מעוניינים בהצעת מחיר לשירותים שלנו? צרו קשר:

בניית אתרים » מיתוג לעסק » מתי לעשות מיתוג מחדש לעסק?

מתי לעשות מיתוג מחדש לעסק?

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו

מיתוג מחדש הוא תהליך שבו לוקחים את המיתוג הקיים של העסק ופשוט יוצרים לא מיתוג מחדש. בדרך כלל התהליך יכלול עיצוב לוגו חדש ושינוי של כל הגרפיקה של העסק (נייר מכתבים, עיצוב מעטפה, חתימה למייל, עיצוב פלייר, כרטיסי ביקור וכו’…). במאמר הבא תוכלו ללמוד מה זה מיתוג מחדש ובאילו מצבים בדרך כלל עושים מיתוג מחדש לעסק.

כלים לשיפור מיתוג לעסק

הרשמה לרשימת תפוצה:

איך לדעת אם העסק צריך מיתוג מחדש?

התהליך של מיתוג מחדש בדרך כלל מתבצע כאשר מתרחשים 2 מצבים שמשפיעים לרעה על העסק. למי שלא בטוח ב-100% מה זה מיתוג צפו במדריך הבא למידע נוסף בנושא.

המצב הראשון שבו צריך מיתוג מחדש הוא כאשר העסק פנה לחברה המציעה שירותי מיתוג לעסק והם יצרו עבורו את המיתוג הראשוני. לאחר סיום התהליך לעיתים הלקוח מבין שהמיתוג שהחברה יצרה עבורו לא מייצג בצורה טובה את העסק שלו ומחליט לעשות מיתוג מחדש. ניתן גם להבין שהמיתוג פחות מוצלח כאשר פונים אל העסק לקוחות מקהלי יעד השונים ממה שהעסק מכוון אליו (למשל עם קהל היעד מכוון לעסקים גדולים ופונים אליו רק לקוחות פרטיים).

במקרים מסוימים בעל העסק אוהב את המיתוג אבל הפידבק שמגיע מהלקוחות של העסק גורם לו להבין שהמיתוג שלו לא נכון. למשל כאשר הלוגו של העסק משדר מסר לא זה יכול לגרום לבלבול אצל הלקוחות ובסוף המיתוג מכוון ללקוחות ולא לטעמו האישי של בעל העסק.

המצב השני שיכול לגרום לעסק לבצע מיתוג מחדש הוא כאשר מדובר בעסק וותיק מאוד שמשתמש באותו גרפיקה עתיקה כבר שנים רבות. הצורה שבה היינו מעצבים ועושים מיתוגים בעבר השתנתה באופן משמעותי מהצורה שבה אנחנו מבצעים את התהליך היום.

כאשר קיים עסק עם מיתוג מיושן שהתבצע לפני שנים רבות זה יכול לגרום למצב שבו לקוחות מסוימים יתפסו את החברה כמאוד מיושנת. לוגו מיושן או אתר אינטרנט מיושן יכולים לשדר מסר או רושם ראשוני שלילי אצל הלקוח הפוטנציאלי וזה לא משהו שאנחנו רוצים שיתרחש.

בניית אתרים לעסקים קטנים שרוצים לגדול מבלי לקחת משכנתא

מעוניינים לקבל הצעת מחיר לבניית אתר אינטרנט מקצועי ואיכותי המותאם לניידים ולמנועי החיפוש? השאירו פרטים בטופס מתחת ונחזור אליכם עם הצעה משתלמת שלא תוכלו לסרב לה:

כיצד מתבצע התהליך של מיתוג מחדש?

אחרי שהצלחנו להבין באילו מצבים בדרך כלל עושים מיתוג מחדש לעסק כעת נדבר קצת על איך מתבצע התהליך של מיתוג מחדש.

קיימות 2 גישות נפוצות למיתוג מחדש של חברות ועסקים. כאשר מדובר על עסק וותיק עם לקוחות רבים ומוניטין שנצבר במשך השנים בדרך כלל נרצה להשאיר איזשהו זכר לשפה הגרפית של המיתוג הישן ורק נרצה להפוך את הגרפיקה ליותר מודרנית.

