מעוניינים בהצעת מחיר לשירותים שלנו? צרו קשר:

YYDevelopment » בחירת שם דומיין לעסק – 8 טיפים שחשוב להכיר

בחירת שם דומיין לעסק – 8 טיפים שחשוב להכיר

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו2 תגובות

בחירת דומיין לאתר היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שיש לבצע לפני בניית אתר חדש לעסק. במדריך של העלאת אתר לאינטרנט לימדתי אתכם איך להעלות אתר לאוויר מ-0 על ידי רכישת דומיין, רכישת אחסון והעלאת קבצי האתר לשרת האחסון. במאמר של היום אני אתמקד בעיקר בכל הפרמטרים שחשוב לקחת בחשבון כאשר בוחרים את שם הדומיין לאתר.

ניתן לצפות בסרטון הדרכה הבא המסביר איך לבחור שם לאתר/עסק

הרשמה לרשימת תפוצה:

טיפים לבחירת שם דומיין לאתר

דומיין com או דומיין co.il?

אנשים רבים עושים את הטעות של רכישת דומיין com לאתר ישראלי רק בגלל שהמחיר שלו נמוך יותר. כאשר אנחנו מעלים אתר לאוויר ומסתכלים על העלויות בעת השוואת מחירי אחסון אתרים נוכל לראות שהאחסון הוא החלק העיקרי בהוצאה ולא הדומיין (אלא אם כן אתם מנהלים מספר רב של דומיינים) ולכן השיקול של המחיר לא צריך להיות שיקול בכלל בבחירת סיומת הדומיין.

בחירת סוג הדומיין מאוד פשוטה והיא עובדת בצורה הבאה. אם הקהל יעד של האתר הוא ישראלי בלבד אז אתם צריכים לבחור דומיין עם סיומת co.il. במידה והקהל הוא קהל מכל העולם או בעיקר מחו”ל אז רצוי לבחור דומיין עם סיומת com. ובמידה ומדובר על קהל למדינה ספציפית אחרת רצוי לבדוק האם למדינה יש סיומת ייחודית משלה כמו שלישראל יש סיומת co.il.

במקרים שבהם אתם פונים גם לקהל מהארץ וגם לקהל מחו”ל אם אתם חושבים שעיקר הקהל שלכם יגיע מחו”ל אז עדיף לרכוש דומיין com מאחר ושימוש בדומיין co.il לקהל שמגיע מארצות אחרות נראה מעט מוזר. אם אתם מתכננים לפתוח חברה גדולה ואתם חולמים בגדול אז לפעמים רצוי לתפוס גם את הדומיין co.il וגם את הדומיין com על מנת שלא יתפוס אותו מישהו אחר ויציע אותו למכירה בעלויות גבוהות.

בחירת שם קצר ככל הניתן

לשימוש בשם קצר יש יתרונות רבים כאשר בוחרים דומיין לאתר. בתור התחלה קל יותר לזכור שם קצר ועל ידי שימוש בשם קצר יהיה קל יותר לאנשים להיכנס לאתר על ידי הכנסת השם בדפדפן אפילו ללא צורך בחיפוש האתר בגוגל.

יתרון נוסף לשם דומיין קצר מתגלה כאשר אתם פותחים מייל עסקי וקל הרבה יותר להתנהל עם מייל לעסק כאשר שם הדומיין קצר. למי שלא יודע במייל עסקי החלק הסופי של הדומיין כולל בתוכו את שם הדומיין והסיומת שלו.

לדוגמא: אם כתובת האתר היא https://www.sizes.co.il מדובר באתר שבניתי ומכיל גדלים של עבודות גרפיות (משמש גם כדוגמא מצוינת לשם קצר) אז כתובת הדומיין תהיה name@sizes.co.il ושם קצר תמיד נראה יותר טוב מאשר שם ארוך.

בניית אתרים לעסקים קטנים שרוצים לגדול מבלי לקחת משכנתא

מעוניינים לקבל הצעת מחיר לבניית אתר אינטרנט מקצועי ואיכותי המותאם לניידים ולמנועי החיפוש? השאירו פרטים בטופס מתחת ונחזור אליכם עם הצעה משתלמת שלא תוכלו לסרב לה:

בחירת שם הקשור לסוג השירותים שאתם מציעים

כאשר מתחילים תהליך של מיתוג לעסק ובוחרים שם לעסק קיימות בדרך כלל 2 אסטרטגיות. הראשונה היא לבחור שם ייחודי כך שלא תצטרכו להתחרות עם בעלי עסקים אחרים וכך שלא יהיו בעיות משפטיות בהמשך הדרך במלחמות על שם העסק. כשבחרתי את השם של YYDevelopment בחרתי לבחור שם ייחודי וה-YY מייצג את השם שלי שהוא יוחאי ירמיהו ו-Development זה פיתוח באנגלית (מילה נפוצה בתחום של פיתוח אתרים). אחד השיקולים הנוספים בבחירת השם היא לפתוח אתרים נוספים עם שם שמתחיל עם צמד האותיות YY (בצורה דומה למה שזאפ עושים).

