פתיחת חשבון גוגל לעסק שלי (גוגל מיי ביזנס)
נכתב ע"י יוחאי ירמיהו
אחת הפעולות שכל בעל עסק חייב לעשות, בין אם יש לו אתר או לא, היא לפתוח חשבון של גוגל מיי ביזנס (Google My Business). לשירות של גוגל לעסק יש הרבה שימושים כמו: גוגל ביזנס, גוגל לעסק שלי, גוגל עסקי, גוגל מיי ביזנס, GMB ושמות נוספים.
כל השמות המוזרים האלו מציגים את אותו דבר וזה פשוט את הפרופיל שמופיע בחיפושים לצד התוצאות של העסק ברגע שעושים חיפוש על העסק או על השם הפרטי שלך. השלב הזה הוא גם חלק חשוב מהתהליך של מיתוג לעסק.
בעמוד הזה נלמד את כל האפשרויות שיש לנו כאשר אנחנו יוצרים חשבון גוגל עסקי ונבין איך להוסיף את כל פרטי העסק, איך להוסיף מוצרים של העסק, שירותים, המלצות ועוד…
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
מה זה גוגל לעסק שלי (Google My Business)?
חשבון גוגל לעסק שלי או חשבון גוגל עסקי זה בעצם פרופיל שאתם פותחים עבור העסק שלכם. הפרופיל הזה מכיל מידע נוסף על העסק ואת האפשרות להציג מידע חשוב כמו: כתובת, שעות פעילות, ביקורות ועוד…
במסגרת הפרופיל של העסק בגוגל נוכל לפרסם תמונות, כתובת של העסק, שעות פעילות, מוצרים ושירותים, ביקורות של לקוחות (אין לנו שליטה על הביקורות), שורות מידע על העסק, אתר אינטרנט, פוסטים, עדכונים, מבצעים, ועוד…
אפשר להשוות באופן מסוים את הפרופיל של גוגל עסקים אל עמוד פייסבוק עסקי שבו אנחנו מפרסמים מידע על העסק. רק שכאן רואים את הפרטים על העסק בתוך החיפושים בגוגל מה שעוזר לחזק את הפרופיל והשם של עסק. במידה ויש ביקורות חיוביות זה עשוי גם להפוך את המכירה להרבה יותר קלה.
לצורך הדוגמא אם אתם עושים חיפוש בגוגל על השם "יוחאי ירמיהו" זה מה שיופיע לכם לצד החיפוש של השם שלי. אני יכול להגיד לכם שכל מי שעושה חיפוש על השם שלי שהוא איתי בטלפון אומר "וואו" וזה הופך את המכירה ליותר קלה לפעמים.
מה אני צריך בשביל לפתוח חשבון גוגל עסקים?
לפני שאנחנו מתחילים לפתוח חשבון בגוגל עסקים חשוב לדעת שאנחנו צריכים כמה דברים על מנת שנוכל ליצור את החשבון.
בשונה מפתיחת חשבון בפייסבוק כאן על מנת ליצור חשבון אנחנו צריכים לאמת אותו, ותהליך האימות הוא קצת יותר מורכבת מאימות של חשבון סטנדרטי. לפעמים נצליח לאמת את החשבון בטלפון ולפעמים נצטרך לאמת אותו באמצעות גלויה בדואר.
אם צריך לאמת את החשבון באמצעות גלויה נצטרך שתהיה כתובת פיזית שאפשר לשלוח לה מכתבים. זאת אומרת שחייבת להיות כתובת פיזית מנת ליצור פרופיל של גוגל עסקי.
בנוסף לכך אנחנו נצטרך גם כתובת מייל של גוגל (Gmail) על מנת ליצור באמצעותה פרופיל גוגל עסקי. אני בדרך כלל מעדיף ליצור כל חשבון עסקי בחשבון גימייל נפרד.
יצירת/פתיחת חשבון גוגל מיי ביזנס (GMB)
לאחר שיש לנו חשבון Gmail שבאמצעותו אנחנו יכולים לפתוח פרופיל של גוגל מיי ביזנס כעת מה שנותר לנו לעשות זה להתחיל את התהליך של יצירת החשבון.
לפני שאנחנו מתחילים חשוב להבין שתהליך האימות של חשבון בגוגל עשוי לקחת כמה שבועות. ברגע שאנחנו יוצרים חשבון תישלח אלינו בדואר גלויה עם מספר אימות ובאמצעות הגלויה נוכל לאשר את החשבון ולהציג את הפרופיל לגולשים.
