אחת השאלות שהרבה בעלי עסקים וחברות שואלים את עצמם כאשר הם צריכים סיוע בנושאים כמו בניית אתרים, עיצוב גרפי, קידום אתרים וכו'… היא האם לפנות לחברה גדולה שמספקת שירותים או לפרילנסר שיבצע את העבודה.
לכל אחת מהאופציות יש יתרונות וחסרונות ובמאמר של היום אנסה להציג לכם נקודת מבט לשני הצדדים הקיימים ואנסה לתת לכם כיווני מחשבה שונים לאיזה אופציה תהיה עדיפה לצרכים שלכם.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
גרפיקאי/בונה אתרים פרילנסר או חברת גדולה?
אם נעשה את זה קצר ובהמשך אני אדבר על יתרונות וחסרונות של כל אופציה בגדול הייתי אומר שעדיף גרפיקאי פרילנסר כאשר מדובר בחברות קטנות עד בינוניות וכאשר מדובר בחברות בינוניות עד גדולות בדרך כלל יהיה עדיף להשתמש בחברה גדולה (כמובן הכל בהתייחס לצרכים ולמהות הפרויקט).
ההבדלים המרכזיים בין השניים הם שכאשר אתם עובדים עם גרפיקאי פרילנסר אז אתם יודעים שהאיכות עבודה בדרך כלל תישאר באותה רמה של מה שאתם מצפים. לעומת זאת בחברה גדולה יכול להיות שבכל פעם מי שיעשה את העבודה שלכם זה מישהו אחר ואיכות העבודה תשתנה לפי האדם שעובד על הפרויקט.
מהצד השני לחברה גדולה יהיו יותר משאבים לספק את הצרכים של החברה הגדולה וככל שהצרכים יותר גדולים לעיתים לפרילנסרים לא יהיה את היכולות לספק את הפתרונות המתאימים לחברה.
יתרונות וחסרונות של גרפיקאי פרילנסר
לפרילנסרים יש יתרונות רבים במיוחד כאשר אתם יודעים מי האדם שמולו אתם מתנהלים ומה יש לו להציע. מתחת אנסה להציג כמה מהיתרונות והחסרונות בעבודה מול גרפיקאי, מקדם אתרים, בונה אתרים או כל דבר אחר.
- איכות העבודה – אני חושב שאחד היתרונות הגדולים שיש לפרילנסרים הוא שאתם יודעים מי עומד מולכם ואתם יודעים לאילו תוצאות לצפות. כך שאם למשל ראיתם דוגמאות של עיצוב באנרים, מיתוג לעסק וכו'… אתם יודעים שהרמה והתוצאה שתקבלו מהגרפיקאי תהיה דומה לרמה בדוגמאות שראיתם בתוך תיק העבודות שלו. ודרך אגב כאשר אתם עובדים מול פרילנסר והוא מפנה את העבודה למישהו צד שלישי אז היתרון הזה נעלם מהמפה.
- שיקול המחיר – בדרך כלל שאתם עובדים מול פרילנסר המחיר יהיה זול יותר מאשר המחיר של החברה מכיוון שלא מעמיסים עליכם הוצאות משרד, שכירות, עובדים וכל מיני הוצאות מקיפות שונות. ומהצד השני לעיתים הפרילנסר יהיה גם יקר יותר מהחברה אבל בדרך כלל (לא תמיד) המחיר ישקף את הניסיון שלו.
- יחס אישי – כאשר אתם עובדים מול פרילנסר אתם מקבלים יחס אישי מהאדם שאיתו אתם עובדים וזאת לעומת חברות גדולות שבמקרים רבים אתם פשוט עוד אחד ממאות הלקוחות שיש להם.
- רצון להפיק תוצאות – כאשר אתם מתנהלים מול פרילנסר יש לו אינטרס מאוד גדול לגרום לכם להיות מרוצים מהתוצאות. כאשר אתם הפוכים ללקוחות מרוצים זה יגרום לכם לספק לו עבודה נוספת בהמשך הדרך וגם להמליץ עליו לחברים.
