מעוניינים בהצעת מחיר לשירותים שלנו? צרו קשר:

בניית אתרים » כתיבת תוכן לאתר – 11 כללים ליצירת עמוד ותוכן איכותי באתר

כתיבת תוכן לאתר – 11 כללים ליצירת עמוד ותוכן איכותי באתר

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו

בין אם מדובר על התחום של בניית אתרים או על התחום של קידום אתרים אין ספק שהתוכן באתר הוא אחד המאפיינים החשובים ביותר של אתר מצליח. במאמר של היום אשתף אתכם ב-11 כללים שחשוב להכיר כאשר כותבים תוכן לאתר וגם בכמה טיפים שבהם אני עושה שימוש בעת כתיבת מאמרים באתרים השונים שלי.

ניתן לצפות בסרטון הדרכה הבא המסביר בהרחבה את הנושא של כתיבת תוכן לאתר

הרשמה לרשימת תפוצה:

כתיבת תוכן מנצח לאתר

1. כתיבת תוכן איכותי ומועיל

זה אולי נראה לכם כמו משהו שהוא מובן מאליו אבל הדבר החשוב ביותר בכתיבת תוכן הוא כתיבת תוכן איכותי שבאמת יועל לגולש. כאשר אתם מפנים את עבודת הכתיבה לכותב תוכן שלא מבין בנושא שעליו הוא כותב אז התוכן יהיה ברמה נמוכה ולא יהיה מועיל לגולש.

בסופו של דבר תוכן איכותי הוא תוכן שמספק מידע חשוב לגולש. מידע חשוב לגולש יכול להגיע רק ממישהו שמתמחה בנושא שעליו הוא כותב.

כאשר אתם פונים לכותב תוכן על מנת שיכתוב תוכן לאתר שלכם ברוב המקרים מה שהוא יעשה זה לעשות חיפוש על נושא המאמר ולכתוב מאמר דומה. לעומת זאת כאשר אני כותב תוכן כאן באתר אני כותב את הכל מהראש ומהידע שנצבר במשך עשור וחצי ובגלל זה הערך שאני מספק לגולשים הוא הרבה יותר גדול מהערך שמספק כותב תוכן עם מאמר בינוני וזהה לכל שאר האתרים ברשת.

כל עוד יש לכם את הזמן לעשות זאת ויש לכם את היכולת לכתוב ברמה סבירה רצוי שתכתבו את התוכן בעצמכם. בסופו של דבר מרבית הלקוחות הרציניים שפונים אליי מציינים שהם עוקבים אחרי התוכן שלי כאן ובערוץ היוטיוב ובגלל הידע שאני מעביר הם מבינים את מה שיש לי להציע וזאת הסיבה שהם בוחרים בי על פני המתחרים.

בניית אתרים לעסקים קטנים שרוצים לגדול מבלי לקחת משכנתא

מעוניינים לקבל הצעת מחיר לבניית אתר אינטרנט מקצועי ואיכותי המותאם לניידים ולמנועי החיפוש? השאירו פרטים בטופס מתחת ונחזור אליכם עם הצעה משתלמת שלא תוכלו לסרב לה:

2. היררכיה של כותרות

כאשר אנחנו כותבים מאמרים חשוב להבין שיש חוקים מסוימים שאנחנו צריכים לשמור עליהם על מנת לבנות אתר עם קוד תקני. אחד מהחוקים הראשונים שצריך להכיר הוא היררכיה של כותרות.

בעצם יש לנו 6 סוגי כותרות והעמוד שלנו הוא כמו תוכן עניינים של ספר רגיל. הכותרות העליונה של העמוד תהיה כותרת ברמה 1 (כותרת H1). בכל עמוד צריכה להיות כותרת אחת בלבד של H1 המופיעה בראש העמוד אסור להשתמש בכותרת מסוג זה פעם נוספת בעמוד.

אתם יכולים לראות כיצד מגדירים את זה סוג הכותרת בתוך עמוד וורדפרס בתמונה מתחת.

היררכיה של כותרות

לאחר מכן כותרת שמגיעה לאחר כותרת H1 בתוך התוכן של העמוד היא כותרת ברמה 2 (כותרת H2). בניגוד לכותרת מהסוג הראשון ניתן להשתמש בכותרת H2  יותר מפעם אחת בתוכן של העמוד.

אם נמחיש את זה לתוכן עניינים של ספר אז כותרת H1 היא בעצם השם של הספר הכותרת החשובה ביותר וכותרת H2 היא הכותרת המגיעה לאחר מכן והיא יכולה להמחיש את הכותרות של הפרקים השונים בספר.

