עדיין לא חברים שלנו ביוטיוב ובפייסבוק? :( חבל בדרך כלל אנחנו ממש נחמדים:

בונה אתרים » העלאת אתר לאינטרנט/לאוויר

העלאת אתר לאינטרנט/לאוויר

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו35 תגובות

בעמוד זה תוכלו לצפות במדריך המלא של העלאת אתר לאינטרנט. מדריך זה הוא מדריך מקיף שמתחיל מהצעד הראשון של קניית אחסון ודומיין וממשיך עד הצעד האחרון והסופי שבו האתר שלכם יעלה לאוויר וגולשים יוכלו להיכנס אליו.

במדריך תוכלו למצוא תשובות לשאלות כמו: מה צריך לעשות על מנת להעלות אתר לאינטרנט, איך לרכוש דומיין לאתר, איזה סיומת של דומיין לבחור, איך לרכוש דומיין בזול, האם לקנות דומיין co.il או דומיין com, מאילו אתרים כדאי לרכוש אחסון לאתר, איך להעלות את קבצי האתר לאחסון ואיך לקשר בין האחסון לדומיין.

העלאת אתר לאוויר

התהליך לא מסובך ולא מצריך ידע קודם. נלמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת מהצעד הראשון של רכישת דומיין ואחסון ועד הצעד האחרון שבו גולשים ולקוחות פוטנציאלים יוכלו להיכנס לאתר ולצפות בתוכן שלו.

המדריך נכתב לחסרי ידע בתחום והוא מכיל הסברים מפורטים, תמונות וסרטוני וידאו שיעזרו לכם להבין את כל התהליך וכל הנושאים שאתם צריכים לדעת על מנת להגיע למטרה המיוחלת שבה האתר שלכם יעלה לאוויר.

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

לחצו לצפייה במדריך וידאו המלא שמסביר איך לרכוש דומיין, איך לרכוש אחסון ואיך להעלות את האתר שלכם לאחסון

העלאת אתר לאינטרנט המדריך המלא (כולל רכישת אחסון ודומיין)

ניתן לראות שבשנים האחרונות יותר ויותר בעלי עסקים, יזמים ונותני שירותים מגיעים למסקנה שאחוז גדול מהלקוחות שלהם נמצא באינטרנט. לאחר ההבנה החשובה מגיע השלב של בניית אתר לעסק ובשלב זה בעל העסק בוחר האם לבנות את האתר בעצמו או להשתמש בשירותים של חברת בניית אתרים.

כאשר אתם משתמשים בחברה לבניית אתרים לעיתים תקבלו הצעה של הכל כלול וחברת בניית האתרים גם תאכסן עבורכם את האתר ותרכוש עבורכם דומיין. מומלץ להימנע ממצבים כאלו שאתם כביכול כבולים ונתונים לחסדים ולגחמות של חברת בניית אתרים כזו או אחרת. הדרך הטובה ביותר לפעולה היא רכישת אחסון ודומיין בעצמכם והעלאת האתר לאוויר. כך תהיה לכם שליטה מלאה על האתר השייך לכם ולא לאף אחד אחר.

אז איך זה בכלל עובד? מה צריך לדעת על מנת להעלות אתר לאינטרנט? מה זה דומיין ומה זה שרת אחסון? כמה זה יעלה לכם? האם כדאי לקנות אחסון ישראלי או אחסון מחו"ל? באיזה אחסון לבחור? על כל השאלות האלו ועוד נענה במדריך זה.

במדריך נצא מנקודת הנחה שכבר יש לכם כבר אתר או תבנית מוכנה, בין אם זה אתר HTML ובין אם זה  אתר וורדפרס בעזרת המדריך תוכלו ללמוד איך להעלות אותו לאינטרנט. גם למי שאין עדיין אתר אינטרנט ומעוניין ליצור אחד בעתיד מומלץ להמשיך ולקרוא את המדריך על מנת ללמוד את התהליך של העלאת האתר לאוויר.

חשוב שאם אתם מעוניינים לבצע תהליך של בניית אתרים בוורדפרס זה מצריך שימוש בבסיסי נתונים ולא נעסוק בזה במדריך זה אבל ניתן לראות מידע נוסף בנושא במדריך של התקנת וורדפרס באחסון.

איך להעלות אתר לאוויר

העלאת אתר לאינטרנט היא לא פעולה מסובכת ובעזרת המדריך תוכלו ללמוד איך לעשות זאת בעצמכם. במקרים שבהם תעשו שימוש בשירותים של חברת בניית אתרים סביר להניח שהם יבצעו את המשימה עבורכם ויביאו אתכם לנקודה בה האתר שלכם יעלה לאוויר, גם במקרה של בחירת בונה אתרים פרילנסר התוצאה תהיה זהה אבל בדרך כלל קצת יותר זולה..

במידה ואתם רוצים לחסוך בעלויות או במידה ואתם סתם סקרנים ורוצים ללמוד איך התהליך עובד אז חשוב שתדעו שעל מנת להעלות אתר לרשת תצטרכו 3 דברים עיקריים:

1) קבצי האתר – האתר יכול להיות אתר סטטי שבנוי ב-HTML והוא גם יכול להיות אתר וורדפרס בכל מקרה לאתר תהיה תיקייה עם קבצים המאפשרים לטעון אותו. את הקבצים נעלה לשרת האחסון על מנת לאפשר לגולשים לצפות באתר.

2) תצטרכו לרכוש דומיין המתאים לשם העסק שלכם. בהמשך העמוד נסביר מה זה דומיין ואיך ניתן לרכוש אותו.

3) תצטרכו לרכוש שרת אחסון. על שרת האחסון אתם תעלו את קבצי האתר.

שלב ראשון - מדריך רכישת דומיין

השלב הראשון בתהליך העלאת אתר לרשת הוא קניית דומיין. בחלק זה נסביר ונלמד אתכם איך לרכוש דומיין לאתר שאתם רוצים להקים. גם במידה והאתר עדיין לא נבנה מומלץ לקנות את הדומיין על מנת שמישהו אחר לא יתפוס אותו לאחר התחלת התהליך של בניית האתר. אחרי שתבחרו את שם העסק שלכם מה שיישאר לעשות זה לרכוש דומיין המכיל את שם העסק.

לחצו לצפייה בסרטון וידאו המסביר איך לבצע רכישה של דומיין לאתר מ-Box

מדריך לרכישת דומיין לאתר

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

מה זה דומיין

על מנת להתחיל במדריך של רכישת דומיין תחילה נסביר מה זה בכלל דומיין. דומיין הוא בעצם הכתובת של האתר בדפדפן. לדוגמא הדומיין של האתר שלנו שבו אתם קוראים את המדריך הוא yydevelopment.co.il. שם הדומיין הוא yydevelopment וסיומת של הדומיין היא co.il.

קיימות סיומות שונות של דומיינים כמו: co.il, com, net, org וכו'… כמעט לכל מדינה בעולם יש סיומת דומיין ייחודית משלה וקיימים גם תחומי עיסוק מסוימים שלהם יש דומיין בעל סיומת מיוחדת. באופן כללי כאשר אתם בונים אתר שקהל היעד העיקרי שלו הוא ישראליים ואתם מתכוונים לקדם אותו בארץ אז מומלץ לקנות דומיין בעל סיומת co.il (סיומת המתאימה לישראל).

כאשר אתם רוצים לבנות אתר בינלאומי המיועד ללקוחות מחו"ל, מומלץ לרכוש דומיין בעל סיומת בינלאומית. ברוב המקרים הסיומת המומלצת לדומיין של אתר המכוון לקהל הבינלאומי תהיה סיומת com. במידה ואתם מעוניינים לרכוש דומיין לאתר המיועד למדינה ספציפית שהיא לא ישראל מומלץ לבדוק מה הסיומת המתאימה לאותה מדינה שאתם מחפשים.

בחירת סיומת דומיין המתאימה לקהל היעד שלכם תאפשר לקדם את האתר שלכם בצורה טובה יותר במנועי החיפוש.

במקרה שלנו שם העסק הוא וואי וואי דיוולופמנט וקהל היעד העיקרי שלנו הוא קהל יעד ישראלי ולכן  בחרנו לאתר דומיין ישראלי בעל סיומת co.il והדומיין שלנו הוא yydevelopment.co.il.

בנוסף לכך קיימת גם גרסה של האתר באנגלית והגרסה של האתר באנגלית מכוונת עבור לקוחות מכל העולם. לגרסה הבינלאומית של האתר רכשנו דומיין המתאים לקהל יעד מחו"ל עם סיומת של com והדומיין הוא yydevelopment.com.

בסרטון מתחת תוכלו לצפות במידע נוסף על איך לבחור סיומת דומיין לאתר

האם לבחור דומיין לאתר עם סיומת co.il או דומיין עם סיומת com

בדיקת בעלות לדומיין והתמודדות עם דומיין תפוס

לרוע המזל בהרבה מקרים הדומיין שתרצו לרשום יהיה כבר תפוס. אחת הדרכים הקלות להתמודד עם הבעיה היא פשוט לבחור שם אחר. במידה ואתם מתעקשים ורוצים לנסות להשיג את הדומיין שכבר תפוס קיימות דרכים שניתן לעשות זאת. אם אתם רוצים לנסות ולרכוש את הדומיין התפוס אז הדבר הראשון שתרצו לעשות הוא בדיקת בעלות לדומיין. איגוד האינטרנט הישראלי מאפשר לעשות בדיקת בעלות לדומיינים (בדיקת Whois(, בבדיקת הבעלות תוכלו לראות למי הדומיין שייך ולעיתים קרובות יופיעו גם פרטי יצירת קשר של בעל הדומיין.

