איך ליצור מוצר עם וריאציות בווקומרס
נכתב ע"י יוחאי ירמיהו
במאמר הזה אנחנו הולכים ללמוד איך להשתמש באפשרות של וריאציות ובאופציה של תכונות מוצרים בעת בנייה וניהול של חנות ווקומרס. אנחנו נלמד איך להוסיף תכונות למוצרים ואיך להפוך את התכונות למוצר עם וריאציות.
בשפה יותר פשוטה במסגרת ההדרכה הזאת אנחנו נלמד איך ליצור בחנות חולצה ב-3 גדלים שונים וב-3 צבעים שונים.
הוספת תכונות למוצר עם וריאציות
השלב הראשון שאנחנו צריכים לעשות לאחר יצירת מוצר חדש באתר הוא לשנות את סוג המוצר ממוצר רגיל אל מוצר עם וריאציות. לאחר מכן נוכל לראות שתחת האפשרויות של עריכת המוצר תהיה לנו את האפשרות של "תכונות" והאפשרות של "וריאציות".
בשלב הראשוני כאשר אנחנו יוצרים מוצר עם וריאציות בווקומרס (מוצר עם אפשרויות בחירה) אנחנו קודם כל נרצה להגדיר את התכונות למוצר ורק לאחר מכן נוכל להגדיר את הוריאציות לפי התכונות שבחרנו.
תכונות המוצר יכולות להיות צבע, גודל, מידה, כמות מוצרים וכו'… ואם בדוגמה שלנו אנחנו הולכים להעלות לאתר חולצה ב-3 גדלים וב-3 צבעים נוכל לבחור בתכונה של צבע ולהגדיר צבע לבן, כחול וירוק.
בשם של התכונה אנחנו נגדיר את התכונה שאנחנו רוצים (צבע) ובערכים נגדיר את אפשרויות הבחירה. כאשר אני מגדיר כמה אפשרויות בחירה שונות למוצר אני אפריד אותם עם הסימן | בצורה הבאה לבן|כחול|ירוק.
באופן דומה להגדרה של הצבע אני יכול להגדיר גם שדה של גודל החולצה ולכתוב את הערכים של Small|Medium|Large.
ברגע שאנחנו יוצרים תכונות למוצר בכל פעם שאני מוסיף תכונה חדשה עם ערכים אני רוצה לשמור אותה לפני הוספה של תכונות חדשות למוצר. ובדרך כלל נהוג עד כמה שאפשר לא להפוך מוצרים למורכבים מידי ולא להוסיף יותר מ-2 תכונות.
טיפ למתקדמים – אם אני מגדיר תכונה שיכולה להתאים לכמות גדולה של מוצרים נוספים (כמו צבע) אני ארצה להגדיר אותה באופן גלובלי בתוך החנות כדי למנוע מצב שיש לי תכונה כמו שמוגדרת בשם ובאופן שונה בכל מוצר.
אפשר להגדיר את התכונות האלו באופן גלובלי בווקומרס וגם דיברתי על הנושא במסגרת של קורס לבניית חנויות שיצרתי.
יצירת וריאציות למוצר על פי התכונות שהגדרנו
לאחר שיצרנו בשלב הקודם את התכונות לחולצה והגדרנו שלמוצר שאנחנו מוסיפים יהיה 3 צבעים ו-3 גדלים שונים, כעת מה שנותר לעשות זה ליצור את וריאציות המוצר שהגולש יוכל להזמין.
בשביל להוסיף וריאציות למוצר (רק לאחר הוספת תכונות) יש ללחוץ בתפריט השמאלי על האפשרות של "וריאציות" ולאחר מכן בחלק העליון תהיה לנו את האפשרות ללחוץ על כפתור של "ליצור סוגים" או האפשרות של "להוסיף ידנית".
ברגע שאני לוחץ על ליצור סוגים אז ווקומרס הולכים ליצור בחנות קומבינציה של כל אפשרות מוצר קיימת לפי התכונות שהגדרתי בשלב הקודם. זאת אומרת שאם הגדרתי גודל וצבע אז תהיה לי וריאציה של מוצר בכל צבע ובכל גודל.
האופציה של להוסיף ידנית תאפשר לי לבחור רק וריאציות מוצרים ספציפיות מבלי להוסיף הצלבה של כל האפשרויות הקיימות.
במידה ולחצתי על האפשרות של "ליצור סוגים" אז בתוך הלשונית של וריאציות באופן אוטומטי יופיעו לי כל האפשרויות בחירה הקיימות של המוצר לפי התכונות שהגדרתי בשלב הקודם.
במקרה שלנו כרגע יש לנו את החולצה בכל צבע ובכל גודל. תהיה לנו חולצה לבנה גדולה, חולצה לבנה במדיום וחולצה לבנה קטנה. באופן דומה תהיה לנו חולצה בכל צבע ובכל גודל שהגדנו בשלב של יצירת התכונות למוצר.
איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?
יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
עריכה של כל הוריאציות למוצר בבת אחת
עכשיו שיש לנו וריאציות של כל המוצרים שאנחנו רוצים, במידה ואחת הוריאציות לא קיימת באתר אני יכול פשוט למחוק אותה או פשוט להגדיר שהיא לא קיימת במלאי.
