עדיין לא חברים שלנו ביוטיוב ובפייסבוק? :( חבל בדרך כלל אנחנו ממש נחמדים:

בונה אתרים » 10 משימות שכל בעל אתר חייב לעשות

10 משימות שכל בעל אתר חייב לעשות

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו

הרשת מלאה באתרים, חלקם טובים יותר וחלקם טובים פחות. כבעלי אתרים אנחנו חייבים לשים דגש על כל מאפיין באתר העסקי, משלב העיצוב והבנייה ועד שלב הקידום ושירות לקוחות לאחר מכירה. לפניכם 10 דברים חיוניים שכל בעל אתר צריך לוודא שיש לו.

מאמר אורח של אור פיאלקוב

10 דברים שכל בעל אתר חייב לעשות

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

1. ספקו תיאור ברור אודות האתר ובעל האתר

משתמש שגולש באתר שלכם לא צריך לבצע פעולות חקירה כדי להבין מה מטרת האתר ומי הבעלים שלו. מומלץ לכל בעל אתר לציין בבירור עוד בדף הבית את השם שלו ואת השירותים אותם הוא מספק. תיאור מדויק אודות האתר והעסק יעניק לגולש תחושה של ביטחון, ימשוך את תשומת ליבו תוך 2-3 שניות ויגרום לו להישאר יותר.

מטרת האתר

2. בחרו דומיין קליט

כתובת האתר חייבת להיות קליטה ולייצג במדויק את שם המותג ומטרותיו. לקוחות פוטנציאליים אמורים להקליד בקלות את שם הדומיין שלכם באינטרנט או במייל. מומלץ להשתמש בסיומות דומיין שגרתיים (com, co.il) מכיוון שסיומות אלה מוגדרות כרשמיות. מומלץ בנוסף להימנע מלשלב מספרים בדומיין או בסימן מקף, "-" , על מנת לא לבלבל את הגולשים באתר.

3. בנו מפת אתר לניווט בקלות

קישורים ישירים לדפים החשובים באתר ומפת אתר חיוניים להנגשת המידע שהגולשים מחפשים באתר שלכם. הקפידו על ניווט ברור ומונגש באתר, מומלץ להשתמש בתפריטים נפתחים כדי לאפשר לגולשים לראות את היררכיית התוכן בבירור. המטרה היא להקל על הגולשים למצוא את מה שהם מחפשים בקלות. מומלץ לבנות גם מפת אתר ייעודית למנועי החיפוש (מפת אתר XML).

4. הבליטו את פרטי ההתקשרות איתכם

לא תרצו לאבד לקוח למתחרים שלכם רק בגלל שהקשתם עליו ליצור איתכם קשר. לא לכל גולש תהיה הסבלנות לדלג בין כמה דפים באתר שלכם כדי למצוא פרטי התקשרות. המקום המומלץ לתת ללקוח אפשרות ליצור קשר בקליק הוא בדף ייעודי באתר שלכם, דף "צור קשר".

בנוסף, מומלץ שפרטי התקשרות יופיעו בכל דף באתר בפוטר או בהדר, מה שיעזור לגולשים לפנות אליכם בקלות בלי לעבור בין דפים. חשוב לכלול מספר אפשרויות של יצירת קשר: טלפון, מייל, טופס צור קשר, גוגל מפות ועוד.

פרטי התקשרות

5. הוסיפו המלצות מלקוחות

ביקורות חיוביות כנות מלקוחות מציגים את השירותים או המוצרים שלכם בפן אחר עבור גולשים חדשים באתר. הביקורות יעזרו ללקוחות פוטנציאליים להבין יותר טוב אם זה השירות או המוצר שהם חיפשו ולבעל האתר ביקורות יעזרו לבנות אמינות אל מול גולשים חדשים שזורמים לאתר.

אנשים אוהבים לשמוע דברים מאנשים אחרים, ככה הם הם עוזרים לאנשים לגלות דברים אחרים שלא אמרתם באתר שלכם.

ביקורות מלקוחות

6. הוסיפו קריאה לפעולה ברורה

תעבירו לגולשים את המסר המדויק של מה שאתם רוצים שהם יעשו באתר שלכם. בין אם אתם רוצים שגולשים יתקשרו אל העסק ישירות בכניסה לאתר כדי לקבל הטבה חינם, ינצלו קוד קופון והנחות, יוסיפו את המייל שלהם לרשימת הדיוור או כל פעולה אחרת שתרצו שהם יבצעו – תגידו להם. מומלץ להבליט את הכפתורים והמשפטים באתר שמניעים לפעולה את הגולשים.

הנעה לפעולה

7. הכירו את היסודות של קידום אורגני (SEO)

האתר שלכם לא יהיה יעיל אם אף אחד לא יגיע אליו. הכירו את הבסיס של SEO על מנת להנגיש אותו במנועי החיפוש. לא צריך להיות מומחה בקידום אורגני כדי לגרום לאתר שלכם לקבל דירוג, מספיק לוודא שהאתר בנוי נכון ומונגש עבור מנוע החיפוש של גוגל.

