פייסבוק היא אחת מהפלטפורמות המובילות בעולם לפרסום ממומן ונכון להיום הפריסה של פייסבוק כוללת גם את פייסבוק, גם את אינסטגרם וגם אתרים נוספים. בפרסום בפייסבוק אתה יכול גם לעשות שימוש בוואטסאפ ובמסנגר של פייסבוק על מנת לתקשר בקלות עם הלקוחות המעוניינים בשירותים שלך.
פרסום בפייסבוק זה משהו שכל אחד חייב לדעת לעשות אבל זה הרבה יותר מורכב ממה שמרבית האנשים חושבים וללא הבנה של המערכת ואיך לפרסם באופן נכון מרבית האנשים יפסידו כסף לפני שהם יתחילו להרוויח.
במאמר הזה אני אדבר על ההתנסות שלי כרגע עם פרסום בפייסבוק ואיך אפשר להשתמש במערכת החדשה (שכל יומיים משתנה).
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
איך להיכנס אל האזור ניהול מודעות של Facebook
החלק הראשון בתהליך של פרסום בפייסבוק הוא כניסה אל אזור המודעות. אזור ניהול מודעות של פייסבוק נקרא Business Suite (בעבר זה נקרא Business Manager) ובשביל להיכנס אליו ניתן להיכנס אל הקישור הבא:
https://business.facebook.com/
במידה ואתם מחוברים לחשבון זה אמור להציג לכם את האזור פעיל ובמידה ולא יצרתם בעבר חשבון עסקי של פייסבוק בעבר יהיה עליכם לעבור תהליך של הרשמה למערכת ולוודא שהחשבון העסקי לפרסום בפייסבוק מקושר אל הפרופיל הפרטי.
במידה ואתם מחוברים אל החשבון הפרטי בפייסבוק יהיה אפשר להגיע אל אזור הניהול העסקי על ידי לחיצה על הכפתור של ה-Menu ובחירה באפשרות של Business Manager או באפשרות של Ads Manager.
חשוב לציין שעל מנת לפרסם באופן ממומן רצוי להשתמש בעמוד עסקי ולמי שרוצה להבין איך לעשות את זה יצרתי מדריך בנושא בעבר ויש מתחת סרטון מקיף שיסביר איך לפתוח עמוד פייסבוק עסקי.
יצירת חשבון Ad Account
במרבית המקרים כשאני מתחיל לפרסם בפייסבוק אני מחלק את הפרסום לפי עסק או אתר. למי שמפרסם עבור לקוחות אז יהיה צורך לחלק את הפרסום לפי סוגי לקוחות (וזה כל עוד אתם לא מנהלים את הפרסום בחשבון של הלקוח).
הסיבה שאני מבצע הפרדה היא כדי ליצור סדר בין החשבונות והעסקים השונים. אם אני אצור את כל המודעות באותו חשבון זה עשוי לגרום לחוסר סדר מטורף. בחלק מהחשבונות אני גם רוצה לשלם באופן שונה וזאת הדרך הטובה ביותר לעשות את זה.
על מנת להגיע אל האזור שבו אנחנו יכולים ליצור חשבוני מודעות נוספים יש ללחוץ על הכפתור של הכלים (All tools) ושם לבחור את האפשרות של Ad account settings. האזור נמצא בתפריט הצדדי של Business Suite ואם הוא לא פתוח יש צורך לפתוח אותו.
לאחר לחיצה על הגדרות חשבון מודעות בעמוד הבא שיפתח יש ללחוץ על הכפתור של Open Business Settings.
ולאחר מכן בצד השמאלי של המסך יהיה ניתן לראות את כל החשבונות מודעות (Ad accounts) וליצור חשבון נוסף במידה והפרסום שאנחנו רוצים לעשות בפייסבוק לא מתאים לחשבונות הקיימים.
במרבית המקרים האפשרות של הוספת חשבון מודעות נוסף תהיה פעילה ובחלק מהמקרים לא תהיה את האפשרות להוסיף חשבון נוסף ואם נתקלת בבעיה דומה נדבר על זה בפסקה הבאה.
מה לעשות אם אי אפשר ליצור חשבון מודעות נוסף?
כשניסיתי ליצור חשבון מודעות לאחר של פרסמתי בפייסבוק הרבה זמן גיליתי שאני לא יכול לעשות את זה וקיבלתי את ההודעה הבאה:
"You've reached the maximum number of ad accounts allowed for a new business account. You'll be able to add more ad accounts after several weeks of following our policies."
במקרה כזה אפשר לנסות לפנות לתמיכה של פייסבוק אבל מההתנסות שלי הם לא הולכים לסייע לך ועל מנת לפתוח את החסימה צריך לבזבז קצת כסף בחשבון הקיים ולאחר מכן תהיה אפשרות ליצור חשבונות נוספים.
זה נראה כאילו פייסבוק מגבילים משתמשים בעלי תקציב נמוך לכמה חשבונות בודדים ובמקרה שלי הם הגבילו אותי לעד 3 חשבונות קיימים בזמן שהיו לי 4 חשבונות (בעבר לא הייתה את ההגבלה).
אפשר גם לראות את כמות החשבונות שניתן ליצור במידה ואתם הולכים אל Business settings >> Business info ושם ניתן יהיה לראות את הגבלת כמות חשבונות המודעות (במקרה שלי ההגבלה היא ל-3 חשבונות).
