גוגל סרץ' קונסול (Search Console) שבעבר גם נקרא קונסולת החיפוש ו-Webmaster Tools (וובמסטר טולס) הוא אחד הכלים החשובים ביותר שכל מקדם אתרים או בעל אתר צריך להכיר. במדריך זה נסביר מה זה Search Console ולמה צריך את זה. נסביר בנוסף איך להתקין את Search Console באתר שלכם ואיך לצפות ולנתח נתונים שתקבלו לאחר מכן.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
מה זה גוגל Search Console ולמה צריך את זה?
גוגל סרץ קונסול (Search Console) הוא כלי של גוגל שהשימוש העיקרי שלו הוא ביצוע מעקב אחר חיפושים לפי מילות מפתח שאנשים עשו בגוגל. מילת מפתח היא הביטוי שאתם מכניסים בתיבת החיפוש של גוגל כאשר אתם מחפשים משהו ובעזרת הנתונים של Search Console תוכלו לראות האם האתר שלכם מופיע בחיפושים של גוגל ועבור אילו מילות מפתח.
למרות שמעקב מילות המפתח הוא השימוש העיקרי של קונסולת החיפוש קיימים שימושים נוספים ונתונים נוספים שתוכלו לצפות בהם כמו:
- כמה כניסות היו לאתר שלכם מחיפושים בגוגל
- באיזה מיקום ממוצע נמצאים עמודים באתר שלכם למילות מפתח שונות
- האם יש לכם תגי כותרת ותיאור כפולים (שימוש בתגיות כפולות יכול להזיק לקידום האתר)
- בעזרת קונסולת החיפוש ניתן גם להגדיר מפת אתר (Sitemap)
- תוכלו לראות קישורים פנימיים וחיצוניים של האתר (למרות שלא כדאי להסתמך נתוני הקישורים החיצוניים)
- קונסולת החיפוש היא גם הדרך היחידה לדעת האם קיבלת עונשים מגוגל
- תוכלו לראות שגיאות 404 שיש לאתר (שגיאה כאשר עמוד שהיה באתר שלכם לא נמצא)
הוספת האתר שלכם ל-Search Console
על מנת להוסיף את האתר ולצפות בנתונים החשובים שיש לקונסולת החיפוש להציע כנסו לאתר Search Console. במידה ויש לכם חשבון Gmail או חשבון גוגל קיים לא תצטרכו לבצע רישום ותוכלו פשוט להתחבר עם משתמש קיים. אם אין לכם חשבון תאלצו ליצור משתמש חדש. בעלי חשבון חדש ב-Search Console יראו את החלון הבא ושם ניתן להכניס את כתובת האתר על מנת להוסיף אותו לקונסולת החיפוש.
ביצוע אימות לאתר
לאחר הוספת האתר תאלצו גם לאמת אותו בכדי להוכיח שאתם הבעלים האמתיים של האתר. בעמוד האימות וודאו שהתווית המסומנת בראש העמוד היא "שיטות חלופית" ותוכלו לראות שם את אפשרויות האימות הקיימות:
- אימות באמצעות Google Analytics (השיטה הכי קלה)
- העלאת קובץ HTML
- תג HTML
- מנהל התגים של גוגל
אם כבר ביצעם הטמעה של גוגל אנליטיקס באתר שלכם אז זאת הדרך הקלה ביותר לביצוע האימות (לא תאלצו לעשות שום פעולה).
אם עוד אין לכם חשבון אנליטיקס תבחרו באופציה של "העלאת קובץ HTML", תורידו את הקובץ ותעלו אותו לתיקייה הראשית של הדומיין בתוך שרת האחסון. אל תמחקו את הקובץ לאחר האימות כי קונסולת החיפוש מבצעת את בדיקת האימות כל 2-4 שבועות ואתם תצטרכו להעלות את הקובץ מחדש, עדיף פשוט להשאיר את הקובץ על שרת אחסון שמכיל את האתר.
במידה ואתם לא יודעים איך להעלות קבצים לשרת האחסון תוכלו לראות מידע נוסף בנושא במדריך של העלאת אתר לאוויר. לאחר העלאה של הקובץ לחצו על כפתור האימות.
