הוספת נטישת עגלה בחנות ווקומרס + מייל אוטומטי
נכתב ע"י יוחאי ירמיהו
אחת הדרכים הטובות ביותר להגדיל את כמות המכירות בחנות שלכם היא על ידי הוספת נטישת עגלה לאתר. למי שלא יודע באופן ממוצא 50% ממי שמגיע לעמוד תשלום לא מבצע תשלום בפועל למרות שחלק מהגולשים כן מזינים את הפרטים.
באמצעות תוסף נטישת עגלה נוכל להגדיר מייל אוטומטי שישלח בכל פעם שמישהו מנסה לבצע הזמנה בחנות וממלא את הפרטים אבל לא מסיים את התשלום. במצבים כאלו נוכל לשלוח לו קישור מהיר שיאפשר לו לסיים את ההזמנה מבלי להזין פרטים מחדש.
הפעולה הפשוטה של הוספת נטישת עגלה לאתר תאפשר לנו להגדיל את המחזור בחנות בעשרות אלפי שקלים כאשר מדובר על חנויות גדולות עם הרבה תנועה והרבה הזמנות.
התקנת תוסף נטישת עגלה בווקומרס
בשביל להוסיף תוסף נטישת עגלה לחנות ווקומרס הדבר הראשון שאנחנו רוצים לעשות זה להתקין את התוסף באתר.
התוסף שאנחנו הולכים להתקין נקרא WooCommerce Cart Abandonment Recovery ומדובר על תוסף עם למעלה מ-200,000 התקנות פעילות שאנחנו יכולים להוריד בחינם ולהשתמש בו מבלי לשלם אפילו שקל אחד.
על מנת להתקדם לשלם הבא יש לעשות חיפוש של התוסף בספריית התוספים של וורדפרס ולהתקין אותו באתר.
שליחת אימייל אוטומטי לאחר נטישת עגלה
לאחר שסיימנו להתקין את התוסף של נטישת עגלה בחנות כעת מה שנותר לעשות זה להגדיר את התוכן של המייל הראשון שאנחנו רוצים לשלוח לגולש במידה והוא ביצע הזמנה באתר אבל לא סיים את תהליך הרכישה.
כדי להוסיף את המייל אנחנו צריכים לבחור באפשרות של ווקומרס בתפריט הימני ושם לבחור באופציה של Cart Abandonment.
בעמוד שיפתח נוכל לראות שבתפריט העליון יש לנו כמה אפשרויות ואנחנו נרצה לבחור באפשרות של Follow-Up Emails כדי שנוכל לערוך את המיילים שיקבל הגולש לאחר שהוא נטש את העגלה.
בעמוד שיפתח יהיו לנו 3 אפשרויות מיילים שנוכל להגדיר לפי זמנים. האפשרות הראשונה תהיה לשלוח מייל לאחר 30 דקות, האפשרות השנייה לאחר יום והאפשרות השלישית תהיה שליחת מייל לאחר 3 ימים (אפשר לשנות את הזמנים המוגדרים)
אני בדרך כלל אדליק את האפשרויות של המייל הראשון ולאחר מכן אני אכנס לאזור עריכה של המייל כדי לכתוב את המייל שאני רוצה לשלוח לגולש.
במייל שאני כותב תהיה לי את האפשרות להגדיר את הכותרת של המייל (החלק הכי חשוב במייל) ולאחר מכן אני אוכל גם להגדיר את התוכן שאני רוצה לשלוח למי שנטש את העגלה ולא סיים את התשלום.
שימו לב שבחלק העליון יש לנו אפשרות שנקראת "WCAR Fields" והאפשרות הזאת תאפשר לנו להכניס באופן דינאמי את השדות של מי שמילא את הפרטים בעמוד התשלום אבל לא סיים את ההזמנה.
האופציות שיופיעו לנו שם יאפשרו לנו להכניס את השם של הרוכש, את המוצרים שהוא רצה לרכוש, קופון הנחה, כתובת האתר, קישור מהיר לסיום ההזמנה ועוד הרבה נתונים נוספים שישתנו באופן דינאמי למי הגולש שניסה לבצע הזמנה.
בחלק התחתון של אזור כתיבת המייל יהיו לנו כמה הגדרות נוספות שכדאי להכיר.
בתור התחלה יש לנו את האפשרות לבחור את "Use Woocommerce email style" והאופציה הזאת תאפשר לנו לשלוח את המיילים עם עיצוב המיילים הגלובלי של ווקומרס. אם לא נסמן את האפשרות הזאת לא יהיה עיצוב למייל.
האפשרות השנייה היכולת להגדיר קופון וזה יעבוד רק אם הפעלנו את הקופון הזאת בהגדרות הגלובליות של התוסף נטישת עגלה.
אנחנו יכולים גם להגדיר מתי אנחנו רוצים לשלוח את ההודעה לאחר שהגולש נטש את העגלה. לדוגמה אם לוקח 30 דקות מהרגע שהגולש מילא את הפרטים ועד לנקודה שבה ההזמנה נחשבת כהזמנה שננטשה אז אני יכול לבחור 20 דקות נוספות ולאחר מכן המייל ישלח לרוכש (במקרה שלנו לאחר 50 דקות).