למי שבכל זאת רוצה לנסות ולפנות אל התמיכה של פייסבוק אז אני חייב לציין שזה לא היה פשוט למצוא את העמוד הזה אבל הצלחתי. אפשר לפנות אל התמיכה באמצעות העמוד הבא:
https://business.facebook.com/business/help/
לאחר כניסה לעמוד יש צור לרדת אל תחתית העמוד ובתחתית העמוד יש כפתור שבאמצעותו אפשר לבקש סיוע טכני מהצוות תמיכה. בדרך כלל אתם תקבלו תשובה בתוך כמה שעות (שלא הולכת לסייע לכם).
ניסיתי לפנות אליהם והתמיכה לא מועילה במיוחד אז הפנייה אל התמיכה כנראה תהיה בזבוז מוחלט של הזמן שלכם.
בנוסף מחיקה של חשבונות מודעות קיימים לא מפנה לכם חשבונות נוספים ולכן אם יש לכם חשבון מודעות קיים אל תמחקו אותו (זאת הטעות שאני עשיתי וזה לא עזר).
ברגע שאתם תתחילו לבזבז קצת יותר כסף בחשבון אז באופן אוטומטי פייסבוק יפתחו לכם את היכולת ליצור חשבונות נוספים של מודעות (אין לי הערכה לכמה כסף צריך להוציא כדי להגדיל את זה).
יצירת Pixel בפייסבוק (קוד מעקב)
לפני שאנחנו מתחילים בפרסום האמיתי השלב הבא יהיה היכולת לבצע מעקב על כמות הכניסות שיש לנו באתר וגם לתעד המרות כמו מילוי טפסי יצירת קשר או ביצוע הזמנה באתר. באמצעות המידע הזה נוכל לדעת בהמשך האם הקמפיין רווחי או לא.
על מנת שנוכל לבצע מעקב לכניסות והמרות שאנחנו מקבלים נצטרך להתקין קוד של פייסבוק Pixel בתוך האתר.
העדפה היא ליצור קוד פייסבוק נפרד לכל אתר שבו אתם מפרסמים כי הקוד הזה יאפשר לבצע מעקב לכניסות ולבצע קמפיינים של Remarketing / Retargeting (מצב שבו אפשר לפרסם מודעות רק למי שנכנס לאתר או רק למי שביצע המרה).
על מנת להוסיף קוד של פיקסל לאתר יש ללחוץ בתפריט הצדדי על האפשרות של ה-Tools (כלים) ושם לבחור את האפשרות של Date Sources (מקורות מידע) ולאחר מכן ללחוץ על הכפתור של Pixels.
בחלון שיפתח יש ללחוץ על הכפתור של Add (הוספה) וליצור קוד חדש שאנחנו רוצים להדביק בתוך העמודים באתר.
לאחר יצירת הפיקסל והגדרה של השם, בדרך כלל אני אבחר את האופציה של התקנת פיקסל בתוך האתר באופן ידני ואני אשתמש בקוד שקיבלתי על מנת לבצע את ההתקנה בתוך האתר.
יש לי גם סרטון הדרכה שמסביר איך להוסיף פיקסל לאתר וזה יאפשר לך להבין איך לעשות את זה בקלות באתר וורדפרס.
לאחר שסיימנו ליצור את פייסבוק פיקסל אנחנו נרצה להתממשק עם החשבון מודעות שיצרנו בשלב הקודם.
בשביל לעשות זאת נצטרך לבחור את הפיקסל שיצרנו ולאחר מכן לבחור את האפשרות של Add Assets ולהוסיף את החשבון מודעות שאנחנו רוצים להתממשק איתו.
יצירת קמפיין מודעות
לאחר שסיימנו ליצור את החשבון מודעות (Ad Account) השלב הבא יהיה יצירת קמפיין המודעות בפייסבוק. השלב הזה הוא קצת מורכב ומכיל בתוכו הרבה חלקים אבל אני אנסה לפרט את כולם באופן מסודר.
מתי יוצרים קמפיין בפייסבוק?
אם אנחנו מסתכלים על פייסבוק אז הוא מתחלק להיררכיה של כמה חלקים.
1) החלק הראשון הוא חשבון המודעות שיצרנו בשלב הקודם.
2) מתחת לחשבון המודעות יש את הקמפיין
3) ומתחת לקמפיין יש קבוצת מודעות (Ad sets)
4) מתחת לקבוצת מודעות (בדרך כלל חלוקה של קהלי יעד) ויש את המודעות (Ads).
בסופו של יום המטרה שלנו היא לשמור על סדר וארגון ובדרך כלל אנחנו ניצור קמפיין בפייסבוק ב-2 מצבים שיעזרו לבצע חלוקה בחשבון בצורה מאורגנת.
המצב הראשון הוא כאשר אנחנו רוצים ליצור קמפיין עם מטרה מסוימת. לדוגמא קמפיין שהמטרה שלו היא להפנות תנועה לאתר, קמפיין לידים (פניות מלקוחות), קמפיין מכירות וכו'…
המטרה השנייה היא הפרדה מסוימת בין סוג השירותים שאנחנו מציעים. זה אומנם לא חובה אבל אני בדרך כלל מעדיף ליצור קמפיין נפרד לכל שירות שאני מציע.
