עדיין לא חברים שלנו ביוטיוב ובפייסבוק? :( חבל בדרך כלל אנחנו ממש נחמדים:

בונה אתרים » עיצוב לוגו לעסק » מה זה לוגו? ומה עושים איתו?

מה זה לוגו? ומה עושים איתו?

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו6 תגובות

לוגו הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר עבור לכל עסק חדש המתחיל את צעדיו הראשונים באוויר העולם. ולמרות החשיבות הרבה של לוגו איכותי להצלחת העסק.

בעלי עסקים רבים נוטים לזלזל בחשיבות הפרויקט של עיצוב לוגו לעסק. במאמר זה נסביר לכם מה זה לוגו, נסביר ממה כדי להימנע כאשר יוצרים לוגו לעסק, נסביר מה עושים עם הלוגו וניתן לכם כמה טיפים שחשוב לדעת בעת יצירת לוגו לעסק.

ניתן לצפות בסרטון הדרכה הבא המסביר מה זה לוגו ומה עושים איתו

מה זה לוגו? ולמה אתם חייבים לוגו לעסק?

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

כפי שכבר ציינו מעל לוגו הוא אחד האלמנטים החשובים ביותר לעסק חדש. בחלק זה ננסה להסביר מה זה לאלו מכם שעדיין לא יודעים מה זה לוגו. אם ניקח את ההגדרה של ויקיפדיה המסבירה מה זה לוגו נקבל את המשפט הבא:

"לוֹגוֹ (בעברית גם: סַמְלִיל) הוא אלמנט גרפי, איור או עיבוד טקסט שנוצר או עובד במטרה לסמל ולייצג גורם מסוים (בדרך כלל, ארגון או מוצר) ולהיות מזוהה עמו בתודעת הציבור."

בשפה קצת יותר פשוטה לוגו הוא תמונה המכילה את שם העסק בצורה ייחודית. לעיתים התמונה תכיל גם אייקון/סמל שיכול לתאר את העסק והפעילות שלו ולעיתים הלוגו יהיה מורכב רק מהסמל ללא טקסט או שם העסק. מתחת אתם יכולים לראות דוגמאות ללוגואים של כמה מהחברות הגדלות בעולם.

דוגמאות הממחישות מה זה לוגו

דוגמאות לוגואים של חברות וארגונים גדולים

הלוגו הולך להיות האלמנט שיאפשר ללקוחות שלכם לזהות את העסק ומוצרים של העסק. חשוב לציין שעל הלוגו להיות בעל עיצוב ייחודי ומומלץ להיעזר במעצב מקצועי לביצוע והשלמת המשימה.

אחת הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים חדשים היא יצירת לוגו חובבני בעצמם. טעות נוספת היא שימוש באתרים עם תבניות לוגו מוכנות. על ידי שימוש בתבנית מוכנה יכול להיווצר מצב שקיימים עסקים נוספים עם לוגו הזהה ללוגו של העסק שלכם וזהו מצב שרצוי להימנע ממנו.

מה השימושים של הלוגו?

אחרי שסיימתם את התהליך של יצירת הלוגו עכשיו צריך להבין מה השימושים של הלוגו. כחלק מהתהליך של מיתוג לעסק נשתמש בלוגו בהווה ובעתיד בכל האלמנטים הגרפיים והמוצרים הקשורים לעסק.

על מנת לאפשר לאנשים לזהות ולהכיר את המותג/העסק אנחנו נשתמש בלוגו בכל מוצר או פלטפורמה של העסק. למשל בתהליך של בניית אתר לעסק במרבית המקרים נשתמש בלוגו בראש האתר. אם אתם משתמשים בשירותים של מעצב גרפי לעיצוב כרטיס ביקור, חתימה למייל, עיצוב פלייר, נייר מכתבים, עיצוב באנרים, תמונת קאבר לפייסבוק וכו'… נדאג שהלוגו יופיע בכל אחד מהעיצוב הללו.

ניתן לראות מתחת דוגמא למיתוג שלנו ואיך אנחנו משתמשים בלוגו במרבית העיצובים שאיתם אנחנו מפרסמים את העסק.

דוגמא לשימוש הלוגו בעיצובי העסק

טיפים חשובים למי שמעוניין בלוגו לעסק

אחרי שהצלחתם להבין מה זה לוגו ומה השימושים שלו הנה כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לצלוח את הפרויקט של יצירת הלוגו.

  • ייחודיות – כאשר יוצרים לוגו חשוב ליצור לוגו ייחודי שאין לו שני באינטרנט. בדרך כלל מעצב הלוגו יבנה את הלוגו בעצמו ולא ישתמש באלמנטים קיימים ברשת. הלוגו אמור לייצג את החברה/עסק וחשוב שלא יהיו עסקים נוספים עם לוגו זהה.
  • אסור להשתמש בתמונות בלוגו – חשוב להדגיש שאסור להשתמש בתמונות מגוגל או מתמונות של אתרי תמונות בתוך הלוגו. אתרי התמונות אוסרים על שימוש של תמונות בתוך הלוגו ובנוסף שימוש בתמונה מהאינטרנט תהפוך את הלוגו ללא ייחודי כפי שהסברנו מעל.
  • להימנע מתבניות לוגואים מוכנות – קיימים ברחבי הרשת תבניות לוגואים מוכנות שמאפשרות לכם בעבור תשלום סמלי ליצור לוגו ורק לשנות את הטקסט. שימוש בתבנית שכל אחד יכול לעשות בהם שימוש היא אחת הטעויות הגדולות ביותר שבעלי עסקים חדשים יכולים לעשות.
  • יצירת לוגו בפורמט וקטורי – כאשר יוצרים לוגו חשוב שהלוגו יהיה בפורמט וקטורי. פורמט וקטורי בעצם אומר שניתן להגדיל את הגודל של תמונת הלוגו בתוכנה שאיתה יצרנו אותו ללא הגבלה וללא איבוד מאיכות התמונה.
  • קבלת כל קבצי הלוגו – את הלוגו בדרך כלל יוצרים באמצעות תוכנה בשם Adobe Illustrator. חשוב לדרוש מהמעצב שיצר את הלוגו את כל הקבצים שקשורים ללוגו כולל את קבצי המקור שאיתם הוא יצר את הלוגו בתוכנה.