מתחת לכותרת H2 יכולים להיות תת כותרת בנושא הקשור לכותרת H2 והם יוגדרו בכותרת H3. לצורך הדוגמא תוכלו להיכנס לאחד המאמרים הארוכים ביותר באתר שמסביר איך להעלות אתר לאוויר. במאמר תוכלו לראות באיזה צורה אני מסדר את הכותרות בעמוד.

סוגי כותרות בעמוד

הכותרת הראשית של העמוד היא “מדריך לרכישת דומיין, רכישת אחסון והעלאת אתר לאינטרנט” וזוהי כותרת ברמה 1. בתוך התוכן של העמוד יש נושאים שונים כמו “איך להעלות אתר לאינטרנט”, שלב ראשון – מדריך רכישת דומיין” ו-“שלב שני – מדריך רכישת אחסון” והם כותרות ברמה 2.

לכל כותרת ברמה 2 שיש תת כותרות נוספות יש כותרת ברמה 3 שבעצם מציינות עבור גוגל שהנושאים הם תחת “הפרק” שהגדרנו ברמה 2.

אז לצורך הדוגמא בכותרת של “שלב ראשון – מדריך רכישת דומיין” יש תת נושאים הקשורים לנושא המרכזי כמו: “מה זה דומיין”, טיפים לרכישת דומיין” וכו’… כל הנושאים הללו מוגדרים באמצעות כותרת H3.

אם יש לכם מאמר באורך מטורף ויש לכם תת נושאים גם תחת כותרת ברמה 3 הם זה יוגדרו בכותרת ברמה 4 וכן הלאה. באופן מעשי למרות שיש כאן באתר עמודים מאוד ארוכים אני לא זוכר שהשתמשתי בעבר בכותרת ברמה 4.

3. שימוש בתמונות

כאשר גולש נכנס לאתר במטרה לקרוא תוכן שכתבתם אחת הדרכים הטובות ביותר לגרום לו להבין שהוא הגיע לאתר הנכון היא באמצעות שימוש בתמונות. תמונות בנוסף יעזרו להעביר את המסרים שלנו בצורה טובה יותר ויהפכו את העמוד ליותר אינטראקטיבי לגולש.

אם תסתכלו על המדריכים שאני מפרסם כאן באתר אתם תוכלו לראות שאני משלב בתוכן הרבה תמונות. בתור התחלה בראש המאמר יש תמונה עליונה שמכילה את הכותרת של העמוד. שימוש בתמונה זאת תאפשר לי למשוך את העין של הגולש ברגע שהוא נכנס לעמוד ולגרום לו להישאר. כאשר יש לי סרטון בנושא אני אפרסם את הסרטון במקום התמונה.

כאשר הגולש נכנס לדף ורואה מול העיניים רק טקסט זה יכביד עליו ולעיתים גם יגרום לו לעזוב ולעבור לתוצאה הבאה בגוגל. נכון להיום לזמן השהייה של הגולש באתר יש משמעות גם על הקידום של העמוד הספציפי בתוצאות החיפוש. כאשר נכנס גולש לאתר מתוך התוצאות של גוגל, יוצא מהעמוד ובוחר תוצאה אחרת לאחר מספר שניות זה יכול להשפיע לרעה על הקידום של העמוד (כמובן שזה קורה רק בניתוח של אלפי כניסות ולא בכניסות בודדות).

ביחד עם התמונה העליונה אני משתדל גם להכניס תמונות בתוך התוכן ואם אני כותב על הסבר שאני חושב שהוא מורכב בדרך כלל אני אצטרך גם צילום מסך שיסביר על מה שאני מדבר וזה יעזור לגולש להבין טוב יותר את הנושא.

תמונות יקלו על גולשי האתר לקרוא את התוכן, להמשיך לצרוך תוכן נוסף ולבסוף להפוך ללקוחות של העסק. יחד עם זאת כאשר אתם מעלים תמונות חשוב גם לקחת בחשבון את הנושא של אופטימיזציה לתמונות, שימוש בתגיות Alt וכדומה… דרך אגב שימוש בתגיות Alt  עוזר מאוד בקידום של העמוד והוא גם סעיף הכרחי בנושא של הנגשת אתרים. מידע נוסף בנושא אפשר לראות בסרטון מתחת.

ניתן לצפות בסרטון הדרכה הבא על הנושא של אופטימיזציה לתמונות והעלאת תמונות לאתר באופן נכון

4. שבירת שורות באופן נכון

כאשר אני כותב תוכן לאתר אני מנסה להימנע מ-2 דברים. הראשון הוא כתיבה של יותר מ-4 שורות ביחד ואחרי שאני מגיע ל-4 שורות בדרך כלל אני ארד שורה ואתחיל שורה חדשה.