ברגע שנשארתי עם כל האפשרויות של המוצרים שאני יכול למכור מה שנותר לי לעשות זה להגדיר את המחיר לכל וריאציה. במקרה שלנו בגלל שמדובר על אותו חולצה יש לנו אפשרות להגדיר באופן גלובלי את המחיר לכל הוריאציות בפעם אחת.
מעל הוריאציות של המוצרים יש לי כפתור של "Bulk action", אם אני אלחץ עליו תהיה לי את האפשרות של "הגדר מחירים רגילים" ואם אני אלחץ גם על האפשרות הזאת אני אוכל להגדיר מחיר לכל סוגי המוצרים בבת אחת.
במידה ואני לא מגדיר מחירים למוצרים אז לא תהיה אפשרות לבצע את ההזמנה למוצרים עד לנקודה שבה אני אשלים את השלב של הגדרת מחיר למוצרים.
לאחר הגדרות המחיר לכל המוצרים אם יש לי סוגי מוצרים שאני רוצה לתמחר באופן יותר נמוך או יותר גבוה אני יכול לשנות מחיר למוצר באופן ידני על ידי לחיצה על סוג וריאציית המוצר שאני רוצה לשנות ואני פשוט אגדיר את המחיר באופן ידני.
ערכי ברירת מחדל למוצר עם וריאציות
אחת הטעויות שבעלי חנויות ואפילו בוני אתרים מתחילים עושים היא ליצור מוצר וריאציה אבל לא להגדיר ערכי ברירת מחדל למוצר. במצב כזה אם אני נכנס לעמוד המוצר לא תהיה לי אפשרות לבצע הזמנה עד לנקודה שבה אני בוחר את האפשרויות של המוצר.
מצבים מהסוג הזה לפעמים גורמים לכך שהגולש שנכנס לחנות לא מבין איך לבצע הזמנה בחנות והוא לא יודע שהוא אמור לבחור את האפשרויות של המוצר (צבע וגודל) וזה עשוי להפעיל הרבה מכירות בחנות.
בכל מוצר עם וריאציות שאני יוצר אני רוצה לבחור ערכי ברירית מחדל ככה שבמידה והגולש נכנס לעמוד מוצר אחת האפשרויות תהיה כבר מסומנת והוא יוכל לבצע את ההזמנה ללא עיקובים.
כל עוד אנחנו נמצאים באפשרות של וריאציות נוכל לראות שבחלק העליון תהיה לנו את האפשרות להגדיר "ערכי ברירת מחדל בטופס" וכאן אני רוצה להגדיר את הוריאציה המרכזית של המוצר שאני רוצה למכור.
במקרה שלנו בחרתי באפשרות של חולצה גדולה בצבע כחול, וברגע שגולש יכנס לעמוד מוצר האפשרות המסומנת תהיה החולצה הכחולה והוא יוכל להחליף את זה לערך אחר במידה והוא ירצה צבע אחר.
הגדרת תמונות למוצר עם וריאציות
שלב נוסף וחשוב במיוחד שכדאי לעשות כאשר אנחנו יוצרים מוצרים עם וריאציות זה לדאוג שהתמונות של המוצרים יעבדו בצורה טובה ויתחלפו בכל פעם שהגולש שהגיע אל החנות משנה את סוג המוצר.
זאת אומרת שאם הגולש בוחר בחולצה כחולה אני רוצה שהתמונה תשתנה לחולצה כחולה, ואם הגולש בוחר בחולצה ירוקה אני רוצה שהתמונה תשתנה באותה צורה לחולצה ירוקה כדי לוודא שהגולש יבין מה הוא מקבל ושלא יהיו אי הבנות מיותרות.
בתור התחלה תחת האפשרות של עריכה מוצר בווקומרס אני ארצה להגדיר את תמונת המוצר המרכזית ובגלריית תמונות אני רוצה להגדיר את וריאציות המוצר (במקרה שלנו חולצה בכמה צבעים).
בשביל להגדיר את התמונות בצורה טובה בעת יצירת מוצר עם וריאציות שונות בחנות כל מה שאני צריך לעשות זה להיכנס לכל אחד מהמוצרים ולהגדיר שם את התמונה של המוצר הרלוונטי.
אני רוצה לעשות את זה בכל וריאציה של המוצר בשביל שהאפשרויות הזאת תעבוד בצורה טובה. זאת אומרת שאני אכנס לכל וריאציות המוצר של החולצה הלבנה בכל הגדלים ואני אגדיר שם תמונה של חולצה לבנה. את אותו התהליך אני אעשה גם לחולצה בצבע ירוק וגם לחולצה בצבע כחול בכל הגדלים.
בנקודה הזאת אם הגדרתי את כל המוצרים בצורה נכונה ותקינה כאשר אני משנה את סוג הוריאציה של המוצר ואני בוחר למשל חולצה בצבע אחר אז התמונה של המוצר תשתנה באופן אוטומטי.
וביחד עם התמונה של המוצרים גם בגלריית התמונה מתחת התמונה המודגשת תשתנה לפי סוג הוריאציה של המוצר שבחרתי. וכל עוד גם התמונה המרכזית משתנה וגם התמונה מתחת זה אומר שהגדרתי את התמונות של הוריאציות בצורה טובה.
עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!
אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.
✓ על ידי מילוי הטופס אני מאשר/ת קבלת טיפים, מדריכים בחינם וחומר פרסומי למייל
אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:
יוחאי ירמיהו
בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).
יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!
אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.