עדיין לא חברים שלנו ביוטיוב ובפייסבוק? :( חבל בדרך כלל אנחנו ממש נחמדים:

בונה אתרים » קורס בניית אתרים » יצירה ועריכה של תפריטים בוורדפרס

יצירה ועריכה של תפריטים בוורדפרס

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו6 תגובות

תפריטי הניווט בוורדפרס הם חלק חשוב ואינטגרלי באתר שלכם. תפריט הניווט הוא בדרך כלל התפריט שמופיע בראש העמוד ובאמצעותו גולשי האתר יכולים לנווט בין העמודים הקיימים באתר. במדריך זה נסביר איך ליצור תפריטים בוורדפרס, נסביר איך לערוך תפריט ניווט קיים ונסביר גם איך ליצור תפריט נפתח (Dropdown Menu).

ניתן לצפות בסרטון הדרכה הבא המסביר איך לעבוד עם תפריטים בוורדפרס

יצירה ועריכה של תפריטי ניווט בוורדפרס

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

יצירת תפריט ניווט בוורדפרס

יצירת תפריט ניווט בוורדפרס היא לא פעולה מסובכת. כל שעליכם לעשות זה להתחבר לוורדפרס ולהיכנס לאזור ניהול ושם לבחור באפשרות של עיצוב >> תפריטים (בתפריט הימני).

לאחר מכן תלחצו על הכפתור של "יצירת תפריט חדש", תגדירו את שם התפריט שאתם רוצים ותלחצו על הכפתור "ליצור תפריט".

יצירה של תפריט בוורדפרס

איך לערוך תפריט ניווט קיים בוורדפרס

תפריטי ניווט הם חלק חשוב מהאתר ובעזרת תפריט הניווט גולשי האתר יוכלו לצפות ולהגיע לעמודים החשובים באתר שלכם. את התפריטים תוכלו לערוך בקלות מתוך אזור הניהול של וורדפרס.

תפריט עליון באתר וורדפרס

על מנת לערוך ולהגדיר בעצמכם את העמודים שיופיע בתפריט של האתר כנסו לממשק הניהול של וורדפרס, לאחר מכן תבחרו בלשונית של עיצוב ולאחר מכן בתפריטים. בעמוד של תפריטים תוכלו לראות את כל עמודי האתר שמוצגים בתפריט הניווט שלכם.

כניסה לעמוד התפריטים בוורדפרס

בחירת התפריט שאתם רוצים לערוך

כאשר אתם נמצאים בעמוד התפריטים שימו לב שהתפריט שאותו אתם רוצים לערוך מסומן. אם יש לכם יותר מתפריט אחד ואתם רוצים לערוך תפריט אחר אז תבחרו את התפריט שאתם רוצים לערוך ותלחצו על הכפתור "בחירה".

בחירת תפריט בוורדפרס

אם יש לכם באתר רק תפריט ניווט אחד שמוגדר אז לא יהיו לכם אפשרויות בחירה לתפריטים השונים.

הוספת עמודים חדשים לתפריט

חשוב להבין שכאשר אתם יוצרים עמוד בוורדפרס הוא לא מופיע באופן אוטומטי בתפריט האתר ועל מנת שהוא יופיע תצטרכו להוסיף אותו באופן ידני. תחת הכותרת של עמודים תוכלו לראות את כל העמודים הקיימים באתר ואם תסמנו עמוד אחד או יותר ותלחצו על הכפתור "הוספה לתפריט" תוכלו להוסיף את העמוד לתפריט.

הוספת עמוד לתפריט בוורדפרס

שינוי הסדר של הופעת העמודים

על מנת לשנות את סדר הופעת העמודים בתפריט הניווט תוכלו פשוט לגרור את העמוד למיקום שבו אתם רוצים שהוא יופיע.

בשביל לעשות זאת תבחרו את העמוד בתפריט שאתם רוצים לשנות לו את המיקום ותלחצו על הלחצן השמאלי של העכבר באופן ממושך. כל עוד הלחצן של העכבר נשאר לחוץ תוכלו לגרור את העמוד ולשנות את המיקום שלו בתפריט.

שינוי סדר העמודים בתפריט וורדפרס

מחיקת עמוד מהתפריט בוורדפרס

על מנת למחוק עמוד מהתפריט באתר וורדפרס תלחצו על העמוד שאתם רוצים למחוק ובתיבה שתיפתח יופיעו לכם אפשרויות עריכה ומידע נוסף על העמוד. בתוך התיבה יופיע גם כפתור "הסרה" ואם תלחצו על הכפתור העמוד יימחק מהתפריט באתר.

מחיקת עמוד מתפריט וורדפרס

באמצעות וורדפרס ניתן גם להוסיף תפריט נפתח (Dropdown Menu) בצורה מאוד פשוטה. תפריט נפתח יאפשר לכם לראות חלונית עם עמודים נוספים כאשר תרחפו עם העכבר על עמוד בתפריט הניווט.

חשוב לציין שעל מנת שתוכלו להוסיף תפריט נפתח תבנית העיצוב של האתר שלכם צריכה לתמוך באפשרות זו (רוב התבניות תומכות בכך). אם היא לא תומכת אז יכול להיות שתוכלו לספק תמיכה באמצעות תוסף לוורדפרס המציע בניית תפריטים.

על מנת להוסיף תפריט נפתח תצטרכו לגרור את העמודים שאתם רוצים שיופיעו תחת העמוד הקיים והעמודים יצטרכו להופיע מתחת ומצד שמאל לעמוד האב (כפי שניתן לראות בתמונה מתחת).

