איך ליצור קופון הנחה בחנות ווקומרס
נכתב ע"י יוחאי ירמיהו
במאמר הזה נלמד איך ליצור קופונים והנחות בחנות ווקומרס. אנחנו נעבור על סוגי הקופונים הקיימים באתרי חנויות, נלמד איך ליצור קופון הנחה עם הגבלה של זמן (קופון מתוזמן) ונלמד להוסיף מגבלות שימוש לקופון ומגבלות לפי משתמשים.
למה להשתמש בקופונים והנחות בחנות?
לפני כמה שנים הקמתי את בית הספר לוורדפרס, והתחלתי למכור קורסים לבניית אתרים. את העסק הזה כמעט וסגרתי ובגלל שלא הצלחתי להביא מכירות, ואז בפעם הראשונה בחיים רקע לפני החלטתי לתת הנחה על הקורס לבניית אתרים המקיף.
זאת הייתה ההנחה הראשונה ועברתי ממצב שבו האתר הכניס כמה מאות שקלים להכנסות של למעלה מ-11,000 ש"ח ביום אחד, זה היה לקח חשוב כי למדתי מידי פעם להציע הנחות והטבות. הבנתי גם שישראלים מאוד אוהבים מבצעים וזה מביא להרבה מכירות.
אז האופציה הראשונה שלנו היא יצירת הנחה באמצעות קופון ואפשר גם להוסיף הנחה (מחיר מבצע) בזמן שינוי מחיר למוצרים.
למי שרוצה לשמוע יותר על מאחורי הקלעים של המבצע הראשון שעשיתי (עם קופון הנחה) אפשר לצפות בסרטון הבא.
יצירת קופון הנחה בחנות Woocommerce
לאחר שהצלחנו להבין את החשיבות של יצירת מבצעים וקופונים, כעת מה שנותר לעשות זה ליצור את הקופון הראשון בחנות ולהגדיר את סוג ההנחה שאנחנו רוצים לאפשר ללקוח לקבל.
השלב הבא יהיה להיכנס באזור הניהול של וורדפרס אל שיווק >> קופונים >> ולאחר מכן ללחוץ על הכפתור של "הוספת קופון".
בעמוד שיפתח נרצה להגדיר בחלק העליון את שם הקופון שאנחנו רוצים לעשות בו שימוש (במקרה שלנו הקוד קופון יהיה 20off).
בשדה של תיאור אפשר לשמור מידע לסיבה שבגללה פתחנו את הקופון (הלקוחות לא יוכלו לראות את המידע הזה).
ותחת האפשרות של כללי יש לנו את האופציה של סוג הנחה:
- אחוזי הנחה – יאפשרו לקבל אחוז הנחה קבוע מעלות העגלה (במקרה שלנו 20%)
- הנחה קבועה – תאפשר לקבל הנחה קבועה על כל המחיר של העגלה (במקרה שלנו 20 שקל)
- הנחה מוצר קבועה – תאפשר לקבל הנחה על כל מוצר בעגלה (20 שקל לכל מוצר = 40 שקל אם יש 2 מוצרים)
בגובה ההנחה נגדיר את הערך של ההנחה שאנחנו רוצים לספק ללקוחות ותהיה לנו אפשרות להגדיר לקופון גם משלוח בחינם.
תחת האפשרות של תאריך תפוגת הקופון נוכל להגדיר את זמן מוגבל לקופון לאחר התאריך הזה הקופון יפסיק לעבוד.
הערה חשובה – במידה ואתם מתזמנים תאריך סיום לקופון הנחה, בפועל הקופון יפסיק לעבוד יום לפני סיום ההטבה. אז אם הגדרתי תאריך סיום ליום חמישי היום האחרון לשימוש בקופון יהיה עד יום רביעי בחצות (ככה המערכת קופונים של ווקומרס עובדת).
