מעוניינים בהצעת מחיר לשירותים שלנו? צרו קשר:

בניית אתרים » נייר מכתבים מעוצב » יצירת נייר מכתבים מעוצב ב-Word

יצירת נייר מכתבים מעוצב ב-Word

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו15 תגובות

נייר מכתבים (דף לוגו) הוא נייר המכיל את הלוגו ופרטי העסק, בדרך כלל עיצוב נייר מכתבים זה משהו שיוצרים בתהליך של מיתוג לעסק ביחד עם עיצוב מעטפה ועיצוב של אלמנטים גרפיים אחרים החשובים לעסק. במדריך הבא נלמד אתכם כיצד לקחת את העיצוב של נייר המכתבים שלכם ולהכניס אותו לקובץ וורד (Word) באמצעות תמונת רקע או באמצעות הגדרת כותרות עליונה ותחתונה.

ניתן לצפות בסרטון הדרכה הבא המסביר איך להוסיף דף לוגו בוורד:

הרשמה לרשימת תפוצה:

יצירת נייר מכתבים (דף לוגו) בוורד

מה זה נייר מכתבים ומה עושים איתו?

נייר מכתבים זהו נייר המכיל את הלוגו של העסק ואת הפרטים שלו (טלפון, אימייל, פקס, כתובת, אתר אינטרנט וכו’…). נייר המכתבים נפוץ בעיקר בין בעלי עסקים כמו: עורכי דין, רואי חשבון ועסקים שמתנהלים בצורה מקצועית ורוצים לשלוח מכתב מעוצב ללקוח עם פרטי העסק.

על מנת לקבל הבנה טובה יותר תוכלו לצפות מתחת בכמה דוגמאות לניירות מכתבים שעיצבנו בעבר:

דוגמא לניירת מכתבים לקוסמטיקאית  דוגמא של דף לוגו לעורך דין

שימו לב שהאלמנט החשוב ביותר בנייר המכתבים הוא תמונת / עיצוב לוגו עם שם העסק ונייר מכתבים. ללא לוגו הדף יראה פחות מקצועי ופחות טוב. לבעלי עסקים שעדיין אין להם לוגו ולא בטוחים מה זה תוכלו לראות מידע נוסף במדריך שהסברנו בו מה זה לוגו ומה עושים איתו ותוכלו גם לראות דוגמאות ללוגואים שעיצבנו לקבל הבנה טובה יותר לנושא.

בחברות שעושות שימוש רב בנייר מכתבים בדרך כלל מדפיסים את הנייר בבית דפוס. הדפסת כמות גדולה של דפים לעיתים תחסוך בעלויות הדיו לעסק. בנוסף להרבה עסקים בארץ יש מדפסות עם צבע שחור בלבד כך שהם לא יכולים להדפיס נייר עם עיצוב צבעוני.

בעלי העסקים הקטנים יותר או בעלי עסקים ששולחים מכתבים גם במייל יעשו שימוש בקובץ וורד שמכיל את עיצוב הנייר ובהמשך המדריך נסביר איך תוכלו להוסיף את העיצוב לוורד בעצמכם.

בניית אתרים לעסקים קטנים שרוצים לגדול מבלי לקחת משכנתא

מעוניינים לקבל הצעת מחיר לבניית אתר אינטרנט מקצועי ואיכותי המותאם לניידים ולמנועי החיפוש? השאירו פרטים בטופס מתחת ונחזור אליכם עם הצעה משתלמת שלא תוכלו לסרב לה:

הגדרת קובץ וורד כעמוד A4

על גודל עמודים כבר דיברנו בעבר והסברנו שעמוד של מדפסת ביתית בארץ הוא עמוד בגודל A4 ולכן השלב הראשון שאנחנו צריכים לעשות הוא לוודא שהקובץ Word מוגדר בתור עמוד בגודל A4 ולא בתור עמוד בגודל אחר.

על מנת לעשות את זה כנסו למסמך וורד ובתפריט העליון תבחרו באפשרות של “פריסת עמוד”. בפריסת עמוד תלחצו על הכפתור של “גודל” ותבחרו באפשרות של A4.

הגדרת עמוד A4 לנייר מכתבים בקובץ וורד

אפשרות א': הגדרת נייר מכתבים בתור תמונת רקע

האפשרות הראשונה שיש לנו היא להגדיר את עיצוב נייר המכתבים בתור רקע. בדרך כלל האפשרות הזאת תהיה מומלצת כאשר מדובר בנייר מכתבים שעיצב עבורכם מעצב גרפי ושלח לכם את התמונה בגודל המתאים.

ניתן להוסיף את תמונת נייר המכתבים לרקע על ידי לחיצה על “פריסת עמוד” בתפריט העליון. לאחר מכן יש לבחור באפשרות של “סימן מים” וללחוץ על האפשרות של “סימן מים מותאם אישית”.

