עדיין לא חברים שלנו ביוטיוב ובפייסבוק? :( חבל בדרך כלל אנחנו ממש נחמדים:

בונה אתרים » 6 טיפים לבחירת מעצב גרפי / בונה אתרים

6 טיפים לבחירת מעצב גרפי / בונה אתרים

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו

העולם הדיגיטלי הולך ומתפתח בשנים האחרונות ולצד ההתפתחות חסמי הכניסה הולכים וקטנים ומשאירים מקום ללא מעט חאפרים, רמאים ואנשים לא מקצועיים שישמחו לקחת את כספכם אבל לא יספקו לו תמורה נאותה.

על מנת שתוכלו להימנע מבחירת בונה אתרים או מעצב גרפי שלא יספק את התוצאות שאתם מחפשים אתן לכם כמה טיפים חשובים שיעזרו להימנע מטעויות שיעלו לכם ביוקר בהמשך. בעזרת המדריך הבא תוכלו לבחור בונה אתרים מקצועי או מעצב גרפי תותח ללא בעיה.

צפו בסרטון הבא על מנת להבין איך לבחור בונה אתרים או מעצב גרפי בלי לעשות טעויות בדרך

סרטון וידאו

הרשמה לרשימת תפוצה:

טיפים לבחירת בונה אתרים / מעצב גרפי

1. לא לעבוד עם בני משפחה

הטעות הנפוצה ביותר בקרב בעלי עסקים חדשים היא עבודה עם קרובי משפחה או עם מכרים/חברים. למרות שזה יותר קל לעבוד עם קרובי משפחה ולעיתים גם יותר זול במרבית המקרים התוצאות יהיו ברמה נמוכה ומחוסר נעימות אתם תפחדו לדרוש את מה שמגיע לכם.

חשוב לציין שאם אותו קרוב משפחה לא עוסק בתחום של בניית אתרים או עיצוב גרפי באופן מקצועי אז אין שום סיבה אפילו לחשוב על לעבוד איתו וזה לא משנה אם הוא ממש, ממש זול.

בתחילת הדרך בדרך כלל אתם תצטרכו סיוע רק בעיצוב לוגו במידה ואתם תפרנים ואם יש לכם תקציב קצת יותר גדול אז מיתוג לעסק תהיה התחלה ברגל ימין. ב-2 המצבים הכלים שאתם הולכים לקבל מהמעצב הגרפי הולכים לשרת אתכם שנים קדימה ובמידה והתוצר יהיה לא מקצועי העסק שלכם יישא בתוצאות.

חשוב במיוחד ובעיקר שכאשר אתם יוצרים עיצוב לוגו תפנו אל מעצב לוגואים מקצועי שיודע את העבודה בעיקר בגלל שהלוגו הוא האלמנט החשוב ביותר עבור העסק שלכם (הסברתי את הנושא בהרחבה במדריך המסביר מה זה לוגו).

2. להימנע מאנשי מכירות שרק יודעים לדבר

ברגע שאתם עובדים עם בעל מקצוע חשוב שאותו האדם שמולו אתם מתנהלים יהיה גם מי שמבצע את העבודה בפועל. בחברות הגדולות קיימים הרבה אנשי מכירות שיבטיחו לכם הרים וגבהות ולאחר תשלום המקדמה אתם תגלו שאין כיסוי להבטחות.

דבר נוסף שאתם צריכים לשאול את עצמכם זה מה יהיה יותר נכון עבורכם גרפיקאי פרילנסר או חברה גדולה?  בגדול חשוב לדעת שאם אתם עסקים קטנים עם תקציב נמוך במרבית המקרים תוכלו לקבל תמורה טובה יותר ויחס אישי מפרילנסר ולא מחברה גדולה שמחפשת בעיקר לקוחות עם כיס גדול, ויחד עם זאת חשוב לבקש מהפרילנסר להציג תיק עבודות ולוודא שאתם אוהבים את מה שיש לו להציע.

3. חיפוש בעל מקצוע בגוגל

אז מה הדבר הראשון שאתם עושים כאשר אתם מחפשים מעצב גרפי או בונה אתרים? סביר להניח שחיפוש בגוגל. כאשר אתם עושים את החיפוש אז חשוב לדעת שיש 2 סוגי תוצאות. הסוג הראשון הם מודעות ממומנות והסוג השני הם מודעות אורגניות.

בדרך כלל המודעות הראשונות הם מודעות שלצד התוצאה בגוגל תופיע המילה “מודעה” ואם תרדו קצת למטה תוכלו לראות גם מודעות ללא המילה מודעה ואלו הם התוצאות האורגניות.

בשביל להגיע לתוצאות באופן אורגני ולא באופן ממומן צריך להשקיע לא מעט זמן, משאבים וכסף ובדרך כלל תוצאה אורגנית תהיה של אתר וותיק וחזק שנמצא זמן רב בתחום. תוצאה ממומנת לעומת זאת אפשר להרים מהיום למחר ולכן במרבית המקרים יהיה עדיף להימנע משימוש בעסק/פרילנסר שמפרסם באופן ממומן.

4. איך לבחור בונה אתרים מקצועי?

בשנים האחרונות התחום של בניית אתרים בוורדפרס הולך ומתפתח בקצב מטורף (למי שלא שמע על וורדפרס צפו במדריך המסביר מה זה וורדפרס). לצד ההתפתחות בתחום הגיע תוסף ישראלי שנקרא אלמנטור ומאפשר לבנות אתרים באופן פשוט יותר וללא שום ידע טכני.

