מעוניינים בהצעת מחיר לשירותים שלנו? צרו קשר:

YYDevelopment » עיצוב לוגו לעסק » מה חשוב לדעת לפני שיוצרים לוגו לעסק

מה חשוב לדעת לפני שיוצרים לוגו לעסק

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו

ברגע שהחלטתם לפתוח עסק חדש הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות זה ליצור לוגו שהוא בעצם יהיה תעודת הזהות של העסק. באמצעות הלוגו תהיה ללקוחות שלכם האפשרות לזהות אתכם על פני המתחרים ובמידה ותתחילו תהליך של מיתוג עסקי אז אתם גם תצטרכו להוסיף את תמונת הלוגו לכל מוצר או אלמנט גרפי הקשור לעסק.

במאמר היום אני אשתף אתכם בכמה מטעויות שבעלי עסקים עושים כאשר הם מתחילים פרויקט של עיצוב לוגו לעסק, אעזור לכם לבחור מעצב לוגו מקצועי ואשתף אתכם בכמה כללים שחשוב לדעת לפני שמתחילים תהליך של עיצוב לוגו.

מה חשוב לדעת לפני שיוצרים לוגו לעסק

הרשמה לרשימת תפוצה:

מה זה לוגו?

לשאלה של מה זה לוגו הקדשתי כבר מאמר נפרד וגם סרטון קצר המסביר את הנושא. אם נחזור על כך בקצרה לוגו הוא אלמנט גרפי המכיל את שם העסק, לעיתים גם טקסט משני (סלוגן) ואייקון/סמלון קטן שנמצא לצד הטקסט.

הלוגו הוא האלמנט הגרפי החשוב ביותר וכאשר אתם עושים מיתוג לעסק, תהליך של שבו אתם יוצרים את כל הכלים הגרפיים שהעסק צריך ויצטרך בדרך כלל התהליך יתחיל מעיצוב לוגו מאחר ותמונת הלוגו תופיע מכאן והלאה בכל רכיב גרפי ובכל מוצר של העסק. אם עדיין לא הבנתם מה זה לוגו צפו בסרטון הבא שיענה לכם על כל השאלות.

ניתן לצפות בסרטון הדרכה הבא המסביר מה זה לוגו ומה עושים איתו

בניית אתרים לעסקים קטנים שרוצים לגדול מבלי לקחת משכנתא

מעוניינים לקבל הצעת מחיר לבניית אתר אינטרנט מקצועי ואיכותי המותאם לניידים ולמנועי החיפוש? השאירו פרטים בטופס מתחת ונחזור אליכם עם הצעה משתלמת שלא תוכלו לסרב לה:

מה חשוב לדעת כשיוצרים לוגו לעסק?

לאחר שהבנו מה זה לוגו אני רוצה לדבר על כמה מהדברים שחשוב שתדעו לפני שאתם מתחילים תהליך של יצירת לוגו בעזרת מעצב גרפי. בגלל שהלוגו הולך להופיע בכל רכיב גרפי כמו: תמונת נושא לפייסבוק, חתימה למייל, אתר אינטרנט, באנרים, מודעות לפייסבוק וכו’… חשוב מאוד להקדיש זמן לביצוע התהליך של יצירת הלוגו ולוודא שאתם תקבלו את כל מה שאתם צריכים על מנת שתהיה לכם היכולת לפתח את העסק בהצלחה.

דרך אגב למי שרוצה לראות באילו אלמנטים נוספים הקשורים לעסק הלוגו שלכם יופיע בקרו במאמר של 27 כלים למיתוג העסק.

שימוש בלוגו וקטורי שניתן להגדיל ללא איבוד איכות התמונה

הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים לדעת כאשר אתם יוצרים לוגו לעסק הוא שהלוגו נבנה בתוכנה שתאפשר להגדיל ולהקטין את הלוגו ללא הגבלה וללא איבוד מאיכות התמונה.

כאשר אומר שלא תאבדו את איכות התמונה אני מתכוון לצפייה בלוגו בתוכנה שאיתה נוצר הלוגו (בדרך כלל אילוסטרייטור Illustrator). אם אתם מגדילים תמונה באופן משמעותי התמונה הופכת להיות מפוקסלת. כאשר אתם חייבים להגדיל את התמונה באופן משמעותי למשל עבור עבודות לדפוס אז ללא לוגו וקטורי (Vector) לא תהיה לכם האפשרות להשתמש בלוגו של העסק כמעט לשום דבר בתחום של פרסום לעסק באמצעות שלטי חוצות ואלמנטים גרפיים לדפוס.