מהניסיון שלי יש מקרים שבהם הגלויה לא מגיעה וצריך לבקש שליחת גלויה חדשה ולפעמים התהליך הזה עשוי לקחת הרבה זמן. הייתה אפילו תקופה שהגלויה הייתה מגיעה עם טקסט הפוך ואם לא היה דוור נורמלי הגלויה לא הייתה מגיעה ליעד.
ברגע שהצלחנו להבין את כל הפרמטרים האלו ואנחנו יודעים למה אנחנו נכנסים כעת בשלב הבא עלינו להיכנס אל הכתובת של "פרופיל העסק ב-Google" ומשם ליצור את החשבון.
https://www.google.com/intl/iw_il/business/
לאחר שאנחנו נכנסים אל הקישור יש צורך ליצור חשבון, ואם כבר יש לנו חשבון קיים בגוגל אז רצוי להתחבר עם מייל אחר באמצעות חלון גלישה בסתר.
הגדרת שם לפרופיל של גוגל לעסק שלי
אחת השלבים החשובים ביותר בעת פתיחת חשבון לגוגל הוא הגדרת השם של הפרופיל. בדרך כלל כשאנחנו מגדירים שם אנחנו נרצה להכניס לשם בין היתר גם מילות מפתח שאנחנו רוצים לקדם.
בשלב הראשוני אני בדרך כלל אעדיף להכניס אך ורק את השם העסק כדי שלא יהיה משהו שימנע ממני ליצור את הפרופיל ורק לאחר אימות הפרופיל אני אשנה את השם של העסק לשם שאני רוצה.
בחירת סוג העסק
השלב הבא בתהליך יהיה בחירת סוג העסק שלנו וכאן תהיה לנו את האפשרות לבחור בין קמעונאות אונליין, חנות מקומית או עסק למתן שירותים. כאן אפשר לבחור אחת מבין האפשרויות או כמה אפשרויות מרובות לפי סוג העסק ולאחר מכן ללחוץ על הכפתור של הבא.
שימו לב שאם אתם בוחרים את האפשרות של קמעונאות אונליין או חנות מקומית זה עשוי לגרום לכך שתהליך יצירת הפרופיל יהיה שונה מהתהליך שבו אתם יוצרים את הפרופיל ללא חנות.
הוספת אתר אינטרנט
בשלב הזה אנחנו רוצים להכניס את הכתובת של האתר אינטרנט. במידה ולא מכניסים כתובת של אתר אינטרנט תהיו חייבים להכניס מספר טלפון. אפשר אולי להכניס גם במקום כתובת של אתר אינטרנט כתובת של עמוד פייסבוק.
ולמי שרוצה לבנות אתר ומחפש בונה אתרים אז יש לי גם אלטרנטיבה טובה של בניית אתר בעצמך. אפשר לראות פרטים נוספים במסגרת קורס בניית אתרים שיצרתי עם למעלה מ-400 שיעורים.
הוספת קטגוריה בגוגל
השלב הבא הוא מעט בעייתי כי אנחנו צריכים להוסיף קטגוריה ולא בטוח שתהיה קטגוריה שמתארת את הפעילות העסקית שלכם.
לצורך הדוגמא אם אני רוצה להכניס קטגוריה של "בניית אתרים" אני צריך להכניס את הביטוי בחיפוש ולראות שגוגל ממלאים את האפשרות של בניית אתרים.
אם האפשרות הזאת לא קיימת אני אהיה חייב לבחור את הקטגוריה הקרובה ביותר על ידי חיפוש ביטויים שרלוונטיים לעסק.
בחירת אזורי שירות ללקוחות
אם מדובר על עסק פיזי או עסק שעושה משלוחים יש לנו את האפשרות לבחור את האזורים שבהם אנחנו מציעים שירות. אפשר לבחור באופן כללי את ישראל (כל המדינה) או אפילו לבחור בערים שונות כמו: רחובות, תל אביב, חיפה וכו'…
לא חובה לסמן את האפשרות הזאת ואפשר להשאיר את זה גם ללא האזורים השונים. מה שכן האפשרות הזאת תשפיע על המפה שתוצג באתר לצד הפרופיל של העסק אז רצוי להכניס אזור מסוים.
