עדיין לא חברים שלנו ביוטיוב ובפייסבוק? :( חבל בדרך כלל אנחנו ממש נחמדים:

בונה אתרים » קורס בניית אתרים » יצירת פוסטים וניהול בלוג בוורדפרס

יצירת פוסטים וניהול בלוג בוורדפרס

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו33 תגובות

לאחר שכבר הבנתם מה ההבדל בין פוסטים לעמודים בוורדפרס ולאחר שקראתם את המדריך של יצירה/עריכה של עמודים בוורדפרס שבו הסברנו איך לעבוד עם עורך התוכן של וורדפרס, הגיע הזמן לדבר על הנושא של פוסטים וניהול בלוג בוורדפרס.

במדריך זה נסביר איך ליצור ולערוך פוסטים חדשים, איך להוסיף קטגוריות ותגיות לבלוג, איך להגדיר תמונה ראשית לפוסט שתופיע גם בעמוד הבלוג, איך לבחור את סוג התוכן של הפוסט, איך לערוך את התקציר של הפוסט ואיך לפרסם פוסט מתוזמן.

עדכון: בגרסת וורדפרס 5 ומעלה השיקו עורך תוכן חדש המאפשר לערוך וליצור עמודים ופוסטים בוורדפרס בצורה שונה מהמוצג במדריך. למי שמעוניין לחזור לעורך התוכן הישן כפי שמוצג בסרטון צפו במדריך הבא של ביטול עורך התוכן החדש של וורדפרס.

ניתן לצפות בסרטון הדרכה הבא המסביר את הנושא של ניהול בלוג וורדפרס

יצירה/עריכת פוסטים בוורדפרס + ניהול בלוג וורדפרס

ניתן לצפות בסרטון הבא איך ליצור ולערוך פוסטים/בלוג באמצעות התוסף של אלמנטור

יצירה ועריכה של פוסטים + בלוג באמצעות אלמנטור (Elementor)

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

יצירה של פוסטים חדשים בוורדפרס

לאחר הגדרת עמוד הבלוג בוורדפרס השלב הראשון בתהליך יהיה ליצור פוסטים חדשים לאתר שיופיע בבלוג שלנו.

קיימות 2 דרכים שבהם ניתן ליצור פוסטים לבלוג בוורדפרס. הדרך הראשונה היא על ידי כניסה לאזור הניהול ובחירה בלשונית של "פוסטים" בתפריט שבצד ימין ולאחר מכן יש ללחוץ על "פוסט חדש".

יצירת פוסטים חדשים בוורדפרס

הדרך השנייה לפתיחת פוסט חדש היא על ידי לחיצה על "חדש" בתפריט העליון של האתר ולאחר מכן יש ללחוץ על "פוסט".

פתיחת פוסט חדש בוורדפרס בעזרת התפריט העליון

עריכה של פוסטים קיימים בוורדפרס

על מנת לערוך פוסטים יש להיכנס לתוך אזור הניהול של וורדפרס ובתפריט הימני לבחור באפשרות של "פוסטים". לאחר מכן תבחרו את הפוסט שאתם רוצים לערוך ולאחר לחיצה עליו אתם תועברו לעמוד שבו תוכלו לערוך אותו.

עריכת פוסטים בוורדפרס

האפשרות הנוספת לעריכת פוסטים בוורדפרס היא על ידי כניסה לפוסט מתוך עמוד האתר עצמו ולא מתוך אזור הניהול של וורדפרס, ועל ידי לחיצה על הכפתור "עריכה" שמופיע בראש העמוד שאתם רוצים לערוך תוכלו לערוך את הפוסט.

עריכת פוסט בוורדפרס דרך התפריט העליון

בחירת סוג תוכן להודעת הבלוג

במידה והתקנתם את וורדפרס בגרסה עדכנית של המערכת תוכלו להגדיר גם את סוג התוכן של הודעת הבלוג, וזאת כל עוד בחרתם תבנית לוורדפרס תומכת באפשרות של סוג תוכן.