יצירת לוגו עם עיצוב לוגו/סמל ייחודי

עם השנים שעוברות והגידול בכמות העסקים הקיימים קשה מאוד ליצור לוגו ייחודי לגמרי שאין לו שני בעולם. ברעיון של יצירת לוגו ייחודי מתכוון בעיקר לכך שהמעצב יצטרך ליצור את תמונת/סמל הלוגו בעצמו. אסור בתכלית האיסור להשתמש בתמונות מוכנות בתוך הלוגו. בין אם מדובר על תמונת בחינם או תמונות בתשלום הלוגו צריך להיות ייחודי. שימוש בתמונות מוכנות בלוגו מהווה גם במקרים רבים הפרה של זכויות יוצרים לתמונה.

דרשו את כל קבצי הלוגו בסיום העבודה

במדריך המסביר מה זה מיתוג דיברתי על כך שחובה עליכם לדרוש את כל קבצי העבודות (תמונות וקבצי מקור של העבודות) כאשר אתם מסיימים את הפרויקט. במידה ואתם לא מקבלים את קבצי העבודות זה יגביל אתכם בעיצובים שתצטרכו ליצור בהמשך הדרך.

ההגבלה המשמעותית ביותר היא כאשר צריך להכין עיצובים לדפוס שמצריכים תמונה של הלוגו ברזולוציה גבוהה ואיכות טובה. במידה וקובץ הלוגו שאתם מקבלים הוא רק תמונה קטנה אתם תהיו מוגבלים לשימוש בלוגו רק לעבודות דיגיטליות שלא מצריכות תמונה גדולה.

וכמובן שכאשר אתם מקבלים את קבצי הלוגו שמרו אותו באופן מסודר במחשב ותדאגו לא לאבד את הקבצים. במידה והמעצב איתו אתם עובדים לא מוכן לספק את הקבצים בסיום העבודה אז עדיף למצוא מישהו אחר שיבצע את העבודה במקומו.

אל תעצבו לוגו לבד או מתבניות מוכנות

בשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה באתרים המציעים רכישת לוגו מתבנית מוכנה. כל עוד לא מדובר בלוגו ייחודי שרק אתם יכולים לרכוש ולאחר מכן הלוגו מוסר מהאתר אז עדיף להימנע משימוש בלוגואים מסוג זה. הדבר האחרון שאתם רוצים זה שיהיה לכם לוגו זהה לחברות נוספות בארץ ובעולם. במידה ותעשו זאת ככל שהעסק שלכם יגדל אתם תהיו חייבים לשנות את הלוגו בהמשך ולעשות מיתוג מחדש.

תהליך של מיתוג מחדש הוא תהליך ייקר במיוחד כאשר יש לכם מוצרים פיזיים המכילים את הלוגו אז הרעיון של ליצור את הלוגו בעצמכם בין אם זה מתבנית מוכנה או עיצוב לא מקצועי שאתם יוצרים הוא רעיון שעדיף להימנע ממנו.

בקשו לצפות בתיק עבודות

כאשר אתם עובדים עם בונה אתרים או מעצב גרפי רצוי לבקש ממנו להציג בפניכם תיק עבודות של עיצובים שונים שהוא עשה. כאשר הפרויקט הוא עיצוב לוגו אז בקשו לצפות במספר דוגמאות ללוגואים שעשה האדם שמולו אתם מתנהלים.

אני אציין שלא חובה שהלוגו יהיה באותו סוג ענף/מקצוע שבו אתם עוסקים והמטרה כאן היא בעיקר לקבל איזשהו רושם כללי לרמה העיצובית שהמעצב לוגואים יכול לספק לכם. בחברות הגדולות יש מספר מעצבים שונים ולכל אחד מהם רמה עיצובית שונה ובגלל זה כאשר אתם צופים בתיק עבודות כללי של החברה אין לזה משמעות ובמקום רצוי לבקש דוגמאות לעבודות שעיצב האדם שהולך לעצב גם את הלוגו שלכם.

בדקו מה כלול במחיר

אחד הטריקים שיש למעצבים גרפיים שעוסקים בתחום של עיצוב לוגואים הוא הגבלת כמות הסקיצות וכמות השינויים. כך שיכול להיות שהמחיר יהיה ממש זול אבל זה כמו טיסות Low Cost שבסוף שום דבר לא כלול ולכל דבר נוסף יש עלות נוספת (ברוב המקרים זה יעלה הרבה יותר בסוף התהליך).