אז אם אני מציע קורס לבניית אתרים אני אצור קמפיין נפרד עבור הקורס ואם אני מציע שירות של בניית דפי נחיתה, מיתוג לעסק, עיצוב באנרים וכו'… אז אני אצור לכל אחד מהשירותים האלו קמפיין נפרד.
יצירת קמפיין בפייסבוק
על מנת ליצור קמפיין בפייסבוק עלינו להיכנס אל החשבון מודעות ומשם תהיה לנו את היכולת ללחוץ על הכפתור של Create שמופיע בראש העמוד ולהתחיל להגדיר את ההגדרות של הקמפיין פרסום.
סוגי קמפיינים
לאחר שלחצנו על הכפתור של יצירת קמפיין כעת מה שאנחנו צריכים לעשות זה לבחור את סוג הקמפיין והמטרה שלו. בעבר היו יותר אפשרויות של קמפיינים והמבחר עשוי להשתנות בפעם הבאה שתיכנסו לממשק(זה משתנה כל יום).
על ידי ריחוף לצד כל סוג קמפיין ניתן לראות פרטים נוספים על הקמפיין והמטרה שהוא מאפשר להשיג וכרגע לפחות אני אפרט את המטרות הקיימות של הפרויקטים בעת פרסום המאמר.
קמפיין העלאת מודעות (Awareness) – סוג הקמפיין הראון הוא העלאת מודעות. הקמפיין הזה יאפשר לנו להגיע לכמה שיותר אנשים ולהעלות את המודעות למותג או למוצר שיש לנו להציע.
בדרך כלל קמפיין מהסוג הזה מיועד בעיקר לחברות גדולות כי לא מדובר על קמפיין שהולך לספק לנו הכנסה אלא רק לאפשר לאנשים לדעת שאנחנו קיימים.
אם ניתן בתור דוגמא את קוקה קולה אז הם יוצרים הרבה פעמים קמפיינים של מודעות על מנת להישאר בתודעה של הלקוחות שלהם ולהגיע אל קהלים חדשים. בניגוד לקוקה קולה התקציב שלנו מאוד נמוך ולכן למרבית העסקים זה לא יתאים.
קמפיין תנועה (Traffic) – בסוג הקמפיין של תנועה אנחנו בדרך כלל נשלח את הגולשים את האתר שלנו או דף נחיתה.
המטרה כאן היא לקבל כמה שיותר כניסות ולהפנות את התנועה מתוך הפלטפורמה של פייסבוק אל הנכסים שנמצאים בשליטה שלנו (אתר, דף נחיתה, אפליקציה וכו'…) מתוך הנכס שלנו אנחנו ננסה לגרום לגולש ליצור קשר או לבצע את פעולה מסוימת.
חשוב לציין שהמטרה של הקמפיין היא לגרום לאנשים ללחוץ על הדף נחיתה אבל זה לא בהכרח אומר שמדובר על תנועה טובה שאנחנו באמת רוצים ולכן סוג הקמפיין לא תמיד יהיה יעיל עבורנו.
קמפיין מעורבות (Engagement) -בסוג הקמפיין הזה אנחנו מנסים לייצר מעורבות לפוסט שאנחנו יוצרים. המטרה כאן היא ליצור פוסט שיקבל כמה שיותר מעורבות מצד מי שקורא אותו.
כשאני מדבר על מעורבות זה יהיה בעיקר לקבל צפיות, לייקים, תגובות לפוסט וכו'…
כשכתבתי את המאמר ניסיתי ליצור פוסט של מעורבות לפוסט שפרסמתי בקבוצה של פייסבוק שקשורה לנושא של וורדפרס.
במסגרת הפרסום לקחתי פוסט שהביא למכירות וכאשר פרסמתי אותו בפרסום ממומן לא הצלחתי להגיע להמרות דומות בכלל מעבר למתן לייקים שלא מספקים לי הרבה תועלת.
קמפיין לידים (Leads) – בקמפיין לידים אנחנו יכולים למקסם את כמות הפניות שנקבל מהמודעה. בסוג הקמפיין הזה אנחנו יכולים ליצור מצב שבו נקבל פניות באופן ישיר מתוך הממשק של פייסבוק ומתוך המודעה.
לצורך הדוגמה אנחנו יכולים להוסיף למודעה טופס מהיר שיאפשר לאנשים להשאיר פרטים שכבר שמורים במערכות של פייסבוק. השם, טלפון ופרטים נוספים שמורים בפייסבוק ובגלל זה הגולש לא חייב למלא אותם באופן ידני (מה שמעלה את אחוז ההמרות).
הורדת החיכוך של מילוי הפרטים תאפשר לנו לקבל יותר פניות אבל אני באופן אישי מעדיף להפנות את הצופה במודעה אל דף נחיתה בגלל שמהניסיון שלי רוב הפניות שהמודעות האלו מקבלות הם פניות באיכות נמוכה שלא שוות את הזמן שלי.
מדובר על פניות מהסוג שאם שאתה מתקשר אל הלקוח למחרת הוא שוכח מי אתה וחלק גדול מהפניות נשלחות בטעות ואלו שיחות ברמה נמוכה שלא שוות את הזמן שלי.
