עדיין לא חברים שלנו ביוטיוב ובפייסבוק? :( חבל בדרך כלל אנחנו ממש נחמדים:

בונה אתרים » קורס בניית אתרים » 10 סיבות שבגללן וורדפרס מומלצת לקידום בגוגל

10 סיבות שבגללן וורדפרס מומלצת לקידום בגוגל

נכתב ע"י יוחאי ירמיהותגובה אחת

בסדרת המדריכים שלנו וורדפרס למתחילים כבר דיברנו רבות על וורדפרס מכמעט כל נקודת מבט אפשרית ואפילו לימדנו אתכם כיצד להשתמש במערכת באופן שוטף. במאמר של היום ובסיוע של דניאל זריהן (מקדם אתרים מוערך) ננסה להסביר קצת על וורדפרס מזווית הראייה של מקדם אתרים ונציג בפניכם 10 סיבות לכך שוורדפרס היא המערכת המומלצת לקידום אתרים במנועי החיפוש.

10 סיבות לכך שוורדפרס עדיפה לקידום בגוגל

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

סיבות לכך שוורדפרס מומלצת לקידום בגוגל

וורדפרס היא מבין מערכות התוכן הפופולאריות ביותר בקרב מקדמי אתרים, עד כדי כך שחלקם ממליצים ללקוחות שלהם להעביר את האתרים הישנים שלהם לוורדפרס במטרה שיתקדמו טוב יותר בתוצאות החיפוש.

ואכן, יש לוורדפרס יתרונות רבים בכל מה שקשור אל קידום בגוגל, וגם אם אתם לא עוסקים במקצוע ואתם מתכננים לקדם את האתר לבד, 10 הסיבות הבאות יעזרו לכם להבין למה מדובר במערכת האולטימטיבית לקידום אתרים במנועי החיפוש ואולי גם איך לקדם לבד אתר וורדפרס.

1. מערכת קוד פתוח

וורדפרס היא מערכת קוד פתוח

מערכת קוד פתוח היא מערכת המאפשרת לנו גישה מלאה לקבצי האתר ואת היכולת לערוך ולשנות את המערכת (במידה ויש לנו את היכולת לעשות זאת) לפי הצורך שלנו בפרויקט.

מבלי להיכנס יותר מדי אל הצד הטכני, מערכות בקוד פתוח נתמכות על ידי קהילות של מפתחים שמשחררות את קוד המקור שלהן בחינם, כך שכל אחד אחר יכול לתרום למאמץ המשותף או לבצע בו שינויים בעצמו כראות עיניו. לכן, כאשר גוגל מוסיפה אלמנטים ודרישות חדשות, ניתן להטמיע אותם באופן מיידי בתוך אתר וורדפרס קיים וכך לקבל יתרון משמעותי על מערכות אחרות בקוד סגור כגון Wix שלוקח להן זמן רב יותר להשלים את הפערים.

באופן כללי אתר שנבנה במערכת קוד פתוח יהיה כמעט תמיד עדיף על אתר שנבנה במערכת קוד סגור (מערכת שלא מאפשרת גישה לקבצי האתר) ולכן אנחנו ממליצים בחום על בניית אתר וורדפרס לעסק שלכם.

2. קלה להתקנה והקמה

בניית אתרי וורדפרס בקלות

וורדפרס היא אחת ממערכות התוכן הקלות ביותר להקמה והתקנה מכיוון שהוא בנויה באופן מודולרי: אתר חדש בוורדפרס אמנם כולל רק כמה דפי תוכן ותפריט בסיסי, אך מכל בחינה אחרת הוא אתר שלם המאפשר לגלוש בו ולבצע פעולות נוספות. באופן זה, קל להקים אתרים רבים במהירות, מה שעשוי להיות יעיל עבור קידום לאתרים גדולים הזקוקים להרבה אתרים קטנים שיתמכו בהם ("אתרי לווין").

קיימות גם תבניות לוורדפרס המאפשרות לטעון עיצובים שונים בתחומים שונים על ידי לחיצת כפתור אחת בודדת וכפי שנראה בהמשך, לאחר שהאתר הבסיסי רץ ומתפקד, ניתן להרחיב את התכונות שלו באמצעות תוספים.

3. תוספים מצוינים לקידום אתרים

תוספים לקידום אתרים בוורדפרס

כאמור, וורדפרס בנויה על פי מודל שמאפשרת להרחיב את המערכת באמצעות תוספים. ישנם עשרות תוספים לוורדפרס שעשויים להיות יעילים עבור קידום אתרים ותוספים חדשים מתווספים כל הזמן בהתאם לשינויים בגוגל (זאת הודות לקוד הפתוח).

