כאשר אנחנו בונים אתר חדש אחת המשימות הראשונות והחשובות ביותר היא להופיע בגוגל תחת שם העסק (השם של החברה), ולמרות שרבים חושבים שזה קורה באופן אוטומטי לעיתים גם בשם העסק לא תצליחו להגיע למקום הראשון.
בעבר כבר דיברנו על סיבות לכך שוורדפרס מומלצת לקידום בגוגל והוצגו שם חלק מהפרמטרים החשובים שיעזרו לקדם את האתר. היום לעומת זאת אלמד אתכם כמה כלים שבאמצעותם תוכלו לשפר את הסיכוי שתופיעו במקום הראשון בגוגל תחת שם העסק/חברה.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
מה יכול לגרום לכך שהאתר מופיע בגוגל תחת שם העסק?
הסיבה הראשונה היא תחרות, אם שם העסק שבחרתם הוא שם נפוץ ותחרותי אז קיימים אתרים נוספים ועמודים שמקודמים על אותו השם וככל שהאתרים האלו יותר חזקים כך יקטן הסיכוי שלכם להופיע בגוגל תחת שם העסק ללא מאמץ.
במידה ומדובר על שם שהוא לא תחרותי ויש לכם אתר עם וותק שקיים למעלה מכמה חודשים, ועשיתם חיפוש תחת שם העסק ולא מצאתם את האתר בכלל אז הדבר הראשון שאתם רוצים לבדוק זה האם האתר שלכם בכלל מאונדקס בגוגל.
בגדול יש הגדרה מסוימת בוורדפרס שמאפשרת לגרום לכך שגוגל לא יסרוק את האתר. כאשר אתם עובדים עם בונה אתרים לא מקצועי אז יכול להיות שהוא יבצע את החסימה בסביבת פיתוח וישכח לבטל אותו כאשר הוא מבצע תהליך של העלאת אתר לאוויר.
בסרטון מתחת תוכלו לראות כיצד לבדוק האם האתר שלכם מאונדקס בגוגל ומה אפשר לעשות במידה וכרגע הוא מוגדר כחסום עבור הבוטים של גוגל ועבור שאר מנועי החיפוש.
סיבה נוספת לכך שהאתר שלכם לא יופיע בגוגל היא תשתית בנייה לא נכונה. נכון להיום יש לא מעט בוני אתרים שכל הידע שלהם מסתכם במשחק עם אלמנטור וכאשר האתר נבנה בקוד לא תקני ובצורה לא נכונה זה יכול לפגוע גם בקידום שלו.
הוספת תגית ALT ללוגו
ברגע שאתם מעלים עיצוב לוגו לתוך האתר אז חשוב להגדיר אותו בצורה נכונה. תחילה יש לוודא שכאשר לוחצים על הלוגו הוא מוביל אותנו לעמוד הראשי וכך הקישור הזה מוביל חלק מהכוח אל העמוד הראשי.
בשביל שהכוח הזה יועבר בצורה תקינה אנחנו רוצים להגדיר תגית ALT לתמונת הלוגו עם שם העסק. תגית ALT היא תגית שמטרתה לתאר את התמונה עבור מנועי החיפוש וגם עבור אוכלוסיית העיוורים המשתמשים בתוכנות הקראת טקסט. דרך אגב במידה ושם החברה היא שם לועזי אז רצוי לצרף את השם של האתר גם לשם הקובץ של תמונת הלוגו.
עוד בנושא של תגיות ALT והעלאת תמונה לאתר באופן תקני צפו במדריך של אופטימיזציה לתמונות וגם בסרטון מתחת.
הוספת שם העסק לתוכן העמוד הראשי
בדרך כלל העמוד שנרצה לקדם תחת שם העסק יהיה עמוד הבית ולכן נשתדל להכניס בתוך התוכן של העמוד הראשי גם את השם של העסק פעם או פעמיים.
כתיבת תוכן איכותי מתחילה עם הבנה טובה בתחום של קידום אתרים ולכן חשוב לדעת כיצד לשלב את השם של האתר בתוך התוכן כמה פעמים בצורה טבעית שתעזור לגרום לכך שהאלגוריתם של גוגל יבין שלאתר יש קשר חזק לשם שאתם רוצים לקדם.
חשוב לציין שיש צורך לשלב את השם באופן טבעי ולא באופן שרירותי ולצורך הדוגמא אפשר להוסיף בעמוד הבית אזור של אודות החברה ושם ניתן לפרט על החברה ולהשתמש בשם החברה פעם או פעמיים.
על מנת לקבל הבנה טובה יותר לנושא של כתיבת תוכן לאתר באופן נכון צפו בסרטון מתחת:
הוספת שם האתר באזור ה-Footer
האזור הבא שבו אפשר להוסיף את שם האתר ולשפר את היכולת של גוגל להבין שמדובר באתר העסק היא על ידי הוספת שם האתר לאזור של ה-Footer (החלק התחתון של האתר).