קמפיין קידום אפליקציות (App promotion) – סוג קמפיין שמיועד לקידום אפליקציות. לא משהו שיצא לי אי פעם לנסות אבל זה מתאים למי שפיתח אפליקציה והוא רוצה לקדם אותה בפייסבוק.
כאן בדרך כלל המטרה תהיה לגרום לאנשים להתקין את האפליקציה שיצרתם וזה יהיה יותר חכם להביא את התנועה בעיקר מגולשים שמגיעים מפלטפורמות של המובייל.
קמפיין מכירות (Sales) – קמפיין מכירות יאפשר לנו לטרגט אנשים עם הסתברות גבוהה יותר לכך שהם ירכשו את המוצר שאנחנו רוצים לספק.
סוג הקמפיין הזה בדרך כלל מתאים לחנויות אינטרנטיות ולקמפיינים שרוצים למכור מוצר. חשוב לציין שבמכירת מוצר בדרך כלל נהוג לבצע מכירות למוצרים במחיר יחסית נמוך (עד כמה מאות שקלים) וקשה למכור מוצר באלפי שקלים ללא בנייה של יחס אמון עם הלקוח לפי המכירה הרצינית יותר.
בדרך כלל זה הקמפיין שאנחנו נרצה ליצור
בחירת מטרה לקמפיין
לאחר שבחרנו את סוג הקמפיין שמתאים בצורה הטובה ביותר למה שאנחנו רוצים ליצור יהיה עלינו לבחור גם את המטרה המרכזית של הקמפיין. האפשרות הזאת מתחבאת כרגע מעל סוג הקמפיין ויש צורך לבחור בדרך כלל את האפשרות של Conversion לאחר בחירה של סוג הקמפיין שאנחנו רוצים.
וכמובן שבהמשך יהיה צורך גם להגדיר את סוג ההמרה שאנחנו רוצים באמצעות הפיקסל (מכירה, יצירת קשר וכו'..).
בחירת שם לקמפיין
לאחר שהצלחנו לבחור את סוג הפרויקט והמטרה שלו, כעת מה שנותר לעשות זה לבחור את שם הקמפיין.
זה נראה כמו שלב חסר חשיבות אבל ככל שאתם מפרסמים יותר קמפיינים תחת החשבון מודעות תהיה חשיבות גדולה לסדר וארגון. כשאני יוצר קמפיין אני אשתדל להכניס את המוצר או שירות שאני מקדם ואנחנו אכתוב בשם גם את סוג הקמפיין שבחרתי.
לצורך הדוגמא במקרה הזה אני רוצה לנסות ולמכור קורס אבטחת אתרי וורדפרס ואני אכתוב את זה בשם הקמפיין ולצד המוצר אני אכתוב גם את סוג הקמפיין שאני רוצה להריץ, במקרה הזה מדובר על קמפיין מעורבות (למרות שזה לא סוג קמפיין מומלץ).
הגדרות קמפיין מרכזיות
רגע לפני שאנחנו עוברים למודעה עצמה יש לנו כמה הגדרות נוספות שאנחנו צריכים להגדיר על מנת ליצור את הקמפיין.
– בתור התחלה תופיע לנו האפשרות של " Special Ad Categories" ותחת האפשרות הזאת נצטרך להגדיר האם המודעה שלנו קשורה לנושאים כמו הלוואות, עבודה, נושאים חברתיים פוליטיקה וכדומה.
במידה והקמפיין שלנו לא קשור לאחר מהנושאים האלו אז אנחנו יכולים להתעלם מהאפשרות הזאת.
– מתחת יופיע פרטי הקמפיין (Campaign details) ונוכל שם לערוך מחדש את המטרה של הקמפיין במידה ונרצה. באזור הזה גם מסומנת האפשרות של Buying Type שבפועל אנחנו לא יכולים לערוך.
למי שרוצה אפשר גם להוסיף מגבלת שימוש לקמפיין אבל בדרך כלל עדיף לא להוסיף מגבלות (מעבר למגבלה יומית).
אני חושב שאם אני מוסיף מגבלות של זמן ומגבלה כללית זה גורם לכך שהפרסום מקבל פחות חשיפה. למי שבכל זאת רוצה להגביל את אז ברמת הקמפיין אפשר להכניס את הערך בשדה של המגבלה.
– השלב הבא זה השלב של A/B Test שזה יאפשר לנו לבדוק מה עובד בצורה טובה כאשר אנחנו מבצעים שינויים קטנים.
מדובר על ניסוי וטעיה ואפשר לגלות כאן דברים מעניינים כמו למשל מצב שבו אנחנו משנים את הכותרת, צבע של כפתור או כל שינוי קטן שאפשר למדוד ולראות איך הוא משפיע על ההמרות.
לפחות כרגע אנחנו לא ניגע באזור של הבדיקה הזאת אבל זה משהו שכדאי מאוד להכיר.
– השלב הבא חשוב במיוחד וכאן אנחנו יכולים להגדיר האם אנחנו רוצים להכניס תקציב יומי או תקציב קמפיין לכל הקמפיין.
ב-90% מהמקרים אני מעדיף להכניס תקציב פרסום יומי ובדרך כלל אני אתחיל מתקציב קטן של בין 25 ל-50 ש"ח.