ישנם שני תוספים עיקריים שמיועדים ספציפית לאנשי SEO והם All in One SEO ו-Yoast SEO המאפשרים עריכת תגי Meta (כותרות ותיאורים), הגדרות ראשוניות לאתר, יצירת מפת אתר ועוד.. הגרסאות החינמיות של התוספים בהחלט מספיקות לרוב המקדמים, כך שהם לא דורשים תוספת תקציב גם אם משתמשים בהם למספר גדול של אתרים. ומכיוון שהם הפכו למעשה לסטנדרט בתעשייה, קל מאוד להתקין אותם ולהתחיל לבצע אופטימיזציה לאתר.

אחד היתרונות הגדולים של Yoast SEO הוא טיפים שהם מציעים לקידום מילות מפתח בתוך העמוד כך שעצם השימוש בתוסף יעזור לכם ללמוד איך לקדם אתר וורדפרס לבד וללא סיוע של מקדם אתרים.

במסגרת כמה מהפרויקטים שעשינו בעבר עלה הצורך של פיתוח תוספים לוורדפרס ואנחנו שמחים לשתף אתכם בתוסף שבנינו במיוחד למקדמי אתרים ונקרא YYDevelopment SEO Keywords Data. תוסף זה מאפשר לכם לשמור מידע שאספת בשלב מחקר מילות המפתח לכל עמוד בנפרד בתוך ממשק העריכה של וורדפרס.

4. היכולת לקדם אתר גם ללא מקדם אתרים

קידום אתרי וורדפרס לבד

למרות שהתוספים משמשים בעיקר מקדמי אתרים, אם אתם צריכים להוסיף תוכן לאתר בעצמכם, קל מאוד לבצע בעבורו אופטימיזציה בסיסית לקידום (אופטימיזציה פנימית של האתר, On Page). לדוגמה, תוכלו לראות כמה פעמים מילות המפתח מופיעות בטקסט או כיצד האתר ייראה בתצוגה המקדימה של פייסבוק וגוגל (באמצעות התוספים שהזכרנו מעל).

עוד פעולה קלה, אך שימושית היא קביעת תגים וקטגוריות לכל פוסט או עמוד. אלו למעשה מסדרים את האתר בצורה אוטומטית על פי היררכיה מסוימת שקל לגוגל לקרוא (זאת מלבד התפריטים הקבועים).

דבר נוסף: לקישורים פנימיים בין עמודים באתר לבין עצמם יש חשיבות מרובה לאופן בו גוגל רואה את הקשר ביניהם גם אם הם עצמם לא נמצאים באותה רמה היררכית (לדוגמה, אחד נמצא בתפריט ראשי ואחד בתפריט משנה). בגרסאות האחרונות של וורדפרס קל מאוד ליצור קישורים פנימיים בין עמודים שונים בלי לזכור אוטומטית את הכתובת שלהם (מספיק לזכור חלק משם הפוסט או העמוד ולהכניס אותו לתיבת החיפוש של העמוד).

ניתן גם לצפות ברשימת מדריכים לקידום אתרים שכתבנו במטרה לסייע לבעלי אתרים שרוצים לנסות ולקדם את האתר שלהם לבד.

5. בניית אתרים מכל הסוגים

מגוון סוגי אתרים לוורדפרס

אמנם בתחילת הדרך וורדפרס הייתה מערכת שיועדה בעיקר לבלוגים (וזו הסיבה שרוב התכנים בה עדיין נקראים "פוסטים"), וניתן אפילו לראות מידע נוסף על כך במדריך שלנו המסביר מה זה וורדפרס ובמדריך המסביר איך לנהל בלוג וורדפרס. כיום באמצעות וורדפרס אפשר ליצור כמעט כל סוג אתר שתרצו: אתרי תדמית, אתרי תוכן וחדשות, חנויות מסחר, אתרים פרטיים וכמובן שגם אתרי בלוגים.

באופן זה, אין צורך לרכוש מערכת יקרה ומורכבת שצריך ללמוד איך לקדם מהתחלה פרויקט חדש.

6. שימוש פשוט בתמונות

עבודה קלה עם תמונות בוורדפרס

בשנים האחרונות גוגל הכניסו את הפרמטר של "התנהגות גולשים" בתור אחד הפרמטרים המרכזיים המשפיעים על קידום של עמוד או אתר. אחת הדרכים היעילות ביותר לגרום לגולש להישאר באתר שלכם היא על ידי שימוש יעיל בתמונות (כפי שעשינו במאמר זה).

