עדיין לא חברים שלנו ביוטיוב ובפייסבוק? :( חבל בדרך כלל אנחנו ממש נחמדים:

YYDevelopment » עיצוב באנרים » אנימציה בבאנרים – רעיון טוב או רע?

אנימציה בבאנרים – רעיון טוב או רע?

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו

בשנים האחרונות אחד מתחומי העבודה העיקריים שלי הם עיצוב באנרים לגוגל ועיצוב מודעות לפייסבוק ואחת השאלות הנפוצות היא האם כדאי להשתמש באנימציה בבאנרים או שעדיף להימנע מכך? במאמר הבא אשתף אתכם בדעה האישית שלי בנושא אנימציה ובאנרים וקצת מהניסיון שלי בשימוש בבאנרים עם אנימציה. בנוסף נדבר בקצרה על סוגי באנרים וסוגי אנימציות.

אנימציה בבאנרים - רעיון טוב או רע?

הרשמה לרשימת תפוצה:

סוגי אנימציה בבאנרים

באחד ממדריכי העבר דיברתי על הנושא של סוגי באנרים והסברתי שיש כמה סוגי אנימציה. אנימציה בפורמט פלאש (טכנולוגיה שכבר לא נתמכת בדפדפנים וכבר לא משתמשים בה), באנרים בפורמט HTML5 שמאפשרים ליצור אנימציות מורכבת, וסוג האנימציה היותר נפוץ הוא באנרים בפורמט GIF (אנימציה פשוטה).

אתם יכולים לצפות במידע נוסף על הנושא וגם לראות דוגמאות לבאנרים בסרטון מתחת המדבר על סוגי באנרים.

סרטון המסביר על סוגי באנרים לפרסום בגוגל

סרטון וידאו

היתרונות של שימוש באנימציה

אחד היתרונות המרכזיים של שימוש באנימציה בבאנרים הוא היכולת למשוך את תשומת ליבו של הצופה אל עבר הבאנר. כאשר אנחנו יוצרים עיצוב באנר לפרסום בגוגל הבאנר הולך להופיע באתרים השונים ברחבי הרשת לצד תוכן האתר הקיים ולעיתים גם לצד באנרים נוספים.

אחד מהפרמטרים החשובים ביותר בתהליך של פרסום לעסק באמצעות באנרים הוא למשוך את העין של הגולשים. תעיפו מבט בתמונה מתחת ותגידו לי האם התמונה הזאת לא הייתה גורמת לכם לעצור ולהסתכל עליה לכמה שניות? במידה והיא הייתה מצליחה אז השגתי את המטרה שלי.

עיצוב באנר אנימציה לפורום שיווק שותפים

למרות שבאנרים עם אנימציה יעזרו למשוך את תשומת הלב של הגולש ולמרות האהבה שלי לבאנרים עם אנימציה בחודשים האחרונים אני כמעט ולא מעצב יותר באנרים עם אנימציה בעיקר בגלל הגבלות של גוגל.

למה עדיף להימנע מאנימציה בבאנרים?

בתקופה האחרונה גוגל הקשיחו את הכללים לשימוש בבאנרים עם אנימציה והם רק מחזקים את ההגבלות ככל שעובר הזמן. בעבר היה קל יותר להעביר גם באנרים שלא עומדים בכללים של גוגל Ads על ידי העלאה של הבאנר כמה פעמים עד שגוגל אישרו את הבאנר והיום לעומת זאת זה לא תמיד עובד.

בנוסף לכך מהניסיון שלי ובפרסומים שאני עושה לעצמי תחת ההגבלות של גוגל האנימציה לא תמיד משפרת את אחוז הלחיצות. בדרך כלל סוגי האנימציות שעוזרות לשיפור אחוז הלחיצות הם כפתורים מהבהבים ואנימציה שחוזרת על עצמה ללא הפסקה ואת סוג הבאנרים הזה גוגל חוסמים. לדוגמא צפו בבאנר הבא (דוגמא לבאנר שגוגל יחסמו).