הוספת מספר טלפון לחשבון של גוגל
בחלק הזה אנחנו נהיה חייבים להוסיף מספר טלפון לפרופיל כל עוד לא הכנסנו אתר אינטרנט בשלב הקודם.
אם גוגל מחייבים אותנו כרגע להכניס מספר טלפון אז אפשר להכניס אותו כרגע ולאחר מכן נלמד גם איך אפשר להסיר אותו לאחר שאנחנו מסיימים את השלב של יצירת הפרופיל הראשוני בהתקנה המהירה.
הוספת כתובת אימות לעסק בגוגל
בשלב הזה נצטרך להכניס כתובת לאימות העסק. חשוב לציין שלא חובה שהכתובת תופיע בפרופיל העסקי שלנו אבל אנחנו כן חייבים להכניס כתובת אמיתית שאפשר לשלוח אליה מכתבים כדי שנוכל לאמת את העסק.
לאחר שנכניס כתובת אמיתית גוגל ישלחו לנו גלויה עם מספר אימות ולאחר שנזין את מספר האימות נוכל להציג את העסק בחיפושים. וחשוב להבין שהפרופיל העסקי בגוגל לא יופיע עד הנקודה שבה סיימנו לאמת אותו.
ולמי שרוצה יש לנו אפשרות גם לדלג על השלב הזה ולבצע אימות במועד מאוחר יותר אבל רצוי לבצע אותו בשלב הזה.
האפשרות של הוספת כתובת לעסק גם תאפשר ללקוחות לראות איפה אנחנו נמצאים במפה ולנווט אל בית העסק עם ה-GPS. זה גם יאפשר להם למצוא את העסק שלנו בגוגל מפות.
הוספת שעות פעילות
השלב הבא בתהליך של פתיחת פרופיל בגוגל עבור העסק שלי יהיה להוסיף את שעות הפעילות. על ידי הוספת שעות פעילות גוגל יציגו לצד הפרופיל שלנו האם בית העסק פתוח או סגור וגם מתי הוא יהיה פתוח בפעם הבא.
בתהליך של הגדרת השעות לפרופיל שלנו יש לנו את האפשרות לסמן בכל האפשריות את כל הימים ולציין שהעסק פתוח במשך 24 שעות ואפשר גם לבחור שעות פעילות וימי פעילות באופן פרטני.
ואם אנחנו עושים חיפוש בגוגל על שם העסק ככה זה מופיע בחיפושים לצד הפרופיל הקיים של העסק בגוגל מיי ביזנס.
הוספת אפשרות להעברת הודעות
אפשרות נוספת שיש לנו היא היכולת להעביר הודעות בחינם באמצעות גוגל לעסק אבל זה משהו שאני פחות ממליץ עליו.
בשנים האחרונות אני מנסה להקטין את מקורות ההגעה של הודעות ולהפסיק לקבל הודעות ממקורות שונים כמו: וואטסאפ עסקי, פייסבוק, מסנגר וכו'…
ברגע שמגיעות הודעות מהרבה מקורות שונים אז חלק גדול מההודעות מתפספסות ולכן אני מפנה את רוב האנשים לשלוח לי הודעות במייל ואני פחות רוצה שתהיה את היכולת לשלוח לי הודעות מכל פרופיל אחר.
ובגלל הסיבה הזאת אני אבטל את האפשרות לשלוח לי הודעה דרך הפרופיל ואני אנסה להפנות את הגולשים אל האתר ושם הם יוכלו ליצור איתי קשר באמצעות הטופס שמופיע באתר.
הוספת תיאור לעסק בגוגל
השלב הבא יהיה ליצור תיאור לעסק שיופיע בגוגל מפות ובחיפושים של הפרופיל של העסק בגוגל. ניתן להכניס כאן עד 750 תווים אבל הייתי ממליץ להכניס תיאור יחסית קצר עם 2-3 משפטים בלבד.
בחלק הזה נוסיף את התיאור לעסק ולאחר מכן אנחנו נסיים את בניית הפרופיל של גוגל לעסק ונוכל להמשיך ולהוסיף מידע נוסף מתוך הממשק של "העסק שלי".
עריכת פרופיל Google My Business + מעבר בין הפרופילים
לאחרונה גוגל שינו את האופן שבו אנחנו יכולים לפרסם תוכן תחת הפרופיל העסקי ואת האופן שבו אנחנו יכולים לערוך אותו.
