עדיין לא חברים שלנו ביוטיוב ובפייסבוק? :( חבל בדרך כלל אנחנו ממש נחמדים:

בונה אתרים » עיצוב באנרים » בחירת גודל מודעות/באנרים לגוגל

בחירת גודל מודעות/באנרים לגוגל

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו4 תגובות

כאשר אתם יוצרים קמפיין פרסום ברשת המדיה של גוגל על ידי פרסום באנרים או באמצעות קמפיין Remarketing (הצגת הבאנרים רק לגולשים שביקרו באתר) חשוב שתדעו לבחור את גדלי הבאנרים שיעזרו להניב את התוצאות הטובות ביותר.

בכל פרויקט של עיצוב באנרים אתם תצטרכו להחליט מה יהיה סוג הבאנרים, מה תהיה כמות הבאנרים ומה יהיו גדלי הבאנרים.

במדריך הקודם של בחירת סוג באנרים לגוגל כבר הסברנו על סוגי הבאנרים ובמדריך הזה נסביר מהם הגדלים הסטנדרטיים של באנרים בגוגל, מה כמות הבאנרים שמומלץ לבחור ואיך לבחור את הגדלים הנכונים לקמפיין שלכם.

ניתן לצפות בסרטון הדרכה הבא המסביר את הנושא של בחירת גודל וכמות באנרים לגוגל

בחירת גודל מודעות/באנרים לגוגל Ads

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

למה צריך גדלי מודעה שונים בגוגל?

גוגל Adwords שמיתגה את עצמה מחדש בשם גוגל Ads היא בעצם פלטפורמה שמאפשרת לנו לפרסם מודעות באתרים הקיימים ברשת שמוכנים להשכיר שטח פרסום. לאותם בעלי אתרים המאפשרים הצגה של מודעות באמצעות גוגל יש אפשרות להציג באנרים בגודל שונה לפי המקום הפנוי באתר ולפי הבחירה של בעל האתר.

בגלל שלבעלי האתרים יש את האפשרות לבחור את גדלי הבאנרים שהם מוכנים שיוצגו באתרם נוצר מצב שיש הרבה אתרים המאפשרים פרסום מודעות וכל אחד מהם מציג גדלים שונים של באנרים.

בגדול ברגע שיש לכם עיצוב באנר המותאם לכמה שיותר גדלים אז באופן פוטנציאלי המודעה שלכם תופיע ביותר אתרים ברחבי הרשת, מה שאומר שאתם תקבלו יותר צפיות למודעה ויותר כניסות לאתר.

בדרך כלל כאשר עושים קמפיין פרסום באדוורדס מעצבים את הבאנר בגדלים שונים ומעלים את הגדלים לקמפיין בגוגל. אתם יכולים גם לצפות בעמוד דוגמאות לבאנרים שיאפשר לכם לצפות בבאנרים שעיצבנו ללקוחות שלנו לפי גדלים ולפי סוגי הבאנרים ומתחת אתם יכולים לראות דוגמא לסט באנרים בגדלים שונים.

סט באנרים בגדלים שונים לעיצוב גרפי ובניית אתרים

דוגמא לסט מודעות באנרים לגוגל אדוורדס בגדלים שונים

אסטרטגיה לבחירת גודל מודעות לגוגל

כאשר אתם בוחרים לפרסם את העסק באמצעות מודעות באמצעות רשת המדיה בגוגל יש כמה אסטרטגיות שונות לבחירת גדלי הבאנרים. בדרך כלל את בחירת הגדלים נעשה לפי קהל היעד ולפי הפלטפורמה שבה הלקוח הפוטנציאלי משתמש וצופה במודעה.

