עדיין לא חברים שלנו ביוטיוב ובפייסבוק? :( חבל בדרך כלל אנחנו ממש נחמדים:

בונה אתרים » הוספת אתר לגוגל סרץ' קונסול

הוספת אתר לגוגל סרץ' קונסול

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו

גוגל סרץ' קונסול (Search Console) שבעבר גם נקרא קונסולת החיפוש ו-Webmaster Tools (וובמסטר טולס) הוא אחד הכלים החשובים ביותר שכל מקדם אתרים או בעל אתר צריך להכיר. במדריך זה נסביר מה זה Search Console ולמה צריך את זה. נסביר בנוסף איך להתקין את Search Console באתר שלכם ואיך לצפות ולנתח נתונים שתקבלו לאחר מכן.

מדריך להוספת דומיין לגוגל סרץ' (Search Console) בשיטה המהירה

Video

מדריך שילמד אתכם איך לבצע אופטימיזציה למילות מפתח באמצעות סרץ קונסול

אופטימיזציה למילות מפתח בסרץ קונסול

ניתן גם לצפות בסרטון הדרכה המראה איך לבצע התקנה של Search Console בשיטה הישנה

הוספת דומיין לגוגל סרץ קונסול בשיטה הישנה

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

מה זה גוגל Search Console ולמה צריך את זה?

גוגל סרץ קונסול (Search Console) הוא כלי של גוגל שהשימוש העיקרי שלו הוא ביצוע מעקב אחר חיפושים לפי מילות מפתח שאנשים עשו בגוגל. מילת מפתח היא הביטוי שאתם מכניסים בתיבת החיפוש של גוגל כאשר אתם מחפשים משהו ובעזרת הנתונים של Search Console תוכלו לראות האם האתר שלכם מופיע בחיפושים של גוגל ועבור אילו מילות מפתח.

למרות שמעקב מילות המפתח הוא השימוש העיקרי של קונסולת החיפוש קיימים שימושים נוספים ונתונים נוספים שתוכלו לצפות בהם כמו:

  • כמה כניסות היו לאתר שלכם מחיפושים בגוגל
  • באיזה מיקום ממוצע נמצאים עמודים באתר שלכם למילות מפתח שונות
  • האם יש לכם תגי כותרת ותיאור כפולים (שימוש בתגיות כפולות יכול להזיק לקידום האתר)
  • בעזרת קונסולת החיפוש ניתן גם להגדיר מפת אתר (Sitemap)
  • תוכלו לראות קישורים פנימיים וחיצוניים של האתר (למרות שלא כדאי להסתמך נתוני הקישורים החיצוניים)
  • קונסולת החיפוש היא גם הדרך היחידה לדעת האם קיבלת עונשים מגוגל
  • תוכלו לראות שגיאות 404 שיש לאתר (שגיאה כאשר עמוד שהיה באתר שלכם לא נמצא)

הוספת אתר ל-Google Search Console

הוספת האתר שלכם ל-Search Console

על מנת להוסיף את האתר ולצפות בנתונים החשובים שיש לקונסולת החיפוש להציע כנסו לאתר Search Console. במידה ויש לכם חשבון Gmail או חשבון גוגל קיים לא תצטרכו לבצע רישום ותוכלו פשוט להתחבר עם משתמש קיים. אם אין לכם חשבון תאלצו ליצור משתמש חדש. בעלי חשבון חדש ב-Search Console יראו את החלון הבא ושם ניתן להכניס את כתובת האתר על מנת להוסיף אותו לקונסולת החיפוש.

הוספת אתר (נכס) לקונסולת החיפוש

ביצוע אימות לאתר

לאחר הוספת האתר תאלצו גם לאמת אותו בכדי להוכיח שאתם הבעלים האמתיים של האתר. בעמוד האימות וודאו שהתווית המסומנת בראש העמוד היא "שיטות חלופית" ותוכלו לראות שם את אפשרויות האימות הקיימות:

  • אימות באמצעות Google Analytics (השיטה הכי קלה)
  • העלאת קובץ HTML
  • תג HTML
  • מנהל התגים של גוגל

אם כבר ביצעם הטמעה של גוגל אנליטיקס באתר שלכם אז זאת הדרך הקלה ביותר לביצוע האימות (לא תאלצו לעשות שום פעולה).