לביצוע בדיקת בעלות דומיין באיגוד האינטרנט הישראלי כנסו לקישור הבא:
https://www.isoc.org.il/whois

העמוד חיפוש (Whois) של איגוד האינטרנט הישראלי יאפשר לכם לבצע חיפוש על דומיינים ישראליים בעלי סיומת co.il. על מנת לבצע את בדיקת הבעלות הכניסו בתיבת החיפוש את כתובת האתר של הדומיין בצורה הבאה website.co.il. לאחר שתעשו זאת תקבלו את פרטי בעל הדומיין, את ספק הדומיינים שמחזיק בדומיין ואת האחסון של הדומיין.

תחת הכותרת של "פרטי מחזיק שם המתחם" תוכלו לראות את כל הפרטים שמילא האדם שרכש את הדומיין. נסו ליצור קשר עם מחזיק הדומיין ולהציע לו תגמול כספי עבור רכישת הדומיין ממנו. במידה ובעל הדומיין מסכים למכור לכם את הדומיין דאגו לעשות העברת בעלות באופן חוקי ותעבירו את הדומיין על השם שלכם (עלות העברת בעלות לדומיין עולה כ-200-350 ש"ח).

אם בעל הדומיין לא יסכים למכור לכם את הדומיין תוכלו לנסות ולשנות במקצת את שם הדומיין לשם אחר שיכול להתאים לעסק שלכם. אתם יכולים גם לנסות לקנות דומיין בעל אותו שם ולשנות את הסיומת לסיומת אחרת. למשל במקום לקנות דומיין בעל סיומת co.il תקנו דומיין בעל סיומת com (אפשרות פחות מומלצת מאחר ותצטרכו להתחרות בבעל הדומיין על אותו שם כאשר תקדמו את האתר).

בסרטון מתחת תוכלו לצפות במידע נוסף על איך לעשות בדיקת Whois לדומיין

איך לעשות בדיקת בעלות לדומיין ישראלי

טיפים לרכישת דומיין

טיפים שחשוב לדעת בעת ברכישת דומיין

לפני ביצוע הרכישה של הדומיין הנה לכם כמה טיפים לבחירת שם דומיין שאולי יעזרו לכם לבצע את הרכישה בצורה חכמה יותר.

  1. במידה ואתם קונים אחסון לאתר בדקו את חבילת האחסון ומה אתם מקבלים איתה. ברוב המקרים ספקי האחסון יאפשרו לכם לרכוש עם חבילת האחסון גם דומיין בחינם. אם אתם רוכשים אחסון מחו"ל אז ספק האחסון יציע לכם רק דומיין עם סיומת בינלאומית com ולא דומיין עם סיומת ישראלית של co.il. כך שאם אתם מעוניינים בדומיין ישראלי ואחסון מחו"ל בכל זאת תצטרכו לרכוש דומיין ישראלי בנפרד.
  2. בחרו שם קליט לדומיין – מומלץ לבחור שם קצר וקליט כך שהלקוחות שלכם יוכלו לזכור אותו ולהיכנס אליו לאתר ללא בעיות.
  3. בדקו שלא קיימת כבר חברה עם שם הדומיין שבחרתם – לפני הרשמה של הדומיין מומלץ לבצע חיפוש ברשם החברות שלא קיימת חברה רשומה עם שם הדומיין שאתם רוצים לרכוש. עשו זאת על מנת להימנע בעתיד מתביעת בעלות על שם הדומיין. בצעו גם חיפוש בגוגל על מנת לראות שאין אתרים עם שם דומה לשם הדומיין שבחרתם. במידה ואתם קונים דומיין בינלאומי מומלץ גם לבצע את החיפוש עבור חברות בינלאומיות עם שם הדומיין שבחרתם.
  4. אחרי שביצעתם חיפוש ברשם החברות הדבר השני שאתם צריכים לעשות זה לבדוק שלא קיים סימן מסחר או פטנט רשום על השם של העסק שאתם רוצים לבחור. כאשר קיים סימן מסחרי זה בדרך כלל סימן לכך שצריך לבחור שם חדש.
  5. אל תשכחו לחדש את הדומיין – טיפ זה הוא החשוב מכולם. לעולם אל תגיעו למצב שאתם שוכחים לחדש את הדומיין. קיימות חברות וכלים אשר מבצעים בדיקה ומחפשים דומיינים ששכחו לחדש אותם. ברגע שהם מוצאים דומיין שלא חידשו הם יקנו את הדומיין ולא תוכלו לקבל בעלות בחזרה על הדומיין (כך שתאבדו את האתר שלכם). ברוב המקרים אותם חברות שיחטפו לכם את הדומיין יציעו לכם לקנות אותו בחזרה במחיר מופקע. העלות של הדומיין היא נמוכה באופן יחסי ומומלץ לקנות או לחדש את הדומיין לתקופה של שנתיים או שלוש בכל פעם. דאגו להשים תזכורת שתופיע כמה חודשים לפני סיום תקופת הרכישה של הדומיין וחדשו אותו בעת הגעה למועד סיום התקופה.
  6. אל תתפתו למחירים זולים. למרות העלות הנמוכה הדומיין הוא אחד הפרמטרים החשובים ביותר עבור האתר שלכם, ולכן רצוי לרכוש את הדומיין שלכם מחברה וותיקה ואמינה. אל תתפתו למחירים זולים מספקי דומיינים חדשים ולא מוכרים. עדיף לשלם עוד כמה שקלים ולדעת שיש לכם על מי לסמוך. אובדן דומיין לאתר פעיל יגרום לכם לנזק עצום.

ניתן לצפות בטיפים נוספים לבחירת שם דומיין בסרטון מתחת

בחירת שם דומיין לאתר/לעסק - 8 כללי ברזל שחשוב להכיר

קניית דומיין ישראלי co.il

במידה והאתר שלכם הוא אתר המכוון לקהל יעד ישראלי אז מומלץ לקנות דומיין בעל סיומת co.il. אתם תוכלו לרכוש דומיינים ישראליים בעלי סיומת של co.il רק מספקי דומיינים ישראליים, לא ניתן למצוא את הסיומות הישראליות בספקי דומיינים מחו"ל.

במרבית המקרים דומיין ישראלי יעלה יותר מאשר דומיין אשר נקנה מחו"ל אבל בכל זאת מחירי הדומיינים הישראלים זולים והם מתחילים מעלות של 67 ש"ח לשנה. בארץ יש מספר חברות מובילות המאפשרות לרכוש דומיין ישראלי עם סיומת co.il:

לוגו של Box חברת דומיינים ישראליים

במידה ואתם מחפשים לרכוש דומיין ישראלי בזול אתם יכולים לבחור ב-Box. באתר של Box תוכלו לבצע רכישה של דומיין ישראלי בעלות של 50 ש"ח לשנה. לעיתים רחוקות הם מציעים מבצעים ותוכלו אפילו לרכוש את הדומיין במחיר זול יותר של 20 ש"ח.

לוגו של livedns חברת דומיינים ישראליים

אתר נוסף שפופולרי והרבה בעלי אתרים רוכשים את הדומיין ממנו הוא LiveDns. העלות של רכישת דומיין מ-LiveDns נכון להיות היא 75 ש"ח. במידה ואתם לא רוכשים מהם גם אחסון עדיף לבחור את האפשרות הזולה יותר של Box ולרכוש דומיין ב-50 ש"ח.

קיימות חברות ישראליות נוספות המציעות רכישה של דומיין ישראלי בעל סיומת co.il. כל עוד אתם לא מתכננים לקנות את האחסון מהאתר שממנו קניתם את הדומיין החשיבות לספק הדומיינים היא פחותה.

האתרים המופיעים מעל הם אתרים המובילים בתחום אך ניתן גם לבחור חברה אחרת המציעה רישום דומיינים כל עוד היא חברה וותיקה ומוכרת ועדיף להימנע מחברות חדשות המציעות מחירים נמוכים.

קניית דומיין בינלאומי בעל סיומת com

כאשר קהל היעד שלכם הוא לא ישראלי ואתם מתכננים לפרסם את עצמכם עבור לקוחות מחו"ל רצוי לקנות דומיין המקושר למדינה בה אתם מתכוונים לפרסם. במידה ואתם מפרסמים באופן גלובלי לשפה האנגלית ולמדינות שונות בעולם מומלץ להשתמש בדומיין com. אם האתר שלכם מכוון למדינה ספציפית אז תוכלו לקנות דומיין המתאים למדינה בה אתם מעוניינים.