בעבר הייתה מערכת ניהול נפרדת שבה היינו יכולים לבצע את כל השינויים וכעת זה נראה כאילו אנחנו מבצעים את השינויים לפרופיל מתוך הממשק חיפוש של גוגל ולא מתוך הממשק הישן של גוגל לעסק שלי. לפחות כרגע השינוי הזה הוא יחסית חדש מה שאומר שדברים עשויים להשתנות ושכרגע יש קצת באגים באזור הזה.
בגלל שיש לי כמה פרופילים שונים בגוגל עסקים אני רואה שהמעבר בין הפרופילים השונים לא עובד לי בצורה טובה ולפחות כרגע בעת פרסום המאמר אם אני מסתבך עם הכניסה אל הפרופיל הנכון אני נכנס מחלון גלישה בסתר ומתחבר מחדש לחשבון כדי לערוך אותו.
כרגע בשביל להיכנס אל פרופיל העריכה יש להיכנס אל העמוד הבא:
https://www.google.com/intl/iw_il/business/
לאחר מכן יש ללחוץ על כניסה בראש העמוד וזה יעביר אותנו אל האזור של הפרופיל כל עוד אנחנו מחוברים למשתמש במייל בגוגל.
לאחר מכן אנחנו נועבר אל הפרופיל של גוגל ונוכל לראות את כל הפרטים הבאים. כל כפתור שמופיע שם מאפשר לנו לערוך אזור אחר בפרופיל העסקי שלנו וננסה לעבור על מרבית הכפתורים החשובים שמופיעים שם.
הסרת מספר טלפון מהפרופיל העסקי
לאחר הגעה אל האזור שמציג את כל אפשרויות העריכה שלנו בגוגל העסקי נוכל ללחוץ על הכפתור של עריכת פרופיל כדי לצפות בכל הפרטים של העסק. לפחות כרגע אם הגדרתם מספר טלפון ללא אתר אינטרנט לא תוכלו להסיר את המספר.
על מנת להסיר את המספר חובה להכניס כתובת של האתר אינטרנט ורק לאחר מכן תהיה האפשרות להסיר את המספר טלפון (זאת אומרת שחובה להכניס או אתר או מספר טלפון).
על מנת לעשות זאת יש להיכנס אל האזור של עריכה פרופיל ושם נוכל לערוך את מרבית האפשרויות של יצירת הקשר. בשביל להסיר את המספר נהיה חייבים קודם להכניס אתר אינטרנט ורק לאחר מכן תהיה לנו את האפשרות למחוק את המספר טלפון מהפרופיל.
הסרת כתובת מהפרופיל של גוגל מיי ביזנס
במידה ואנחנו לא רוצים להציג את הכתובת המדויקת של העסק (כאשר לא מדובר על עסק שעושה פגישות עם לקוחות) יש לנו את האפשרות להסתיר את הכתובת המדויקת של העסק מהפרופיל העסקי בגוגל.
שימו לב שעל מנת שהעסק יופיע בגוגל מפות ביחד עם הפרופיל יש צורך לציין גם את המיקום של העסק.
ביחד עם ההסרה של הכתובת מהפרופיל בדרך כלל אני ארצה להציג אזור שירות שיכול להיות ישראל (בתור אזור שירות גלובלי) או אזור שירות שמכיל את העיר שבה העסק נמצא.
האפשרות של אזור השירות תאפשר שתופיע כתובת האזור במפה שלצד הפרופיל העסקי שלנו. ככה שאם אני בוחר את האפשרות של רחובות זה יציג לי במפה שלצד תמונת הפרופיל את הכתובת של אזור הפעילות גם במידה ואני מסתיר את הכתובת הפיזית של בית העסק (במקרה שלי העיר רחובות).
הוספת תמונות לפרופיל של גוגל לעסק
במידה ואנחנו רוצים להוסיף תמונות בתפריט של גוגל לעסק שלי אני ארצה ללחוץ על הכפתור של הוספת תמונה.
לאחר לחיצה על הכפתור הזה תהיה לי אפשרות להעלות תמונה שער, תמונת לוגו, ותמונות באופן כללי. אני לא בטוח בזה באופן מדויק אבל אני מאמין שתמונת הלוגו אמורה להופיע לצד הכתובת בפרופיל העסקי שלנו (במקרה הזה התמונה המצוירת שלי).
