עדיין לא חברים שלנו ביוטיוב ובפייסבוק? :( חבל בדרך כלל אנחנו ממש נחמדים:

בונה אתרים » אתרי פונטים להורדה בחינם

אתרי פונטים להורדה בחינם

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו13 תגובות

מאמר זה מיועד לכל אדם המתכוון לעשות שימוש כלשהו בפונטים בהווה או בעתיד. במאמר ננסה לספק את כל המידע שעליכם לדעת כאשר אתם משתמשים בפונטים לצורך אישי או לשימוש מסחרי (לדוגמא: מעצב גרפי המבצע עבודות ללקוחות).

במאמר ננסה לעזור ולסייע במציאת אתרי פונטים בעברית המאפשרים הורדת פונטים בחינם (פונטים חופשיים) לשימוש מסחרי.מבין האתרים במאמר תוכלו לצפות באתרים של פונטים בעברית כמו גוגל, אאא, פרויקט קולמוס, Fabrica21, הגופניה, הטייס ועוד..

בנוסף נסביר מה ההבדל בין פונטים חינמיים לשימוש אישי לבין פונטים בחינם לשימוש מסחרי (או בשמם השני פונטים חופשיים).

ניתן לצפות בסרטון הבא על מאיפה להוריד פונטים בחינם וממה כדאי להיזהר שמורידים פונטים חינמיים

פונטים חינמיים בעברית להורדה לשימוש מסחרי

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

פונטים בעברית חינם לשימוש אישי או פונטים לשימוש מסחרי?

חלק גדול מהפונטים שתוכלו למצוא להורדה בחינם מאינטרנט הם פונטים הניתנים לשימוש אישי ולא מסחרי. פונטים הניתנים לשימוש אישי הם פונטים שניתן להשתמש בהם כל עוד השימוש לא נעשה למטרות רווח.

אם למשל אתם רוצים להשתמש פונטים בעברית חינם שהם לשימוש אישי עבור עיצוב כרטיס ביקור, עיצוב פלייר, עיצוב לוגו לעסק, עיצוב באנרים, נייר מכתבים או כל עבודה גרפית בתהליך של מיתוג לעסק שתעשו ללקוח לא תוכלו לעשות זאת מאחר ועבודות אלו מוגדרות בתור עבודות שאתם עושים למטרות רווח.

בעזרת פונטים אלו תוכלו לבצע עבודות לבית הספר או ללימודים אקדמאים, תוכלו לבצע עיצוב עצמי של עבודות גרפיות לעמותת התנדבות ללא מטרות רווח וכו'… כל עוד אתם מרווחים כסף מהשימוש בפונט באופן ישיר או עקיף אז אסור לכם להשתמש בו.

הכלל אצבע אומר שעדיף להימנע מפונטים המיועדים לשימוש אישי גם אם השימוש שלכם בפונטים הוא לא למטרות רווח. נושא זה יכול להיות מבלבל ושימוש בטעות בפונט שמוגדר בתור פונט לשימוש אישי למטרות רווח יכול להיגמר בתביעה משפטית ונזק כספי גדול.

אם הורדתם בעבר פונטים חינמיים ואתם לא יודעים מה היה הרישיון שלהם מומלץ להסיר אותם. ניתן לבדוק את המאמר הסרת פונטים לא חוקיים מהמחשב על מנת לקבל סיוע במחיקת הפונטים הלא חוקיים שהורדתם בטעות.

מהם פונטים חופשיים?

לאחר שהצלחתם להבין את ההבדל בין פונטים לשימוש אישי לבין פונטים לשימוש מסחרי אז אתם בטח כבר יכולים להבין מה זה פונטים חופשיים ומה ניתן לעשות איתם.

המושג פונטים חופשיים הוא מושג המתייחס אל פונטים חינמיים בעברית הניתנים להורדה 100% בחינם בלי משחקים ובלי אותיות קטנות, בלי טריקים ובלי שטיקים. כאשר אתם מחפשים ברשת גופנים להורדה בשום מצב, אבל בשום מצב אל תשתמשו תעשו שימוש בפונטים שהם לא חופשיים ועל אחת כמה וכמה אל תשתמשו בפונטים לא חוקיים.