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
הגבלות שימוש לקופונים בחנות
לאחר שסיימנו ליצור את הקופון בווקומרס/וורדפרס בשלב הקודם, כעת מה שנותר לנו לעשות זה לוודא שאנחנו מגבילים את השימוש בקופון באופן כזה שלא יהיה מצב שבו אנשים מקבלים הטבה שהם לא היו אמורים לקבל.
בשביל לראות את האפשרויות של הגבלת הקופון יש להיכנס בתפריט הימני לאופציה של "הגבלת שימוש".
בתור התחלה אני תמיד מסמן את התיבה של "לשימוש אישי בלבד" במידה ואני לא אסמן את התיבה יהיה ניתן לעשות שימוש בקופון ביחד עם קופונים נוספים. זאת אומרת שאם נתתי הנחה של 20% ולאחד הלקוחות יש קופון נוסף של 10% הוא יוכל לשלב את 2 הקופונים ולקבל הנחה כוללת של 30% (למרות שתכננתי לספק הנחה רק ל-20%).
אפשר גם להגביל את הקופון לפני קנייה מינימלית, לפי קנייה מקסימלית, אפשר להגדיר שהקופון לא יחול על פריטים במבצע, אפשר להגביל את ההנחה לפי סוג מוצרים, לפי קטגוריות ואפילו להגביל את הקופון רק למשתמשים לפי הגבלה של אימייל.
אופציה נוספת של הגבלות שיש לנו לקופון הם תחת האפשרות של "מגבלת שימוש" שנמצאת בתפריט הימני. כאן יש לנו כמה אפשרויות מעניינות נוספות:
- מגבלת שימוש לקופון – מאפשר להגביל את כמות השימוש לקופון (לדוגמה לאחר 20 שימושים בקופון הוא יפסיק לעבוד)
- הגבלת שימוש ל-X פריטים – מאפשר להגביל את כמות המוצרים שיקבלו את ההנחה. לדוגמה אם הגדרתי הנחה לכל המוצרים של 20 שקל אני יכול להגדיר שאני אספק הנחה רק ל-3 מוצרים ראשונים ולאחר מכן לא תהיה הנחה נוספת.
- מגבלת שימוש למשתמש – כמות הפעמים שלקוח יוכל להשתמש בקופון (לדוגמה אם אני אגדיר 2 אז כל לקוח יוכל לקבל את ההטבה רק פעמיים).
בדיקה שהקופון תקין באתר
לאחר שסיימנו ליצור את הקופון בחנות בווקומרס כעת נותר לבצע את השלב האחרון והחשוב ביותר וזה לוודא שיצרנו את הקופון בצורה טובה ואנחנו מקבלים את ההנחה שאנחנו רוצים להציע.
זה קרה לי יותר מפעם אחת שהגדרתי קופון הטבה ובטעות לא הגדרתי אותו בצורה טובה והוא לא עבד. עם הניסיון למדתי שהשלב החשוב ביותר לאחר יצירת ההנחה זה לוודא שהיא פועלת (במיוחד לפני שאני מפרסם את הקופון).
מתחת אפשר לראות בדיקה של הקופון בעגלת הקניות כדי לוודא שהקופון נותן לי הנחה של 20% על המוצר.
טיפ נוסף וחשוב – בדרך כלל כשאני עושה הנחה באתר אני מעדיף להשתמש בקופונים ולא לבצע הנחה רגילה של מוצרים.
ברגע שיש לי רכישות עם הקופון הטבה אז יש לי תיעוד של הרכישה והסיבה לרכישה. שימוש נכון בקופונים יאפשר לי לקבל תיעוד מסודר יותר בחנות וכך אני אוכל לחזור ולצפות בנתונים גם בעתיד ולהבין מאיפה הגיעו מרבית הרכישות לפי קוד הקופון.
כאשר המכירות מגיעות ממבצעים רנדומליים יותר קשה לי לעקוב אחרי סיבת המכירה ולראות את הנתונים בחנות באופן מסודר.
עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!
אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
יוחאי ירמיהו
בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).
יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!
אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.