למשל אם מדינת היעד שלכם היא בריטניה אז תוכלו להשתמש בדומיין בעל סיומת של co.uk. בניגוד לספקי דומיינים ישראלים בין ספקי הדומיינים הבינלאומיים יש תחרות רבה וניתן למצוא מבצעים ומחירים זולים. לעיתים רחוקות תוכלו אפילו לרכוש דומיין com בעלות נמוכה של דולר אחד ובדד.

ניתן לראות רשימה של ספקי דומיינים אמינים מחו"ל שתוכלו לבצע בהם רכישה של הדומיין בו אתם מעוניינים. המחירים בחו"ל משתנים לעיתים קרובות ולכן לא ננקוב במחירים. תוכלו להיכנס לכל אחד מספקי הדומיינים ולבצע את בדיקת המחירים בעצמכם. תעשו השוואת מחירים ובמידה ויש הפרש גדול בין המתחרים תוכלו לרכוש את הדומיין מהאתר בו הדומיין שאתם רוצים זול יותר.

שלב שני - מדריך רכישת אחסון לאתר

איך לרכוש אחסון לאתר

החלק השני של המדריך יעסוק בנושא של רכישת האחסון לאתר. בחלק זה נציג חברות אחסון מהארץ וחברות אחסון מחו"ל. חשוב לציין שאחסון אתרים בחברות ישראליות בדרך כלל יקר יותר מאחסון באתרים מחו"ל ולעיתים גם השירות המוצע פחות טוב. נקודה נוספת שחשוב להבהיר היא שספקי האחסון וחבילות האחסון שנמליץ עליהם מתאימות בעיקר לאתרים קטנים ולבעלי אתרים חדשים עם כמות כניסות נמוכה.

במידה ואתם הבעלים של אתר גדול עם כמות כניסות גדולה מומלץ לחפש את האחסון הרצוי באופן פרטני יותר וכדאי גם לחפש חבילת אחסון שבה תשלמו עבור נפח תעבורה חודשי כך שמהירות טעינת האתר לא תיפגע.

דבר נוסף שחשוב לציין הוא שבמידה ושרתי האחסון הם מחו"ל ולא מהארץ הדבר יכול להשפיע על מהירות טעינה של האתר עבור הגולש הישראלי. במרבית המקרים ההבדל במהירות הטעינה יהיה זניח עבור הגולש המזדמן כך שלא ישימו לב לאיטיות (וזאת כאשר בוחרים בשרת שמחזיר מהירות טובה לארץ, אבל בתחום של קידום אתרים יש השפעה רבה לזמן הטעינה של האתר משרת האחסון וזה יכול לפגוע בקידום האתר במנועי החיפוש.

בשלב זה של המדריך לרכישת אחסון נסביר לכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לרכוש חבילת אחסון לאתר שלכם.

לחצו לצפייה בסרטון וידאו המסביר איך לבצע קנייה של אחסון באתר של Godaddy

מדריך לרכישת אחסון - קניית אחסון מחו"ל באתר Godaddy

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

טיפים לרכישת אחסון

לפני ביצוע הרכישה של האחסון הנה לכם כמה טיפים שיעזרו לכם לבצע את החלטת הרכישה בצורה חכמה יותר.

  1. במאמר זה נספק לכם כמה אפשרויות אחסון אך קחו את ההמלצות שלנו בערבון מוגבל. בענף של חברות האחסון ניתן לראות לעיתים קרובות ירידה באיכות של שרתי האחסון והתמיכה של חברות האחסון. יש לנו ניסיון כואב של עבודה עם חברות אחסון שהיו מצוינות במשך תקופה ארוכה ולאחר מכן הפכו לגרועות ובלתי נסבלות. מומלץ לנסות לבצע בדיקה על חברת האחסון בעת קנייה של האחסון ולוודא שהם עומדים בסטנדרטים שלכם.
  2. אל תרכשו אחסון שלא מציע החזר כספי מלא. מרבית האחסונים מציעים החזר כספי מלא של עד 30 יום, לעיתים גם יותר. מה שאומר שאם תפתחו חשבון בשרת האחסון ותראו שאתם לא מרוצים מהביצועים שלו והתמיכה של שירות הלקוחות תוכלו לסגור את החשבון ולקבל החזר כספי מלא. לאחר תקופת ה-30 יום כבר לא תוכלו לקבל החזר כספי אז קחו זאת בחשבון בעת קניית אחסון של יותר משנה.
  3. וודאו שחברת האחסון מציעה תמיכה שתוכלו להסתדר איתה. שרתי האחסון בחו"ל כך שהתמיכה שלהם במרבית המקרים תהיה באנגלית. רצוי לוודא ששרת האחסון מציע אפשרויות תמיכה שתוכלו להסתדר איתם כמו צ'אט אונליין או את האפשרות לשלוח הודעה למייל (חברות מסוימות סגרו את האפשרות לשליחת הודעות למייל והם מציעים רק צ'אט אונליין או מענה טלפוני). סביר להניח שבמהלך תקופת האחסון יצוצו לעיתים בעיות שיצריכו יצירת קשר עם התמיכה של שרת האחסון. במידה ואתם לא תוכלו לנהל שיחה עם חברת האחסון רצוי לא לרכוש אחסון מחו"ל ולחסוך הרבה כאב ראש בעתיד על ידי מציאת אלטרנטיבה שתעבוד בשבילכם.
  4. הימנעו משרתי אחסון השומרים קבצי מטמון. חלק משרתי האחסון הזולים משתמשים באפשרות של שמירת קבצי מטמון. מה שזה בעצם אומר זה שכאשר תבצעו שינויים באתר ייקח כמה דקות לעמוד להתעדכן ולראות את השינויים שעשיתם. במידה ושרת האחסון שבחרתם מבצע שמירה של קבצי מטמון רצוי לעזוב אותו ולבחור בשרת אחסון אחר.
  5. במידה ואתם לא בלחץ חכו למבצעים. התחרות בין חברות האחסון בחו"ל מאוד גדולה ולעיתים ניתן למצוא חבילת אחסון במחירים משתלמים כך שבמידה ויש סבלנות לפעמים שווה לחכות למבצעים. בנוסף בימי מבצעים כמו Black Friday ו-Cyber Monday חברות האחסון נותנות הנחות מטורפות ותוכלו למצוא חבילות אחסון בחצי מחיר ולעיתים גם בשליש מהמחיר המקורי.
  6. מיקום השרת אחסון – כאשר אתם בוחרים חבילת אחסון למיקום השרת יש חשיבות רבה. שרתים מגרמניה, אמסטרדם ולונדון בדרך כלל יחזירו מהירות טובה לארץ.

סוגי אחסונים לאתר

אפשרויות אחסון שמציעות חברות האחסון

  • אחסון בחינם (Free Hosting) – קיימים אתרים וחברות אחסון המציעות אחסון לאתר בחינם. אחסון בחינם במרבית המקרים יהיה אחסון איטי. בנוסף לאטיות של האחסון האחסונים החינמיים יציגו גם פרסומות באתר ויכול הרבה בעיות. אחסון בחינם היא שיטת אחסון שעדיף להימנע ממנה. זה לא מקצועי עבור בעל עסק ובכלל לא מומלץ.
  • אחסון שיתופי (Shared Hosting) – אחסון משותף היא כנראה החבילה הכי פופולרית באתרי האחסון מאחר והיא גם הכי זולה. באחסון משותף מאחסנים מספר רב של אתרים/לקוחות שונים על שרת אחסון אחד או על קבוצת שרתי אחסון. באחסון זה משאבי השרת מתחלקים בין החשבונות השונים. שיטת אחסון זו מתאימה לאתרים קטנים בעלי מספר כניסות נמוך והחיסרון של אפשרות זו הוא שהאחסון וטעינת האתר יכולה להיות איטית יותר במיוחד כאשר יש עומס על השרת או הרבה כניסות לאתר. שיטת אחסון זו מתאימה בדרך כלל כאשר יש לאתר עד כ-100-300 כניסות ביום, כאשר מספר הכניסות גבוה יותר מומלץ לבדוק אפשרויות אחרות במידה וביצועי האתר יורדים.
  • אחסון מיני ייעודי / שרת וירטואלי פרטי (VPS) – אחסון זה מיועד לאתרים בעלי מספר כניסות גדול יותר, אתרים שאחסון השיתופי כבר לא מספיק טוב בשבילם. באחסון שרת וירטואלי בעצם לוקחים שרת ומחלקים אותו לכמה חלקים. לכל חלק בשרת יהיו משאבים קבועים השייכים רק לבעל החשבון כך שבניגוד לאחסון שיתופי באחסון VPS למשתמשים אחרים על השרת תהיה פחות השפעה על הביצועים של האתר שלכם.
  • אחסון ייעודי (Dedicated Server) – באחסון זה תקבלו שרת משלכם עם כל המשאבים שלו כולל גישה מלאה אליו. אפשרות אחסון זאת בדרך כלל תהיה יקרה ביחס לאפשרויות האחרות והיא מתאימה לאתרים גדולים בעלי מספר כניסות גדול. כאשר רוכשים אחסון ייעודי יש לקחת בחשבון שלעיתים אחסון זה לא מכיל פאנל ניהול וזה יצריך תוספת תשלום משמעותית.