קיימים חברות פונטים רבות המציעות פונטים להורדה בחינם אבל אם תשימו לב לאותיות הקטנות אתם תראו שהשימוש בהם לרוב הפעילויות הוא אסור. השתמשתם בפונט בטעות? אם יעלו עליכם אתם תהיו בבעיה רצינית.

רבים מהיוצרים האלו וגם אתרים פונטים בארץ משתמשים בעורכי דין על ריטיינר שישלחו לכם מכתב תביעה עם סכום מנופח ויגיעו אתכם להסדר בגלל שהשתמשתם בפונט באופן לא חוקי. לעיתים ההסדר הזה ידרוש מכם להיפרד מאלפי שקלים ולעיתים גם מעשרות אלפי שקלים. נשמע לא נעים? זה חלק מהטקטיקה להרוויח כסף וכדי לא להגיע למצבים לא נעימים יש להוריד רק פונטים בחינם.

פונטים בעברית להורדה בחינם

האתרים המופיעים מתחת מציעים פונטים חופשיים/בחינם להורדה בעברית ומאפשרים בנוסף לבצע בפונטים עבודות לשימוש מסחרי. למרות האפשרות של השימוש המסחרי לעיתים יש תנאי שימוש ורישיון שונה לפונטים השונים באתרים שמוצגים מתחת ועליכם לבדוק את הרישיון ותנאי השימוש בכל פונט ופונט שתורידו.

חלק מאתרי הפונטים החינמיים מאפשרים הורדה ושימוש ללא הגבלות וחלק אחר מחייב מתן קרדיט ליוצר הפונט או לאתר ממנו הורדתם אותו. מתחת לא תמצאו קישור להורדה ישירה אלה קישור לאתרים שמציעים את הפונטים בחינם. שוב אנו מציינים יש לבדוק בכל אתר את זכויות היוצרים ואת תנאי השימוש בכל פונט שאתם מורידים. השימוש בפונטים שתורידו מהאתרים אלו הוא על אחריותכם המלאה.

לצערנו קשה למצוא אתרים המציעים פונטים חינמיים לשימוש מסחרי וכאשר תרצו לעשות עבודות בצורה מקצועית תאלצו לחפש אתרי פונטים בתשלום ואולי נדבר גם על זה במדריך עתידי.

גוגל פונטס - Google Fonts

גוגל הוא לא רק מנוע החיפוש המוביל בעולם. גוגל פונט הוא מיזם של גוגל שמטרתו לאפשר לסייע בפיתוח של הרשת ושל אתרי אינטרנט. באתר תוכלו למצוא ספרייה של פונטים חינמיים ושתוכלו להשתמש בהם עבור שימוש מסחרי ועבור פרויקטים של בניית אתרים.

בגוגל פונטס תוכלו למצוא פונטים בכל השפות השונות וכ-17 פונטים שונים בעברית. מרבית הפונטים באתר מפורסמים תחת Open Font License (רישיון פתוח) מה שמאפשר שימוש חופשי בפונטים ללא צורך במתן קרדיט ליוצר.

בנוסף ללחצן הכחול מתחת גוגל פונט מציעים פונטים נוספים שניתן להוריד מהקישור הבא, בעמוד זה תוכלו למצוא פונטים נוספים שניתנים להורדה על ידי גוגל וגם את הפונט Open Sans Hebrew המפורסם. על מנת למצוא בעמוד פונטים בעברית חפשו פונטים שהכותרת שלהם מכילה את המילה Hebrew. (לחלק מהפונטים שם יש רישיון שימוש שונה ולכן תבדקו את הרישיון של כל אחד מהפונטים לפני השימוש שלו.)

https://fonts.google.com/earlyaccess

על מנת להיכנס לאתר גוגל פונט ולהוריד את כל הפונטים המעודכנים מתוך ספריית הפונטים המלאה בעברית של גוגל לחצו על הכפתור מתחת. הפונטים מתחת הם גם פונטים שבדרך כלל עושים בהם שימוש וטעינה באתרי האינטרנט השונים ברחבי הרשת.