הוספת תמונת רקע לקובץ וורד

בחלון שיפתח תסמנו את האפשרות של “סימן מים תמונה” לאחר מכן תבחרו תמונה מהמחשב שלכם שאתם רוצים להגדיר בתור תמונת הרקע וחשוב שהיא תהיה מותאמת לגודל של עמוד A4.

באפשרות של “קנה מידה” תסמנו את האפשרות של 100% ותסירו את האפשרות המסומנת של “שטיפה” על מנת שהתמונה לא תופיע בקובץ בשקיפות מאוד נמוכה.

הגדרת תמונת רקע לנייר מכתבים בוורד

לאחר שתגדירו את האפשרויות כפי שהם מופיעות בתמונה מעל אז התמונה שהגדרתם בתור תמונת הרקע תופיע בתור הרקע של נייר המכתבים/דף לוגו. בתמונה מתחת אתם יכולה לראות כיצד נראה נייר המכתבים עם הרקע שהגדרנו.

דוגמא לרקע של נייר מכתבים בוורד

אפשרות ב': הגדרת נייר באמצעות כותרת עליונה ותחתונה

באפשרות הראשונה ראינו איך להגדיר תמונת רקע וכעת נראה איך להגדיר ב-Word נייר מכתבים עם כותרת עליונה ותחתונה. אפשרות זו תתאים למי שיש תמונה מעוצבת של החלק עליון והחלק תחתון ולמי שרוצה להגדיר חלקים מהקובץ בתור טקסט ולא בתור תמונה.

בשביל להגדיר תמונה לכותרת העליונה של המסמך נלחץ בתפריט העליון על “הוספה” ולאחר מכן נבחר באפשרות של “כותרת עליונה” ושם באפשרות של “ערוך כותרת עליונה”.

יצירת כותרת עליונה לדף לוגו

לאחר מכן נוסיף את תמונה הלוגו או את תמונה שאנחנו רוצים בחלק העליון של נייר המכתבים על ידי לחיצה על האייקון של התמונה ובחירת התמונה שאנחנו רוצים מתוך המחשב.

בחירת תמונה לכותרת עליונה בוורד

בשלב הבא על מנת שנוכל להקטין ולהגדיל את התמונה ללא ההגבלות הרגילות שיש לוורד נסמן את התמונה, נלחץ על “עיצוב אובייקט” ונבחר באפשרות של “גלישת טקסט”. בגלישת טקסט נסמן את האפשרות של “מאחורי הטקסט” ולאחר שנעשה זאת תהיה לנו האפשרות להגדיל ולהקטין את התמונה ללא ההגבלות ומרווחי העמוד שיש לוורד בדרך כלל.

הגדרת התמונה בתור תמונה שמופיע מאחורי הטקסט

כעת אחרי שסיימתם להכניס את התמונה העליונה עליכם לעשות את אותה פעולה לחלק התחתון של העמוד. תוכלו לעשות זאת על ידי לחיצה על “הוספה” בתפריט העליון, תבחרו באפשרות של “כותרת תחתונה” ותלחצו על “ערוך כותרת תחתונה”.

הגדרת כותרת תחתונה בוורד

את הכותרת התחתונה תוכלו לערוך באותה צורה שהסברנו איך לערוך את הכותרת העליונה ואיך להכניס תמונות. כמובן שאם אין לכם תמונה לכותרת התחתונה אתם יכולה להשתמש גם בטקסט רגיל עם פרטי העסק.

שמירת נייר המכתבים כקובץ PDF

כעת לאחר שסיימתם להוסיף את העיצוב לנייר המכתבים בוורד תדאגו לשמור את הקובץ בתור תבנית שתוכלו לערוך במהירות ולשלוח ללקוחות שלכם גם במייל, ב-Whatsapp או בכל אמצעי אחר.

כששולחים מכתב רשמי ללקוחות במייל רצוי לשמור את הקובץ בתור PDF ולא לשלוח אותו בתור קובץ וורד. לשליחת הקובץ בתור PDF יש כמה יתרונות כפי שתוכלו לראות מתחת:

  • בשונה מוורד כאשר אתם שומרים את הקובץ בתור PDF הלקוח לא יוכל לערוך את הקובץ ששלחתם.
  • דף הלוגו בוורד מציג את תמונת הרקע עם שקיפות מסוימת ולעומת זאת ב-PDF העיצוב יוצג עם כל הצבעים של התמונה המקורית.
  • במסמכי וורד לעיתים התצוגה של הקובץ משתנה בגרסאות השונות של התוכנה. PDF לעומת זאת היא תוכנה יותר יציבה והתצוגה של המסמך בדרך כלל לא משתנה בגרסאות השונות של התוכנה.
  • זה יותר מכובד ומקצועי לשלוח מכתבים במייל בפורמט PDF ולא בוורד.