- יכולות מוגבלות – דיברנו מעט על היתרונות ונדבר עכשיו על החיסרון המרכזי. במידה ומדובר על פרויקט גדול הפרילנסר לא תמיד יצליח לספק לכם מענה. אם אני אתן את נקודת המבט שלי באופן אישי לפעמים אני מקבל טלפונים על פרויקטים של 20-30 אלף ש"ח ואני מסרב. נכון להיום אני עוסק רק בפרויקטים פשוטים של בניית אתרי תדמיתי ועיצוב גרפי. את רוב הזמן שלי אני משקיע בפיתוח רשת אתרים ופרויקטים משלי ואני עושה את המינימום שאני צריך בשביל לסגור את החודש. במידה ואני אקח פרויקט גדול זה יגזול ממני את כל הזמן משאר הלקוחות ואני מאמין שעסק בריא הוא עסק שלא מסתמך על לקוח אחד או פרויקט אחד. בתור פרילנסר בדרך כלל לא אוכל לספק מענה לחברות גדולות שזקוקות לסיוע בפרויקטים גדולים שמצריכים זמן פיתוח ארוך.
יתרונות וחסרונות של חברה גדולה
אז אחרי שדיברנו מעט על היתרונות והחסרונות של פרילנסר הגיע הזמן לדבר על עבודה מול חברה גדולה וממה כדאי להיזהר כאשר אתם עובדים מול חברה גדולה.
- איכות העבודה – בשונה מפרילנסר אחד החסרונות של חברות גדולות הוא לעיתים איכות העבודה משנה. זה בדרך כלל עובד לפי אילוצי זמן ועומסים ויכול להיות מצב שעל פרויקטים שונים יעבדו אנשים שונים ולכל אחד ניסיון אחר ויכולות אחרות. לכן כאשר אתם עובדים מול חברה גדולה יש לוודא שאיכות תהיה תואמת למה שאתם מחפשים. למשל כאשר אתם עובדים עם מעצב לוגו פרילנסר אז אתם יכולים לדעת פחות או יותר מה תהיה איכות העיצוב שתקבלו לפי תיק העבודות שלו לעומת זאת יותר קשה לשפוט תיק עבודות של חברה ולהסיק מה תהיה האיכות שיספק מעצב מתוך החברה.
- שיקול המחיר – כאשר אתם מתנהלים מול חברה אז בדרך כלל לתוך המחיר שאתם משלמים יעמיסו עליכם את השכירות של המשרד הגדול, משכורות העובדים, הוצאות מטבח וכדומה והמחיר לא תמיד משקף את איכות המוצר שאתם תקבלו.
- יחס אישי – זה אומנם משתנה מחברה לחברה ומאדם לאדם אבל בהרבה מהחברות הגדולות אתם פשוט עוד לקוח מתוך מאוד ולא תמיד יהיה אכפת מכם למי שנמצא מהצד השני. מה שאתם רוצים לוודא לפני שאתם מתחילים זה שלמי שנמצא מולכם אכפת מהתוצאות שלכם ותוודאו שאתם מתנהלים גם מול מי שמבצע את העבודה ולא מול אנשי מכירות שיגידו לכם כן לכל מה שתבקשו ובפועל הוא לא יספק רבע ממה שהוא הבטיח.
- רצון להפיק תוצאות – רוב האנשים שעובדים בתור שכירים פשוט רוצים לסגור את החודש וככל שהעומס שיש עליהם יותר גדול כך גם יהיה להם פחות זמן להקדיש לכם ולפרויקט שלכם. בחברות הגדולות במיוחד בדרך כלל מודדים את המחיר לפי זמני העבודה מה שיחייב את המעצב/מפתח לסיים את העבודה בזמן קצר וכאשר אתה שכיר ההצלחה של הלקוח פחות מעניינת אותך.
- יכולות נרחבות – כאשר אתם עובדים מול פרילנסר אז היכולות שלו מוגבלות למספר פרויקטים מצומצם לעומת זאת לחברה גדולה עם מספר עובדים גדול ותהיה לחברה יכולות נרחבות להוציא לפועל גם פרויקטים גדולים.