במרבית התבניות עיצוב לוורדפרס ניתן להגדיר תוכן בתור תוכן רגיל, הערה, תמונה, וידאו או בתור גלריה. בתבניות מסוימות יכולות גם להיות אפשרויות נוספות ובחירת סוג תוכן לעיתים תשנה את העיצוב הקיים של העמוד.

על מנת להגדיר סוג תוכן פשוט תבחרו את סוג התוכן של הפוסט שאתם רוצים לפרסם. אם למשל מדובר בפוסט של סרטון וידאו תוכלו לבחור באפשרות של וידאו. אם מדובר על תוכן רגיל תשאירו את סוג התוכן על האפשרות של ברירת המחדל של "רגיל".

בחירת סוג תוכן לפוסט בוורדפרס

כאשר אתם מגדירים סוג תוכן שונה לעיתים תבנית העיצוב של וורדפרס בה אתם משתמשים תשנה את תצוגת העמוד ובכך תוכלו לאפשר הבלטה וייחוד לכל עמוד. תבניות אחרות יאפשרו להוסיף תווית לעמוד הבלוג הראשי.

לדוגמא: אם הגדרתם את התוכן של הפוסט בתור "וידאו" לצד הודעת הבלוג תופיע גם תגית של "מדריך וידאו" או "וידאו".

הוספת סוג תוכן של וידאו לפוסט

דוגמה המציגה איך נראה פוסט של בלוג באתר שלנו שהוגדר בתור סוג תוכן של וידאו

הגדרת תמונה ראשית לפוסט

וורדפרס מאפשרת לנו להגדיר בכל פוסט תמונה ראשית שתופיע לצד הפוסט של הבלוג. שימוש בתמונות איכותיות יהפוך את הבלוג ליותר מעניין ויאפשר לצופי הבלוג להבין יותר מהר מה הנושא שבו עוסק הפוסט החדש שפרסמתם. במדריך הבא תוכלו לצפות ברשימת אתרי תמונות בחינם ללא זכויות יוצרים ומשם תוכלו להוריד תמונות איכותיות ללא תשלום

על מנת לבחור תמונה לפוסט עליכם ללחוץ על "בחירת תמונה ראשית" בחלונית של תמונה ראשית שנמצאת הצד השמאלי של המסך ולבחור בתמונה שאתם רוצים שתופיע עבור הפוסט.

הוספת תמונה ראשית לפוטס של בלוג בוורדפרס

לאחר ההוספה של התמונה הראשית לצד הפוסט של הבלוג תופיע גם התמונה שהגדרתם. צורת ההופעה של התמונה יכולה להשתנות לפי תבנית העיצוב של האתר שלכם. בתבניות מסוימות התמונה הראשית שהגדרתם יכולה להופיע גם בתוך המאמר עצמו ולא רק בעמוד הבלוג.

תמונה ראשית בפוסט של בלוג

חשוב לציין בנוסף שכאשר אתם מעלים תמונת או תמונות לאתר חשוב לבצע תהליך של אופטימיזציה לתמונות ולהעלות את התמונה בגודל המתאים וברזולוציה המתאימה.

פרסום פוסט מתוזמן בוורדפרס

פונקציה נוספת ומצוינת שיש לוורדפרס להציע היא פרסום פוסט מתוזמן. פרסום מתוזמן יאפשר לכם לבנות אתר וורדפרס איכותי שמתעדכן באופן קבוע לפי תקופת זמן שתגדירו, אתם תוכלו ליצור את התוכן שאתם רוצים לפרסם היום ולהגדיר מתי אתם רוצים שהוא יפורסם.

אם למשל אתם רוצים לפרסם פוסט חדש בבלוג בכל שבוע, מה שאתם יכולים לעשות הוא ליצור היום כמה פוסטים שונים ולאחר מכן לפרסם אותם בצורה מתוזמנת כך שבכל שבוע יפורסם פוסט אחד.