השיקול השני הוא לבחור שם המציין את השירותים שאתם מציעים. לדוגמא אם אני מציע שירותי עיצוב באנרים אני אבחר את השם BannerDesign בתור השם של האתר. מספיק לראות את שם האתר על מנת להבין מה השירותים שאני מציע ועיצוב חכם של מעצב לוגו מקצועי יאפשר לכם לעצב לוגו שעוזר להעביר את המסר באופן אפקטיבי.

ב-90% מהמקרים אני אעדיף שם שמעביר את המסר על שם ייחודי כי כאשר בוחרים שם ייחודי צריך להשקיע משאבים רבים על מנת לבנות את התדמית של העסק ועל מנת לאפשר לקהל הלקוחות להכיר אתכם.

ללא מקפים או מספרים כאשר אין בכך צורך

בתור התחלה כאשר אתם מתכננים לבצע רישום של דומיין עדיף לבחור את שם העסק ללא מספרים מיותרים וללא סימנים כמו מקף (-). במידה והדומיין שלכם תפוס אז זה יוצר מצב בעייתי וכל עוד ניתן יש לשקול שינוי כיוון וחשיבה על שם אחר שפנוי.

כשאני אומר לא להשתמש באותיות מיותרת אני מתכוון לכך שאם שם הדומיין הוא MediaMail אני לא אוסיף מקף באמצע ויהפוך אותו ל-Media-Mail כי זה נתפס לפחות מקצועי. בנוסף לכך ברגע שאתם לא תופסים את השם המרכזי של העסק אתם פותחים פתח לעסקים אחרים להתקדם בגוגל על אותו שם העסק שלכם ואתם נותנים להם את היכולת לגנוב לכם תנועה אורגנית מגוגל.

כאשר הדומיין תפוס ניתן לבצע בדיקת בעלות לדומיין ולבדוק את האופציה של רכישת הדומיין ממחזיק השם הנוכחי. דיברתי קצת על התהליך של בדיקת בעלות בסרטון מתחת המסביר איך לרכוש דומיין.

בסיום הסרטון תוכלו לראות איך לבצע בדיקת בעלות לשם של דומיין תפוס

חיפוש ברשת ובדיקת סימן מסחרי

אחת הבעיות של מציאת שם טוב היא שכמעט כל השמות הטובים כבר תפוסים וכאשר אתם רוכשים דומיין והמטרה היא לבנות חברה ולהשקיע בה משאבים רבים אז אתם תצטרכו לעשות שיעורי בית ולוודא שאין לכם מתחרים שיכולים לגנוב מכם את הדומיין. מתחת אתם יכולים לבצע כמה בדיקות שיעזרו לכם לוודא שאין לכם מתחרים בעייתיים בתחום.

בדיקת סימן מסחרי (ThreadMark) בארץ

כאשר אתם רוכשים דומיין המכיל סימן מסחרי רשום של חברה אחרת אז קיים תהליך בוררות באיגוד האינטרנט הישראלי שיאפשר לבעל הסימן המסחרי את היכולת לתבוע מכם את כתובת הדומיין. מדובר על תהליך שמצריך השקעה של כמה אלפי שקלים אבל במרבית המקרים כאשר יש סימן מסחרי איגוד האינטרנט הישראלי פוסק לטובת החברה התובעת ומחזיר לה בעלות על הדומיין.

כאשר אתם בונים אתר לעסק ומתכננים להשקיע בו משאבים רבים תוכלו לבצע בדיקה של סימן מסחרי בארץ בקישור מתחת. במידה וקיים סימן מסחרי על שם האתר שאתם רוצים לפתוח זאת נורה אדומה שאמורה לגרום לכם להבין שכדאי לבחור שם חדש.

https://trademarks.justice.gov.il/TradeMarkSearch/TradeMarkSearch?lang=he

בדיקת סימן מסחרי של הדומיין בחו”ל

כאשר אתם מתכננים להשתלט על העולם ולהתפתח גם לארצות אחרות חשוב לבצע בדיקה של סימן מסחרי בארצות הברית ובאירופה. במידה וקיים סימן מסחרי באחת מהארצות האלו אז זה גם אמור להדליק נורה אדומה קטנה למצב שבו יכולים לתבוע בעלות על הדומיין שלכם כאשר החברה המחזיקה בסימן המסחרי תחליט להתחיל פעילות גם בארץ.