אין ספק שגוגל הופך למנוע חיפוש שתלוי יותר ויותר בתמונות, והכנסת תמונות איכותיות לתוך פוסטים ועמודים בוורדפרס היא קלה ביותר. ניתן אפילו להוסיף ולהעלות תמונות ביחד בצורת גלריה וניתן גם לצרף לכל תמונה תג תיאור משלה (תג ALT) העוזר לגוגל להבין מה מופיע בתמונה.

אופטימיזציה לתמונות היא גם חלק חשוב ואינטגרלי בנושא של קידום אתרים ובנוסף לאופציות שיש לליבת וורדפרס, בעת העבודה עם תמונות קיימים גם תוספים כמו: TinyPNG ו-Smush המאפשרים להקטין את משקל התמונות באופן אוטומטי בעת העלאה לאתר.

למידע נוסף על הנושא של אופטימיזציה לתמונות צפו בסרטון הבא

אופטימיזציה לתמונות באתר

7. מהירות טעינה

מהירות טעינה של אתר וורדפרס

למרות העובדה שוורדפרס כל כך קלה להקמה, היא מהירה ביותר אפילו ללא הצורך בביצוע פעולות נוספות מצדו של בעל האתר. כיום גוגל נותן חשיבות רבה למהירות בה אתרים עולים, ולכן מדובר ביתרון משמעותי לעומת מערכות ניהול תוכן אחרות.

בנוסף לכך, לוורדפרס יש תוסף בשם AMP המאפשר להציג את הדפים בפורמט מיוחד בתצוגת המובייל. הפורמט מבצע כיווץ מסוים לקוד ומאפשר לאתר לעלות במהירות גבוהה יותר, גם אם הוא מותאם למובייל מלכתחילה.

בנוסף ל-AMP קיימים גם תוספי Cache (קבצי מטמון) כגון: W3 Total Cache, WP Fastest Cache, LiteSpeed Cache, WP Rocket המאפשרים שיפור מהירות לאתר, הקטנת וכיווץ של קבצי CSS ו-JavaScript וכיווץ קוד ה-HTML של עמודים באתר.

חשוב לציין שבגלל תוספים כמו אלמנטור ותבניות עיצוב כבדות קיימים אתרים רבים עם מהירות טעינה נמוכה ולכן שיפור מהירות אתר שנבנה בצורה חובבנית היא לא תמיד תהיה משימה פשוטה. ניתן לראות מידע נוסף בנושא בסרטון הבא.

למידע נוסף בנושא של שיפור מהירות טעינה לאתרים בוורדפרס צפו בסרטון הבא

שיפור מהירות טעינה באתר וורדפרס

8. התאמה למובייל

התאמת וורדפרס למובייל

בשנים האחרונות בהרבה מהאתרים ברחבי הרשת גודלת כמות הכניסות מהמובייל ואפילו עולה על כמות הכניסות מהמחשב הנייח. ביחד עם התפתחות הטכנולוגיה והשינוי בהתנהגות הגולשים עלתה גם החשיבות להתאמת אתרים למובייל והפכה לחשובה באותה מידה לתצוגת של האתר במחשב הנייח.

התאמה למובייל היא בדרך כלל פונקציה של התבנית, אך כיום כמעט כל תבניות וורדפרס המודרניות מותאמות למובייל וקיימים אף תוספים שמאפשר לקבוע כיצד האתר ייראה במחשב לעומת סמארטפונים, טאבלטים וכו'. ההתאמה הזו מאפשרת לגוגל לקרוא את הדפים בצורה יעלה יותר ולהוסיף את הדפים השונים לאינדקס החיפוש של המובייל (אתרים שלא מותאמים למובייל לעיתים לא יופיעו בגוגל כאשר הגולש מחפש באמצעות הטלפון הנייד).

9. אבטחה וגיבוי

אבטחת אתר וורדפרס

הסיוט הגדול ביותר של כל בעל אתר הוא להתעורר בוקר אחד ולגלות שהאתר שלו קרס או חס וחלילה נפרץ. אם המצב הזה לא מטופל במהרה, התצוגה של האתר בגוגל עשויה להשתבש: עמודים מסוימים לא יופיעו כלל, יופיעו בצורה לא נאותה ובמקרים קיצונים שבהם הוחדר קוד זדוני לאתר (למעשה סוג של וירוס), הגולש ייראה אזהרה שתתריע כי הכניסה לאתר עשויה להיות מסוכנת.

בוורדפרס אמנם לא מטפלים בנושא האבטחה באופן אוטומטי, אך גם כאן אפשר לסמוך על מגוון של תוספים כמו: Wordfence ו-All In One WP Security שיהדקו את האבטחה ויהפכו את המערכת לכמעט בלתי חדירה. נציין בנוסף שאחת הסיבות הנפוצות לפריצת אתרי וורדפרס היא שימוש בסיסמא חלשה אז רצוי לוודא שבאתר שלכם הגדרתם סיסמא מספיק חזקה.