כאשר אתם כותבים מספר שורות גדול ביחד זה מאוד מכביד על הגולש שצופה בתוכן וכאשר אתם מפרידים את זה למספר שורות קטן בכל פעם אז זה מקל על הצפייה והקריאה. בצורה דומה אני מנסה גם להימנע מכתיבה של שורה כדי לנצל יותר מקום בדף.

דבר נוסף שאני מנסה להימנע ממנו עד כמה שאפשר הוא ירידה של שורה כאשר בשורה האחרונה יש מילה או 2 מילות בודדות. זה יכול להיות קצת מוגזם עבורכם אבל זה מציק לי בעין ואני משתדל שמשפט יתפוס לפחות חצי מהריווח של הדף וכאשר יש מילה אחת בודדת זה מרגיש כאילו יש יותר מידי שטח ריק.

בתמונה הבאה אתם יכולה לראות ממה כדאי להימנע כאשר אתם כותבים תוכן באתר.

שבירות שורות בתוכן של העמוד

אחת הסיבות שהתוסף של אלמנטור כל כך יעיל לבניית עמודים באתר היא שהוא מאפשר תצוגה ויזואלית של העמוד ותיקון השגיאות האלו בקלות ובמהירות, במידה ואתם עובדים אם תוסף אחר זה קצת יותר מורכב.

5. שימוש בקישורים פנימיים

אני לא יודע אם הצלחתם להשים לכך לב או לא אבל בהרבה מהאתרים של מקדמי האתרים המובילים בארץ ובחו”ל וגם כאן באתר נעשה שימוש בטכניקה של קישורים פנימיים.

קישור פנימי זה בעצם מצב שבו אני לוקח תוכן בתוך המאמר ומוסיף לו קישור תחת ביטוי מסוים. קיימות 2 סיבות לכך שאנחנו עושים שימוש בקישורים פנימיים. הראשונה היא לאפשר לגולש לצפות בתוכן נוסף הקשור לנושא המאמר או נושא הפסקה הנוכחית. הסיבה השנייה מגיעה מהכיוון של קידום האתר ובעצם זה שאני מקשר לעמוד מסוים על ביטוי מסוים אני מאפשר לגוגל להבין שהעמוד שאליו אני מקשר מדבר על הביטוי הזה וזה עוזר לחזק את העמוד בתוצאות החיפושים.

אז לצורך הדוגמא עם אני אספר לכם שאני בונה אתרים שעוסק בעיקר בתחום של בניית אתרים בוורדפרס אני אבצע שתי פעולות במקביל. הפעולה הראשונה תהיה להפנות אתכם לעמודים שאני רוצה שתגיעו אליהם והפעולה השנייה תהיה לקשר עמוד על ביטוי שאני רוצה לקדם.

בעצם זה שאני מקשר עמוד על הביטוי “בניית אתרים בוורדפרס” אני מסמן לגוגל שזה הנושא המרכזי של עמוד היעד וטכניקה זאת תעזור לי לחזק את העמוד על חיפושים של הביטוי שקישרתי ממנו. בצורה דומה אנחנו עושים את אותו דבר גם מאתרים שלא שייכים לנו וטכניקה זאת נקראת קישורים חיצוניים.

6. שימוש במילות מפתח

על הנושא של מחקר מילות מפתח אני אדבר יותר בהרחבה במדריך נוסף. אבל בקצרה מה שחשוב לדעת זה שבכל פעם שאתם יוצרים פוסט באתר או עמוד אז אתם אמורים לנסות ולקדם אותו תחת מילת מפתח מסוימת.

מילת מפתח היא בעצם החיפוש שאנחנו מכניסים בגוגל. אז לצורך הדוגמא עם אני רוצה לקדם עמוד מסוים על הביטוי עיצוב באנרים אני אדאג ליצור עמוד או פוסט בנושא של עיצוב באנרים. בתוך העמוד שאני אצור אני אדאג להשתמש במונחים הקשורים לביטוי עיצוב באנרים בכותרת המרכזית של האתר וגם בתוכן ובתגיות Alt של התמונות באתר.