  • פרסום מודעות למחשב הנייח – באסטרטגיה זו תוכלו לבחור בגדלי באנרים שמתאימים רק למחשב הנייח. כאשר קהל היעד העיקרי של הקמפיין פרסום שלכם הוא מוסדות וחברות גדולות החיפוש בדרך כלל מתבצע במחשב הנייח ולא באמצעות הטלפון הנייד ולכן במקרה כזה מומלץ ליידע את מעצב הבאנרים על מנת שיבחר רק בגדלים שמתאימים למחשב הנייח (שימו לב שיש גדלים שמתאימים גם לנייח וגם לנייד אז רצוי להגדיר בקמפיין שלכם בגוגל שהמודעה תופיע רק במחשב הנייח).
  • פרסום מודעות לנייד – באסטרטגיה זו תוכלו לבחור רק בגודל מודעות המתאים לטלפון הנייד. למשל אם אתם מנסים לפרסם אפליקציה לסמארטפון אז אתם תרצו לפרסם את המודעות רק בטלפון הנייד כך שמי שילחץ על הבאנר יוכל גם להוריד את האפליקציה לאחר מכן.
  • פרסום גם למחשב הנייח וגם לטלפון הנייד – במרבית האסטרטגיות  של פרסום לעסק אתם תרצו לפרסם את הבאנרים גם במחשב הנייח וגם בטלפון הנייד כאשר העדפה היא למחשב הנייח מאחר ובאנרים גדולים יותר מספקים תוצאות טובות יותר.

גודל באנרים של גוגל במחשב הנייח ובטלפון הנייד

בהמשך המאמר תוכלו לראות את טבלת גדלי הבאנרים ותוכלו לראות גם אלו מודעות נתמכות בטלפונים הניידים, אילו מודעות נתמכות במחשבים הנייחים ואילו מודעות נתמכות גם בנייד וגם בנייח.

איך לבחור את כמות הבאנרים?

בחירת כמות הבאנרים לפרסום בגוגל היא גם שאלה שהרבה אנשים מתקשים לענות עליה. ככל שיש לכם יותר גדלים אז המודעה תופיע ביותר אתרים, כך שאם אתם מעצבים את הבאנרים בעצמכם או במידה ויש לכם מעצב גרפי בחברה מומלץ לעצב את המודעה בכל הגדלים הקיימים.

אם אתם משתמשים בשירותיו של מעצב עבור הבאנרים אז רצוי להתחיל עם 5-10 באנרים ובמידה והקמפיין יצליח תוכלו להתאים את המודעה גם לגדלים האחרים. בדרך כלל המחיר היחסי של עיצוב הבאנר נמוך יותר ככל שכמות הבאנרים שאתם מזמנים גדולה יותר אז זה גם אלמנט שחשוב לקחת בחשבון בעת ביצוע ההחלטה.

הסיבה שעדיף לא להתחיל עם באנרים בכל הגדלים הקיימים היא שרצוי קודם לבחון את הבאנרים ואת הקמפיין פרסום על מנת לראות שהם מספקים את התוצאות שאתם מחפשים.

בשביל שקמפיין פרסום יצליח צריך מודעה שמושכת את העין עם מסר חזק, צריך עמוד נחיתה שמספק תוצאות, צריך מוצר/שירות שיש לו ביקוש, צריך להיות מספיק תחרותי בשוק וכו'… לכן מומלץ להתחיל עם כמות קטנה של באנרים על מנת לראות שאתם מקבלים את התוצאות הרצויות ורק לאחר מכן להתאים את העיצוב לכל הגדלים הקיימים.

איך לבחור את גודל המודעות בגוגל?

לאחר שהחלטתם באיזה כמות באנרים לבחור הצעד הבא שתצטרכו לעשות הוא בחירת הגדלים של הבאנרים. קיימים ברחבי הרשת המלצות על גדלי באנרים סטנדרטיים אבל בהרבה מהמקרים ההמלצות לא מעודכנות ועדיף לא להסתמך עליהם יותר מידי.

באתר של גוגל Adsense (האתר שמאפשר לבעלי אתרים לפרסם מודעות באתר שלהם) תוכלו לקרוא את המדריך לגודלי מודעה שמכיל פירוט על הגדלים הקיימים והמלצות לגודלי המודעה בעלי הביצועים המובילים.