ביחד עם האבטחה קיימים גם תוספים המאפשרים גיבוי לוורדפרס באופן אוטומטי ושחזור במידה וקבצי האתר נפגעים בצורה כזו או אחרת.

10. תמיכה בעברית

תמיכה של וורדפרס בעברית

קיימות מערכות ניהול תוכן שהגרסאות העבריות שלהן כבר לא זוכות לעדכונים באופן שוטף ונשארות מאחור, הן מבחינת תרגום המערכת עצמה והן מבחינת מספר התבניות הזמינות. מערכות אחרות אמנם מתאימות לעברית, אך דורשות הגדרות רבות ומורכבות בגלל הכיוון השונה של הכתיבה (באנגלית כותבים משמאל לימין ובעברית מימין לשמאל).

לעומת זאת, וורדפרס היא המערכת היחידה בקוד פתוח שלא רק זוכה לעדכונים שוטפים בעברית לליבת המערכת תוך מספר ימים מהעדכון הגלובאלי, אלא גם קל יחסית ליצור בעבורה תבניות מרהיבות בעברית (או למצוא אותן ברשת).

הודות לכך, אתרי וורדפרס בעברית מתאימים לכל הדרישות של גוגל וגם ידידותיים מאוד למשתמש.

שכנעתם אותי, אני רוצה וורדפרס ועכשיו! איך מתקדמים?

למרות שלא צריך לשכנע את המשוכנעים חשוב לנו לציין שקיימות סיבות נוספות לכך שוורדפרס מומלצת לקידום אתרים אבל התעייפנו לאחר 10 סיבות והחלטנו לעשות הפסקת קפה. וגם אם נשים לרגע בצד את הנושא של קידום אתרים חשוב לדעת שוורדפרס היא מערכת קלה המאפשרת ליצור ולערוך עמודים בקלות ובמהירות אפילו לבעלי אתרים ללא שום ידע בנושא.

אם אתם מתכננים לבנות אתר וורדפרס בעצמכם אתם מוזמנים לצפות במגוון מדריכים לוורדפרס שכתבנו בעבר המאפשרים ללמוד כמעט את כל מה שתצטרכו לדעת מהשלב של התקנת וורדפרס ועד לשלב התפעול השוטף של האתר והעלאת תכנים חדשים.

אם אתם מחפשים בונה אתרים ואתם מעוניינים באתר יותר מקצועי מאשר שתבנו לבד אז נשמח לסייע לכם בביצוע המשימה.

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו

יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

תוספים לוורדפרס שפיתחנו בחינם

בעמוד זה תוכלו לצפות בכל התוספים לוורדפרס שפיתחנו ב-YYDevelopment. את כל התוספים שלנו לוורדפרס תוכלו להוריד בחינם ולהשתמש בהם בכל בפרויקטים שלכם.

קורס בניית אתרים בחינם

רוצים ללמוד לבנות אתרים בחינם? מעולה יש לי פתרון שאתם תאהבו. יצרתי במיוחד עבורכם הדרכה מלאה של שעה וחצי שבמהלכה אלמד אתכם איך לבנות אתר מ-0 בוורדפרס.

11 כללים לכתיבת תוכן לאתר

כתיבת תוכן לאתר הוא אחד הנושאים החשובים ביותר בתחום של בניית אתרים וקידום בגוגל. במאמר הבא תוכלו לצפות ב-11 כללים חשובים לכתיבת תוכן איכותי לעמודים באתר.

יצירה ועריכת עמודים באלמנטור

בשנים האחרונות אלמנטור (Elementor) הפך להיות אחד התוספים המובילים לבניית אתרים בוורדפרס. במדריך זה תוכלו ללמוד איך ליצור, לערוץ ולנהל עמודים באלמנטור.

שיפור מהירות טעינה בוורדפרס

בשנים האחרונות גוגל דוחפים חזק את הנושא של שיפור מהירות טעינה ובמדריך הבא נלמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת שתוכלו לשפר את מהירות הטעינה לאתר שלכם.

מה זה וורדפרס (WordPress)?

שמעתם את המילה וורדפרס (WordPress) ולא ידעתם מה זה? במאמר הבא נלמד אתכם מה זה וורדפרס, מה עושים עם וורדפרס, ומה היתרונות של וורדפרס על המתחרים.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

תגובה אחת

  1. דני
    דני

    תודה רבה מדריך מצוין

כלי נגישות