כתוצאה מכך נכון להיום למעלה מ-50% מהאנשים שבונים אתרים ללקוחות הם לא באמת בוני אתרים אלא אנשים שמשחקים באלמנטור, לוקחים תבנית מוכנה לוורדפרס ועושים בה מעט שינויים. אחת הבעיות עם אותם בוני אתרים היא שרוב התבניות מגיעות עם הרבה באגים וגם שאין להם את היכולת לבצע שינויים בהתאמה אישית במידה ויהיה לכם בכך צורך.

בנייה חובבנית תגרום לבעיות כמו בעיות של מהירות טעינה איטית, קוד לא תקני, היררכיה לא נכונה לאתר, חוסר התאמה של האתר לגוגל, אי ביצוע אופטימיזציה לתמונות ועוד בעיות נוספות שיגרמו לכך שהאתר שלכם יתקדם במנועי החיפוש בצורה אפקטיבית.

5. לחפש בונה אתרים / מעצב בפייסבוק? לא!!!!!!!!!!!!!!!!

מכירים את זה שמישהו פותח פוסט בפייסבוק ומחפש מעצב גרפי או בונה אתרים? ואז פתאום הוא מקבל 200 הודעות והצעות. חלק זה מבעלי מקצוע וחלק ממליצים על מכרים שלהם. האם אתם חושבים שההמלצות האלו הם אותנטיות?

האם אתם רוצים להתחיל לבדוק ולסנן 200 פניות שמרביתם לא רציניות בשום צורה? שיטה זו תהיה יעילה בעיקר אם יש לכם עודף זמן פנוי אבל מה שחשוב לקחת בחשבון זה שמאחורי איזה כינוי בפייסבוק אין שם של עסק שבנה את עצמו ולאותו כינוי בפייסבוק לא תהיה בעיה להיעלם לכם עם הכסף לאחר קבלת המקדמה.

גם אם יש לאותו כינוי בפייסבוק עמוד פייסבוק עסקי אז זה עדיין לא מספיק בשביל לקחת אותו ברצינות. עמוד פייסבוק עסקי אפשר להרים בכמה דקות בודדות ואפשר לזייף אלפי לייקים בכמה דולרים בודדים וצריך שמאחורי בעל העסק שמולו אתם מתנהלים תהיה תשתית קצת יותר רחבה.

6. בחירת בונה אתרים / מעצב גרפי עם שם וניסיון

אז הטיפ האחרון והחשוב ביותר זה לבחור מישהו שקיים כבר בתחום ובנה לעצמו שם. גם אם יש מישהו עם אתר מאוד מקצועי שמכיל הרבה עמודים והרבה מאוד תוכן זה סימן טוב לאדם/חברה רצינית שתוכלו להתנהל מולם.

כאשר אתם מתנהלים מול בעל עסק שכל מה שעומד מאחוריו זה עמוד פייסבוק או דף נחיתה אז אין אינדיקציה רצינית שתעזור להבין האם הוא רציני או לא ובמשך השנים יצא לי לשמוע לא מעט מקרים לא נעימים שבהם הלקוח הגיע עם המעצב הגרפי או עם בונה האתרים לבית משפט בגלל שהוא לא קיבל את מה שהובטח לו.

כאשר אתם בוחרים בעל עסק שבנה לעצמו שם ומגוון ביקורות חיוביות במרבית המקרים תוכלו לישון בראש שקט ולדעת שתקבלו תמורה נאותה לכספכם.

אל תחמיצו אף פוסט

אהבתם את מה שיש לנו להציע? הצטרפו לרשימת התפוצה שלנו ונדאג לעדכן אתכם על פוסטים חדשים.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו
יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

מה חשוב לדעת לפני שיוצרים לוגו?

לוגו הוא תעודת הזהות של העסק והוא מאפשר להבדיל בין העסק שלכם למתחרים. הלוגו הוא האלמנט הגרפי החשוב ביותר וישנם דברים שחשוב לדעת לפני שיוצרים לוגו לעסק.

מה זה לוגו? ומה עושים איתו?

לוגו הוא אחד האלמנטים הגרפיים החשובים ביותר לכל עסק חדש. במדריך הבא נסביר מה זה לוגו, מה השימושים של הלוגו וניתן בנוסף כמה טיפים חשובים ליצירת לוגו לעסק.

גרפיקאי פרילנסר או חברה?

שאלה שעסקים רבים שואלים את עצמכם כאשר הם צריכים סיוע בבניית אתרים או עיצוב גרפי היא למי לפנות? לפרילנסר? או לחברה גדולה? צפו ביתרונות והחסרונות של כל אופציה.

מה זה מיתוג עסקי?

מעוניינים להתחיל תהליך של מיתוג עסקי? במאמר הבא תוכלו ללמוד כל מה שאתם צריכים לדעת על מיתוג. מה זה מיתוג? איך מתבצע תהליך מיתוג? ומה כולל המיתוג העסקי?

אתרי תמונות להורדה בחינם

צפו ברשימת אתרי התמונות הטובים ביותר שמאפשרים הורדת תמונות בחינם לשימוש מסחרי וללא הצורך במתן זכויות יוצרים. כנסו עכשיו והתחילו להוריד תמונות בחינם.

27 כלים למיתוג וקידום העסק

מעוניינים לקדם את העסק שלכם אבל אתם לא יודעים איך? במאמר הבא הכולל תמונות ודוגמאות נציג בפניכם 27 כלים שונים לקידום, מיתוג ושיווק העסק שכדאי לכם להכיר.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

    כתיבת תגובה

    מלאו את כל השדות על מנת להשאיר תגובה (האימייל שלכם לא יוצג באתר).

    כלי נגישות