במקרים רבים הלוגו יישאר עם העסק מתחילתו ועד סופו ומומלץ לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר כבר בתחילת הדר. אם אתם בעלי עסקים חדשים המעוניינים בעיצוב לוגו נשמח לסייע בביצוע המטלה על הצד הטוב ביותר. לצפייה בדוגמאות ובפרטים נוספים על מה שיש לנו להציע בקרו בעמוד הבא של עיצוב לוגו.

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו

יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

מה חשוב לדעת לפני שיוצרים לוגו?

לוגו הוא תעודת הזהות של העסק והוא מאפשר להבדיל בין העסק שלכם למתחרים. הלוגו הוא האלמנט הגרפי החשוב ביותר וישנם דברים שחשוב לדעת לפני שיוצרים לוגו לעסק.

מה זה מיתוג עסקי?

מעוניינים להתחיל תהליך של מיתוג עסקי? במאמר הבא תוכלו ללמוד כל מה שאתם צריכים לדעת על מיתוג. מה זה מיתוג? איך מתבצע תהליך מיתוג? ומה כולל המיתוג העסקי?

גרפיקאי פרילנסר או חברה?

שאלה שעסקים שואלים את עצמכם כאשר הם צריכים סיוע בבניית אתרים או עיצוב גרפי זה למי לפנות? לפרילנסר? או לחברה גדולה? צפו ביתרונות והחסרונות.

כלים לשיווק, מיתוג וקידום העסק

מעוניינים לקדם את העסק שלכם אבל אתם לא יודעים איך? במאמר הבא הכולל תמונות ודוגמאות נציג בפניכם 27 כלים שונים לקידום, מיתוג ושיווק העסק שכדאי לכם להכיר.

יצירת דף לוגו בוורד (Word)

רוצים ללמוד איך להוסיף עיצוב של נייר מכתבים (דף לוגו) לקובץ Word? במדריך הבא נלמד אתכם כיצד ליצור נייר מכתבים מעוצב בתוכנת וורד המכיל את הלוגו ופרטי העסק.

אתרי פונטים להורדה בחינם

צפו בכל האתרים המציעים פונטים בעברית להורדה בחינם. רשימת אתרי פונטים בעברית הגדולה ביותר ברשת עם פונטים שניתן להוריד בחינם עם רישיון לשימוש מסחרי.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

6 תגובות

  1. דנה
    דנה

    תודה על המדריך המצוין, אני מעצבת מתחילה ועזרת לי. אם אפשר אני אשמח לדעת איזה קבצים סופיים אתה ממליץ לשלוח ללקוח שאני מעצבת לו לוגו?

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום דנה,
      בדרך כלל כשאני שולח קבצי לוגו ללקוח אני דואג לשלוח את הקבצים הבאים:

      1) תמונה של הלוגו עם רקע שקוף ב-3 גדלים (קטן, בינוני וגדול)

      2) קובץ AI פתוח של הלוגו + קובץ AI סגור (אני הורג את הפונט ומבטל את האפשרויות עריכה שלו).

      3) אני שולח בנוסף קובץ EPS וקובץ PDF של הלוגו (יש בארץ בתי דפוס שאין להם גרסה עדכנית של אילוסטרייטור והם לא יכולים לפתוח את הקובץ AI אז הם משתמשים ב-PDF או EPS במקום).

  2. מני
    מני

    איך לייצא את הלוגו שהכנתי באיזה פורמט כך שיהיה רקע שקוף?

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי מני, המטרה שלך היא לייצא את זה בתור תמונה להצגה באתר או שיש כאן מטרה אחרת?

      אם מדובר על תמונה עם רקע שקוף אז נהוג לשמור את הלוגו בתור קובץ PNG עם רקע שקוף. אני לא יודע באיזה תוכנה אתה משתמש אבל אם זה עם פוטושופ או אילוסטרייטור אז המדריך מתחת אולי יעזור:

      https://www.yydevelopment.co.il/transparent-image-background/

      1. מני
        מני

        איך אני שומר את זה על רקע שקוף אני רוצה שזה יהיה לוגו עם רקע שקוף תמיד, והשתמשתי בתוכנת EximiousSoft Pro 3.73 אם אתה מכיר, אם אני אשמור את זה בPNG זה יהיה אוטמטית עם רקע שקוף? איך זה עובד?

        1. יוחאי ירמיהו
          יוחאי ירמיהו

          היי, אני לא מכיר את התוכנה אז אני לא יודע איך היא עובדת. נסה לעשות חיפוש בגוגל ותראה אם אתה מוצר מדריך שמסביר איך לשמור את הלוגו עם רקע שקוף בתוכנה שלך.

לא ניתן לפרסם תגובות

כלי נגישות