בתקציב חיים לכל הפרויקט אם אתם מכניסים הגדרות לא נכונות זה יכול לגרום למצבים קיצוניים שבהם פתאום ביום אחד כל התקציב מסתיים (קרה לפי פעם בפרסום בגוגל שבטעות לא הגדרתי את ישראל בתור הארץ ובכמה שעות שרפתי 600 ש"ח) וזאת הסיבה שבמיוחד בקמפיין חדש עדיף תמיד לבחור תקציב יומי ולהימנע מתקלות.
באזור של אסטרטגיית Bid אני בדרך כלל אשאיר את זה על ההגדרות של Highest Volume ככה שהמטרה היא להשיג את הכי הרבה תוצאות מהקמפיין.
ומתחת תהיה לנו גם את האפשרות של פרסום הקמפיין בשעות וימים מסוימים אבל בדרך כלל אפשר לסמן את זה קיימת רק כאשר אנחנו משנים את התקציב היומי לתקציב Lifetime.
לאחר ביצוע השינויים יש ללחוץ על הכפתור הבא ומשם אנחנו נגיע אל ההגדרות של Ad Set (קבוצת מודעות) ועל הנושא הזה אנחנו נדבר בהרחבה.
יצירת Ad Set (קבוצת מודעות)
לאחר שסיימנו ליצור קמפיין אנחנו נרצה ליצור Ad Sets ושם בדרך כלל אנחנו עושים מיון של הקהלים. למשל קהל מודעות המיועד לנשים בנות 30 עד 40, או קהל המיועד לגברים בגילאי 20 עד 30.
במקרה שלנו אני רוצה למכור קורס של אבטחת אתרים בוורדפרס (למי שמתעניין אפשר לראות פרטים כאן) ואני רוצה לפנות אל קהל של אנשים שמתעניינים בוורדפרס ושעוסקים בתחום באופן מקצועי.
– בשם של קבוצת מודעות אני אגדיר את השם " מתעניינים בוורדפרס – גילאי 18-65" ולאחר מכן אני אוכל לבחור את סוג ההמרה שאני רוצה. יש לי אפשרות להפנות את הגולשים אל האתר, לאפליקציה, לעמוד בפייסבוק, לאפליקציות כמו מסנגר וכדומה…
במקרה שלי אני רוצה ליצור מודעה שמכילה התעניינות ולייקים ואני רוצה שאנשים יגיבו למודעה ולאחר מכן אשלח להם את הפרטים על הקורס באופן פרטי (זה מה שעבד לי בפוסט שפרסמתי בקבוצה בפייסבוק אבל זה לא עבד לי בפוסט הממומן).
אחת הסיבות המרכזיות לכך שאני רוצה שאנשים יגיבו היא בגלל שאני שולח בקשת חברות לכל מי שהגיב למודעה ולאחר מכן אני מזמין אותם גם לקבוצת הפייסבוק שלי של בית הספר לוורדפרס (מומלץ להצטרף על ידי לחיצה כאן למי שעדיין לא שם).
ככה שביחד עם הניסיון למכור את המוצר שזאת המרה אחת המטרה הנוספת שלי היא להביא נרשמים לקבוצת הפייסבוק ושמתי לב שהטכניקה של הזמנה של חברים לקבוצה עובדת בצורה טובה.
השלב הבא בתהליך יהיה להגדיר את הנקודה שבה הקמפיין פרסום יתחיל לעבוד וניתן גם להגדיר נקודת סיום. ציינתי את זה כבר מקודם אבל בדרך כלל אני לא ארצה להכניס נקודת סיום. אני מעדיף להכניס לי תזכורת לבדוק את הקמפיין לאחר שבוע ופשוט לבטל אותו אם אני רואה שהוא לא מחזיר תוצאות.
אני ארצה להגדיר תאריך סיום רק במידה ומדובר למשל על מבצע של 24 שעות שאני מציע או אולי מבצע של חג ובסיום החג אני צריך להפסיק גם את המבצע.
מה שכן אפשר להגדיר את התאריך שבו הקמפיין יתחיל אז אם יש יום מסוים או תאריך מסוים ושעה מסוימת שבהם אני ארצה להתחיל אפשר לעשות את זה בקלות.
בחירת קהל ידע (Audience)
השלב של בתהליך של פרסום בפייסבוק יהיה בחירת קהל יעד למודעה. השלב הזה הוא חשוב ביותר ובזמן שאני כותב כאן את המאמר יש בפייסבוק ישראל באזור של 5.5 – 6.5 מיליון משתמשים, זה טווח קהל מאוד גדול שאנחנו יכולים להגיע אליו אם נדע לעשות זאת בצורה נכונה.
כאשר אנחנו בוחרים קהל יעד למודעה שאנחנו מפרסמים בפייסבוק עלינו לצמצם את הקהל על מנת להגיע לטווח של אנשים רלוונטיים למוצר שאנחנו רוצים לפרסם. ויחד עם זאת אחת הטעויות הנפוצות של מפרסמים חדשים זה לבחור קהל יעד מאוד מצומצם של 10-20 אלף אנשים ואפילו פחות.
היכולת שלנו לפרסם לקהל יעד של 10-20 אלף אנשים ולהגיע לתוצאות היא מאוד נמוכה. בדרך כלל אני ארצה ליצור קהל יעד עם לפחות 50-100 אלף אנשים.