על מנת לפרסם פוסט מתוזמן תלחצו על הכפתור "עריכה" ליד התאריך ושעה של פרסום הפוסט בצד השמאלי של המסך ושם תבחרו את התאריך העתידי שבו אתם רוצים שהפוסט יפורסם. ניתן גם לבצע פרסום מתוזמן כאשר אתם יוצרים עמוד בוורדפרס ולא רק בעת יצירה של פוסטים לבלוג אבל הטכניקה הזאת בדרך כלל משמשת לניהול בלוג באתר.

פרסום פוסט מתוזמן בוורדפרס

בסרטון הבא תוכלו לראות פרטים נוספים בנוגע לפרסום פוסטים/עמודים מתוזמנים בוורדפרס

פרסום פוסט מתוזמן בוורדפרס - איך לבנות אתר חצי שנה קדימה

יצירת קטגוריות לבלוג בוורדפרס

קטגוריות יאפשרו לכם לחלק את הפוסטים שאתם מפרסמים בבלוג בוורדפרס לפי נושאים. על ידי שימוש בקטגוריות תוכלו להקל על הגולש למצוא את הנושאים המעניינים אותו על ידי מתן היכולת לצפות רק במאמרים שנמצאים תחת הקטגוריה שבה הוא מעוניין לצפות.

על מנת לשייך פוסט לקטגוריה לחצו על הכפתור של "קטגוריה חדשה" ותגדירו את השם של הקטגוריה החדשה שאתם רוצים.

הוספת קטגוריה חדשה לפוסט בוורדפרס

לאחר הוספת הקטגוריות תוכלו לשייך כל פוסט לקטגוריה שבה אתם מעוניינים על ידי סימון תיבת הסימון שנמצאת ליד הקטגוריה של הפוסט. מותר לשייך פוסטים ליותר מקטגוריה אחת במידה והפוסט יכול להתאים לכמה קטגוריות שונות באתר.

שיוך פוסט לקטגוריה בוורדפרס

אם תרצו לערוך, להוסיף או למחוק קטגוריות תוכלו לעשות זאת על ידי כניסה בתוך אזור הניהול לפוסטים >> קטגוריות.
בתוך העמוד של קטגוריות תוכלו ליצור קטגוריות חדשות, לערוך קטגוריות קיימות ולהוסיף מידע ותיאור לקטגוריות שכבר יצרתם.

הוספה ועריכה של קטגוריות בבלוג וורדפרס

יצירת תגיות חדשות והוספת תגית לפוסט של הבלוג

בנוסף לקטגוריות באתר וורדפרס יש לנו גם את האפשרות ליצור תגיות לכל פוסט. אפשר להסתכל על תגית כעל סוג של "תת קטגוריה" שמאפשרת לתייג פוסטים לתוכה. בדרך כלל התגיות שהגדרתם לפוסט יופיע בתחתית העמוד של המאמר.

בנוסף לעיתים מסוימות בלוגרים מוסיפים רשימת תגיות גם לתפריט הצדדי של הבלוג. את האזור של תגיות בדרך כלל ניתן להוסיף לאתר באמצעות שימוש בווידג’טים בוורדפרס.

תגיות בפוסט של בלוג

דוגמא להופעה של תגיות בפוסט של בלוג ובתפריט הצדדי של האתר

כאשר תלחצו על אחת התגיות תוכלו לצפות בכל הפוסטים שמכילים את התגית שלחצם עליה. חשוב לציין שבמידה ואין לכם ניסיון בשימוש בתגיות אז עדיף לא להשתמש בהם. שימוש מוגזם בתגיות יכול לגרום ליצירת דפי זבל שיפגעו בקידום האתר שלכם במנועי החיפוש.

על מנת ליצור תגית חדשה תכתבו את השם של התגית שאתם רוצים להוסיף לפוסט ולאחר מכן תלחצו על הכפתור "להוסיף".