זקוקים לסיוע במציאת האחסון הנכון? בסרטון הבא תוכלו ללמוד כל מה שצריך לדעת על בחירת אחסון אתרים

אחסון אתרים מומלץ – השוואות אחסוני אתרים + מחירים וביקורות

רכישת אחסון לאתר מחו"ל

כפי שנאמר מעל ישנה תחרות רבה בין שרתי האחסון בחו"ל. מתחת נציג בפניכם כמה מאתרי האחסון הגדולים בחו"ל ואת בדיקת הרקע והבחירה תצטרכו לעשות בעצמכם. איננו מספקים המלצה לאף אחת מאפשרויות האחסון מתחת מאחר והביצועים של חברות האחסון משתנים מעת לעת, כך שגם אם נמליץ על חברת אחסון היום יכול להיות מצב שבעוד שנה היא כבר לא תהיה טובה.

לכן תעשו את בדיקת הרקע ותבחרו באחסון שהכי מתאים עבורכם ועבור התקציב שלכם. מומלץ לבדוק את כל האפשרויות מתחת ואת המחירים שלהם ורק לאחר מכן לבצע רכישה של האחסון.

אחסון FastComet

עם שירות מצוין וביקורות מהללות חברת האחסון FastComet הצליחה למצב את עצמה כאחת מחברות האחסון המומלצות בעולם. מומלץ למי שמחפש אחסון איכותי ומוכן לשלם מעט יותר.

נכון לרגע זה מבין האחסונים כאן FastComet הכי מומלצים משיקולי מהירות ומחיר.

אחסון מהיר בענן

בשנים האחרונות אחד האחסונים שצוברים הכי הרבה תאוצה זה האחסון של CloudWays. מדובר על אחסון בענן עם השרתים המהירים של גוגל, אמזון ודיגיטל אושן

קופון של 30% ל-3 חודשים: YOCHAY

אחסון הוסטינגר

חברת Hostinger החלה בתור חברת אחסון המספקת חבילות אחסון בחינם.

הם עברו להצעת אחסונים זולים מאוד והם יכולים להתאים למי שמחפש אחסון אתרים בתקציב מאוד נמוך בעלויות של אחסון בפחות מ-$2 לחודש.

לוגו של אחסון SiteGround

לאלו מכם שמעוניינים באחסון טוב אחסון לא רע נוסף הוא האחסון של SiteGround.

המחירים שלהם גבוהים מהמתחרים אבל השירות שלהם מצוין וכולל SSL בחינם וגיבויים יומיים בכפוף לחבילה שבחרתם.

לוגו של GoDaddy אחסון אתרים בחו"ל

GoDaddy הוא אחסון אתרים פופולרי בקרב הישראלים. אחד היתרונות שלהם הוא שלשירות הלקוחות שלהם יש שלוחת טלפון ישראלית (השיחה עם נציג תהיה באנגלית).

לוגו של bluehost אחסון אתרים בחו"ל

אין לנו ניסיון בעבודה עם BlueHost אבל גם אחסון זה מאוד פופולרי בקרב ישראלים שבונים אתר לעסק. כרגע הם מציעים חבילות אחסון משתלמות לבעלי אתרים קטנים.

לוגו של hostgator אחסון אתרים בחו"ל

Hostgator הוא אחסון שפעם היה לא רע והיום הוא גרוע מאוד. תמיכה גרועה שלא מספקת פתרון לבעיות. שירות גרוע ושלל ביקורות שליליות. היינו ממליצים להימנע משימוש באחסון של Hostgator.

לוגו של greengeeks אחסון אתרים בחו"ל

לאלו מכם שחשוב לשמור על כדור הארץ ורוצים לעשות את השינוי הקטן שלהם GreenGeeks הוא אחסון הפועל באמצעות אנרגיה ירוקה במטרה לא לפגוע בסביבה.

לוגו של אחסון a2hosting אחסון אתרים בחו"ל

חברת A2 Hosting היא חברת אחסון פופולרית בחו"ל. החברה מציעה חבילות אחסון ומאפשרת לכם לבחור האם האתר יהיה מאוחסן בשרת Windows או שרת Linux.

לוגו של אחסון ipage

Ipage היא אחת מחברות האחסון הזולות. מניסיון העבר הם מבצעים שמירה של קבצי מטמון כך שייקח כמה דקות לאתר להתעדכן בעת שינויים ועדיף לוותר עליהם.

רכישת אחסון לאתר מהארץ

ברוב המקרים אתם תקבלו תמורה טובה יותר לכסף כאשר תקנו אחסון מחו"ל ולכן עדיף לרכוש אחסון מחו"ל ולא אחסון מישראל. עבור אלו מכם שמעדיפים בכל זאת לרכוש את האחסון מהארץ מסיבות של קושי עם השפה האנגלית או מכל סיבה אחרת תוכלו לצפות מתחת ברשימה של כמה מחברות האחסון בארץ. רצוי לבדוק ביקורות על האחסון לפני רכישה של חבילה האחסון.

אחסון ג'טסרבר

עם כמות מכובדת של ביקורות חיוביות JetServer הפכה לאחת מחברות האחסון הפופולריות בארץ.

הם מציעים מגוון אפשרויות אחסון, ולמרות שהמחירים גבוהים מדובר בחבילות אחסון "ללא הגבלה" כמו שכולנו אוהבים ומכירים מחברות בחו"ל.

אחסון ישראלי ב-Upress

uPress היא חברת אחסון אתרים המתמחה באחסון של אתרים שנבנו על מערכת ניהול התוכן של וורדפרס. לא מתאים למי שמחפש מחירים זולים. קחו בחשבון שלאחסון יש נטייה למחוק תוספים מהאתר ללא בקשת רשות.

קופון 5% הנחה: UP05YOHO

אחסון אתרים SPD

SPD היא חברת אחסון שהוקמה בשנת 2001. החברה מציעה חבילות אחסון על שרתי SSD ובנוסף הם מציעים בחירה בין שרתי Windows ו-Linux וגם כאן מדובר על אחת החברות הפופולריות בארץ.

livedns אחסון אתרים ישראלי

LiveDNS היא אחת מחברות האחסון הוותיקות בארץ. מבדיקה של ביקורות על החברה אפשר לראות שיש הרבה ביקורות רעות כך שרצוי להתרחק.

אחסון אתר ישראלי ב-BOX

בנוסף לדומיינים תוכלו למצוא גם אחסון לאתרים ב-Box. ההתנהלות של Box לא מקצועית במיוחד, הם טובים לדומיינים אבל עדיף להתרחק מהאחסון.

אחסון ישראלי ב-lowchost

לואוקהוסט היא חברת אחסון שנוסדה בשנת 2015. יש להם שרתי אחסון במיקומים שונים בעולם ושרתי אחסון בישראל, חבילות אחסון עם תעבורת נתונים ללא הגבלה ושלל ביקורות מהללות.

מושגים שחשוב לדעת כאשר קונים אחסון לאתר

בעת ביצוע הרכישה של האחסון לאתר סביר להניח שתתקלו במושגים ומונחים מסוימים שאולי לא תדעו מה המשמעות שלהם. בחלק זה נציין ונסביר מה המשמעות של מרבית המושגים שתראו באתרי האחסון כאשר תרצו לרכוש חבילת אחסון לאתר.

Websites – ניתן לראות בחבילות שמופיע כמות האתרים שניתן לאחסן בחבילה. כאשר רשום "1 Website" זה אומר שניתן לאחסן בחבילת האחסון רק אתר אחד. כאשר רשום "Unlimited Websites" זה אומר שאין הגבלה של ממש על כמות האתרים באחסון (כמובן שזה עד גבול כמות אתרים מסוימת וכאשר תנסו לנצל את האפשרות של ללא הגבלה אז יחסמו לכם את החשבון).

Storage – שטח האחסון שאתם מקבלים משרת האחסון. כמו שבמחשב הביתי שלכם יש לכם דיסק קשיח. לדיסק הקשיח יש מגבלה של כמות הקבצים שאפשר להכניס אליו. Storage מסמל מה המשקל המרבי של הקבצים שתוכלו להעלות לאחסון.

Bandwidth (תעבורה חודשית) – כאשר מישהו צופה באתר שלכם הוא בעצם מוריד קבצים מהאתר (תמונות, קבצי CSS וקבצי Javascript). נגיד לדוגמא שכאשר מישהו צופה בעמוד באתר הוא מוריד 1MB של תוכן, במידה ולאתר היו 200 צפיות של משתמשים שונים אז ה-Bandwidth החודשי יהיה 200MB.

חלק מחברות האחסון מגדירות מראש כמה Bandwidth תקבלו עם האחסון וברגע שאתם עוברים את הכמות המוגדרת תצטרכו לשלם יותר. ספקיות אחרות כותבות שזה ללא הגבלה אך כאשר יש עומס על השרת והרבה כניסות לאתר זה יאט את האתר שלכם או שתקבלו הודעה מהאחסון שאתם צורכים יותר מדי משאבים.

במידה ומדובר באתר קטן עם מעט כניסות אין צורך לייחס לאלמנט זה חשיבות. במידה ויש לכם הרבה כניסות עדיף למצוא חברת אחסון שמגדירה כמה Bandwidth תקבלו עם האחסון על מנת שהאתר שלכם לא יטען בצורה איטית.