Fabrica21 - פבריקה 21 (לשעבר לואי דוד ושות')

Fabrica21 (לשעבר לואי דוד ושות', כנראה עשו מיתוג מחדש) הם סטודיו לעיצוב המציע הורדה של פונטים חופשיים בחינם לשימוש מסחרי תחת רישיון של OPEN FONT LICENSE. מה שאומר שאתם יכולים להשתמש בפונט בעבודות שלכם בצורה חופשית גם ללא השארת קרדיט ליוצר.

הפונטים המופיעים באתר מאוד מקצועיים והם תחליף הולם וראוי אפילו לפונטים בתשלום שמציעים אתרי הפונטים בארץ. אם אתם מחפשים פונטים בעברית חינם אין כסף ברמה הגבוהה ביותר שיש זה האתר בשבילכם.

פרויקט קולמוס - Culmus Project

פרויקט קולמוס הוא האתר של מקסים יורש המפרסם פונטים להורדה שמרביתם תחת רישיון GNU General Public License version 2. באתר תוכלו למצוא למעלה מ-10 פונטים הניתנים להורדה בחינם ומאפשרים גם לבצע עבודות לשימוש מסחרי.

פונטים להורדה בחינם של אאא (AlefAlefAlef)

אאא הוא אתר המציע רכישה של פונטים בתשלום. בנוסף לפונטים בתשלום הם גם מציעים כ-6 פונטים שונים שניתנים להורדה בחינם ומאפשרים ביצוע עבודות למטרות שימוש מסחרי. יש לקרוא בקפידה את כל התקנות ולבדוק את הרישיון של כל אחד מהפונטים בנפרד

הגופניה - Gofania

הגופניה הוא אתר של " אנימטור בשאיפה, טיפוגרף כושל, וסוציאליסט. או ניהליסט, אם שואלים את חבריו…" שהחליט לשתף אותנו בפונטים בעברית שהוא יוצר לגמרי בחינם.

בעל האתר טוען שהוא לא טיפוגרף והוא מפרסם את הפונטים שלו בחינם תחת רישיון Creative Commons 3.0 ובעצם אתם יכולים להשתמש בפונטים באופן חופשי כל עוד אתם לא "מייצגים בנק נוראי או איזה תאגיד מרושע…".

אתר עם תוכן מעניין וקצת שונה אז שווה לקדיש גם כמה דקות ולקרוא את התיאור של כל אחד מהפונטים, איך הוא נוצר ולמה.

הטייס - Hatayas

דני מירב הוא מייסד אתר הטייס וגם חבר באתר הגילדה (אתר שניתן לרכוש ממנו פונטים בעברית). באתר הטייס אין מבחר גדול של פונטים אבל תוכלו למצוא שלושה פונטים נוספים שניתן להוריד בחינם ולהשתמש בהם בצורה חופשית.

פיקסל פרפקט - Pixel Perfect

בדומה למאמר שלנו תוכלו למצוא מאמר מצוין נוסף המאגד פונטים להורדה באתר PixelPerfect. בשונה מהמאמר שלנו המאגד את אתרי הפונטים שם תוכלו לראות את התצוגה של מרבית הפונטים החינמיים בנפרד.

הסיבה שהמאמר שלהם נכנס לרשימה שלנו היא מאחר והם מוציאים קישור חיצוני לאתר המאפשר את ההורדה של הפונט ושם תוכלו לבדוק גם את הרישיון של כל אחד מהפונטים לפני השימוש בו.

ושלא תעשו טעויות רק פונטים חופשיים!

אנחנו מקווים שהצלחנו לעזור לאלו מכם שניסו לחפש פונטים בעברית חינם לצורך שימוש מסחרי. לצערנו הרשימה לא גדולה במיוחד אבל היא אמורה לספק התחלה טובה לאלו מכם שמתחילים את צעדכם הראשונים בתחום של עיצוב גרפי או בניית אתרים.

ושוב אנחנו מציינים שבכל צעד שאתם עושים בדרך כאשר אתם בוחרים את הכלים שיסייעו לכם בעתיד עשו זאת בקפידה וחשוב לוודא שאתם לא עוברים על חוקי זכויות יוצרים. יש לעשות בדיקה של הרישיון עבור כל פונט ופונט שאתם מורידים כדי לוודא שאתם מכוסים מבחינת החוק וכדי שלא יהיו לכם הפתעות לא נעימות בהמשך הדרך.