בפחות מזה יהיה מאוד קשה לאלגוריתם של פייסבוק להבין אילו אנשים מבצעים את הפעולה/המרה שאנחנו רוצים לקבל ולמצוא לנו אנשים נוספים מהסוג הזה שיבצעו את אותה הפעולה (Lookalike Audiences).
בנוסף בתוך התוכן של המודעה ובגרפיקה אנחנו נשתדל להיות מדויקים וננסה לסנן באמצעות התוכן של המודעה משתמשים שלא רלוונטיים למה שאנחנו מציעים.
אם נגרום לכך שהמשתמשים שיגיבו וילחצו על המודעה הם לקוחות לא רלוונטיים אז זה יגרום לכך שהאלגוריתם של פייסבוק ימשיך לספק לנו משתמשים לא רלוונטיים ואז המודעה תהיה פחות אפקטיבית והעלויות שלה יהיו גבוהות יותר לעומת התמורה.
בחירת מיקום גיאוגרפי
כאשר אנחנו בוחרים את הקהל יעד הדבר הראשון שאנחנו רוצים לבחור זה את המיקום שבו נרצה לפרסם את המודעה. כשאני אומר מקיום אני מדבר על מיקום גיאוגרפי.
אם אני מפרסם קורס אינטרנטי או מוצר שאפשר לרכוש מכל מקום בארץ אז אני בדרך כלל אבחר את מדינת ישראל ללא הגבלות.
אם אני מפרסם מסעדה שנמצאת בתל אביב אז זה יהיה פחות רלוונטי להציג את המודעה לאנשים שנמצאים בחיפה וכאן אני ארצה להגביל את החשיפה רק לאזור של תל אביב.
הדבר השני שאני ארצה לשנות זה את השדה של Locations. בברירת מחדל האפשרות שמסומנת היא People living in or recently in this location.
מה שהאפשרות הזאת אומרת זה שאני אציג את המודעה לאנשים שגרים בישראל אבל גם לאנשים שביקרו בישראל בתקופה האחרונה (תיירים). אם המוצר שלי פונה לקהל יעד מישראל אז זה יהיה בזבוז של כסף לפרסם את המודעה גם לקהל יעד שלא ישראלי.
האפשרות שאני בדרך כלל אבחר זאת האפשרות של People living in this location והיא תסמן רק תושבים מישראל.
השדות הבאים יאפשרו לנו להגדיר את הגיל ואת המין (זכר או נקבה). במידה ויש לנו קהל יעד מוגדר נרצה לסמן את האפשרויות האלו.
לצורך הדוגמא אם אני מוכר מוצר של השתלת שיער בטורקיה אז מרבית קהל היעד שלי יהיה גברים (שאיבדו את השיער) ובדרך כלל הגברים שמאבדים את השיער עם גברים בגילאים מאוחרים יותר 30+ ולכן אני אגדיר את המודעה רק לגברים בגילאים של 30+.
אם אין לי קהל יעד מוגדר אז אני יכול להשאיר את זה לפי ההגדרות הקיימות ולתת לאלגוריתם של פייסבוק לראות מה עובד בצורה הטובה ביותר ולפי זה לצמצם את הקהל.
השדה הבא שיש לנו הוא השדה שבו אנחנו יכולים לבחור את הקהל שאנחנו רוצים לפי תחומי עניין ולפי הגדרות בחשבון. חשוב מאוד לזהות את המידע שמופיע לצד התחום.
אם קהל היעד שלי הוא בוני אתרים אז אנשים שרק מתעניינים בתחום הם לא קהל היעד שלי ולכן אני צריך לקרוא מה מציין קהל היעד לפני שאני בוחר אותו (והאזור הזה יכול להיות מבלבל).
עלינו לכתוב את מילת החיפוש של סוג הקהל שאנחנו מחפשים ולפי זה להבין האם הקהל הזה הוא קהל שמתאים לנו או לא.
במקרה שלי אני אנסה להציג את המודעה לכל מי שמתעניין במערכת של וורדפרס.
בנוסף אם קהל היעד הוא רחב מידי יש לנו אפשרות לצמצם את האפשרויות או להסיר קהלים מסוימים.
היכולת לצמצם את האפשרויות היא על ידי הכפתור של Narrow further. ובמצב הזה אני יכול להגדיר שמתוך הקהל הראשוני שבחרתי (אנשים שמתעניינים בוורדפרס) אני רוצה לסנן ולהציג את המודעה רק לאנשים שיש להם תכונה נוספת.
לצורך הדוגמה אני יכול להגיד שאני רוצה להציג את המודעה רק למי שאוהב וורדפרס אבל הוא גם בעל עסק קטן, בונה אתרים, עוסק בתחום של עיצוב גרפי וכו'…
יש לנו גם את האפשרות של Exclude וכאן ניתן להחסיר סוגים מסוימים של אנשים.
לצורך הדוגמה אם אני רוצה למכור את הקורס שלי רק לבעלי עסקים ולא לבוני אתרים במקרה כזה אני אנסה להחזיר את מי שהגדיר את עצמו בתור בונה אתרים (במידה וזאת אפשרות שקיימת בפייסבוק).
האופציה הבאה שאנחנו צריכים להחסיר זאת את האפשרות של " Advantage Detailed Targeting". מה שהאפשרות הזאת אומרת זה שפייסבוק יציגו את המודעה גם לאנשים מחוץ לקהל שהגדרתי במידה וזה יכול לשפר אותה.