והאופציה היעילה ביותר היא היכולה לשלוח מייל לדוגמה ולראות איך המייל נראה לפני שאנחנו מבצעים נטישת עגלה בפועל. כל עוד המייל האוטומטי שאנחנו מגדירים נראה טוב נוכל להתקדם לשלב הבא, במידה והוא נראה רע אז נמשיך לשנות אותו.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
הגדרות גלובליות לתוסף נטישת עגלה
לאחר שסיימנו להגדיר את המייל בשלב הקודם כעת יש כמה הגדרות נוספות של התוסף שיעזרו לנו לגרום לאפשרויות של נטישת עגלה לעבוד בצורה יותר טובה.
על מנת להגיע לאזור של ההגדרות אנחנו צריכים להיכנס לתוסף ובחלק העליון לבחור באפשרות של "Settings".
בחלק העליון נוכל להגדיר תחת האפשרות של "Enable Tracking" שאנחנו רוצים שהתוסף יעבוד ומשם גם נוכל לכבות אותו במידה ואנחנו לא רוצה לשלוח מיילים לנטישת עגלה.
האפשרות של "Cart abandoned-cut-off time" תאפשר לנו להגדיר מתי אנחנו רוצים לסמן הזמנה בתור הזמנה שהפכה לנטושה. הערך הזה הוא הזמן מהרגע שבו הגולש מילא את הפרטים ולא שילם ועד הנקודה שבה ההזמנה הופכת לנטושה.
במקרה שלנו אם הגולש מילא את הפרטים ועברו 15 דקות מאז אבל הוא לא ביצע את התשלום אז התוסף יחשיב את ההזמנה בתור הזמנה שננטשה ויתחיל את התהליך של שליחת המיילים.
ואם אני לא רוצה לשלוח מיילים על נטישת עגלה לסוג מסוים של משתמשים כמו למשל לעצמי בתור המנהל אז אני יכול לסמן את האפשרויות האלו תחת האופציה של "Disable Tracking For" ולסמן את סוגי המשתמשים שאני לא רוצה לשלוח להם מייל.
אזור הגדרות נוסף שמאוד חשוב לתוסף נטישת עגלה הוא האזור שמאפשר לי להגדיר מה את השם שממנו נשלח המייל, מאיזה דואר אלקטרוני ההודעה נשלחת ומהי הכתובת תגובה של המייל.
חשוב לאפשר כתובת מייל פעילה לתגובה במידה ויהיו שאלות שקשורות למוצר כי לפעמים ההבדל בין לקוח שרוכש מוצר באתר לבין לקוח שלא הוא שאלה אחת קטנה ומספיק שתענו על השאלה הזאת כדי לאפשר לגולש להשלים את הרכישה.
במידה ונרצה להוסיף קופון הנחה למוצר לכל מי שניסה לבצע הזמנה אבל לא השלים אותה נוכל לסמן באפשרות של הגדרות את האופציה של Webhook ושם נוכל לסמן גם את האפשרות של יצירת קופון ולאחר מכן להגדיר את גובה הקופון.
לפחות כרגע יש באג בתוסף שמחייב אותי להפעיל את ה-Webhook כדי שאני אוכל להפעיל גם את הקופונים אז חובה לסמן את האפשרות הזאת כדי לראות את הגדרות הקופונים.
לאחר שאני מסמן את סוג ההנחה שאני רוצה ליצור ואת משך הזמן שהקופון יהיה פעיל אני ארצה לחזור אל המייל שהגדרתי בשלבים הקודמים ולסמן את האפשרות של קופון + לדאוג להוסיף משתנה דינאמי עם הקופון על ההודעה שאני שולח.
חשוב לבחון את האפשרות הזאת ולוודא שהקופון עובד ומאפשר לבצע שינוי למחיר של המוצר בעת קבלת המייל נטישת העגלה.
באופן אישי אני פחות ממליץ ליצור קופונים לחנות בעת נטישת עגלה כי אני לא רוצה להרגיל את הרוכשים בחנות שהם צריכים לחכות להנחות באופן כזה שיקטין לי את המכירות ויגרום לכך שאני מקבל מכירות רק בתקופות מבצעים והנחות.
שימוש ב-Webhook ליצירת אוטומציות והודעות וואטסאפ
תחת האפשרויות של הגדרות לתוסף נטישת עגלה יש עוד אפשרות אחת ממש מעניינת שנקראת Webhook.
האפשרות של Webhook תתאים למי שעובד עם אוטומציות והיא תאפשר לנו לשלוח את כל הנתונים של נטישת עגלה למערכת אוטומציה ומשם נוכל לעשות עם הנתונים האלו כל מה שאנחנו רוצים.
התוסף הזה לא עובד בצורה הטובה ביותר ולכן האוטומציה שאנחנו יוצרים תהיה קצת יותר מסובכת מאחר ויש בו כמה באגים (אם אנחנו לוחצים על Trigger Sample חלק מהנתונים נשלחים באופן שונה מהנתונים שנשלחים בפועל).
אבל הפוטנציאל של היכולת להשתמש ב-Webhook יאפשר לנו לעשות דברים הרבה יותר מעניינים עבור לקוחות שנטשו את העגלה באתר. לצורך הדוגמה האפשרות הזאת נותנת לי את היכולת לשלוח הודעת וואטסאפ לכל נטישת עגלה ביחד עם הודעת המייל.
מהניסיון שלי הודעות וואטסאפ עובדות בצורה טובה יותר מאחר והם פותחות ערוץ תקשורת קל יותר עבור הלקוח שרוצה לבצע הזמנה ומהנתונים שלי אני רואה שהודעת וואטסאפ ממירה יותר טוב למכירה משליחת מייל (והכי טוב לשלוח גם מייל וגם וואטסאפ).
עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!
אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
יוחאי ירמיהו
בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).
יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!
אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.