריד בחינם ולהשתמש בהם בכל בפרויקטים שלכם.

שיפור מהירות אתר וורדפרס

בשנים האחרונות גוגל דוחפים חזק את הנושא של שיפור מהירות טעינה ובמדריך הבא נלמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת שתוכלו לשפר את מהירות הטעינה לאתר שלכם.

יצירה ועריכת עמודים באלמנטור

בשנים האחרונות אלמנטור (Elementor) הפך להיות אחד התוספים המובילים לבניית אתרים בוורדפרס. במדריך זה תוכלו ללמוד איך ליצור, לערוץ ולנהל עמודים באלמנטור.

יצירת פוסטים וניהול בלוג

במדריך זה נסביר איך לנהל בלוג בוורדפרס ואיך ליצור פוסטים חדשים לבלוג. נסביר איך להגדיר קטגוריות, איך להגדיר תגיות, איך להוסיף תמונות, איך לפרסם פוסט מתוזמן ועוד...

יצירה/עריכה של עמודים בוורדפרס

עם הדרכה קצרה יצירת עמודים בוורדפרס תהפוך לפעולה פשוטה וקלה עבורכם. צפו במדריך הבא ותלמדו איך ליצור ולערוך עמודים בוורדפרס בעצמכם בצורה נכונה וללא מאמץ.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

תגובה אחת

  1. תודה רבה מדריך מצוין ומושקע

כתיבת תגובה

מלאו את כל השדות על מנת להשאיר תגובה (האימייל שלכם לא יוצג באתר).

כלי נגישות