בדיקת Thread Mark בארצות הברית:

http://tmsearch.uspto.gov/

בדיקת Thread Mark באירופה:

https://euipo.europa.eu/eSearch/

בדיקה האם שם העסק פנוי בפייסבוק

שימוש בעמוד פייסבוק עסקי הפך להיות נחלת הכלל והיום כמעט לכל עסק יש דף פייסבוק עסקי. כאשר אתם מתכננים לפתוח עסק חדש בצעו חיפוש פשוט בפייסבוק על מנת לראות האם יש לכם מתחרים רציניים שעושים שימוש באותו השם שלכם.

כאשר יש לכם מתחרים עם עמודי פייסבוק מבוססים ועם פעילות רבה ומספר עוקבים גדול זה אומר שאותם המתחרים יכולים לגנוב לכם תנועה בהמשך הדרך.

חיפוש פשוט בגוגל

הדבר האחרון שנשאר לנו לעשות זה חיפוש בסיסי בגוגל. כנסו לגוגל ותעשו חיפוש על שם העסק על מנת לראות כמה תוצאות יש לחיפוש והאם יש לכם מתחרים רציניים שיהוו בעיה כאשר תרצו להתחיל תהליך של קידום האתר באופן אורגני. בנוסף לכך לאחר חיפוש מהיר אתם תוכלו לראות גם האם יש אתרי אינדקסים המכילים עסקים רציניים עם שם העסק שלכם.

בדיקת ההיסטוריה של הדומיין

נושא נוסף שלא הרבה מכירים הוא הנושא של “דומיינים פגי תוקף” והנושא הזה מדבר על כך שבעצם קיים מצב שבו אתם רוכשים דומיין שהיה עליו אתר בעבר ורצוי לבדוק מה היה העבר של הדומיין.

העבר של הדומיין יכול להועיל במצבים שבהם היה אתר איכותי בעבר על השם שבחרתם המכיל קישורים חיצוניים חזקים והמצב השני הוא כאשר מדובר באתר זבל שהשתמש בטכניקות SEO אסורות ואולי גרם לנזק והסרה מהחיפושים בגוגל.

כאשר יש היסטוריה טובה ופרופיל קישורים חיצוני חזק תהיה לכך השפעה חיובית עצומה לקידום האתר בגוגל. הבעיה כאן היא שהשוק של רכישת דומיינים פוקעים מאוד תחרותי ומרבית מקדמי האתרים מנסים לתפוס את הדומיינים ברגע שהם מתפנים ולכן הסיכוי שלכם לתפוס דומיין איכותי עם היסטוריה טובה מאוד קטן.

וכאשר ההיסטוריה לא מוצלחת אז זה יכול לגרום לנזק רציני בקידום האתר ובמקרים קיצוניים יכול להיות שגוגל נתנו לאתר עונש בעבר ויהיה קשה מאוד להציג עמודים באתר בתוצאות החיפושים בגוגל.

בשביל לבדוק את ההיסטוריה ואיך נראה האתר בעבר אתם יכולים להשתמש באתר Way Back Machine שיאפשר לכם לצפות בתצוגת האתר בשנים הקודמות ובנוסף לכך קיים כלי חינמי של ahrefs שמאפשר לקבל נתונים חלקיים על פרופיל הקישורים החיצוני של האתר. אם אתם תראו שמדובר בקישורים לא איכותיים שמגיעים ממדינות אחרות ולא מישראל (כמו למשל 20,000 קישורים מסין) אז תבינו שמדובר באתר זבל שרצוי להתרחק ממנו.

בחירת שם שלא קשה להגות

שיקול נוסף כאשר בוחרים שם של דומיין או שם של עסק הוא שיהיה קל להגות את השם. אחת השיטות היותר מעשיות וקלות עבורי לבחירת שם היא בדיקה האם יש לי קושי להגיד את השם של הדומיין.

לצורך הדוגמא בעבר רכשתי את הדומיין BannersDesign ועמדתי לבנות עליו אתר וראיתי שקצת קשה לי להגות את ה-S שמופיעה במילה Banners. בגלל הקושי הקטן הזה ויתרתי על הדומיין ורכשתי את הדומיין BannerDesign במקום ללא האות S.

נכון להיום כאשר אני רוכש דומיין שהמטרה שלו היא המרות באתר (לקבל פניות מטפסי יצירת קשר) אז אני מדמה מצב שבו קיבלו טופס ואני מתקשר ללקוח ואומר “שלום כאן יוחאי מ-שם העסק” ואם אני רואה שיש לי קושי כלשהו להגות את שם האתר אפילו הקושי הקטן ביותר אז בדרך כלל אני אוותר על הדומיין ואחפש דומיין אחר.