אם עוד אין לכם חשבון אנליטיקס תבחרו באופציה של "העלאת קובץ HTML", תורידו את הקובץ ותעלו אותו לתיקייה הראשית של הדומיין  בתוך שרת האחסון. אל תמחקו את הקובץ לאחר האימות כי קונסולת החיפוש מבצעת את בדיקת האימות כל 2-4 שבועות ואתם תצטרכו להעלות את הקובץ מחדש, עדיף פשוט להשאיר את הקובץ על שרת אחסון שמכיל את האתר.

במידה ואתם לא יודעים איך להעלות קבצים לשרת האחסון תוכלו לראות מידע נוסף בנושא במדריך של העלאת אתר לאוויר. לאחר העלאה של הקובץ לחצו על כפתור האימות.

אימות אתר ב-Search Console

צפייה בנתוני האתר ב-Search Console

במידה והאתר שלכם מופיע בתוצאות החיפוש של גוגל לאחר יום או יומיים תוכלו לצפות בנתונים שיתחילו להיאסף בחשבון. לאחר כמה שבועות תוכלו לנתח באמצעות Search Console את נתוני החיפושים של האתר ותוכלו לראות אילו עמודים נמצאים במיקומים טובים בחיפוש ואילו עמודים תצטרכו לשפר על מנת לקדם אותם למיקומים טובים יותר בגוגל.

שימו לב שכאשר אתם נכנסים לתוצאות החיפושים ב-Search Console אתם תוכלו לצפות רק בכמות הכניסות לאתר. על מנת לצפות בנתונים נוספים כמו כמות הצפיות, מיקום האתר שלכם בחיפוש ושיעור ההקלקה (CTR) תסמנו את האפשרויות המופיעות בראש העמוד כפי שמתואר בתמונה מתחת:

ניתוח נתוני מילות מפתח מ-Search Console

ניתוח נתוני מילות מפתח מ-Search Console

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו

יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

בניית קישורים לקידום בגוגל

יותר ויותר בעלי עסקים בוחרים לקדם את האתר בגוגל ללא מקדם אתרים באמצעות קנייה ובנייה של קישורים. במאמר הבא תוכלו ללמוד כל מה שצריך לדעת על בניית קישורים בצורה חכמה ונכונה.

הטמעת גוגל אנליטיקס באתר

גוגל אנליטיקס הוא כלי חשוב המאפשר מעקב וניתוח נתוני גולשי באתר. במדריך הבא נסביר לכם איך לפתוח חשבון Analytics ואיך להטמיע את אנליטיקס באתר בקלות.

שיפור מהירות באתר וורדפרס

בשנים האחרונות גוגל דוחפים חזק את הנושא של שיפור מהירות טעינה ובמדריך הבא נלמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת שתוכלו לשפר את מהירות הטעינה לאתר שלכם.

האם וורדפרס מומלצת לקידום?

כבר דיברנו רבות על וורדפרס אבל היום נסתכל על המערכת מנקודת המבט של מקדם אתרים. האם וורדפרס באמת מומלצת לקידום אורגני בגוגל? ואם כן למה? כנסו ותגלו.

איך ליצור הפניות 301 ו-302 באתר

הפניות 301 ו-302 הם הדרך שלנו להודיע לגוגל שאנחנו משנים כתובת לעמוד באתר. במדריך הבא נלמד אתכם איך ליצור הפניות באתר וורדפרס ואיך ליצור הפניות ב-htaccess.

מדריך אופטימיזציה לתמונות באתר

במדריך זה נלמד אתכם איך להעלות תמונות לאתר בצורה נכונה. איך להקטין משקל תמונה, איך להקטין רזולוציה, איך להוסיף תגית ALT, איך להגדיר שם תמונה ועוד...

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

כלי נגישות