שימו לב רק ששימוש בביטוי מסוים באופן מוגזם יכול לגרום לכך שגוגל יבין שעשיתם מניפולציה וזה יפגע בקידום של העמוד בחיפושים של הביטוי. כאשר אתם כותבים את התוכן יחד עם הביטוי המרכזי שאתם רוצים לקדם אתם יכולים גם להכניס ביטויים נרדפים כמו: באנרים לגוגל, עיצוב באנר, באנרים מעוצבים לעסק וכו’…

7. הגדרת כותרת ותיאור Meta לעמוד

בהמשך לפסקה הקודמת של שימוש במילות מפתח בכותרת המרכזית של העמוד חשוב לעשות שימוש גם בתוך כותרת ותיאור Meta של האתר. למי שלא יודע מה זה במידה ומותקן אצלכם באתר וורדפרס התוסף יוסט SEO אז תהיה לכם האפשרות להגדיר כותרת ותיאור שיופיעו בתוצאות החיפושים בגוגל.

שני הגורמים המרכזיים שיכולים להשפיע בצורה הגדולה ביותר על מיקומי העמודים לפי הביטויים שאתם רוצים לקדם הם כותרת ה-H1 של העמוד והכותרת Meta שאתם מגדירים לאתר. ולכן חשוב להכניס לתוך כותרות אלו (וגם לתוכן עצמו) את הביטויים שאתם רוצים לקדם.

8. שימוש בטפסי יצירת קשר ודרכי הנעה לפעולה

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לדעת זה שמרבית התנועה לא מגיעה מעמודי השירותים באתר אלה מעמודי התוכן (עמודי הבלוג). אחרי שאתם מבינים את הנקודה הזאת אתם צריכים להבין גם שחובה להוסיף לכל מאמר שיכול להביא לקוחות פוטנציאליים איזושהי הנעה לפעולה.

בדרך כלל מה שנהוג לעשות זה להוסיף בתוך התוכן של העמוד שאתם מפרסמים גם טופס יצירת קשר מהיר או מספר טלפון שיאפשר לגולש ליצור עמכם קשר.

אם אתם מסתכלים כרגע על האתר בגלל הכמות כניסות היחסית גדולה יש לי כמה הנעות לפעולה. בתור התחלה יש לי באנרים בצדדים כאשר אתם צופים באתר במחשב הנייח. בתפריט הימני יש באנרים נוספים עם שירותים שאני מציע, במרבית העמודים באתר יקפוץ לאחר כ-60 שניות פופאפ עם שירותים שיש לי להציע, בתחתית המאמר ובחלק של הסרטון קיימת האפשרות להירשם לרשימת תפוצה והכי חשוב במרבית המאמרים יהיה גם טופס יצירת קשר כפי שתוכלו לראות מתחת.

ככל שתניעו יותר לפעולה אתם אומנם תהרסו יותר את חווית המשתמש של הגולש אבל אם תעשו זאת בצורה נכונה וחכמה ולא באופן מוגזם יותר מידי אתם תקבלו גם יותר פניות מלקוחות .

9. הוספת כפתורי שיתוף ברשת החברתית

בואו ונשים את זה על השולחן. אף אחד לא ממהר לשתף את המאמר שלכם בשום מקום וזה קורה רק במקרים מאוד בודדים שמישהו משתף באתר שלו מאמר מסוים או באחד מאתרי המדיה החברתית. ולמרות שאף אחד לא ממהר לשתף זה לא עולה כסף ותשתדלו להכניס בתחתית כל מאמר כפתורי שיתוף לאתרי המדיה החברתית.

מתחת אתם יכולים לראות דוגמא לכפתורים שאני מכניס באמצעות תוסף לוורדפרס שנקרא Mashshare וככה הם נראים.

וכמובן שאם יש לכם עמוד פייסבוק עסקי או עמוד נוסף בכל אחד מאתרי הרשת החברתית דאגו לשתף אותו גם שם.

10. החלק החשוב ביותר הגהה

טוב זה נראה מובן מאליו אבל בהרבה אתרים ברשת יש הרבה עמודים עם הרבה שגיאות כתיב. מה שאני בדרך כלל עושה זה להעביר את התוכן למסמך וורד ולעשות וידוי ראשוני לכן שאין במאמר שגיאות כתיב.

בדרך כלל אני כותב בכל פעם כמה מאמרים ולא כל מאמר בנפרד ולאחר כמה ימים אני משתדל לעבור עליהם פעם נוסף ולתקן את הטעויות שתפספסו. למרות המאמץ של לעבור על זה פעם נוספת תמיד מתפספסים דברים ובכל בדיקה חדשה אני מוצא דברים נוספים שאפשר לשפר או להוסיף אבל בדרך כלל מה שאמרתי לעיל אמור להספיק במרבית האתרים.