רכישת דומיינים פרימיום

אופציה נוספת שקיימת היא רכישת שמות דומיינים קיימים שנכון להיום כבר תפוסים ולא ניתנים להרשמה. מדובר על תהליך יחסית יקר אבל כאשר מדובר על שם טוב שיכול לייצג את העסק שלכם בצורה טובה לעיתים מדובר על השקעה שתחזיר בטווח הרחוק את הכסף עם ריבית.

בחו”ל התחום של מכירת דומיינים מאוד נפוץ וקיימים אתרים רבים המאפשרים לבצע מכירות פומביות. בארץ התחום קצת פחות נפוץ אבל גם כאן ישנם דומיינים הנמכרים לעיתים בסכומים של עשרות אלפי שקלים.

בשנים הקרובות אני מתכנן לבנות עשרות אתרים לעצמי ואני מקווה להגדיל את הרשת שלי ולהגיע למעל 100 אתרים. אחד מהתחביבים שפיתחתי לעצמי בתקופה האחרונה היא רכישת דומיינים עם שמות שאני אוהב מאחר והם מגדילים את הפוטנציאל הצלחה של האתר.

עד שיהיה לי זמן פנוי לבנות אתר בכל אחד מהדומיינים התחלתי להציע את חלקם למכירה ומי שמעוניין למצוא שמות קצרים וטובים תוכלו לראות רשימה של דומיינים למכירה שיש לי להציע באתר מתחת.

BestDomains - אתר למכירת דומיינים

מסקנות לנושא דומיינים

אז כפי שכבר הבנתם הנושא של בחירת דומיין לעסק/אתר לעיתים מורכב יותר ממה שאנשים חושבים וכאשר אתם בוחרים שם לאתר יש לוודא שאין לכם תחרות שתגרום לכם לנזק עתידי או לבעיות משפטיות. בחרו שם קצר וקולע שמצליח להעביר את המסר העיקרי של השירותים שאתם מציעים ומכאן כל מה שנשאר לי לעשות זה לאחל לכם בהצלחה בהמשך הדרך.

ואם אתם עסק חדש שנמצא בתהליך הראשוני ואתם צריכים סיוע עבור בניית אתר בוורדפרס, מיתוג לעסק, בניית דף נחיתה או כל דבר אחר אתם מוזמנים ליצור קשר ואשמח לסייע.

אל תחמיצו אף פוסט

אהבתם את מה שיש לנו להציע? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונדאג לעדכן אתכם על פוסטים חדשים.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו
יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

פתיחת פייסבוק עסקי

פתיחת דף עסקי בפייסבוק היא פעולה פשוטה שלא מצריכה מאמץ או השקעה כספית. במדריך זה נלמד אתכם צעד אחר צעד איך לפתוח דף עסקי בפייסבוק לעסק שלכם,

27 כלים למיתוג וקידום העסק

מעוניינים לקדם את העסק שלכם אבל אתם לא יודעים איך? במאמר הבא הכולל תמונות ודוגמאות נציג בפניכם 27 כלים שונים לקידום, מיתוג ושיווק העסק שכדאי לכם להכיר.

פתיחת וואטסאפ עסקי

המדריך המלא לפתיחת וואטסאפ עסקי (WhatsApp Business). במדריך זה נלמד אתכם איך להגדיר את פרטי העסק, איך ליצור הודעות מהירות, איך לנהל את הלקוחות שלכם וכו'...

פתיחת מייל עסקי ב-Gmail

צפו במדריך הבא על מנת ללמוד איך לפתוח מייל עסקי ב-Gmail עם סיומת הדומיין ובחינם. נלמד אתכם צעד אחר צעד כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת ליצור אימייל לעסק.

מדריך לרכישת דומיין

העלאת אתר לאינטרנט היא לא פעולה מסובכת. במדריך זה המיועד למתחילים נלמד אתכם כיצד לרכוש דומיין ושרת אחסון ומה עליכם לעשות על מנת להעלות את האתר שלכם לרשת.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

2 תגובות

  1. תודה על השיתוף הרבה טיפים מועילים

    1. תודה דני, שמח לשמוע שמצאת את הטיפים כמועילים

כתיבת תגובה

מלאו את כל השדות על מנת להשאיר תגובה (האימייל שלכם לא יוצג באתר).

כלי נגישות

היי שמי יוחאי, אם יש לך שאלה הקשורה לאחד מהשירותים שיש לנו להציע ניתן לשאול אותה כאן ואשמח לסייע יוחאי ירמיהו

זמין גם בוואטסאפ: 073-7514909
חיוג מהירוואטסאפ