עיצוב סקיצה אחת של לוגו היא שיטה שפשוט לא עובדת אז לא מומלץ לפנות למישהו שמציע רק סקיצה אחת בודדת. בנוסף יש לוודא כמה שינויים כלולים בעיצוב ואיזה סוגי שינויים. כמות שינויים זה משהו שקשה לתמחר כי שינוי אחד יכול לקחת דקה ושינוי אחר יכול לקחת חצי שעה אבל זה בכל זאת משהו שכדאי לדבר עליו לפני שמתחילים.

נסו לגבש דעה למה שאתם מחפשים

לפני שאתם פונים למעצב לוגואים תנסו להקדיש 10-20 דקות לחיפוש באמצעות גוגל תמונות אחר לוגואים בסגנון של מה שאתם מחפשים. הדרך הטובה ביותר להעביר את המסר של מה שאתם רוצים זה באמצעות לוגואים/תמונות בסגנון של מה שאתם מחפשים, כי בסוף תמונה אחת שווה אלף מילים.

כשהתחלתי בתחום של העיצוב הגרפי הייתי מנסה לגבש דעה של מה הלקוח מחפש לפי מה שאומר אומר לי. אחרי שצברתי כמעט ניסיון הבנתי שבמרבית המקרים הלקוח לא יודע להסביר מה הוא רוצה או שהוא לא יודע מה הוא רוצה בעצמו (בחלק גדול מהפרויקטים גם הלקוח בוחר בסוף לוגו שונה לגמרי ממה שהוא חיפש בהתחלה) ובנוסף לכך לכל אחד יש פרשנות שונה למילים מסוימות.

אם למשל הלקוח שאיתו אני עובד אומר שהוא מחפש לוגו שמשדר מקצועיות יכול להיות שההגדרה שלי למה שמשדר מקצועיות וההגדרה שלו שונות. כך שאם אני אצור לוגו שאני חושב שמקצועי והלקוח לא בהכרח יחשוב בצורה דומה והדרך היחידה שלי להבין מה מקצועי בעיניו היא באמצעות דוגמאות של לוגואים שהוא חושב שנראים מקצועיים.

השימוש בדוגמאות הופך את אחוזי ההצלחה שלי בפרויקטים השונים למאוד גבוהים ונכון להיום הבקשה לדוגמאות מלקוחות חדשים היא כבר לא בקשה אלה דרישה ולקוח שלא מוכן לשתף פעולה ולהקדיש מעט זמן כדי לעזור לי להבין מה הוא מחפש הוא לקוח שאני אתפוס כלא רציני ואני אעדיף לא לעבוד איתו.

אל תחמיצו אף פוסט

אהבתם את מה שיש לנו להציע? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונדאג לעדכן אתכם על פוסטים חדשים.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו
יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

גרפיקאי פרילנסר או חברה?

שאלה שהרבה עסקים שואלים את עצמכם כאשר הם צריכים סיוע בבניית אתרים או עיצוב גרפי זה למי לפנות? לפרילנסר? או לחברה גדולה? כל היתרונות והחסרונות במאמר הבא.

מה זה מיתוג עסקי?

מעוניינים להתחיל תהליך של מיתוג עסקי? במאמר הבא תוכלו ללמוד כל מה שאתם צריכים לדעת על מיתוג. מה זה מיתוג? איך מתבצע תהליך מיתוג? ומה כולל המיתוג העסקי?

כלים לשיווק, מיתוג וקידום העסק

מעוניינים לקדם את העסק שלכם אבל אתם לא יודעים איך? במאמר הבא הכולל תמונות ודוגמאות נציג בפניכם 27 כלים שונים לקידום, מיתוג ושיווק העסק שכדאי לכם להכיר.

יצירת נייר מכתבים ב-Word

רוצים ללמוד איך להוסיף עיצוב של נייר מכתבים (דף לוגו) לקובץ Word? במדריך הבא נלמד אתכם כיצד ליצור נייר מכתבים מעוצב בתוכנת וורד המכיל את הלוגו ופרטי העסק.

מה זה לוגו?

לוגו הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר לכל עסק חדש. במדריך הבא נסביר מה זה לוגו, מה השימושים של הלוגו וניתן כמה טיפים חשובים ליצירת לוגו לעסק.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

    כתיבת תגובה

    מלאו את כל השדות על מנת להשאיר תגובה (האימייל שלכם לא יוצג באתר).

    כלי נגישות

    היי שמי יוחאי, אם יש לך שאלה הקשורה לאחד מהשירותים שיש לנו להציע ניתן לשאול אותה כאן ואשמח לסייע יוחאי ירמיהו

    זמין גם בוואטסאפ: 073-7514909
    חיוג מהירוואטסאפ