הוספת כתובות משוכפלות בתוך גוגל סרץ' קונסול
דבר נוסף שחשוב לעשות הוא להוסיף כתובות משוכפלות לכל אתר שאתם מוספים לגוגל סרץ' קונסול. כך שאם אנחנו רוצים להוסיף את האתר http://www.website.com תוסיפו אותו 4 פעמים בצורה הבאה. אם אין לכם פרוטוקול אבטחה https באתר לא בטוח שתוכלו להוסיף את כתובות האתרים עם https:
- http://www.website.com
- http://website.com
- https://www.website.com
- https://website.com
גוגל יודע להתייחס לכל אחת מהכתובת המשוכפלות מעל כעמוד נפרד כך שבמידה ולא הגדרתם את מבנה הקישורים של האתר בצורה נכונה אתם תאבדו את הנתונים של האתר.
כהערה צדדית רצוי מאוד שלא יהיה ניתן להיכנס לאתר עם הכתובת השונות על מנת לא לאבד את כוח העמוד ולחלק אותו ל-4 עמודים שונים. בדרך כלל נהוג לבצע הפניות 301 על מנת ליצור מצב שבו יהיה ניתן להיכנס לכל עמוד רק מתוך כתובת אחת זהה.
על מנת להוסיף את הכתובות הנוספות חזרו לעמוד הראשי של Search Console והוסיפו את כתובות האתרים הנוספים. לאחר מכן מומלץ ליצור קבוצה שתאפשר הצגה של נתוני האתר מכל הכתובות המשוכפלות שהוספתם. תוכלו לעשות זאת על ידי לחיצה על הכפתור "צור קבוצה" ושייכו לשם את האתרים שכרגע הוספתם.
צפייה בנתוני האתר ב-Search Console
במידה והאתר שלכם מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל לאחר יום או יומיים תוכלו לצפות בנתונים שיתחילו להיאסף בחשבון. לאחר כמה שבועות תוכלו לנתח באמצעות Search Console את נתוני החיפושים של האתר ותוכלו לראות אילו עמודים נמצאים במיקומים טובים בחיפוש ואילו עמודים תצטרכו לשפר על מנת לקדם אותם למיקומים טובים יותר בגוגל.
שימו לב שכאשר אתם נכנסים לתוצאות החיפושים ב-Search Console אתם תוכלו לצפות רק בכמות הכניסות לאתר. על מנת לצפות בנתונים נוספים כמו כמות הצפיות, מיקום האתר שלכם בחיפוש ושיעור ההקלקה (CTR) תסמנו את האפשרויות המופיעות בראש העמוד כפי שמתואר בתמונה מתחת:
עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!
אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
יוחאי ירמיהו
בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
יותר ויותר בעלי עסקים בוחרים לקדם את האתר בגוגל ללא מקדם אתרים באמצעות קנייה ובנייה של קישורים. במאמר הבא תוכלו ללמוד כל מה שצריך לדעת על בניית קישורים בצורה חכמה ונכונה.
גוגל אנליטיקס הוא כלי חשוב המאפשר מעקב וניתוח נתוני גולשי באתר. במדריך הבא נסביר לכם איך לפתוח חשבון Analytics ואיך להטמיע את אנליטיקס באתר בקלות.
בשנים האחרונות גוגל דוחפים חזק את הנושא של שיפור מהירות טעינה ובמדריך הבא נלמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת שתוכלו לשפר את מהירות הטעינה לאתר שלכם.
כבר דיברנו רבות על וורדפרס אבל היום נסתכל על המערכת מנקודת המבט של מקדם אתרים. האם וורדפרס באמת מומלצת לקידום אורגני בגוגל? ואם כן למה? כנסו ותגלו.
הפניות 301 ו-302 הם הדרך שלנו להודיע לגוגל שאנחנו משנים כתובת לעמוד באתר. במדריך הבא נלמד אתכם איך ליצור הפניות באתר וורדפרס ואיך ליצור הפניות ב-htaccess.
במדריך זה נלמד אתכם איך להעלות תמונות לאתר בצורה נכונה. איך להקטין משקל תמונה, איך להקטין רזולוציה, איך להוסיף תגית ALT, איך להגדיר שם תמונה ועוד...
יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!
אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.