- תשלום עבור רק עבור שם – איכשהו לצערי יצא שמרבית הנקודות כאן הם שליליות לפחות מזווית הראיה שלי אבל כאן מדובר בחיסרון הגדול ביותר. כאשר אתם פונים לחברה גדולה לפעמים אתם משלמים סכומים מאוד גדולים רק עבור השם. זאת אומרת שלצורך הדוגמא יכול להיות שתיצרו קשר עם חברה לבניית אתרים. באתר שלהם אתם תראו דוגמאות לאתרים מדהימים ובפועל התוצאה שתקבלו תהיה מאוד חובבנית. בחברות הגדולות יש מספר בוני אתרים שונים, בוני האתרים והמעצבים המנוסים יותר יעשו את העבודות לחברות הגדולות עם תקציבים גדולים ולעומת זאת אתם תקבלו את בעלי המקצועי הפחות מנוסים והתוצאה תהיה בהתאם. אין לכם מושג כמה אתרים יצא לי לראות בתקציבים של מעל 10,000 ש"ח עם טעויות של היררכיה של כותרות, אתר מאוד איטי, שגיאות קוד ובאגים. המחיר המוגזם לא תמיד משקף את האיכות העבודה שתקבלו.
שורה תחתונה - פרילנסר או חברה
זה משהו שגיליתי תוך כדי כתיבת המאמר אבל זה נראה כאילו הדעה שלי בעבודה עם חברות גדולות היא מעט שלילית. כמובן שזה לא משקף את המצב בשוק אבל בתור אדם שאוהב אחידות ורוצה לדעת מה הוא הולך לקבל בלי הפתעות אני באופן אישי אוהב לעבוד מול פרילנסרים ולא מול חברות גדולות. כמובן אני לא שולל אף אופציה יצא לי גם לעבוד מול חברות גדולות שנתנו שירות מצוין ומול פרילנסרים שהיו תת רמה אבל בסופו של דבר הכל תלוי במי מול אתם מתנהלים.
אם נסכם את זה אני חושב שמין צריך למצוא את מינו וכמו שכתבתי בתחילת המאמר לדעתי במרבית המקרים לחברות גדולות יהיה יותר קל לעבוד עם חברות גדולות ולחברות קטנות או בינוניות יהיה יותר קל להתנהל מול פרילנסר או חברות קטנות בהתאמה (כמובן שהכל בהתאם לצרכים ולפרויקט).
עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!
אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
יוחאי ירמיהו
בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
מעוניינים להתחיל תהליך של מיתוג עסקי? במאמר הבא תוכלו ללמוד כל מה שאתם צריכים לדעת על מיתוג. מה זה מיתוג? איך מתבצע תהליך מיתוג? ומה כולל המיתוג העסקי?
לוגו הוא אחד האלמנטים הגרפיים החשובים ביותר לכל עסק חדש. במדריך הבא נסביר מה זה לוגו, מה השימושים של הלוגו וניתן בנוסף כמה טיפים חשובים ליצירת לוגו לעסק.
מעוניינים לקדם את העסק שלכם אבל אתם לא יודעים איך? במאמר הבא הכולל תמונות ודוגמאות נציג בפניכם 27 כלים שונים לקידום, מיתוג ושיווק העסק שכדאי לכם להכיר.
לוגו הוא תעודת הזהות של העסק והוא מאפשר להבדיל בין העסק שלכם למתחרים. הלוגו הוא האלמנט הגרפי החשוב ביותר וישנם דברים שחשוב לדעת לפני שיוצרים לוגו לעסק.
מיתוג מחדש הוא תהליך שבו לוקחים את כל הגרפיקה הקיימת של העסק ומשנים אותה. במאמר הבא תוכלו ללמוד מה זה אומר מיתוג מחדש ומתי מבצעים את התהליך.
פתיחת דף עסקי בפייסבוק היא פעולה פשוטה שלא מצריכה מאמץ או השקעה כספית. במדריך זה נלמד אתכם צעד אחר צעד איך לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק בצורה נכונה.
יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!
אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.