זאת אומרת שהמודעה יכולה להופיע לקהל יעד שלא רלוונטי עבורי ולכן שימוש באפשרות הזאת עשויה לספק לי קהל לא רלוונטי ולכן אני אסיר את הסימון שלה.
ואפשרות נוספת שאני רוצה לסמן זאת האפשרות של השפה. במרבית המקרים אני לא חייב לסמן אותה אבל אם יש לי קהל יעד מספיק גדול אני ארצה לבחור שהמודעה תוצג רק למי שדובר עברית.
ככה שהיא לא תוצג בטעות לאנשים שהשפה עברית לא מוצגת להם והם לא ידעו לקרוא את המודעה.
כעת מה שנותר לנו לעשות זה לבחור איפה אנחנו רוצים שהמודעה תוצג ואת זה אפשר לעשות תחת האפשרות של Placements. שם אנחנו יכולים לאפשר לפייסבוק להציג באילו אזורים ופלטפורמות המודעה תוצג ובאילו אזורים היא לא תוצג.
תחת האפשרות הזאת הדבר הראשון שאני רוצה להסיר זאת האפשרות של Audience network. זה בעצם אומר שהמודעה תוצג בכל מיני אתרים של צד שלישי שאני לא מכיר ואם באתי לפרסם בפייסבוק אני רוצה לפרסם בפייסבוק ולא במקומות אחרים.
בתוך האפשרויות שיופיעו תהיה לנו את היכולת לפרסם את המודעה בפייסבוק ובאינסטגרם. למי שרוצה אפשר לפרסם מודעה רק בתוך אינסטגרם ואפשר לפרסם מודעה רק בפייסבוק.
אם אני רוצה אני יכול גם למשל לפרסם את המודעה רק לאנשים שצופים בה במובייל או רק לאנשים שצופים בה במחשב. ב-90% מהמקרים אני אשאיר את האפשרות מסומנת גם למובייל וגם למחשב.
לאחר מכן אני אבחר באילו אזורים במערכת אני רוצה להציג את המודעה.
במקרה שלי בחרתי ליצור מודעת בקמפיין מעורבות וזאת הסיבה שאני הולך להסיר את כל האפשרויות שיש מלבד הפייד.
למי שלא עובד עם פייסבוק בכלל האזור של הפייד זה האזור שבו מופיעים כל הפוסטים של הגולש לפי תחומי העניין שלו ובין הפוסטים האלו מופיעים גם פרסומות (הפרסומות שלנו).
במידה ונלחץ על החץ שנמצא ליד סוג המודעה נוכל לבחור איפה אנחנו רוצים להציג אותה ובאילו אזורים בפייסבוק אנחנו מעדיף לא להציג אותה.
בנקודה הזאת סיימנו להגדיר את קהל היעד ואת האזורים שבהם המודעה תופיע. כעת כל מה שנותר לעשות זה להבין האם קהל היעד מספיק רחב ומכיל לפחות 50-100 אלף אנשים.
האזור של כמות הקהל הפוטנציאלי שעבורו תוצג המודעה יעזור לנו להבין לכמה אנשים אנחנו יכולים להגיע. האזור הזה בדרך כלל יופיע בתפריט הצדדי של פייסבוק. במידה וקהל היעד לא מספיק רחב אז אנחנו נצטרך להגדיל אותו ולהגיע במינימום ל-50,000.
בקהל יעד קטן הסיכוי שהקמפיין יצליח הוא נמוך ובמידה והקהל שלנו מספיק גדול זה הזמן לעבור לשדה הבא וליצור את המודעה.
יצירת מודעה בפייסבוק (Ad)
כעת הגענו לשלב האחרון בתהליך של יצירת מודעה בפייסבוק. בתור התחלה נרצה להגדיר את השם של המודעה שאנחנו מפרסמים.
חשוב לציין שעל מנת לפרסם מודעה אנחנו צריכים שיהיה לנו דף פייסבוק עסקי שנפרסם את התוכן באמצעות אותו העמוד. אם כבר יש לכם עמודי פייסבוק המקושרים לחשבון ניתן יהיה לבחור את העמוד הרלוונטי שבאמצעותו נרצה לפרסם את המודעה בפייסבוק.
באמצעות העמוד הזה אפשר לפרסם גם באינסטגרם אפילו ללא חשבון אינסטגרם פעיל.
לאחר מכן תהיה לנו את האפשרות של Ad setup וכאן תהיה לנו את היכולת לבחור האם אנחנו רוצים לבחור מודעה קיימת או לפרסם פוסט שכבר קיים בתוך העמוד.
במרבית המקרים אני אבחר ליצור מודעה רגילה או להשתמש בפוסט מתוך העמוד. החלק החיובי בשימוש בפוסט מתוך העמוד הוא שאם אני מקבל תגובות על הפוסט אז זה מופיע בתור פוסט בתוך העמוד. זה גם מאפשר למי שנכנס אליי לעמוד לראות פוסטים שקיבלו הרבה תגובות ולייקים ובכך לחשוב שמדובר על עמוד עם הרבה תנועה (למרות שאני לא מקדם עמודים בפייסבוק).
מרבית העמודים שאתם רואים שמקבלים הרבה תנועה ותגובות הם עמודים שמפרסמים את הפוסטים באופן ממומן. היום קשה מאוד לקבל חשיפה אורגנית בעמוד פייסבוק עסקי.
