עדיין לא חברים שלנו ביוטיוב ובפייסבוק? :( חבל בדרך כלל אנחנו ממש נחמדים:

בונה אתרים » עיצוב באנרים » סוג/פורמט באנרים לגוגל Ads

סוג/פורמט באנרים לגוגל Ads

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו3 תגובות

אחת ההחלטות שתצטרכו לבצע ביחד עם מעצב באנרים לפני שתבצעו קמפיין פרסום אינטרנטי בגוגל אדס/אדוורדס או בכל פלטפורמת פרסום אחרת היא בחירת סוג/פורמט הבאנר שבו תשתמשו על מנת לפרסם את המוצר או העסק שלכם.

קיימים סוגים שונים של באנרים וחשוב להחליט מה סוג הבאנר שאתם רוצים לפני התחלת פרויקט של עיצוב באנרים לקמפיין שלכם. במאמר זה נסביר מהם סוגי הבאנרים, מה ההבדלים בניהם וננסה לסייע בבחירת הסוג המתאים לקמפיין שלכם.

ניתן לצפות בסרטון הדרכה הבא המסביר את הנושא של סוגי באנרים לגוגל

בחירת סוג באנרים לגוגל אדוורדס (גוגל Ads)

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

באנרים סטטיים

הסוג הראשון של הבאנרים הוא באנר סטטי. באנר סטטי הוא באנר שיכול להיות בפורמט GIF, PNG או JPEG והוא בעצם תמונה שלא מכילה אנימציה. ניתן לראות מתחת דוגמאות לבאנרים סטטיים:

דוגמא לבאנר סטטי   דוגמא לבאנר סטטי

באנרים עם אנימציה בפורמט GIF

הסוג השני של הבאנרים הוא באנרים עם אנימציה בפורמט GIF. פורמט זה של תמונה מאפשר לנו ליצור אנימציות פשוטות כמו לחצנים מהבהבים, שינויי טקסט וכדומה..

ניתן גם לייצר אנימציות מורכבות יותר ב-GIF אך ייצור אנימציות מורכבות וארוכות יותר גורם לכך שגודל התמונה גדל וכתוצאה מכך לא תתאפשר העלאה של הבאנר לגוגל או לספקי פרסום אחרים (מרבית ספקי הפרסום מגבילים את גודל התמונה ל-100-150kb).

תוכלו לצפות מתחת בדוגמאות לבאנרים בפורמט GIF עם אנימציה:

דוגמא לבאנר בפורמט GIF עם אנימציה   דוגמא לבאנר בפורמט GIF עם אנימציה

באנרים בפורמט פלאש (Flash)

בעבר טכנולוגיית פלאש הייתה מאוד פופולרית והיה ניתן למצוא ברחבי האינטרנט באנרים רבים עם אנימציה מורכבת בפורמט פלאש. עיצוב באנרים בפלאש מאפשר יצירה של אנימציות מורכבות וארוכות.

קבצי פלאש לא נתמכים בסמארטפונים ועל מנת שתוכלו לצפות בבאנר פלאש במחשב הנייח יהיה עליכם להתקין תוסף לדפדפן שיאפשר זאת. נכון להיום גוגל Ads לא מאפשרים העלאת באנרים בפורמט פלאש לקמפיין הפרסום כך שלא ניתן לעשות בהם שימוש. בנוסף לכך נכון להיום גם בתהליך של בניית אתרים השימוש בפלאש הוא אסור.

מתחת תוכלו לראות דוגמאות לבאנרים בפלאש.

באנרים בפורמט HTML5

לאחר שגוגל החליטו לעשות חרם על קבצי פלאש הקבצים נעלמו מהעולם וניתן למצוא קבצים כאלה רק באתרי עולם שלישי (אתרים מאוד מיושנים). במקום השימוש בפלאש הגיע תחליף הולם של באנרים HTML5 אז השימוש בבאנרים מסוג זה הוא מעט מסובך.

טכנולוגיית HTML5 מאפשרת יצירת אנימציה עם כמעט כל האפשרויות שניתן היה להשתמש בהם בפלאש. במידה ואתם מחפשים באנרים עם אנימציה מורכבת יותר מאנימציה GIF תוכלו להשתמש ב-HTML5. ניתן לראות מתחת דוגמאות לבאנרים ב-HTML5.

איך לבחור את הפורמט המתאים?

כמו בהרבה תחומים בחיים גם כאן את תשובה חד משמעית. לכל קמפיין פרסום, לכל מוצר ולכל קהל יעד יכולה להתאים אפשרות אחרת. אם אתם מחפשים באנרים עם אנימציה בדרך כלל אנימציית GIF תספיק לכם. אם זה הקמפיין פרסום הראשון שלכם בגוגל ההמלצה שלנו היא להתחיל עם באנרים בפורמט GIF.