בשביל לשמור את המכתב שיצרתם בקובץ PDF לחצו על הלחצן “קובץ” (נמצא בראש המסך מצד ימין) ולאחר מכן תלחצו על הכפתור של “Save as Adobe PDF” כפי שמוצג בתמונה למטה.

שמירת נייר מכתבים כ-PDF

בגרסאות החדשות יותר של וורד במקום ללחוץ על הכפתור של שמירה בתור PDF יהיה לכם כפתור של “יצוא” וכאשר תלחצו עליו תהיה לכם האפשרות לשמור את המסמך בתור PDF.

מסקנות בנוגע לנייר מכתבים והמלצות

נייר מכתבים מעוצב הוא אלמנט גרפי פשוט שעושה הבדל גדול בתדמית של העסק בעיני הלקוחות שלכם. בנוסף לנייר מכתבים על מנת ליצור מעטפת מיתוגית מוצלחת אנחנו ממליצים לכם לבדוק גם את האפשרות של עיצוב מעטפה ממותגת ושל עיצוב חתימה למייל.

על ידי שליחה של כל ההודעות והמכתבים של העסק באופן ממותג תוכלו לשפר באופן משמעותי את הרושם שהלקוחות שלכם יקבלו כאשר הם מתנהלים מולכם. לעסקים חדשים שרק מתחילים את דרכם אנחנו ממליצים לבדוק את השירות שיש לנו להציע שנקרא חבילת מיתוג לעסק ושם אנחנו מציעים מגוון פתרונות לעסקים חדשים במחירים מוזלים.

אל תחמיצו אף פוסט

אהבתם את מה שיש לנו להציע? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונדאג לעדכן אתכם על פוסטים חדשים.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו
יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

27 כלים חשובים לשיווק העסק

מעוניינים לקדם את העסק שלכם אבל אתם לא יודעים איך? במאמר הבא הכולל תמונות ודוגמאות נציג בפניכם 27 כלים שונים לקידום, מיתוג ושיווק העסק שכדאי לכם להכיר.

מה זה לוגו? ומה עושים איתו?

לוגו הוא אחד האלמנטים הגרפיים החשובים ביותר לכל עסק חדש. במדריך הבא נסביר מה זה לוגו, מה השימושים של הלוגו וניתן בנוסף כמה טיפים חשובים ליצירת לוגו לעסק.

מה זה מיתוג עסקי?

מעוניינים להתחיל תהליך של מיתוג עסקי? במאמר הבא תוכלו ללמוד כל מה שאתם צריכים לדעת על מיתוג. מה זה מיתוג? איך מתבצע תהליך מיתוג? ומה כולל המיתוג העסקי?

פתיחת עמוד פייסבוק עסקי

פתיחת דף עסקי בפייסבוק היא פעולה פשוטה שלא מצריכה מאמץ או השקעה כספית. במדריך זה נלמד אתכם צעד אחר צעד איך לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק בצורה נכונה.

הוספת חתימה למייל ב-Gmail

באמצעות חתימה למייל תוכלו למתג את העסק על ידי שליחת אימיילים ללקוחות עם פרטי העסק והלוגו שלו. במדריך זה נלמד אתכם איך להוסיף חתימה למייל בג'ימייל (Gmail).

פתיחת מייל עסקי ב-Gmail

צפו במדריך הבא על מנת ללמוד איך לפתוח מייל עסקי ב-Gmail עם סיומת הדומיין ובחינם. נלמד אתכם צעד אחר צעד כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת ליצור אימייל לעסק.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

15 תגובות

  1. תודה רבה על ההדרכה המצוינת ועל כל שאר המדריכים שאתם מפרסמים.

    ניסיתי לעקוב אחרי המדריך והעלאתי תמונה של עיצוב ואחרי שאני מעלה את התמונה בדיוק כמו שהסברתם בסרטון התמונה לא מופיע ברקע. מה יכולה להיות הסיבה לכך?

    1. שלום דפנה ותודה על המחמאות.

      קשה לי לדעת מה הסיבה מבלי לראות את התמונה אבל אם אני צריך לנחש אז הייתי אומר שרוב הסיכויים שהעלאת תמונה של נייר המכתבים בגודל הלא נכון.

      הגודל של עמוד A4 (גודל דף לוגו למדפסת סטנדרטית בארץ) הוא גובה של 29.7 ס”מ ורוחב של 21 ס”מ. אני לא בטוח אם זה חובה בשביל שהתמונה תוצג כמו שצריך ותודפס באיכות טובה אבל עדיף לשמור אותה עם 300dpi בהגדרות התוכנה שבה את משתמשת.

  2. תודה על המדריך המועיל! האם קיימת אפשרות ליצור נייר מכתבים בוורד ללא תמונת רקע?