הוספת תפריט Dropdown בוורדפרס

לאחר השינויים תלחצו על הכפתור "שמור" לשמירת השינויים ותוכלו לראות שתפריט הניווט הנפתח יופיע באתר שלכם.

תפריט ניווט באתר וורדפרס עם dropdown

במרבית המקרים לא תצטרכו ליצור תפריט ניווט עם מעל 2 רמות (כפי שמתואר בתמונה מעל). במידה והאתר שלכם מורכב מהרבה עמודים ואתם זקוקים ליותר מ-2 רמות כדאי לבדוק עם בונה האתר אם תבנית העיצוב שלכם תומכת באפשרות יצירת תפריט ניווט מורכב יותר.

מעוניינים בשירותי בניית אתרים בוורדפרס? נשמח לשמוע מכם ולסייע בתהליך של בניית אתר מקצועי ואיכותי שיעזור לעסק שלכם לזנק קדימה. ואם אתם מעוניינים בעוד מדריכים לוורדפרס הירשמו לרשימת התפוצה שלנו מתחת ותקבלו עדכון בכל פעם שאנחנו מפרסמים מדריכים חדשים כאן באתר.

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו

יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

סיבות לכך שוורדפרס יעילה לקידום

כבר דיברנו רבות על וורדפרס אבל היום נסתכל על המערכת מנקודת המבט של מקדם אתרים. האם וורדפרס באמת מומלצת לקידום אורגני בגוגל? ואם כן למה? כנסו ותגלו.

יצירה ועריכת עמודים באלמנטור

בשנים האחרונות אלמנטור (Elementor) הפך להיות אחד התוספים המובילים לבניית אתרים בוורדפרס. במדריך זה תוכלו ללמוד איך ליצור, לערוץ ולנהל עמודים באלמנטור.

מדריך לעבודה עם תבניות וורדפרס

במדריך הבא נלמד אתכם איך לעבוד עם תבניות וורדפרס. נסביר איך להתקין תבניות, מאיפה להוריד תבניות בחינם ובתשלום, ואיך למצוא תבניות RTL שתומכות גם בעברית.

עבודה עם תוספים לוורדפרס

הסיבה לכך שוורדפרס כל כך פופולרית היא היכולת להשתמש בתוספים. במדריך זה נלמד אתכם מאיפה להוריד תוספי וורדפרס בחינם ונסביר גם איך להשתמש בהם בצורה נכונה.

גיבוי ושחזור לאתר וורדפרס

אחת המשימות החשובות ביותר שכל בעל אתר צריך לבצע לעיתים קרובות היא גיבוי לאתר. במדריך זה נלמד אתכם איך לבצע גיבוי בקלות ואיך לעשות שחזור לאתר וורדפרס.

שימוש בווידג'טים בוורדפרס

במדריך זה נלמד אתכם כל מה שצריך לדעת על ווידג'טים באתר וורדפרס. נלמד אתכם מה זה ווידג'טים, איך להוסיף ווידג’טים לאתר, מה השימושים שלהם ואיך למחוק אותם.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

6 תגובות

  1. חיה
    חיה

    יצרתי תפריט ראשי, אני מעוניינת שהוא יוצג בכל האתר למעט שתי דפים.
    איפה אני יכולה להגדיר שלא יוצג לי התפריט בעמוד מסוים?
    אשמח לתשובה מהירה!
    תודה

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום חיה,

      זה תלוי באיך שהאתר בנוי. אם למשל את טוענת את ה-Header באמצעות אלמנטור אז יש לך אולי את האפשרות להגדיר שה-Header כולו לא יוצג ב-2 העמודים או אולי להגדיר Header שונה ל-2 העמודים שלא מכיל את התפריט.

      אם מדובר על תבנית עיצוב שממנה נטען החלק העליון של האתר אז זה יותר מורכב ומרבית התבניות לא יאפשרו לעשות את זה

      ברוב המקרים אני לא חושב שזאת תשובה פשוטה והיא תצריך יותר רקע בקוד.

  2. אברהם
    אברהם

    אשמח לדעת איך אני מוסיף תפריטים בדפים של מוצרים? כלומר במקום שיהיו לי תפריטים מסובכים שנפתחים ל3, אחד בתוך השני, אני רוצה שבדף שאני פותח מהתפריט יופיע עוד תפריט של המוצרים שנמצאים שם

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי אברהם, לא הצלחתי להבין את השאלה שלך.

      אתה מדבר על תפריט עליון? בכל מקרה ליצור תפריט ייחודי לכל מוצר זה מורכב, נסה אולי לחפש אם זה משהו שאפשרי לעשות באמצעות התוסף של Jet.

      1. אברהם
        אברהם

        אני רוצה שחוץ מהתפריט הראשי יהיו עוד תפריטים נוספים על פי תתי קטגוריות בכל קטגוריה. למשל בעמוד מוצרים של הציציות אני רוצה שיהיו כמה תתי קטגוריות על פי סוגי הציציות, למשל גופיות ציצית, ציציות צמר וכו

        1. יוחאי ירמיהו
          יוחאי ירמיהו

          הבנתי יכול להיות שאפשר לעשות את זה באמצעות התוספים של Jet או שיש תוספים ייעודים שיאפשרו לך לעשות את זה אבל אני לא יודע אם זה משהו שאפשר לעשות בקלות אם וורדפרס.

לא ניתן לפרסם תגובות

כלי נגישות