אז באותה מידה שבאזור התחתון של מרבית מהאתרים יש אזור שאומר שכל הזכויות שמורות ואסור להעתיק תוכן ותמונות מהאתר, אפשר להוסיף לאזור הזה גם חלק שכולל את השם של האתר.
לדוגמא: כל הזכויות שמורות © YYDevelopment – העתקה מהאתר אסורה
עצם זה שהשורה מופיעה עם שם העסק בכל אחד מהעמודים תחזק את ההבנה של גוגל שהשם המופיע הוא השם של העסק וזה יעזור לכם להתקדם בתוצאות החיפושים.
הוספת כותרת האתר ב-Yoast SEO
למי שלא מכיר יוסט SEO הוא תוסף של קידום אתרים בוורדפרס. תוסף זה מאפשר לכם להגדיר באופן רוחבי את ההגדרות של האתר והצגה של מידע חשוב עבור גוגל, בנוסף הוא גם מאפשר להגדיר במיקרו כותרת ותיאור לכל אחד מהעמודים באתר.
אם יש לכם את התוסף מותקן על האתר אז יש להיכנס לתוסף ולבחור בעמוד של "תצוגת חיפוש". בתצוגת החיפוש תחת האפשרויות של "כללי" שנו את "שם הארגון" לשם העסק שלכם ותשמרו את השינויים.
יש לוודא גם שמכאן והלאה בכל עמוד שאתם מגדירים כותרת למנועי החיפוש הכותרות תכיל את שם העמוד ולאחר מכן את השם של האתר (מדובר על הכותרת שמופיעה בחיפושים בגוגל וניתן להגדיר את זה באמצעות יוסט בתוך כל עמוד בנפרד).
הוספת שם העסק בהגדרות של וורדפרס
דבר נוסף שחשוב לעשות זה להיכנס אל אזור הניהול של וורדפרס ושם להגדיר בהגדרות של האתר את שם העסק שאנחנו רוצים לקדם.
בתוך אזור הניהול בתפריט הימני יש לבחור בהגדרות ושם ללחוץ על "כללי". בעמוד של כללי תחת שם האתר עליכם להגדיר את שם העסק. שינוי ההגדרה הזאת יכולה להשפיע לעיתים על תבנית העיצוב בוורדפרס ועל הפעולות של תוספים לוורדפרס ובכך לשנות חלק מהקוד שמוצג בתוך העמודים גם במידה ואנחנו לא רואים את השינויים בעצמנו לעיתים זה עדיין מופיע בקוד של הדף.
הוספת קישורים חיצוניים עם שם העסק
אחת הטכניקות העיקריות של קידום אתרים היא שימוש בקישורים חיצוניים מאתרים אחרים המכילים את הביטוי שאנחנו רוצים לקדם בגוגל.
אז לצורך הדוגמא אם אני רוצה להגדיל את הסיכוי שהאתר של יופיע בגוגל תחת השם YYDevelopment ואני לא מצליח להגיע לזה באופן אורגני אז אני אנסה לחזק את זה באמצעות קישורים חיצוניים מאתרים אחרים.
במרבית המקרים לא יהיה צורך להשתמש בטכניקה של קישורים חיצוניים אבל במקרים שבהם מדובר על ביטוי תחרותי לעיתים זאת תהיה האופציה היחידה. למי שהנושא מעניין אותו אני מציע גם שירות של קניית קישורים ותוכלו גם לצפות במידע על הנושא של קנייה ובניי של קישורים חיצוניים בסרטון שמופיע מתחת:
עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!
אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
יוחאי ירמיהו
בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
יותר ויותר בעלי עסקים בוחרים לקדם את האתר בגוגל ללא מקדם אתרים באמצעות קנייה ובנייה של קישורים. במאמר הבא תוכלו ללמוד כל מה שצריך לדעת על בניית קישורים בצורה חכמה ונכונה.
מחפשים אחסון אתרים מומלץ, זול ואיכותי? במאמר הבא תוכלו לצפות במספר אחסונים מובילים מישראל ומחו"ל לצד המלצות אישיות, ביקורות ומחירים לכל אחסון.
כתיבת תוכן לאתר הוא אחד הנושאים החשובים ביותר בתחום של בניית אתרים וקידום בגוגל. במאמר הבא תוכלו לצפות ב-11 כללים חשובים לכתיבת תוכן איכותי לעמודים באתר.
בשנים האחרונות גוגל דוחפים חזק את הנושא של שיפור מהירות טעינה ובמדריך הבא נלמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת שתוכלו לשפר את מהירות הטעינה לאתר שלכם.
גוגל סרץ' קונסול (Search Console) הוא אחד הכלים המובילים בתחום לקידום אתרים. כלי זה משמש לביצוע מעקב וניתוח נתוני מילות מפתח וחיפושים בגוגל עבור האתר שלכם.
גוגל אנליטיקס הוא כלי חשוב המאפשר מעקב וניתוח נתוני גולשי באתר. במדריך הבא נסביר לכם איך לפתוח חשבון Analytics ואיך להטמיע את אנליטיקס באתר בקלות.
יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!
אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.