Free domain – אומר שתוכלו לקבל בחינם דומיין עם קניית חבילת האחסון. חשוב להשים לב שכאשר אתם קונים חבילת אחסון מרבית האתרים מציעים החזר כספי מלא. לעיתים כאשר תקנו חבילת אחסון ותיקחו את הדומיין בחינם לא תקבלו החזר כספי על הדומיין לא תקבלו עליו את הכסף בחזרה וזה יבטל את המשמעות של החזר כספי.

SSL – פרוטוקול אבטחה. כאשר האתר מאובטח כתובת הקישור לאתר היא https:// במקום http://. פרוטוקול אבטחה מאפשר הצפנה של נתונים בעת שליחת טפסים דרך האתר. מומלץ להשתמש בפרוטוקול אבטחה כאשר מדובר בחנות וירטואלית על מנת למנוע גניבות של נתונים ופרטים של כרטיסי אשראי. קיים באתר מדריך נוסף שמסביר מה זה SSL למי שרוצה לצפות בפרטים נוספים.

רכישת אחסון לאתר מ-GoDaddy

במדריך זה נשתמש באחסון של GoDaddy לצורך ההדגמה של איך ספקי האחסון פועלים ואיך לרכוש אחסון לאתר. למרות שאנחנו משתמשים ב-GoDaddy לצורך ההדגמה מרבית האחסונים הפופולריים עובדים עם cPanel והפעולות שנראה לכם כאן יהיו דומות לפעולות שתצטרכו לעשות גם באחסונים אחרים.

אחד היתרונות הגדולים של GoDaddy על פני המתחרים הוא שיש להם שלוחת טלפון ישראלי כך שניתן להתקשר אליהם מהארץ. השיחה תהיה עם נציגי תמיכה בשפה האנגלית ולא בעברית אבל בניגוד לשאר האחסונים היכולת להתקשר מהארץ בעלות חיוב של שיחה רגילה מהווה יתרון על פני המתחרים שלא מציעים אפשרות זו.

מהצד השני נציגי הצ'אט לייב באתר פחות יעילים ויפנו אתכם למענה הטלפוני (קחו בחשבון שאולי תהיו חייבים לדבר עם התמיכה בטלפון באנגלית). לפני ביצוע הרכישה חשוב לציין שזה שאנחנו מציגים את המדריך על אחסון של GoDaddy לא אומר שאנחנו ממליצים עליהם ואת התהליך אנחנו מראים על אחסון זה לצורך הדגמה בלבד.

על מנת לבצע רכישה של אחסון מאתר GoDaddy לחצו על הקישור הבא: רכישת אחסון מגודדי.

בעמוד יופיעו לכם 3 חבילות שונות שניתן לרכוש. סביר להניח שאם תיכנסו לקישור בעתיד החבילות ישתנו אבל העיקרון של בחירת החבילה יישאר זהה, לעיתים הקישור שסיפקנו מעל גם יכלול בתוכו הנחה מסוימת שלא תוכלו לקבל בכניסה לאתר מגוגל.

חבילות האחסון של godaddy

ההבדל הגדול בין חבילת Economy לחבילת Deluxe הוא שבחבילת Economy תוכלו להעלות לאחסון רק אתר אחד. בחבילת Deluxe אין הגבלה מוגדרת לכמות האתרים כך שתוכלו להעלות כמה אתרים שונים לשרת האחסון. במידה ויש לכם רק אתר אחד ואין לכם שום כוונה לפתוח אתר נוסף חבילת Economy תספיק. במידה ויש לכם כמה אתרים שונים אז עדיף לרכוש את החבילה של Deluxe ולעיתים גם את חבילת Ultimate כדי לקבל משאבים רבים יותר מחבילת האחסון.

העלאת קבצי האתר לשרת האחסון

לאחר שבחרתם את חבילת האחסון שלכם וביצעתם את הרכישה לאחסון הגיע הזמן להעלות את קבצי האתר לשרת האחסון. העלאת קבצים לשרת האחסון מתבצעת באמצעות File Manager או באמצעות העלאת קבצים ב-FTP. במדריך זה לא נעסוק בנושא של FTP אלה רק בהעלאת קבצים באמצעות ה-File Manager.

בעת רכישת שרת האחסון תקבלו משתמש וסיסמא ל-Cpanel (אזור הניהול) של האחסון. התחברו ל-Cpanel ושם תבחרו באופציה של File Manager. בחלון שיפתח תלחצו על כפתור Go.

כניסה לFile Manager ב-Cpanel

בחלון הבא וודאו שאתם נמצאים בתיקייה של public_html. תיקייה זו היא התיקייה שבה נמצאים הקבצים שמהם נטען האתר שלכם בשרת האחסון. אחרי שבדקתם שאתם נמצאים בתוך התיקייה של public_html לחצו על הכפתור של Upload על מנת להעלות את הקבצים של האתר לשרת האחסון. מומלץ להעלות את הקבצים באמצעות קובץ מכווץ בפורמט ZIP ולאחר מכן לפתוח את הקובץ בתוך מנהל האחסון.

העלאת קבצי האתר לשרת האחסון

שינוי הדומיין המרכזי של האחסון

במידה והגדרתם בחשבון דומיין מרכזי והחלטתם שזה לא הדומיין שאתם רוצים ניתן לשנות את הדומיין המרכזי בעמוד הגדרות החשבון של Godaddy. על מנת לעשות את זה תלחצו על שם המשתמש של החשבון שלכם ותבחרו באפשרות של My Products.

כניסה לחשבון שלי ב-Godaddy

בעמוד שנפתח תחת הכותרת של Web Hosting תמצאו את הכפתור של Manage ותלחצו עליו

כניסה לחבילת האחסון ב-Godaddy

בעמוד הבא תמצאו את הדומיין המרכזי (Primary Domain) ותלחצו על כפתור ה-Change שנמצא בצד הימני של המסך. בחלון שיפתח תכניסו את הדומיין החדש שאתם רוצים שיופיע בתור הדומיין הראשי של החשבון ותלחצו על אישור. לאחר מכן הדומיין המרכזי ישתנה לדומיין החדש שהגדרתם בתוך העמוד.

שינוי הדומיין המרכזי של החשבון

הוספת דומיין נוסף לאחסון באמצעות cPanel ב-GoDaddy

במידה וחשבון האחסון שלכם מאפשר שימוש ביותר מדומיין אחד, תוכלו להוסיף דומיינים באמצעות ה-cPanel של חשבון האחסון שלכם. על מנת לעשות את זה תלחצו על שם המשתמש של החשבון ותבחרו באפשרות של My Products.

כניסה לחשבון שלי ב-Godaddy

בעמוד שנפתח תחת הכותרת של Web Hosting תמצאו את הכפתור של Manage

כניסה לחבילת האחסון ב-Godaddy

בראש העמוד הבא יופיע לכם כפתור ירוק גדול שכתוב עליו cPanel Admin תלחצו עליו על מנת להיכנס ל-cPanel (אזור הניהול) של האחסון שלכם.

כניסה ל-Cpanel באחסון Godaddy

בתוך ה-Cpanel תמצאו את הכפתור של Addon Domains ותלחצו עליו

כניסה ל-Addon Domain בתוך Cpanel

לאחר מכן תוסיפו את שם הדומיין החדש שאתם רוצים להוסיף לאחסון ותלחצו על הכפתור של הוספת הדומיין

הוספת שם הדומיין החדש לאחסון

לאחר מכן תיווצר תיקייה חדש עם שם הדומיין החדש שיצרתם. אל התיקייה הזאת תצטרכו להעלות את הקבצים של האתר. ובמידה והדומיין לא מקושר לשרת האחסון תצטרכו לקשר אותו אליו (ניתן לראות איך מקשרים דומיין לאחסון בהמשך המדריך).

העלאת קבצי האתר לדומיין החדש שיצרתם

שלב שלישי – שיוך דומיין לשרת אחסון

לאחר שסיימתם עם רכישת האחסון והדומיין ולאחר שסיימתם להעלות את קבצי האתר לאחסון כל מה שנשאר לעשות הוא לחבר בין האחסון של האתר לדומיין וזאת על מנת שהאתר יעלה לאוויר ויוצג לגולשים.

לחצו לצפייה בסרטון וידאו המסביר איך לקשר בין האחסון של Godaddy לספק הדומיינים של Box באמצעות עדכון כתובות DNS

איך לקשר בין הדומיין לאחסון - מציאת כתובת DNS ועדכון שלהם

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

באופן כללי כאשר אתם קונים אחסון אתם תקבלו ברוב המקרים 2 כתובות DNS וכל מה שתצטרכו לעשות הוא להיכנס לספק הדומיינים (האתר שממנו רכשתם את הדומיין) ולהכניס את כתובות ה-DNS שקיבלתם משרת האחסון.

כאשר אתם רוכשים את הדומיין מאותו אתר שממנו קניתם את האחסון אז התהליך יתבצע באופן אוטומטי ולא תצטרכו לבצע שינויים. אבל כאשר אתם קונים את הדומיין מספק אחד ואת האחסון מספק אחר תצטרכו לקשר בין הספקים השונים על מנת שהאתר יעלה לאוויר. הצעד הראשון לקישור הדומיין הוא למצוא את כתובות ה-DNS בשרת האחסון.