הוספה של תגית בוורדפרס

במידה ואתם רוצים להוסיף להודעת הבלוג תגית שכבר יצרתם בעבר תוכלו לעשות זאת על ידי לחיצה על הכפתור "לבחור מבין התגיות הנפוצות ביותר" ולראות אם התגית נמצאת ברשימה. אם התגית לא נמצאת ברשימה תוכלו פשוט לרשום את שם התגית הקיימת או את שם התגית החדשה ותוכלו פשוט להוסיף אותה.

במידה ואתם רוצים לערוך, ליצור או למחוק תגיות תוכלו לעשות זאת על ידי כניסה לאזור ניהול בוורדפרס ולחיצה על "פוסטים", לאחר מכן תלחצו  על "תגיות" ובעמוד שיפתח תוכלו לצפות בכל התגיות הקיימות, לערוך אותם וגם להוסיף תגיות חדשות.

הוספה ועריכה של תגיות בוורדפרס מתוך אזור הניהול

כתיבת תקציר מותאם לפוסטים של הבלוג

כאשר תכנסו לעמוד הבלוג הראשי באתר שלכם אתם תוכלו לראות שברוב המקרים לכל פוסט שמופיע בבלוג יהיה תקציר ובסיום התקציר יופיע כפתור של "המשך קריאה" או כפתור עם טקסט בסגנון דומה.

הצגת התקציר ואורך התקציר היא פונקציה שנשלטת באמצעות תבנית העיצוב של וורדפרס שמופעלת באתר שלכם והתקציר שמופיע הוא בעצם התחלת המאמר שכתבתם עד לנקודה מסוימת לפי הגבלת תווים או הגבלת מילים.

דוגמא לתקציר של פוסט מתוך בלוג

במידה ואתם רוצים לכתוב תקציר בהתאמה אישית במקום הטקסט ברירת מחדל שמופיע בתחילת הפוסט תצטרכו תחילה להוסיף את חלונית העריכה של התקציר לעמודי הפוסטים. תוכלו לעשות זאת על ידי לחיצה על הכפתור "אפשרויות תצוגה" שמופיע בראש הפוסט ותוודאו שהאפשרות של תקציר מסומנת.

הוספת האפשרות של תקציר לאזור הניהול בוורדפרס

לאחר שסימנתם את האפשרות של התקציר אם תרדו לתחתית העמוד תוכלו לראות שהתווספה אפשרות נוספת של תקציר ושם תוכלו לכתוב את הטקסט המותאם שאתם רוצים שיופיע לצד הפוסט בעמוד הבלוג.

הוספת תקציר מותאם אישית לפוסט

ניהול בלוג מוצלח בוורדפרס

אחרי שהבנתם איך עובד הצד הטכני של הוספת פוסטים ויצירת תוכן לבלוג מה שנשאר לעשות כעת הוא לכתוב תוכן איכותי שיגרום לגולשים שלכם לחזור ולקרוא את המאמרים והפרסומים שלכם.

יצירת תוכן איכותי לעיתים גם מתוגמלת מצד מנועי החיפוש מאחר ויצירת פוסטים עם תוכן איכותי ועם מחקר מילות מפתח תגרום לגידול בכמות הכניסות לאתר שלכם ממנועי החיפוש.

דרך נוספת לגרום לגולשי האתר לחזור ולקרוא מאמרים נוספים היא על ידי פרסום מאמרים לעיתים קרובות ועל ידי ניהול רשימת תפוצה. בעזרת רשימת התפוצה תוכלו לשלוח לצופים באתר שלכם עדכונים על פוסטים חדשים ובכך תגרמו להם לחזור ולקרוא את המאמרים החדשים באתר.

ועל מנת לממש את הדוגמא של רשימת התפוצה נדגים גם את התהליך על ידי הוספת טופס מילוי לרשימת התפוצה שלנו מתחת. אם אהבתם את המדריך אתם מוזמנים להירשם ונדאג לעדכן אתכם במייל בכל פעם שאנחנו מפרסמים מדריך חדש. אנחנו מזמינים אתכם בנוסף לצפות בסדרת מדריכים נוספים לוורדפרס שיש לנו כאן באתר.