ודרך נוספת למצוא את גדלי הבאנרים שאתם רוצים לפרסם איתם היא פשוט להיכנס לאתרים המובילים בארץ שבהם הייתם רוצים שהמודעה שלכם תופיע ולבדוק את גודל המודעות שנתמכות באתרים. תוכלו לאסוף את רשימת הגדלים שאתם רואים שמופיעים ברוב האתרים ולהשתמש בהם.

טבלת גדלי באנרים/מודעות סטנדרטיים לגוגל

אז אחרי שכבר ענינו על כל השאלות החשובות מה שנשאר לנו לעשות זה להציג בפניכם את כל גדלי הבאנרים שניתן לפרסם איתם בגוגל. מתחת תוכלו לצפות בגודל הבאנר בפיקסלים, תוכלו לראות אם הוא נתמך בטלפון הנייד או במחשב הנייח ותוכלו גם לצפות בגודל הממשי של הבאנרים בתמונת הבאנרים שנמצאת מתחת לכל טבלה.

נציין שהגדלים מתאימים לכל סוגי הבאנרים ברשת המדיה של גוגל Ads בין אם מדובר בבאנרים סטטיים, באנרים אם אנימציה או באנרים ב-HTML5 כך שאין משמעות לסוג הבאנר.

גדלי ריבועים ומלבנים

גודל באנר (רוחב x גובה)שם הבאנרמוצג במחשבים נייחיםמוצג בסמארטפונים

מודעות בגודל מלבן וריבועים - 336x280, 300x250, 250x250, 200x200, 125x125

גדלי גורדי שחקים

גודל באנר (רוחב x גובה)שם הבאנרמוצג במחשבים נייחיםמוצג בסמארטפונים

מודעות בגודל גורדי שחקים - 300x1050, 300x600, 160x600

גדלי לידרבורד (Leaderboard)

גודל באנר (רוחב x גובה)שם הבאנרמוצג במחשבים נייחיםמוצג בסמארטפונים

מודעות לגוגל בגודל לידר-בורד - 970x250, 970x90, 728x90, 468x60, 236x60

גדלי מודעות לנייד

גודל באנר (רוחב x גובה)שם הבאנרמוצג במחשבים נייחיםמוצג בסמארטפונים

מודעות גוגל לנייד - 320x100, 320x50

בחירת גודל מודעות - סיכום מקוצר

אז כמו שכבר הבנתם השלב הראשון בבחירת גודל המודעות הוא להגדיר את קהל היעד שלכם ולהחליט האם אתם מפרסמים למחשב הנייח, לטלפון הנייד או לשניהם.

לאחר מכן תבחרו את 5-10 הגדלים שהכי מתאימים לקמפיין שלכם ותתחילו לפרסם את העסק. אם אתם מתקשים לבחור את גודל הבאנרים אתם יכולים לבדוק את המדריך לגדלי מודעה של גוגל שמציין את גודל המודעות עם הביצועים הטובים ביותר לפי גוגל אדסנס. אתם יכולים גם להיכנס לאתרים שבהם הייתם רוצים לפרסם ולראות אילו גדלים הכי שכיחים על מנת לבחור את הגדלים לקמפיין שלכם.

אם עוד לא החלטתם באיזה סוג באנר לבחור (סטטי, עם אנימציה, HTML5) אז אתם יכולים לקרוא את המדריך של בחירת סוג באנר על מנת ללמוד פרטים נוספים על סוגי הבאנרים.

בנוסף לכך אחד מכלי השיווק החשובים ביותר לקמפיין אינטרנטי הוא עמוד נחיתה ואם אתם עדיין לא יודעים מה זה אז מומלץ לבדוק גם את המאמר הבא שכתבו ומסביר מה זה עמוד נחיתה וכדאי גם לבדוק את המאמר המכיל 17 טיפים לשיפור המרות בדף נחיתה.