מבין כל האתרים המופיעים במאמר האתר המומלץ ביותר הוא האתר של גוגל פונט שהמטרה שלהם היא להנגיש ולאפשר לאתרים ברחבי הרשת לעשות שימוש בפונטים שונים בשפות שונות ובחינם.

למי שאהב את המאמר הזה אולי תאהבו גם את המאמר שלנו המציג אתרי תמונות בחינם לשימוש מסחרי.

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו

יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

כתיבת תוכן בזול ומהר עם Rytr (ללא הגבלת תוכן)

אין לכם זמן לכתוב תוכן לאתר בעצמכם וגם לא כסף לשלם לכותב תוכן? במאמר הבא תוכלו ללמוד על אחד הכלים המומלצים לכתיבת תוכן אוטומטי בעברית בעלויות ממש ממש זולות.

בניית אתר מחדש בוורדפרס - כל מה שצריך לדעת לפני שמתחילים

בניית אתר מחדש היא משימה מורכבת כאשר מדובר על אתר שמקודם בגוגל. במאמר הבא נדבר על כל מה שחשוב לקחת בחשבון כאשר בונים אתר מחדש תוך כדי שמירה על כוחו הקיים.

קורס בניית אתרים בחינם

רוצים ללמוד לבנות אתרים בחינם? מעולה יש לי פתרון שאתם תאהבו. יצרתי במיוחד עבורכם הדרכה מלאה של שעה וחצי שבמהלכה אלמד אתכם איך לבנות אתר מ-0 בוורדפרס.

מחיקת פונטים לא חוקיים

במידה והורדתם פונטים חינמיים מהאינטרנט בלי לדעת אם הם מותרים לשימוש מסחרי צפו במדריך הבא על מנת למחוק אותם.

אתרי תמונות חינמיים

במאמר הבא תוכלו למצוא אתרי תמונות חינמיים שיאפשרו לכם להוריד תמונות ולעשות בהם שימוש מסחרי ללא הצורך בקרדיט ליוצר התמונה.

מה זה לוגו?

אחד השימושים המרכזיים של פונטים הוא לעיצוב לוגו לעסק. אם אתה עדיין לא בטוחים מה זה לוגו ומה השימושים שלו כנסו ותגלו.

מכירים אתרים נוספים המציעים פונטים בעברית בחינם? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם אתם מכירים אתרים נוספים המציעים פונטים להורדה בחינם עם רישיון לשימוש מסחרי שלא ציינו כאן במאמר שתפו אותנו בתגובות מתחת ונדאג להוסיף גם אותם למאמר.

13 תגובות

  1. נתנאל
    נתנאל

    תודה על השיתוף. האם מותר לי להשתמש בפונטים האלה גם באתר שלי? אני מתכוון לטעון אותם באמצעות CSS ואני רוצה שהטקסט של האתר יופיע בתור הפונט.

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי נתנאל,
      זה תלוי בסוג הרישיון אבל תוכל להשתמש במרבית הפונטים בחינם שמופיעים באתרים מעל גם לאתר שלך.

      המטרה העיקרית של הפונטים של גוגל פונטס היא לשימוש באתרי אינטרנט. אפשר אפילו לטעון את הפונטים באופן ישיר מהשרתים של גוגל ולא משרת האחסון שלך (תהיה לך אפשרות לראות את הקוד שצריך להדביק באתר כאשר אתה מוריד את הפונט).

      ככה שאם אתה מחפש פונט בעברית הייתי מתחיל את החיפוש בפונטים של גוגל ואם לא תמצא שם את מה שאתה רוצה תבדוק גם את האופציות האחרות ואת הרישיון של הפונט שבו אתה רוצה להשתמש באתר.

  2. מיכאל
    מיכאל

    יש לי על המחשב פונט בשם Rubik Bold ואני לא בטוח מאיפה הורדתי את הפונט.
    האם הפונט הזה הוא פונט לשימוש מסחרי?