    1. שלום דניאל, זה אפשרי באמצעות הגדרת כותרת עליונה ותחתונה.

      ההסבר לאיך לעשות את זה מופיע במדריך הכתוב (לא בסרטון) אז אני מציע שתנסה לקרוא אותו ואני מאמין שתוכל למצוא שם את התשובה לאיך לעשות זאת.

  3. תודה רבה, הטיפ על שינוי הגודל לקובץ A4 עזר לי

    1. תודה על התגובה אילנית,
      שמח לשמוע שזה עזר

  4. היי,
    ראשית תודה על ההסבר:)
    עיצבתי באילוסטרייטור תמונת רקע בגודל A4 (לדף לוגו)
    אך שהעלתי אותה לוורד (בדיוק לפי ההסבר) כולל שינוי גודל העמוד בוורד לגודל A4 תמונת הרקע יוצאת קטנה יותר מהעמוד כך שנשארים לי שוליים לבנים בדף הוורד. מה לדעתך יכולה להיות הסיבה לכך?

    1. היי אורטל,

      אני לא בטוח ב-100% מה הסיבה אבל במידה ואת משתמשת בגודל עמוד A4 לא נכון אז את יכולה לראות את הגודל דף בעמוד מתחת:
      https://www.sizes.co.il/a4-size/

      ואם לא עשית זאת תנסי לווודא שאת שומרת את התמונה בקובץ עם DPI 300 ואני מקווה שזה יפתור את הבעיה.

  5. היי יוחאי. תודה רבה רבה על השירות המועיל.
    לא הבנתי אם אני גורר את זה כמו שהסברת.
    איך אני שומר את זה כך שכל פעם שאני אפתח את דף העבודה יופיע הלוגו??

    1. היי אדם, אם הצלחת לשמור את הדף לוגו עם העיצוב והרקע אז לאחר מכן אתה שומר את הקובץ וורד בתור תבנית ובכל פעם שאתה רוצה לשלוח ניירת שקשורה לעסק עם הרקע פשוט תעתיק את הקובץ וורד ותערוך אותו.

      אפשר גם ליצור קבצי וורד עם תבניות מוכנות למסמכים שונים שאתה יוצר בעסק והמטרה היא ליצור את המסמכים ולערוך רק פרטים קטנים כמו השם והפרטים של הלקוח. זה משהו שאני עושה הרבה בהצעות המחיר לשירותים שונים באתר שאני שולח ללקוחות.

  6. הי יוחאי, הדרכה מעולה גם בסרטון וגם בכתב, תודה רבה!
    רוני

  7. היי יוחאי,
    הצלחתי לשים את ההאדר והפוטר שעיצבתי באילוסטרייטור בתור סימן מים בוורד.
    אבל הטקסט בקובץ מתחיל כשהוא על הסימן מים בהאדר ..יש אפשרות לגרום לו להתחיל קבוע בתחום שבין ההאדר והפוטר/מתחת ללוגו למעלה? בלי הצורך לעשות אנטרים בכל דף?
    תודה רבה!!

    1. שלום רנאל,

      אם מופיעים לך סרגלים בצד ובחלק העליון של המסמך וורד אז אתה יכול לגרור את הסרגל ולנקודה שבה אתה רוצה להתחיל את הטקסט בעמוד.
      יש לך את האפשרות לשלוט על המיקומים בחלק העליון והתחתון וגם בצדדים.

      בשביל לשנות את המיקום של החלק העליון אז תגרור את נקודת ההתחלה של הטקסט כפי שמוצג בתמונה מתחת לאזור שבו אתה רוצה שיתחיל הטקסט:
      שינוי מיקום טקסט בנייר מכתבים בוורד

      1. תודה רבה!!
        האמת שמצאתי בעצמי אפשרות נוספת, שיכולה להישאר קבועה למסמך בכל מחשב..
        זה עובד גם עם הסימן מים(:

        לוחצים על עריכת כותרת עליונה ותחתונה (האדר ופוטר)
        ושם ניתן להגדיר מרחק של האדר מהחלק העליון של הדף.

        אז מנמיכים את גבול האדר עד המקום הרצוי (על ידי הגדלת המרחק מתחילת הדף) ומגביהים חזרה את המיקום של הלוגו (אפשר על ידי לחיצה במקלדת על החיצים לעלות אותו למעלה)

        וזהו(:

        הטקסט תמיד מתחיל מתחת לכותרת העליונה (שעכשיו הגבול שלה נמוך יותר בתוך הדף) ונגמר מעל הכותרת התחתונה.

        1. מעולה, שמח לשמוע שהתסדרת. תודה על השיתוף בדרך

כתיבת תגובה

מלאו את כל השדות על מנת להשאיר תגובה (האימייל שלכם לא יוצג באתר).

כלי נגישות