11. כתיבת מאמרים בכמויות

בתקופה האחרונה זמן מתחיל להפוך למשאב נדיר ולמרות שבתחילת הדרך הייתי כותב בכל פעם מאמר נפרד היום אני משתדל לחסוך את הזמן ולכתוב כמות של כמה מאמרים בבת אחת.

בדרך כלל זה יהיה 5-10 מאמרים בכל פעם ופרסום שלהם לפי תקופת זמן מסוימת. בתחילת הדרך זה היה פרסום של מאמר בשבוע, בנקודה מסוימת זה הפך לפרסום של פעם בחודש ובתקופה האחרונה חזרתי לפרסום של מאמר בשבוע.

מה שאני בדרך כלל עושה זה כל שלב בנפרד. בתור התחלה אני חושב על 10 מאמרים שאני רוצה לכתוב, לאחר מכן אני יוצר את הגרפיקה של 10 העמודים ואני יוצר גם 10 עמודים על סטטוס פרטי ומכניס לאתר. לבסוף אני כותב את 10 העמודים אחד אחרי השני ומעלה אותם לאתר.

לאחר בדיקה של הגהה לאחר כמה ימים אני מתחיל לפרסם אותם באופן מתוזמן בכל שבוע. אפשר לראות מידע נוסף בנושא במאמר של פרסום פוסטים באופן מתוזמן. יכול להיות שהשיטה שלי פחות תתאים לכם ואתם תמצאו את מה שעובד הכי טוב עבורכם ומאפשר לכם ליצור את התוכן כמה שיותר מהר.

ניתן לצפות במידע נוסף בנושא של פרסום פוסטים באופן מתוזמן בוורדפרס בסרטון הבא

כמה מילים אחרונות על כתיבת תוכן

טוב אז אם נסכם את הנושא אני חושב שבסופו של דבר הדבר הכי חשוב זה לפרסם תוכן איכותי שתורם לגולש. שימו לב שהמאמר שכרגע פרסמתי הגיע למעל 2,000 מילים על כל מה שהיה לי להגיד בנושא של כתיבת תוכן.

בנקודה מסוימת (בדרך כלל לאחר כמה שנים) אם התוכן שלכם איכותי יהיו אנשים שמתחילים לעקוב אחריו וחלק מאותם אנשים יהפכו בנקודה מסוימת ללקוחות שלכם בגלל ההבנה שאתם אוטוריטה בתחום שלכם.

אל תחמיצו אף פוסט

אהבתם את מה שיש לנו להציע? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונדאג לעדכן אתכם על פוסטים חדשים.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו
יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

איך לבחור אחסון אתרים מומלץ

מחפשים אחסון אתרים מומלץ, זול ואיכותי? במאמר הבא תוכלו לצפות במספר אחסונים מובילים מישראל ומחו"ל לצד המלצות אישיות, ביקורות ומחירים לכל אחסון.

העלאת אתר לאוויר/לאינטרנט

העלאת אתר לאינטרנט היא לא פעולה מסובכת. במדריך זה המיועד למתחילים נלמד אתכם כיצד לרכוש דומיין ושרת אחסון ומה עליכם לעשות על מנת להעלות את האתר שלכם לרשת.

מה זה מיתוג עסקי?

מעוניינים להתחיל תהליך של מיתוג עסקי? במאמר הבא תוכלו ללמוד כל מה שאתם צריכים לדעת על מיתוג. מה זה מיתוג? איך מתבצע תהליך מיתוג? ומה כולל המיתוג העסקי?

בחירת שם דומיין לאתר/עסק

מעוניינים לרכוש דומיין ולא יודעים מה צריך לקחת בחשבון לפני הרכישה? במדריך הבא נלמד אתכם מהם הבדיקות שצריך לעשות לפני שרוכשים דומיין ומה מאפיין דומיין טוב.

אופטימיזציה לתמונות באתר

במדריך זה נלמד אתכם איך להעלות תמונות לאתר בצורה נכונה. איך להקטין משקל תמונה, איך להקטין רזולוציה, איך להוסיף תגית ALT, איך להגדיר שם תמונה ועוד...

יצירה ועריכת עמודים באלמנטור

בשנים האחרונות אלמנטור (Elementor) הפך להיות אחד התוספים המובילים לבניית אתרים בוורדפרס. במדריך זה תוכלו ללמוד איך ליצור, לערוץ ולנהל עמודים באלמנטור.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

    כתיבת תגובה

    מלאו את כל השדות על מנת להשאיר תגובה (האימייל שלכם לא יוצג באתר).

    כלי נגישות