התמונה שער עד כמה שאני מבין אמורה להופיע בתמונה של העסק בגוגל מפות כמו בדוגמה הבאה.
ולפעמים גוגל יוצרים בלאגן עם התמונות השונות ולפעמים הם מציגים תמונות שאנחנו לא רוצים שיופיעו באופן שרירותי.
במקרים כאלו אני בדרך כלל מוחק את כל התמונות מלבד התמונה שאני רוצה שתופיע בשם של העסק ואני משאיר רק אותה בתור התמונה היחידה בפרופיל. אבל כרגע בממשק החדש של גוגל זה יותר מסובך לעשות את זה ויש צורך ללחוץ על התמונה מתוך הפרופיל, לראות את כל התמונות ולמחוק את מה שלא רלוונטי.
הוספת מוצרים/שירותים
אזור נוסף שאני בדרך כלל משתמש בו זה האזור שמאפשר להוסיף מוצרים לפרופיל.
אם במקרה הזה אני רוצה להציג את הקורסים שלי לבניית אתרים באתר של בית הספר לוורדפרס אז אני יכול להוסיף את כל אחד מהקורסים בתור מוצר.
בשביל לעשות את זה צריך לבחור בכפתור של עריכת המוצרים ולהעלות את המוצרים שאנחנו רוצים לפרופיל של גוגל.
לאחר הוספת המוצרים לפרופיל העסקי ככה זה אמור להיראות תחת האפשרות של הפרופיל בגוגל לעסק שלי. ביחד עם המוצר אפשר גם להוסיף קישור אל עמוד המוצרים ואפילו את המחיר שלו.
הוספת עדכונים של פוסטים באתר
עוד אפשרות נוספת שאני בדרך כלל נוהג להשתמש בה זה היכולת להוסיף עדכונים ופוסטים של הבלוג שיופיע ביחד עם הפרופיל שלי בגוגל. בדרך כלל העדפה היא לפרסם רק פוסטים שקשורים לעסק/אתר של הפרופיל שלי.
על מנת לבצע את העדכון של פוסטים יש ללחוץ על האפשרות של עדכון נוסף וזה יאפשר לנו להוסיף מבצעים, עדכונים מבלוג והוספת אירועים. אני בדרך כלל רוצה להוסיף לשם פוסטים שאני מפרסם בבלוג של האתר.
בחלונית הבאה שתיפתח אני בדרך כלל אבחר את האפשרות של עדכון נוסף ושם אני אכניס את הפרטים של התוכן שאני רוצה להציג בפרופיל של בגוגל לעסק.
סיכום לפתיחת פרופיל עסקי לגוגל
במסגרת המאמר הזה הצגתי לכם את כל הפעולות שאני מבצע ברגע שאני פותח פרופיל חדש בגוגל. חשוב לציין שאני דואג לעדכן את הפרופיל בכל פעם שאני יוצר פוסט חדש בבלוג ואני ממליץ גם לכם לעשות זאת.
בשבועות הקרובים אני אנסה לבצע תהליך של אוטומציה ואני אנסה לפרסם באופן אוטומטי כל פוסט בכל אתר שאני יוצר בעמודי המדיה החברתית וגם בפרופיל של גוגל לעסקים ללא התעסקות שלי.
לבינתיים מה שציינתי כאן יספיק על מנת לדעת הכל על עבודה עם גוגל מיי ביזנס וחשוב לפתוח את החשבון כמה שיותר מהר.
עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!
אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
יוחאי ירמיהו
בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
בשנה האחרונה אחד התחומים שיצא לי להיכנס אליו הוא התחום של שיווק שותפים. היום אני הולך לדבר אתכם על מסקנות שלמדתי בתהליך ודרכים להרוויח כסף בתחום.
התהליך של פתיחת קבוצה בפייסבוק הוא תהליך מסובך ןלהביא חברים לקבוצה מסובך לא פחות. במאמר כנסו כדי ללמוד הכל על פתיחת קבוצת פייסבוק מצליחה.
בחצי שנה האחרונה עבדתי מאוד קשה כדי ליצור את הקורס האינטרנטי הכי מקיף בארץ ללימוד בניית אתרים. בקורס השקוף אני מצרף אתכם לתהליך של איך אני מקדם אותו.
יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!
אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.
יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!
אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.