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו

יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

יצירה ועריכה של עמודים בוורדפרס

עם קצת הדרכה יצירת עמודים בוורדפרס תהפוך לפעולה פשוטה וקלה עבורכם. צפו במדריך הבא ותלמדו איך ליצור ולערוך עמודים בוורדפרס בצורה נכונה וללא מאמץ.

מדריך ל-Elementor (אלמנטור)

בשנים האחרונות אלמנטור (Elementor) הפך להיות אחד התוספים המובילים לבניית אתרים בוורדפרס. במדריך זה תוכלו ללמוד איך ליצור, לערוץ ולנהל עמודים באלמנטור.

שימוש בווידג'טים בוורדפרס

במדריך זה נלמד אתכם כל מה שצריך לדעת על ווידג'טים באתר וורדפרס. נלמד אתכם מה זה ווידג'טים, איך להוסיף ווידג’טים לאתר, מה השימושים שלהם ואיך למחוק אותם.

11 טיפים לכתיבת תוכן לאתר

כתיבת תוכן לאתר הוא אחד הנושאים החשובים ביותר בתחום של בניית אתרים וקידום בגוגל. במאמר הבא תוכלו לצפות ב-11 כללים חשובים לכתיבת תוכן איכותי לעמודים באתר.

תוסף Subscribe לתגובות באתר

מעוניינים לאפשר לגולשים באתר לקבל התראה בכל פעם שמישהו מגיב לתגובה שהם פרסמו? במאמר הבא תוכלו ללמוד איך להוסיף כפתור הרשמה לתגובות באתר וורדפרס.

פרסום עמודים מתוזמנים בוורדפרס

אז למי שלא יודע אחד פיצ’ר מועיל שיש לוורדפרס להציע הוא היכולת לפרסום עמוד מתוזמן לעדכן את האתר שלכם חודשים ואפילו שנים קדימה. כנסו ותלמדו כיצד לעשות זאת.

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

33 תגובות

  1. שירן
    שירן

    איך מדביקים את הפוסטים לעמודים השונים שיצרתי?

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום שירן,
      אם את עובדת עם תוסף של יצירת עמודים בוורדפרס כמו: אלמנטור, Visual Composer, או Divi Builder אז את יכולה פשוט ליצור עמודות ובתוך העמודות להכניס את התוכן של הפוסטים וקישור לפוסטים..

      אם את מדברת על המאמרים שמופיעים כאן באתר בתחתית כל מדריך אז מדובר בתוסף לוורדפרס שפיתחנו בעצמנו וזה לא משהו שקיים בספריית התוספים. סביר להניח שבחודשים הקרובים נשחרר אותו בחינם והוא יתעדכן בעמוד מתחת:
      https://www.yydevelopment.co.il/?p=7272

      כרגע יהיה לך יותר פשוט לעשות את זה בעזרת התוספים שהזכרתי לבניית עמודים שהזכרתי מעל.

      1. שירן
        שירן

        מאוד מודה על התגובה המהירה והמקצועית!
        העניין שבעמודות הוא מוסיף רק קישור לפוסטים ולא את הפוסטים עצמם ובנוסף, אין לי דרך לבחור את הפוסטים. יש רק אפשרות לגרור "פוסטים אחרונים" ושוב זה רק לינקים..

        מה אני מפספסת?

        1. יוחאי ירמיהו
          יוחאי ירמיהו

          כשאמרתי ליצור עמודה חדשה באלמנטור התכוונתי ליצור שורה עם עמודות ובכל עמודה להוסיף באופן ידני תמונה, כותרת, תיאור, כפתור וכו'…, זה מה שאני עושה בדרך כלל כשאני בונה אתרים.

          כמו שציינת האפשרות של “פוסטים אחרונים” באלמנטור טוענת רק את הכותרות ועד כמה שאני יודע אין אפשרות מהירה לטעון פוסטים אחרונים כמו שאת רוצה באלמנטור.