קבלת פרטי ה-DNS משתנים מאחסון לאחסון ולכן במידה ולא תצליחו למצוא את כתובות ה-DNS מומלץ ליצור קשר עם התמיכה של שרת האחסון במטרה לקבל מידע נוסף על איך למצוא את כתובת ה-DNS של האחסון.

מציאת כתובת DNS באחסון של GoDaddy

בחלק משרתי האחסון לכל חשבון/אתר יש כתובת DNS זהה ובכל דומיין שתוסיפו לאתר תצטרכו להגדיר את אותו DNS. ב-GoDaddy המצב קצת שונה ולפעמים תקבלו כתובת DNS שונה לדומיינים שונים באחסון. תחילה תצטרכו להוסיף לאחסון את הדומיין שאתם מעוניינים לקשר (במידה ועוד לא עשיתם זאת) ורק לאחר מכן תוכלו למצוא את כתובת ה-DNS של הדומיין.

על מנת למצוא את כתובת ה-DNS באחסון של GoDaddy כנסו לאתר של GoDaddy והתחברו לחשבון שלכם. בראש המסך מצד ימין יופיע שם המשתמש שלכם. לחצו על השם ובחלון שיפתח תבחרו באפשרות של My Products.

כניסה למוצרים שלי באחסון godaddy

בחלון שיפתח תופיע רשימה של דומיינים. בחרו את הדומיין בו אתם מעוניינים ותחלצו על כפתור ה-DNS שנמצא ליד הדומיין שאתם מעוניינים לקשר לספק הדומיינים.

כניסה לעמוד ה-DNS ב-godaddy

בחלון הבא שנפתח חפשו את 2 השורות בעלות השם של NS ואלו כתובות ה-DNS שלכם (יכול להיות שתצטרכו לדפדף לעמוד השני על מנת למצוא את ה-DNS).

כתובת ה-DNS של Godaddy

כפי שניתן לראות בתמונה הזאת כתובות ה-DNS הם ns25.domaincontrol.com ו-ns26.domaincontrol.com את הכתובות האלו אנחנו נעתיק לספק שממנו קנינו את הדומיין על מנת לבצע את הקישור.

עדכון כתובות DNS ב-Box

גם בנושא זה העדכון של כתובות DNS יכול להשתנות מאתר לאתר ומומלץ ליצור קשר עם התמיכה של ספק הדומיינים שלכם על מנת לקבל מידע נוסף על איך ניתן לעשות זאת. בדוגמא שלנו נראה איך לעשות זאת מספק הדומיינים של Box. על מנת לשנות את כתובת ה-DNS כנסו לחשבון שלכם באתר בוקס ותלחצו על כפתור ניהול DNS שנמצא לצד הדומיין בו אתם מעוניינים.

עריכת DNS באתר Box

בחלון שנפתח תחת הכותרת של Host-Name תעדכנו את כתובות ה-DNS בכתובת שקיבלתם משרת האחסון ותלחצו על שמירה.

עדכון כתובת DNS ב-Box

כעת כל מה שנותר לעשות הוא לחכות שהעדכון יתבצע. במידה וביצעתם את כל השלבים במדריך כהלכה תצטרכו לחכות עד 48-72 שעות לראות שהשינוי התבצע ושהאתר עלה לאוויר. כאשר מדובר בדומיין חדש בדרך כלל זמן ההמתנה הוא מהיר יותר. אם לאחר 24 שעות האתר עדיין לא עלה לאוויר זה אומר שכנראה עשיתם פעולה לא נכונה.

פסוקו של יום

אז כמו שראיתם התהליך לא מסובך במיוחד. אתם מתחילים ברכישת דומיין לאתר. אם אתם מעוניינים בדומיין בעל סיומת ישראלית אז אתם רוכשים אותו מספק דומיינים ישראלי ואם אתם מעוניינים בדומיין בעל סיומת של חו"ל אז אתם קונים את הדומיין מספק דומיינים בחו"ל או שאתם מקבלים אותו בחינם ביחד עם האחסון.

לאחר מכן אתם רוכשים את האחסון ומקשרים אותו לדומיין באמצעות כתובות ה-DNS. סביר להניח שהדרך תהיה קצת שונה בספקי דומיינים ובספקי אחסון שונים אבל הרעיון נשאר זהה אצל כולם. לאחר שעשיתם זאת פעם או פעמים התהליך הופך לפשוט וקל.

מדריך זה עסק בהעלאת אתר לאוויר לאלו מכם שכבר יש אתר אינטרנט אבל אל דאגה אנחנו לא מזניחים אף אחד והמדריכים הבאים שלנו יעסקו גם בנושא של בניית אתרים בוורדפרס לאלו מכם שאין אתר או לאלה מכם שרוצים לשדרג את האתר הקיים.

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

סייעו לנו לסייע לכם

השקענו זמן רב ומאמצים בכתיבת מדריך זה על מנת לאפשר לכם להעלות את אתר לאוויר בקלות. בשביל שנוכל להמשיך לפרסם מדריכים איכותיים עזרו לנו על ידי שיתוף המדריך עם חברים. כל מה שצריך לעשות הוא לחיצה מהירה על אחד מלחצני השיתוף מתחת ותוכלו לעזור לנו להמשיך בעשייה החינמית.

יוחאי ירמיהו

יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

קורס בניית אתרים בחינם

רוצים ללמוד לבנות אתרים בחינם? מעולה יש לי פתרון שאתם תאהבו. יצרתי במיוחד עבורכם הדרכה מלאה של שעה וחצי שבמהלכה אלמד אתכם איך לבנות אתר מ-0 בוורדפרס.

בחירת אחסון אתרים מומלץ

מחפשים אחסון אתרים מומלץ, זול ואיכותי? במאמר הבא תוכלו לצפות במספר אחסונים מובילים מישראל ומחו"ל לצד המלצות אישיות.

מה זה וורדפרס?

וורדפרס היא המערכת המובילה בעולם לבנייה וניהול אתרים. במדריך הבא נלמד אתכם מה זה וורדפרס ולמה היא כל כך פופולרית.

סוגי אתרים מומלצים

מעוניינים לבנות אתר ולא יודעים באיזו פלטפורמה לבחור? במדריך הבא נציג בפניכם את כל הפלטפורמות הקיימות לבניית אתרים.

מדריך להתקנת וורדפרס

וורדפרס היא המערכת הטובה ביותר לבניית אתרים. צפו במדריך הבא על מנת ללמוד איך להתקין את וורדפרס בשרת האחסון.

פתיחת עמוד פייסבוק עסקי

עמוד פייסבוק יעזור לקדם את העסק שלכם ברשת החברתית. צפו במדריך הבא המסביר איך לפתוח עמוד פייסבוק לעסק בקלות.

אתרי אינדקסים מומלצים

אינדקסים מאפשרים לפרסם ולקדם את האתר או העסק שלכם ברחבי הרשת. צפו ברשימת אתרי אינדקסים ישראליים מומלצים.

הוספת אתר לגוגל סרץ' קונסול

Search Console הוא כלי חשוב וחיוני שבאמצעותו תוכלו לצפות בכמות הכניסות שיש לאתר ובסוגי החיפושים ממנוע החיפוש של גוגל.

הטמעת גוגל גוגל אנליטיקס באתר

צפו במדריך הבא על מנת ללמוד איך להטמיע את הקוד של גוגל אנליטיקס באתר שלכם על מנת לבצע מעקב לכניסות הגולשים.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

במדריך זה ניסינו להסביר בצורה פשוטה את כל מה שצריך לדעת בשביל להעלות אתר לאוויר. למרות ההסבר הפשוט התהליך עדיין יכול להיות מעט מסובך לחסרי ידע בנושא. אם יש לכם שאלות נוספות על נושאים שלא עסקנו בהם במדריך או אם משהו היה לא מובן ספרו לנו על כך בתגובות מתחת ונשמח לעזור ולענות לכם על השאלות.

35 תגובות

  1. דנה
    דנה

    העשרת אותי בידע תודה על השיתוף יוחאי

  2. יונתן
    יונתן

    שלום, אני לא הבנתי מהמדריך, אתה ממליץ להשתמש באחסון של גודדי או לא?

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום יונתן,
      חברות האחסון הזולות כמו Godaddy או Hostgator הם חברות שאני באופן אישי הייתי נמנע מלהשתמש בהם בגלל שהשירות והתמיכה הטכנית שלהם ברמה נמוכה.
      אבל בניגוד לרוב האנשים הדרישות שלי מהאחסון הם קצת יותר מורכבות ולכן אני גם צריך שירות ותמיכה יותר מיומנים.

      במידה וכל מה שאתה צריך זה להעלות את האתר שלך לאחסון ולאחר מכן לא תבצע הרבה פעולות באחסון אז גם האפשרויות הזולות יכולות להתאים לך. אני ממליץ שאם זאת פעם ראשונה שאתה רוכש אחסון תרכוש אותו לשנה ותראה אם הם מספקים לך את מה שאתה צריך. במידה והם עונים על הצרכים שלך תמשיך לעבוד איתם, במידה ולא תמצא אפשרות חדשה.

