עדיין לא חברים שלנו ביוטיוב ובפייסבוק? :( חבל בדרך כלל אנחנו ממש נחמדים:

בונה אתרים » 5 הפרמטרים החשובים ביותר ב-SEO קידום אתרים

5 הפרמטרים החשובים ביותר ב-SEO קידום אתרים

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו

במאמר הזה נדבר על כמה פרמטרים סופר חשובים שיעזרו לנו לקדם את האתר בגוגל בצורה הטובה ביותר. אנחנו נבין מה זה קידום אתרים, נדבר על תוכן איכותי, אופטימיזציה בגוגל, בניית פרופיל קישורים ועוד…

פוסט אורח שנכתב על ידי seolinks

5 הפרמטרים החשובים ביותר ב-SEO קידום אתרים

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

מה זה קידום אתרים SEO?

פרסום אורגני, קידום אורגני, (SEO (search engine optimization – כולם ביטויים נפוצים בעלי משמעות זהה – נקיטת כלל הפעולות והצעדים האפשריים כדי לסייע לאתר שלכם להיות מדורג כמה שיותר גבוה במנועי החיפוש השונים ובדרך זו למקסם את החשיפה שלו.

על פי רוב ההתמקדות היא בגוגל. כלומר אם אני בעל אתר לקידום אתרים – מטרתי היא שכאשר תחפשו 'קידום אתרים' בגוגל – האתר שלי יופיע כמה שיותר גבוה מבין שלל התוצאות.

כמובן שכדי להגיע לתוצאות הרצויות יש להבין לעומק את מנועי החיפוש, סדרי העדיפויות, האלגוריתמים השונים, וכן לחשוב על כלל המשתנים המשפיעים על הדברים. (מילות מפתח, תוכן באיכות גבוהה, קישורים חיצוניים, קישורים פנימיים ועוד.)

5 הפרמטרים החשובים ביותר לקידום אורגני

תוכן איכותי

כאשר מדברים על פרמטרים חשובים בתהליך קידום אתרים אורגני, ניתן לדבר על דברים רבים – אבל בלתי אפשרי להתעלם מחשיבות התוכן. יתרה מכך, אני סבור כי פרמטר זה חייב להיות ראשון. מילות מפתח, מאמרים, כותרות ועוד – כולם, בסופו של דבר, מבטאים תוכן בצורה זו או אחרת.

אז מדוע על התוכן להיות גם איכותי? מי בוחן את העניין? כלומר, מדובר בשאלה שעשויה להישמע מעט ברורה מאליה ומצחיקה, אך אם ברצונכם להגיע לראש הדירוג בגוגל, נראה טבעי לחשוב שב'הפצצה' אדירה של תוכן תוכלו להגיע ליעדכם. אולם לא כך הדבר.

בתחילת שנות ה-2000 ככל הנראה שלאיכות התוכן לא הייתה חשיבות קריטית עד כדי כך כמו היום. אולם כיום, שנת 2022, האלגוריתם של גוגל ומנועי החיפוש השונים מתקדם, חדשני, מתוחכם וחכם כל כך ועל כן איכות התוכן קריטית מאי פעם. כלומר, אם בעבר האלגוריתם זיהה מילים בודדות ועל כך התבסס בניתוח הנתונים, כיום האלגוריתמים מפותחים דיו כך שצירופי מילים, מילים נרדפות, קונטקסט ורלוונטיות הטקסט קריטיים.

ייצור תוכן איכותי – טיפים מהירים:

  • ייחודיות – וודאו שהתוכן שלכם שונה, אותנטי ובעל ערך מוסף.
  • עומק – אל תסתפקו בסקירות, כתבות ומאמרים קצרים. האלגוריתם של גוגל מעריך מידע עמוק ומקיף. יתר על כן, בדרך זו האתר שלכם 'יתפוס' נפח גדול יותר בגוגל, דבר שבאופן ישיר יגדיל את סיכוייו להתקדם ככל האפשר.
  • מילות מפתח – השתדלו להשתמש בכמה שיותר מילות מפתח. אם אינכם בטוחים כיצד לזהות מילת מפתח איכותית תוכלו להיעזר במגוון הכלים המסייעים לכך. Ahrefs, לצורך העניין, הוא אחד הכלים הפופלריים ברחבי הרשת, ובצדק – מדובר בכלי אמין, יעיל ובעל פיצ'רים בלתי נגמרים (ולא רק לגבי מילות מפתח).
אופטימיזציה עם ahref

אופטימיזציית OnPage

אופטימיזציית Onpage (מיטוב בעברית) היא בעצם תהליך תמידי של שיפור האתר שלכם. התחרות ברחבי הרשת עצומה, ואם אתם רוצים להישאר רלוונטיים עליכם לבצע אופטימיזציה שוטפת. מדובר בעבודה ללא תקרה – תמיד תמצאו מה לשפר באתר שלכם.

בדרך כלל סיוע של בונה אתרים מקצועי שמבין גם בתחום של קידום בגוגל עשוי לסייע בתהליך.