שימוש ב-HTML5 יעשה כאשר אתם ממש רוצים להרשים את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולבצע אנימציה מתקדמת (כמובן שהמחיר לבאנרים בפורמט HTML5 יהיה גבוה יותר באופן משמעותי מבאנר רגיל).

לאחר שבחרתם את סוג הבאנרים שאתם רוצים חשוב גם לבצע בחירה נכונה של גודל הבאנרים שתעשו בהם שימוש עבור בעת פרסום לעסק ואת זה נלמד אתכם במדריך הבא.

רציתם באנרים? קיבלתם! אנחנו שמחים לבשר לכם על ההשקה של האתר החדש שלנו BannerDesign המשמש אך ורק לעיצוב באנרים. באנרים מכל הסוגים וכל הגדלים. אם אתם מחפשים עיצוב באנרים כנסו לאתר, התרשמו מהעבודות, צפו במחירים וצרו קשר על מנת לשפר את הקידום הממומן של העסק שלכם.

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו

יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

בחירת גודל באנרים בגוגל

בעת יצירת קמפיין בגוגל אדוורדס אחת ההחלטות החשובות היא בחירת גדלי הבאנרים. במאמר זה נסביר איך לבחור את גודל המודעות לגוגל שיפיקו את התוצאות הטובות ביותר.

מה זה עמוד נחיתה?

במאמר הבא תוכלו ללמוד מה זה דף נחיתה ואיך הוא יכול לעזור לפרסום העסק שלכם בגוגל ובפייסבוק. בנוסף תקבלו גם כמה טיפים ליצירת דף נחיתה אפקטיבי שמביא תוצאות.

דרכים לפרסום העסק עם באנרים

באנרים הם אחד מאמצעי הפרסום הטובים ביותר ובמאמר הבא תוכלו ללמוד את כל הדרכים שבהם ניתן לעשות שימוש בבאנרים על מנת לקבל הרבה יותר פניות מלקוחות.

שיפור המרות בדף נחיתה

מעוניינים בדף נחיתה מנצח שיאפשר לכם לקבל הרבה יותר לידים ופניות עבור תקציב הפרסום שלכם? במאמר הבא תוכלו לצפות ב-17 דרכים שבהם תוכלו לשפר המרות בדף נחיתה.

27 כלים לשיווק/פרסום העסק

מעוניינים לקדם את העסק שלכם אבל אתם לא יודעים איך? במאמר הבא הכולל תמונות ודוגמאות נציג בפניכם 27 כלים שונים לקידום, מיתוג ושיווק העסק שכדאי לכם להכיר.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

3 תגובות

  1. מור
    מור

    אחלה מאמר, הצלחתם לסייע לי בבחירה
    סתם מסקרנות אתם יודעים אולי למה כבר לא משתמשים בבאנרים מסוג פלאש?

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום מור,
      קודם כל אני שמח לשמוע שהמאמר עזר לך.

      יש כמה סיבות לכך שגוגל החליטו להפסיק לתמוך בבאנרים בפורמט פלאש והתחילו להמליץ לא להשתמש בפלאש באתרי אינטרנט בכלל:

      1) קבצי פלאש (קובץ עם סיומת swf) לא נתמכים בסמארטפונים
      2) בשביל לצפות בבאנר בפורמט פלאש את חייבת להוריד תוסף של Adobe ולהתקין אותו על המחשב ובהרבה מקרים גם חייבים לעדכן את התוסף לעיתים קרובות.
      3) בשונה מקובץ תמונה רגיל שאפשר לצרף תיאור לתמונה באמצעות תגית ALT אי אפשר להוסיף תיאור לקובץ פלאש (הסיבה הזאת מתקשרת יותר לאתרי אינטרנט המשתמשים בפלאש ופחות לבאנרים).
      4) והסיבה האחרונה והחביבה היא שבשביל ליצור באנרים בפורמט פלאש היה צורך לרכוש רישיון לתוכנה יקרה בשם Adobe Flash. גוגל לא אהבו את זה שהטכנולוגיה לא פתוחה בערוצים נוספים והחליטו לדחוף יותר את הפורמט HTML5 שקיימות גם תוכנות חינמיות שמאפשרות ליצור באנרים בפורמט הזה (אחת מהם שייכת לגוגל).

      קצת חפירה אבל אני מקווה שהצלחתי לספק את הסקרנות שלך.

      1. מור
        מור

        וואו בהחלט הצלחת תודה רבה על התגובה המפורטת

לא ניתן לפרסם תגובות

כלי נגישות