      בנוסף רוב חברות האחסון מציעות החזר כספי של עד 30 יום. ככה שאתה יכול לנסות את אחת האפשרויות הזולות ואם אתה לא מרוצה לעבור לאחסון טוב יותר.

      אם אתה מחפש אחסון טוב אני ממליץ על SiteGround. אתר זה מאוחסן על SiteGround ואני מאוד מרוצה מהשירות שלהם.

  3. חיים
    חיים

    מדריך מצוין פשוט וקל להבנה עזרתם לי מאוד.
    דרך אגב ניסיתי להירשם לרשימת תפוצה של הבלוג ולא הצלחתי. אני חושב שיש בעיה באתר שלכם.

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום חיים,
      אני שמח שאהבת את המדריך. אני מצטער על התקלה בהרשמה לרשימת תפוצה ומודה לך על כך שהודעת עליה. התקלה תוקנה ואתה יותר ממוזמן לנסות ולהירשם שוב לרשימת התפוצה.

      בברכה,
      יוחאי

  4. אלונה
    אלונה

    חבל שאין פה גם המלצות על אתרי אחסון ישראליים ויש רק על אתרים מחו"ל.
    אני לא יודעת אנגלית טוב ואני צריכה אחסון מהארץ.

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום אלונה,
      קיבלתי את הנקודה שלך, בעתיד אעדכן גם אפשרויות של אחסונים ישראליים לאלו מכם שלא רוצים להשתמש באחסון מחו"ל.

    2. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי אלונה,
      לצערי זה לקח הרבה זמן אבל עדכנתי במאמר גם אתרי אחסון ישראליים.
      אם עוד לא מצאת אחד אני מקווה שהאפשרויות המופיעות במאמר יעזרו לך.

  5. מיכאל דהן
    מיכאל דהן

    מדריך מצוין ומקיף.
    תודה רבה עזרתם לי מאוד.

  6. פלוני אלמוני
    פלוני אלמוני

    שלום
    יש לי אתר מאוחסן בלואוקהוסט. בהדרכתכם להטמעת קוד גוגל אנליטיקס כתבתם שבהטמעה באתר HTML כדאי לעשות גיבוי לאתר. נפשי בבורותי ובשאלתי: מה זה? אני רואה בסי-פאנל אופציית גיבוי, ואכן מה זה אומר? איך עושים זאת ומה התוצאה?
    תודה מראש

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום רב,
      במידה ומדובר באתר HTML פשוט אז בדרך כלל התהליך של הגיבוי הוא פשוט. בשביל לגבות אתר HTML כל מה שאתה צריך לעשות הוא להוריד את הקבצים של האתר לתוך המחשב ולשמור אותם על המחשב לפני שאתה מבצע את השינויים.

      בשביל לראות את קבצי האתר אתה צריך להיכנס לאזור הניהול של שרת האחסון שלך ולבחור ב-File Manager. אם מדובר בשרת אחסון בעברית אז כנראה זה יהיה "מנהל הקבצים" או משהו בסגנון.

      בתוך העמוד שיפתח וודא שאתה נמצא בתוך תיקייה שנקראת public_html שזאת בעצם התיקייה שממנה נטען האתר שלך.

      על מנת להוריד קובץ אחד אתה תצטרך ללחוץ על הקובץ ולבחור ב-Download או ב"הורדה" בעברית. את הקבצים האלו אתה יכול להוריד ולשמור עותק בתיקייה במחשב לפני שאתה מבצע בהם שינויים.
      הורדת קבצים במשרת האחסון וגיבוי אתר HTML

      אם אתה רוצה להוריד את כל התיקייה עם קבצי האתר בפעם אחת תצטרך לבחור את כולם ולבחור באפשרות של כיווץ (מה שיהפוך את כל הקבצים לקובץ ZIP אחד). אם תוריד את הקובץ תוכל לראות בתוכו את כל הקבצים של האתר.
      כיווץ האתר לקובץ ZIP בשרת האחסון

      אני לא בטוח מה אופציית הגיבוי בלואוקהוסט עושה מאחר ויש גיבויים שונים בשרתי אחסון שונים אבל יכול להיות שהגיבוי משרת האחסון שלך יספיק. אני ממליץ לך לפנות לחברת האחסון שלך הם ידועים במתן שירות טוב ככה שאני מאמין שהם יעזרו לך בביצוע התהליך אם אתה מסתבך.

      בהצלחה

      1. פלוני אלמוני
        פלוני אלמוני

        תודה רבה על התגובה המפורטת! הצליחו בכל מעשי ידיכם.

        1. יוחאי ירמיהו
          יוחאי ירמיהו

          בשמחה, ובהצלחה גם לך.

  7. יועד
    יועד

    תודה רבה על המדריך המושקע ממש!!
    שאלה – המדריך מנובמבר 2017, איך הוסטינגר נחשבת היום? החבילה העסקית שלהם במחיר מאוד זול יחסית לשאר, וקיבלתי הצעה ממעצב האתר שלי לאחסן ביופרס ב600 לשנה, אז אני שוקל לנסות את הוסטינגר אבל אין מספיק ביקורות של ישראלים עליהם…לדעתך היום הם כבר יותר מומלצים?
    תודה מראש!

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום יועד,

      המדריך אומנם נכתב בסוף 2017 אבל האתרים מתעדכנים מידי פעם והביקורת על הוסטינגר היא יחסית עדכנית. הוסטינגר התחילה בתור חברה שמציעה שירותי אחסון בחינם והיום היא גובה תשלום מאוד נמוך והם גם כל הזמן מציעים מבצעים של $0.8 לחודש.

      באופן כללי נכון לעכשיו השרתים שלהם יחסית מהירים והתמיכה לא רעה (אני מתאר לעצמי שזה רק יחמיר בהמשך עם הגידול בכמות הנרשמים). הבעיה היא שבדרך כלל בחברות האחסון יש אחידות בצורה שבה האחסון פועל ואומנם בכל אחסון הממשק מעט שונה אבל הבסיס זהה. ב-Hostinger לעומת זאת הם החליטו לשנות את הצורה שבה ה-Cpanel עובד ואני באופן אישי לא אהבתי את זה. בנוסף יש להם כל מיני הגבלות מוזרות למשתמשים ב-Cpanel והם גם חוסמים פקודות מסוימות שאחסונים אחרים לא חוסמים מה שיכול לגרום לבעיות לאתרים עם קוד קצת יותר ישן. מכל האחסונים שמופיעים כאן הוסטינגר היא כנראה האופציה שלדעתי הכי פחות מומלצת.

      על האחסון של Upress יש ביקורות מאוד חיוביות אבל מעבר למחיר הגבוה יש גם הגבלות לנפח תעבורה ונפח אחסון ואם האתר שלך יזכה להצלחה ותעבור את ההגבלות המחירים יהפכו להיות ממש גבוהים, ככה שזאת זאת אופציה די יקרה ואין בה צורך לאחסון של אתר חדש.

      כמו שציינתי במדריך אני חובב מושבע של סייטגראונד וגם FastComet היא חברת אחסון מצוינת. אם אתה מחפש את החברות הזולות יותר אז לדעתי עדיף להימנע הוסטינגר ולנסות במקום את גודדי, בלוהוסט או הוסטגייטור.

  8. אשר
    אשר

    איך אפשר לדעת מה כתובת DNS ביופרס?

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום אשר,
      לא יצא לי להשתמש ביופרס בעבר אז אני לא יודע איך דברים עובדים שם.

      בדרך כלל במרבית חברות האחסון שולחים לך את כתובת ה-DNS ביחד עם פרטי ההתחברות למערכת במייל הראשון שאתה מקבל לאחר שנרשמת לאחסון ולאחר ששילמת.

      חלק מחברות האחסון גם מציגות את כתובות ה-DNS בתפריט הצדדי של אזור הניהול (Cpanel).

      אם לא הצלחת למצוא את הכתובות ב-2 האפשרויות שהצעתי מעל אז אני מציע שתפנה אל התמיכה שלהם ותבדוק את זה איתם.

  9. חיה
    חיה

    היי,

    אני מעוניינת לרכוש אחסון ב-
    https://www.a2hosting.com/

    מדובר באתר מאוד גדול מבחינת שטח דיסק ואני מתלבטת בין החבילות שלהם:
    ROOT ACCESS ON MANAGED VPS
    MANAGED VPS HOSTING

    שתיהם אותו מחיר ואני לא יודעת מה עדיף, איזו חבילה.
    מדובר באתר וורדפרס אחד המכיל המון קבצים ולכן אני צריכה שרת עם שטח דיסק גדול.

    אשמח אם תוכל להסביר לי מה ההבדל בניהם. כלומר, מה זה נקרא חבילה עם גישה לשורש או חבילה מנוהלת מבחינתי.

    תודה רבה!

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום חיה,

      לצערי אני לא מכיר את החבילות של a2hosting באופן אישי. ניסיתי להיכנס לאחסון ולבדוק אבל גם לא הצלחתי למצוא את 2 החבילות שאת מדברת אליהם.