בנוסף אנחנו שמחים לבשר לכם על השקת האתר החדש שלנו BannerDesign שעוסק כולו אך ורק בנושא עיצוב באנרים. אתם מוזמנים להיכנס לאתר, להתרשם מהעבודות וליצור קשר על מנת לקדם את העסק שלכם.

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו

יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

בחירת סוג באנרים בגוגל

לאחר שהצלחתם להחליט מה כמות הבאנרים וגודל המודעות לקמפיין הפרסום שלכם בגוגל תוכלו לצפות במדריך זה על מנת שתוכלו לבחור גם את פורמט הבאנרים שאתם רוצים.

מה זה דף נחיתה?

דף נחיתה הם אחד הכלים החשובים ביותר לקידום העסק באמצעות גוגל ופייסבוק. במאמר זה נספק הסבר למה זה דף נחיתה ולמה כדאי לעשות בו שימוש בקמפיין פרסום שלכם.

27 כלים לשיווק העסק שלכם

רוצים לשווק ולקדם את העסק שלכם בצורה טובה יותר? במדריך הבא נציג בפניכם 27 כלים שונים ויעילים שאנחנו משתמשים בהם לשיווק, פירסום ושיפור המיתוג של עסקים שאיתם אנחנו עובדים.

גודל/מידות דפים לדפוס

לאחר שהצלחתם ללמוד בהצלחה כל מה שאתם צריכים לדעת על גדלי באנרים לגוגל אם זה מעניין אתכם תוכלו גם ללמוד כל מה שאתם צריכים לדעת על גדלי דפים לשימוש בבתי דפוס.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

4 תגובות

  1. נטשה
    נטשה

    שלום קראתי את המאמר ואני חושבת שחסרים לכם גדלים של באנרים.
    בעמוד של גוגל שציינתם במאמר יש יותר באנרים. למה הם לא מופיעים כאן?

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום נטשה,
      כשאת אומרת העמוד של גוגל אני מתאר לעצמי שאת מדברת על העמוד הזה:
      https://support.google.com/adsense/answer/6002621?hl=iw

      אם תרדי לתחתית העמוד את תראי שהכותרת מעל הגדלים שלא ציינתי כאן במאמר היא "גודלי מודעה אזוריים", מה שאומר שהגדלים האלו נתמכים רק במדינות ספציפיות ולא בישראל. וזאת גם הסיבה שהם לא מופיעים במדריך.

  2. ריטה
    ריטה

    מהם המדדים שאני בתור המשווקת אדרוש מהפאבלישר? למדידת ההצלחת הקמפיין?

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום ריטה,
      אם מדובר בפרסום ממומן באינטרנט בסופו של דבר השורה התחתונה היא אחוזי ההמרה של הקמפיין (כמות האנשים שפונים אליכם לאחר שהם לחצו על המודעה/באנר). אחוזי המרה של קמפיין מצליח הם בדרך כלל בין 3% ל-7% אבל זה יכול להשתנות לפי סוג העסק או המוצר/שירות שאתם מוכרים.

      לצורך ההבנה 3% אחוז המרה זה אומר שאם 100 אנשים לחצו על המודעה 3 מהם השאירו פרטים בדף הנחיתה או שיצרו אתכם קשר (יש לנו גם מאמר המסביר מה זה דף נחיתה אם את לא יודעת מה זה).

      אני לא אוהב להיכנס למספרים ואחוזים אבל בגדול הייתי אומר שקמפיין פרסום מצליח אם העסק מצליח להחזיר את ההשקעה הכספית בפרסום, כמובן שהמטרה היא להרוויח פי כמה וכמה מסכום הפרסום אבל מנקודת המבט שלי כל עוד אתם מחזירים את ההשקעה הקמפיין הצליח. ברגע שאתם מפסידים כסף מפרסום אז זה אומר שהקמפיין נכשל.

      השאלה שלך הייתה מאוד כללית ואם הבנתי אותה לא נכון או שענית על משהו אחר תנסי להיות יותר ממוקדת בשאלה הבאה ואשתדל לעזור.
      בהצלחה

לא ניתן לפרסם תגובות

כלי נגישות