באנר בגודל 72890 הקורא להפסקת אכילה של ירקות

סוגי הבאנרים האלו מגדילים את אחוז הלחיצות אבל משפיעות לרעה על חווית המשתמש באתר וזאת גם הסיבה לכך שגוגל מקשיחים את המדיניות אנימציה לבאנרים. עבור גולשים מסוימים האנימציות מהסוג הזה מאוד מטרידות וזה יכול לגרום להם פשוט לצאת מהעמוד.

המחיר של באנרים עם אנימציה מורכבת כמו ב-HTML5 בדרך גבוה יותר באופן משמעותי וכאשר סוגי האנימציות המשפרות את אחוזי הלחיצה חסומות לדעתי עדיף לוותר על האנימציה בכלל. נקודה חשובה שיש לקחת בחשבון שאם הגידול בהגבלות באנר עם אנימציה שאני אעצב היום לא בטוח ימשיך לעבוד גם בעתיד הקרוב.

למי שזה מעניין אותו דיברתי בקצרה על האנימציה וגם על כללים חשובים שצריך להכיר בעיצוב באנרים לגוגל בסרטון הבא:

סרטון המציג טיפים חשובים שאתם צריכים להכיר לפני שמתחילים תהליך של עיצוב באנרים

סרטון וידאו

שורה תחתונה - אנימציה או לא?

כפי שהסברתי במאמר במרבית המקרים אני בוחר לא להשתמש באנימציה וזה גם מה שאני ממליץ ללקוחות שלי. הסיבה היחידה שבה כדאי להשתמש באנימציה היא כשיש לכם תשתית פרסום משלכם באתרים ששייכים לכם עם מספר כניסות רב.

באתרים השייכים לכם אתם יכולים לפרסם את הבאנר ללא חשש מחסימות גם כאשר האנימציה מוגזמת. אומנם זה יפגע בחוויית הגלישה אבל זה ישפר את ה-CTR (כמות הלחיצות) של הבאנר כאשר מדובר על אנימציות שאי אפשר לפספס.

חשוב גם לדעת שכאשר אתם מפרסמים את העסק באמצעות באנרים על מנת להגיע לתוצאות רצוי לפרסם את העסק גם באמצעות דף נחיתה ואם אתה לא יודעים עדיין מה זה צפו במדריך הבא.

אל תחמיצו אף פוסט

אהבתם את מה שיש לנו להציע? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונדאג לעדכן אתכם על פוסטים חדשים.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו
יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

בחירת סוג/פורמט באנרים

מעוניינים לפרסם את העסק שלכם באמצעות באנרים בגוגל? צפו במדריך הבא על מנת ללמוד על כל סוגי הבאנרים הקיימים לצד המלצות לבחירת סוגי הבאנרים המומלצים.

בחירת גודל מודעות/באנרים

בעת יצירת קמפיין בגוגל אחת ההחלטות החשובות היא בחירת גדלי הבאנרים. במאמר זה נסביר איך לבחור את גודל המודעות לגוגל שיפיקו את התוצאות הטובות ביותר עבורכם.

דרכים לפרסום העסק עם באנרים

באנרים הם אחד מאמצעי הפרסום הטובים ביותר ובמאמר הבא תוכלו ללמוד את כל הדרכים שבהם ניתן לעשות שימוש בבאנרים על מנת לקבל הרבה יותר פניות מלקוחות.

מה זה דף/עמוד נחיתה

במאמר הבא תוכלו ללמוד מה זה דף נחיתה ואיך הוא יכול לעזור לפרסום העסק שלכם בגוגל ובפייסבוק. בנוסף תקבלו גם כמה טיפים ליצירת דף נחיתה אפקטיבי שמביא תוצאות.

דרכים לשיפור המרות בדף נחיתה

מעוניינים בדף נחיתה מנצח שיאפשר לכם לקבל הרבה יותר לידים ופניות עבור תקציב הפרסום שלכם? במאמר הבא תוכלו לצפות ב-17 דרכים שבהם תוכלו לשפר המרות בדף נחיתה.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

    כתיבת תגובה

    מלאו את כל השדות על מנת להשאיר תגובה (האימייל שלכם לא יוצג באתר).

    כלי נגישות