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי מיכאל,
      הפונט Rubik הוא אחד מהפונטים של Google Fonts כך שהוא פונט חינמי ואתה יכול לעשות בו גם שימוש לעבודות מסחריות.
      https://fonts.google.com/specimen/Rubik

  3. ליאור כהן
    ליאור כהן

    היי אני כותבת תוכן, מעלה פוסטים בעיקר באינסטגרם, משתמשת באפליקציית פונטו שאליה מורידה פונטים. משתמשת בפונט דוריאן ואליניה. הם מוגדרים כמותרים לשימוש מסחרי?

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום ליאור,
      אם ב"דוריאן" מדובר על Dorian CLM אז זה פונט חינמי של פרויקט קולמוס (את יכולה לוודא שמדובר באותו פונט בעמוד מתחת):
      http://culmus.sourceforge.net/fancy/

      בקשר לאלניה אם מדובר על Ellinia CLM או שכתוב לך elliniaclm בשם של הפונט עצמו זה גם אמור להיות פונט של פרויקט קולמוס. משום מה אני לא מוצא אותו באתר של הפרויקט אבל תחילית או צמד האותיות של CLM שייכות לפרויקט קולמוס ושם הפונטים הם חינמיים וניתן להשתמש בהם גם לעבודות של שימוש מסחרי.

      1. ליאור
        ליאור

        תודה רבה רבה !!! ❤

  4. רוני
    רוני

    כתבה נהדרת עם המון ערך מוסף.
    שאלה, ברשותך : אני, באופן אישי, מאוד מתעניין בפונטים בסגנון מקראי של יורם גנאת, כמו “כתר” , “שמוליק” ו “מכבי” , שמופצים על ידי פרויקט-קולמוס של מקסים יורש.
    הפונטים באים עם רשיון GNU GPL שמתייחס בעיקר לתוכנות ואני ממש לא מצליח להבין האם מותר לי להשתמש בהם שימוש מסחרי ואם כן : על איזה מוצרים כן ועל איזה לא…

    כתובת המייל של מקסים יורש, המופיעה באתר פרויקט הקולמוס, אינה תקינה ואינני יודע ממי לקבל תשובות

    האם ידוע לך מה הם תנאי השימוש בפונטים הללו ?

    תודה רבה וכל טוב, רוני

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי רוני תודה על התגובה,

      אני חושב שהתייחסות שלך לתוכנה היא בגלל שכנראה ראית ברשת שמתייחסים לרישיון בתור תוכנה.

      בעצם בדרך כלל הרישיון הזה הוא עבור תוכנות אבל במקרה הספציפי שלנו המוצר עם הרישיון או התוכנה זה בעצם הפונט והשימוש בו מותר לשימוש מסחרי לפי התנאים שחשבת שמותרים עבור תוכנות.

      אני לא ארחיב בכוונה על מה מותר ומה אסור כדי לא לגלות בעתיד שאני טועה ומטעה אבל אני יכול להגיד שאני משתמש בפונטים של פרויקט קולמוס עבור עבודות שאני עושה גם לצורך מסחרי.

      כדי לקבל קצת יותר מידע על הרישיון כנס לעמוד הבא ובכל פעם שכתוב תוכנה תשנה את המילה בראש לפונט וזה יעזור לך קצת להבין מה מותר ומה אוסר.
      https://he.wikipedia.org/wiki/הרישיון_הציבורי_הכללי_של_גנו

  5. רוית
    רוית

    רציתי לשאול אם הגוטמנים חינמיים?
    תודה

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי רווית, אני חושב שיש גרסאות שונות של הגוטמנים. מה שמגיע עם הגרסה של אופיס אז עד כמה שאני יודע חופשי לשימוש (לא בטוח ב-100% אז את צריכה לוודא את זה) ואני חושב שיש גם פונטים של גוטמן בתשלום אז במקרה שלך אין לי תשובה חד משמעית.

  6. חן
    חן

    אפשר עזרה איפה למצוא את פונט כתב החינה
    להזמנות חינה

  7. יעל
    יעל

    היי
    האם הפונט
    alice heavy הוא חינמי? לשימוש מסחרי?

לא ניתן לפרסם תגובות

כלי נגישות