אז אם למשל יש לוגו מיושן לחברה הקיימת נרצה לקחת הרבה מהמוטיבים הקיימים בלוגו ולשלב אותו בלוגו החדש שניצור באופן יותר מודרני. כך גם בשאר השפה המיתוגית של העסק ננסה להעביר את המוטיבים של העסק וזאת כל עוד הבסיס הישן מספיק טוב כדי לעשות זאת.

במידה ומידה ולעסק יש אתר מאוד מיושן אז בניגוד לעיצוב של הלוגו כאן מותר להיות יותר חופשיים ולבנות אתר חדש לגמרי עם עיצוב חדש לגמרי. כאשר בונים אתר מחדש רצוי מאוד לדעת שאתם עובדים עם בונה אתרים עם ניסיון בתחום ה-SEO שיידע כיצד לבנות את האתר מחדש מבלי לאבד את הכוח שהאתר צבר במנועי החיפוש במשך השנים. רצוי בנוסף לבנות את האתר באמצעות וורדפרס ולא באמצעות פלטפורמות אחרות.

הגישה השנייה היא ליצור מיתוג מחדש ולהתעלם באופן מוחלט מהשפה הגרפית הישנה של העסק. לעיתים עסקים מחליטים לשנות באופן מוחלט את הפעילות העסקית שלהם ולפנות לקהל יעד חדש מקהל היעד שאליו הם פנו עד היום. במקרים כאלו האסטרטגיה של מיתוג מחדש תוך כדי התעלמות מהשפה המיתוגית הישנה יכולה להיות יעילה.

מקרים נוספים שבהם נעשה נמתג את העסק מחדש תוך כדי התעלמות מהשפה הישנה היא כאשר המיתוג הישן היה מיתוג לא טוב וכאשר החברה שינתה בעלים ואת השירותים שהיא מציעה ללקוחות שלה.

אל תחמיצו אף פוסט

אהבתם את מה שיש לנו להציע? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונדאג לעדכן אתכם על פוסטים חדשים.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו
יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

מה זה לוגו? ומה עושים איתו?

לוגו הוא אחד האלמנטים הגרפיים החשובים ביותר לכל עסק חדש. במדריך הבא נסביר מה זה לוגו, מה השימושים של הלוגו וניתן בנוסף כמה טיפים חשובים ליצירת לוגו לעסק.

27 כלים חשובים למיתוג העסק

מעוניינים לקדם את העסק שלכם אבל אתם לא יודעים איך? במאמר הבא הכולל תמונות ודוגמאות נציג בפניכם 27 כלים שונים לקידום, מיתוג ושיווק העסק שכדאי לכם להכיר.

גרפיקאי פרילנסר או חברה גדולה?

שאלה שעסקים רבים שואלים את עצמכם כאשר הם צריכים סיוע בבניית אתרים או עיצוב גרפי היא למי לפנות? לפרילנסר? או לחברה גדולה? צפו ביתרונות והחסרונות של כל אופציה.

מה חשוב לדעת לפני שיוצרים לוגו?

לוגו הוא תעודת הזהות של העסק והוא מאפשר להבדיל בין העסק שלכם למתחרים. הלוגו הוא האלמנט הגרפי החשוב ביותר וישנם דברים שחשוב לדעת לפני שיוצרים לוגו לעסק.

מה זה מיתוג עסקי?

מעוניינים להתחיל תהליך של מיתוג עסקי? במאמר הבא תוכלו ללמוד כל מה שאתם צריכים לדעת על מיתוג. מה זה מיתוג? איך מתבצע תהליך מיתוג? ומה כולל המיתוג העסקי?

העלאת אתר לאוויר/לאינטרנט

העלאת אתר לאינטרנט היא לא פעולה מסובכת. במדריך זה המיועד למתחילים נלמד אתכם כיצד לרכוש דומיין ושרת אחסון ומה עליכם לעשות על מנת להעלות את האתר שלכם לרשת.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

    כתיבת תגובה

    מלאו את כל השדות על מנת להשאיר תגובה (האימייל שלכם לא יוצג באתר).

    כלי נגישות