במידה ובחרנו ליצור מודעה חדשה באמצעות פייסבוק אז תהיה לנו את האפשרות להוסיף תמונה או סרטון וידאו. בדרך כלל יכול להיות רעיון טוב לנסות תמונה מול סרטון ולראות מה עובד בצורה הכי טובה.
במקרה שלי אני הולך לנסות ולהשתמש בפוסט קיים בעמוד ואני פשוט אפרסם אותו בתור מודעה בפייסבוק ובאינסטגרם.
אם אני אסתכל על האפשרויות בתפריט הצדדי אני אוכל גם לראות איך המודעה הזאת הולכת להיות מוצגת לגולש ולפי זה להחליט האם אני רוצה להציג אותה כמו שהיא או להסיר אותה.
תחת האפשרות של Ad creative אפשר גם להוסיף כפתור הנעה לפעולה או להסיר אותם.
למי שרוצה לקבל כמה טיפים על עיצוב מודעות לפייסבוק דיברתי על הנושא בעבר ואפילו עשיתי סרטון. ולמי שצריך את הגודל המעודכן של מודעות לפייסבוק אפשר לראות את הפרטים באתר גדלים.
ניתוח נתונים מתקדם של מודעות פייסבוק
במידה ואנחנו רוצים לנתח את הנתונים של הקמפיין פרסום בפייסבוק באופן מתקדם נוכל לעשות את זה באמצעות האפשרות של Breakdown שתאפשר לנו לראות את אחוז הלחיצות לפי נתונים מעניינים כמו: גיל, סוג הטקסט במודעה, יום בשבוע, מין (זכר או נקבה), ארץ, מיקום בפלטפורמה וכו'…
באמצעות Breakdown במידה ונרצה נוכל לצפות במידע ברזולוציות הכי נמוכות וככה נוכל להבין מה עובד ולבצע אופטימיזציה מרבית לקמפיין בפייסבוק לפי המשתנים שנבחר.
לצורך הדוגמה אפשר לראות שבקמפיין הבא העלות הכי נמוכה שלי ללחיצה נמצאת בגילאים שבין 45 ל-54 ושם אני משלם 2.5 ש"ח להמרה. במקרה הזה ההמרה היא הדרכה של בניית אתר בחינם.
אפשר לראות שגם בגילאים של 18-24 העלות היא יחסית נמוכה ונמצאת באזורים של 2.74 ש"ח ללחיצה.
ברגע שיש לי את הנתונים האלו אני יכול להחליט שאני מפרסם את המודעה רק לגילאים 45-54 ולגילאים של 18-24 ובכך אני יכול להקטין באופן משמעותי את העלויות שלי לפרסום בפייסבוק. וכמובן שחשוב לוודא שהקהל בגילאים האלו מספיק גדול שנוכל לפרסם רק לחתך מסוים מהסוג הזה.
בצורה דומה לחתך של הגילאים אפשר גם לבדוק את המודעה לפי המיקום של הפרסום ויכול להיות למשל שנגלה שמודעות באינסטגרם לא ממירות אבל מודעות בפייד בפייסבוק כן ולפי זה נוכל לבצע אופטימיזציה מתקדמת לחשבון.
מסקנות לנושא וסיכום
לאחר שסיימנו עם כל ההגדרות כל מה שנותר לעשות זה לפרסם את המודעה ולקוות לטוב.
הפעם אין סיכום. וזה מסיבה מאוד פשוטה, עדיין לא סיימתי את המאמר ועדיין לא פיצחתי את הנושא של פרסום בפייסבוק. המודעה לדוגמה שהצגתי לא עבדה בצורה טובה והיא לא המירה והגיעה לתוצאות כמו שהגעתי אליהם באופן אורגני.
אני מתכוון להמשיך עם הניסויים ואני אעדכן את המאמר והתוכן פעם נוספת ברגע שיהיו לי מסקנות טובות יותר.
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
יוחאי ירמיהו
בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:
רוצים לשנות את השם של דף הפייסבוק שלכם ולא יודעים איך? במדריך זה נלמד אתכם צעד אחר צעד איך לשנות את השם של עמוד עסקי בפייסבוק בפחות מ-5 דקות.
פתיחת דף עסקי בפייסבוק היא פעולה פשוטה שלא מצריכה מאמץ או השקעה כספית. במדריך זה נלמד אתכם צעד אחר צעד איך לפתוח עמוד עסקי בפייסבוק בצורה נכונה.
פייסבוק הוא כלי המאפשר לנו לבצע מעקב לכניסות והמרות באתר שלנו. במדריך הבא נלמד אתכם מה זה פיקסל של פייסבוק, מה השימושים שלו ואיך להתקין אותו באתר וורדפרס.
יש לכם עמוד פייסבוק עסקי ואתם לא יודעים איך לעדכן אותו? במאמר הבא תוכלו ללמוד איך לפרסם פוסטים ולעדכן את דף הפייסבוק העסקי שלכם כמו שהמקצוענים עושים זאת.
התהליך של פתיחת קבוצה בפייסבוק הוא תהליך מסובך ןלהביא חברים לקבוצה מסובך לא פחות. במאמר כנסו כדי ללמוד הכל על פתיחת קבוצת פייסבוק מצליחה.
יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!
אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.