מומלץ להשתמש במילות מפתח ממוקדות, לשלב קישורים פנימיים וחיצוניים, לעדכן את האתר באופן שוטף עם תוכן משולב מלל, תמונות וסרטונים, לסדר כותרות בצורה נכונה ולחבר את האתר ל – Google Search Console & Google Analytics.

8. השתמשו בתוכן איכותי בצורה שוטפת

עבור עסקים רבים, האתר שלכם הוא הרושם הראשוני של העסק על הלקוח. המטרה העיקרית היא להעניק ללקוח את מה שהוא מחפש וכמובן לתת לו גם סיבה לחזור מספר פעמים. תוודאו שהתוכן שלכם מקורי, איכותי ומעניק ללקוח בדיוק את מה שהוא צריך ואת התשובות לשאלות שלו.

מעביר לחשיבות התוכן ללקוחות הפוטנציאליים, תוכן איכותי משמעותי גם לקידום האתר במנועי החיפוש ומומלץ להוסיף בלוג לאתר ולעדכן בו כתבות באופן שוטף.

9. בחרו אחסון מאובטח לאתר שלכם

פריצה לאתר שלכם או לשרת האחסון שבו נמצא האתר הוא הסיוט הכי גדול של כל בעל אתר ואם זה יקרה בעסק שלך מעבר להפסד של לקוחות חדשים אתם עלולים לאבד את כל הנתונים שנמצאים כרגע באתר. חובה על כל בעל אתר לעבוד עם שרת אחסון או חברת אחסון בצורה מאובטחת עד כמה שאפשר.

על בעל האתר לטפל בעצמו או לשלם למישהו עבור הטיפול בכל נושא האבטחה והתחזוק השוטף של האתר. אני ממליץ על חברת Cloudways לאחסון האתר שלכם, מלבד המחיר הזול שקלאודוויז מציעה ללקוח היא שמה דגש על כל הנושא של אבטחת אתרים.

הוספת אבטחה ו-SSL

10. בנו אתר שמותאם למובייל

אחד המאפיינים המרכזיים באתרי אינטרנט הוא רספונסיביות האתר. חובה על בעלי אתרים לוודא שהאתר שלהם מותאם לכל המכשירים עם דגש על מכשירים ניידים. רוב בוני האתרים בנים אתר בגישה שנקראת Mobile First (קודם בונים את האתר בצורה המיטבית למכשירי מובייל ורק לאחר מכן מתאימים אותו לטאבלט ולמחשב).

אם התוכן, הכותרות, הכפתורים ושאר האלמנטים באתר שלכם לא יוצגו לגולש בצורה שנראית לעין הכי טוב, תיגרם פגיעה רצינית בחווית המשתמש שתגרע מביצועי האתר.

התאמה למובייל

לסיכום:

תפעול ותחזוקה שוטפת של אתר אינטרנט זו לא משימה פשוטה. בעל העסק צריך להיות מעורב בכל השלבים בהקמת האתר העסקי שלו, משלב האפיון והתכנון עד הבנייה, השיווק והתפעול שלאחר רכישה. במאמר עברנו על עשרה דברים מרכזיים שעושים את ההבדל בין אתר שמטופל היטב לאתר שלא מטופל בכלל.

כמובן שיש עוד המן משפיעים על איכות האתר אבל כדי לקחת את האתר שלכם לרמות הגבוהות, חובה לדאוג לבסיס איכותי.

אור פיאלקוב

אור פיאלקוב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום ממומן בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים. הבעלים של  EasyCloud, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם: DigitalOcean ,Google Cloud, AWS ועוד.

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

כללים לכתיבת תוכן לאתר

כתיבת תוכן לאתר הוא אחד הנושאים החשובים ביותר בתחום של בניית אתרים וקידום בגוגל. במאמר הבא תוכלו לצפות ב-11 כללים חשובים לכתיבת תוכן איכותי לעמודים באתר.

איך לקבל פניות איכותיות מהאתר

מקבלים מבול של פניות מהאתר ומרביתם לא איכותיות? במדריך הבא אלמד אתכם כמה דרכים לצמצם את כמות הפניות הלא רציניות ואיך לקבל פניות רק מלידים איכותיים.

27 כלים חשובים ולשיווק ומיתוג

מעוניינים לקדם את העסק שלכם אבל אתם לא יודעים איך? במאמר הבא הכולל תמונות ודוגמאות נציג בפניכם 27 כלים שונים לקידום, מיתוג ושיווק העסק שכדאי לכם להכיר.

פתיחת מייל עסקי ב-Gmail ובחינם

צפו במדריך הבא על מנת ללמוד איך לפתוח מייל עסקי ב-Gmail עם סיומת הדומיין ובחינם. נלמד אתכם צעד אחר צעד כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת ליצור אימייל לעסק.

פתיחת דף פייסבוק עסקי

פתיחת דף עסקי בפייסבוק היא פעולה פשוטה שלא מצריכה מאמץ או השקעה כספית. במדריך זה נלמד אתכם צעד אחר צעד איך לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק בצורה נכונה.

אתרי אינדקסים מומלצים

אינדקסים הם אתרים שמאפשרים לפרסם אתר או עסק במנועי החיפוש. צפו ברשימת האינדקסים הישראליים המובילים בארץ שיעזרו לקדם את העסק שלכם בגוגל.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

כלי נגישות