המרכיבים המרכזיים של אופטימיזציית OnPage:

  • חוויית המשתמש – עד כמה הממשק באתר שלכם נוח? האם יש אופציית 'משחק' מבחינת גודל הגופן? האם האתר יכול להתאים גם לאנשים בעלי מוגבלויות? האם העיצוב מושך ונעים לעין?
  • מהירות – במיוחד בעידן המודרני שבו אנו רגילים לקבל את מבוקשנו בתוך שניות בודדות הנושא של שיפור מהירות הופך לחשוב במיוחד. סופר קריטי לוודא שהאתר רץ והפקודות מתבצעות במהירות.
  • הגדרות טכניות – לוודא שכלל ההגדרות שעשויות להראות לכם כמובנות מאליהן אכן תואמות את הציפיות שלכם. לדוגמא, לבדוק שהכותרות (H1, H2, H3…) אכן מוגדרות.
  • התאמה התוכן לביטויי החיפוש – וידוא שהתוכן תואם למה שאנשים יחפשו בפועל. אם אתם חשים כי אין לכם ודאות בעניין – תמיד מומלץ להוסיף תוכן נוסף.

מבנה האתר

אתר אשר בנוי בצורה ובסדר הגיוניים ימשוך יותר משתמשים ובודאי יגדיל את הסיכויים שמשתמשים שהקליקו על אתרכם אכן ישארו בו. מעבר לזה, אתר הערוך בצורה הגיונית ייסרק בצורה יעילה יותר על ידי מנועי החיפוש. 

פרופיל קישורים איכותי

אחת הדרכים המעולות שהאתר שלכם יכול לבסס עצמו כאמין ומקצועי היא באמצעות קישורים מאתרים מוכרים אחרים.

בקצרה, קיימים שלושה סוגים של קישורים חשובים שעליכם להכיר:

  1. קישורים פנימיים – קישורים המפנים לעמוד אחר באתר שלכם.
  2. קישורים חיצוניים – קישורים המפנים לאתר בדומיין אחר.
  3. קישורים נכנסים – קישורים מאתרים אחרים המפנים לאתר שלכם.

מבין שלושת סוגי הקישורים, קישורים נכנסים הם החשובים ביותר, אך הם גם אלו שהכי קשה להשיג. ישנם דרכים שונים על מנת להשיגם: שימוש ברשתות החברתיות, בקשת סקירה של מוצר או שירות בתמורה לקישור נכנס, מאמר אורח באתר כלשהו ועוד.

זמני טעינה של האתר (Core Web Vitals)

קבוצה של מדדים שהאלגוריתם של גוגל רואה אותם כחיוניים בחוויית המשתמש הכוללת של האתר. מדדים אלו מהווים מבחינת גוגל אינדיקציה אמינה על חוויית המשתמש, ועל כן הם משפיעים באופן ישיר על דירוג האתר שלכם. מדדים אלו מחולקים לשלושה:

(LCP (Largest Contentful Paint – מודד את זמן הטעינה של הדף: מתחת ל-2.5 שניות נחשבת לתוצאה טובה, מעל 4 שניות נחשבת לתוצאה רעה.
FID (First Input Delay) – מדד האינטראקציה בין פעולה של המשתמש לתגובה של הדף. תוצאה טובה אמורה להיות כ-100 אלפיות השנייה ומטה. תוצאה הגבוהה מ-300 אלפיות השנייה נחשבת לתוצאה רעה.
CLS (Comulative Layout Shift) – מדד היציבות הויזואלית הבודק את תנועת הרכיבים במסך. אמור להיות נמוך מ-0.1, כאשר CLS גבוה מ-0.25 נחשבת לתוצאה רעה.

איך מודדים Core Web Vitals?

לגוגל יש שלושה כלים עיקריים למדידת נתונים אלו: Page Speed Insights, דו"ח CWV בקונסולת החיפוש ודו"ח חוויית המשתמש של כרום. חשוב מאוד לשים לב שכל בדיקת מתבצעת על דף ספציפי בלבד ולא על כלל האתר.

באופן כללי מדובר בפרמטר מורכב הכולל בתוכו תת פרמטרים רבים. אם ברצונכם להתמקצע בו ולהבין לעומק כיצד ניתן לשפר אותו, אתם מוזמנים לערוך חיפוש בגוגל או יוטיוב.

סיכום

אמנם נגענו בחמשת הפרמטרים החשובים ביותר, ואלו המשפיעים ביותרעל דירוג האתר שלכם בגוגל – אולם מדובר בקצה הקרחון. ישנם עשרות אם לא מאות פרמטרים המשפיעים על הדירוג שלכם, על איכות האתר שלכם, וכפועל יוצא מכך על הצלחת העסק שלכם בשורה התחתונה.

יחד עם זאת, אם תבצעו אופטימיזציה לחמשת המרכיבים הללו – אין ספק שתקפיצו את האתר שלכם כמה רמות והדבר יתבטא בדירוג ה-SERP שלכם בגוגל.

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו

יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

כלי נגישות