      ההמלצה שלי היא לפנות לתמיכה של האחסון עצמו ולשאול את השאלה (יש להם צאט אונליין). ותוודאי גם שביחד עם החבילה שאת רוכשת את מקבלת גם גישה לפנאל ניהול (cPanel או פאנל ניהול בסגנון) מחבילות של VPS ומעלה לפעמים הרישיון של הפאנל ניהול לא כלול בחבילה אז עדיף לשאול על כל מקרה (ב-VPS בדרך כלל לא אמורה להיות בעיה).

      1. חיה
        חיה

        תודה רבה.
        המדריכים שלך מעולים!

        1. יוחאי ירמיהו
          יוחאי ירמיהו

          תודה רבה (:

  10. מרים
    מרים

    קראתי את המאמר ברור ומקיף ,
    כרגע רכשתי דומיין חדש וכבר יושב לי על אחסון ,
    אין באתר כלום ואני מעונינית שהוא יכיל תוכן של אתר אחר , ז"א בניתי אתר על דומין זמני וכרגע רוצה להעביר לדומיין האמיתי ..
    ניסיתי להעזר בתוסף Duplicator , אך בשלב האחרון של העתקה שאני מנסה למצוא את קובץ ההתקנה , הוא נופל על שגיאת 404 ,
    אשמח אם תוכלו לעזור לי לפתור את הבעיה .
    תודה רבה !!

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי מרים?
      למה את מתכוונת בכך שאת מנסה למצוא את קובץ ההתקנה?
      בשביל להעביר אתר לדומיין אחר עם כתובת URL שונה את תצטרכי להתקין את וורדפרס על הדומיין החדש.

      לאחר מכן את תצרכי ליצור גרסת "גיבוי" מתוך האתר הישן עם תוספים כמו: Duplicator או All-in-One WP Migration ובגרסה של האתר הישן את תצטרכי לשנות גם את הכתובות של האתר כך שאת עושה החלפה של כל הכתובות עם הדומיין הישן לכל הכתובות עם הדומיין החדש.

      לאחר מכן את מתקינה את אחד מהתוספים גם באתר החדש, מעלה לשם את קובץ הגיבוי של האתר הישן עם השינויי כתובות ואת מבצעת שחזור לאתר בדומיין החדש וזה אמור להעתיק את האתר מהדומיין הראשון לשני.

      אני יודע שחלק מהאחסונים מציעים סיוע בהעברת אתרים מאחסון אחד לשני אז את יכולה לנסות לפנות לתמיכה של האחסון ולראות אם הם יכולים לסייע. בנוסף אם השלב שנתקעת בו הוא השלב של התקנת וורדפרס יש לך מתחת מדריך שמסביר כיצד להתקין וורדפרס באחסון:
      https://www.yydevelopment.co.il/wordpress-website/install-wordpress/

  11. מרים
    מרים

    אני אכן התקנתי את התוסף Duplicator ,ועבדתי על פי השלבים הבאים :
    יצרתי העתק של האתר , העלאתי לשרת , ויצרתי מסד נתונים חדש ,
    כרגע אני בשלב שבו אני צריכה להריץ את ההתקנה ולשכפל את האתר לתוך הדומיין החדש , יצרתי כבר וורדפרס והעלאתי את התוסף לאתר החדש ,
    וכאשר אני מנסה לגשת לקובץ ההתקנה בדפדפן ע"י הוספת /installer.php לאחר הדומיין אני נתקלת בשגיאה שהעמוד לא נמצא …….

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      את אמורה ליצור גיבוי באתר הישן ולהעלות אותו לאתר החדש. בדרך כלל זה קובץ ZIP יחסית גדול. אם את משתמשת רק בקובץ installer.php לבד אני לא חושב שזה יעבוד.

      אני פחות אוהב לעבוד עם Duplicator הוא פחות User Friendly לטעמי. התוסף All-in-One WP Migration הרבה יותר קל לשימוש לטעמי אבל הם הפכו את השימוש בו למסורבל בניסיון לקבל יותר רכישות לגירסת PRO.

      תצפי בסרטון הבא שמסביר איך ליצור גיבוי לוורדפרס ותוודאי שאת משנה את הכתובת של הדומיין לכתובת החדשה שאת יוצרת גיבוי:
      https://www.youtube.com/watch?v=_Pz7p0DoAJE&t

      תורידי את הגיבוי של האתר למחשב, תתקיני את התוסף באתר החדש ואז את תצטרכי להיכנס לעמוד של Import (בתוך התוסף) ולהעלות את הגיבוי באופן ידני מתוך המחשב. כל עוד לא מדובר בגיבוי לאתר ששוקל הרבה אני חושב שיהיה לך יותר קל להשתמש בתוסף הזה במקום.

      1. מרים
        מרים

        אוקי אני אנסה ,
        תודה על התשובה המפורטת והמהירה

  12. שמעון
    שמעון

    תודה רבה על המאמר הנפלא , רציתי להבין רק נקודה אחת, מה אתה מתכוון כשאתה כותב ש"לחברת האחסון יופרס יש נטייה למחוק תוספים מהאתר ללא קבלת רשות"?

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום שמעון, יש ל-Upress רשימה של תוספים לא מאושרים שהם לא מאפשרים להשתמש בהם באחסון שלהם.

      לצורך הדוגמא אני משתמש בתוסף זיכרון מטמון בשם LiteSpeed Cache ובתוסף אבטחה בשם All in One WP Security & Firewall.

      ניתן להתקין את התוספים האלו באתר אבל המערכת שלהם מוחקת את התוספים האלו ותוספים נוספים בלי לתת שום התראה או לשלוח מייל על כך שהם נמחקו מהאתר/אחסון.

      יש לך מתחת את רשימת התוספים שהם לא מאפשרים לעשות בהם שימוש:
      https://www.upress.co.il/disallowed-plugins/

  13. מינדי
    מינדי

    אני לא יודעת איזה שרת אחסון כדאי לי לרכוש

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי מינדי, אני יכול להבין. לבחור אחסון אתרים זאת לא משימה קלה.

      אם את רוצה להבין קצת יותר טוב על כמה הפרמטרים מסביב אז יש לך מדריך שלם על הנושא של בחירת אחסון אתרים:
      https://www.yydevelopment.co.il/hosting-comparison/

      אם אין לך כוח לקרוא את המאמר אז במידה ואת מחפשת אחסון מחו"ל הייתי הולך על FastComet אם את מחפשת אחסון ישראלי אז JetServer הם בחירה טובה.

      קחי גם בחשבון שבאחסון מחו"ל לאחר תקופת ההתקשרות המחיר עולה אז בדרך כלל נהוג לרכוש חבילת אחסון ל-3 שנים ולא לשנה כדי שהמחיר יישאר ל-3 שנים. אבל אם את בתחילת הדרך אפשר גם לרכוש לשנה ולהעביר את האתר אחסון לאחר שנה.

  14. מינדי
    מינדי

    ממש תודה יש לך מדריך איך להקים שרת ב FastComet ואיך לעבוד איתו במערכת הפעלה של לינוקס איך להעלות את האתר וכו
    האתר שלי כתוב בריאקט

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי לצערי לא, את יכולה לנסות ולפנות לתמיכה שלהם ולראות אם להם יש דרך לסייע לך

  15. רחל
    רחל

    אני מורה לweb ברמה הכי פשוטה זאת אומרת מלמדת רק html css js bootstrap
    האם אני יכולה לעלות עם התלמידות שלי את מה שהן הכינו לאינטרנט אם זה ללא תיקיית public??????

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי רחל,
      התיקייה של public_html היא התיקייה של האחסון שאליו את מעלה את הקבצים של האתר.

      את התיקייה אפשר להחליף אבל את חייבים שיהיה אחסון ודומיין בשביל שיהיה לך אפשרות להעלות את האתר לאוויר וזה חייב להיות לתיקייה מסוימת.

      המדריך הזה קצת ישן מלפני הרבה שנים, יכול להיות יהיה רעיון טוב להירשם לטופס בעמוד הבא וזה יאפשר לך לקבל מדריך יותר עדכני שבו אני מציג איך רוכשים אחסון ודומיין ומעלים אותו (מדובר בעיקר על אתר וורדפרס).

      https://wp-school.co.il/build-website-free-subscribe/

      בהצלחה

  16. מתי
    מתי

    שלום רב.
    תודה על כל ההחכמה, מאד ברור ומונגש. כל הכבוד.
    אני בעלים של משרד, ללא אתר אינטרנט. ונכון להיום עם מייל משותף לכולם ללא דומיין.
    אני רוצה לפצל מיילים בין העובדים עם סיומת של דומיין אישי.
    רכשתי מאתר MyNames דומיין אישי בעברית עם סיומת קרייזמן.ישראל
    רציתי לשאול מה הדרך הנכונה ביותר להגיע לנדרש עבורי שזה מיילים ל10 עובדים עם סיומת זהה ?
    והאם זה מה שנקרא מייל עסקי ?
    וכן האם זה מחייב הקמת אתר וכו' או שאין חובה לאתר ואחסון.
    תודה רבה מראש
    מתי

כתיבת תגובה

מלאו את כל השדות על מנת להשאיר תגובה (האימייל שלכם לא יוצג באתר).

כלי נגישות