          מה שכן אפשרי זה להשתמש בתוסף לאלמנטור/וורדפרס שנקרא Jet Elements ואת יכולה לראות כמה דוגמאות של אפשרויות לפוסטים אחרונים שהם טוענים שאת יכולה ליצור באמצעותו:
          https://jetelements.zemez.io/posts-grid/
          החסרון הראשון הוא שמדובר בתוסף בתשלום ולא בתוסף חינמי והחיסרון השני הוא שאלמנטור הוא תוסף מאוד כבד שטוען הרבה קבצי CSS וקבצי Javascript והתוסף של Jet Elements גם טוען לא מעט קבצים מה שיכול להכביד מעט על המהירות טעינה של האתר.

          אבל אם את מחפשת חיים קלים אני מאמין שהתוסף יעזור לך ויש לו גם הרבה אפשרויות נוספות מעבר לפוסטים אחרונים.

    2. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום שירן,
      קצת באיחור אבל אם לא הצלחת להסתדר עם התוסף פוסטים הקשורים שחררנו היום את התוסף שאנחנו משתמשים בו להוספת פוסטים דומים. הוא קצת יותר מורכב מפשוט לטעון את העמודים האחרונים והוא מצריך יותר עבודה אבל יש יותר אפשרויות שאפשר לעשות איתו ואם זה מעניין אותך את יכולה להוריד אותו מספריית התוספים של וורדפרס בחינם בעמוד הבא:
      https://wordpress.org/plugins/yydevelopment-related-posts/

  2. ניר
    ניר

    איך מייצרים 2 בלוגים נפרדים באתר? בניתי קטגוריות נפרדות אבל כל הפוסטים מגיעים לאותו מקום.
    הדרך היחידה שאני מצליח היא עקומה (באמצעות עמודים תחת אותו תפריט)

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום ניר,
      אפשר לייצר בלוגים נפרדים על ידי הוספת קוד ייעודי בתבנית של האתר ואני מתאר לעצמי שיש גם תוספים שמאפשרים לעשות את זה אבל זה הרבה יותר מורכב משימוש בקטגוריות אז אין בזה צורך.

      באתר וורדפרס עמוד הבלוג המרכזי טוען באופן אוטומטי את כל הפוסטים שאתה מפרסם באתר ולעומת זאת עמודי הקטגוריות טוענים רק את הפוסטים המשויכים לאותה קטגוריה.

      אז אתה בעצם צריך לוודא שיש לך לפחות 2 קטגוריות שונות באתר ובתוך כל פוסט חדש שאתה יוצר תדאג לסמן רק קטגוריה אחת לפוסט כמו בתמונה מתחת.
      בחירת קטגוריה בוורדפרס

      אחרי שסיימת לשייך את הפוסטים לקטגוריות שיצרת באתר אתה יכול להיכנס לאזור הניהול של וורדפרס, לבחור באפשרות של פוסטים ולאחר מכן תבחר בקטגוריות.

      בעמוד של קטגוריות תלחץ על הכפתור של הצגה שנמצא לצד הקטגוריה שבה אתה מעוניין וזה יעביר אותך לכתובת עמוד הקטגוריה. בעמוד הזה יופיעו רק את הפוסטים המשויכים אל הקטגוריה וזה יהיה גם יהיה הקישור שאתה צריך להוסיף לתפריט ניווט של האתר.
      הצגת כתובת URL של קטגוריה בוורדפרס

      1. ניר
        ניר

        בניתי קטגוריות ושייכתי באזור הניהול של וורדפרס את הפוסטים לכל קטגוריה.
        כל הפוסטים ממשיכים להופיע בעמוד הבית.
        איך משייכים את הפוסטים מקטגוריה מסוימת כך שיופיעו בעמוד נפרד מעמוד הבית

        1. יוחאי ירמיהו
          יוחאי ירמיהו

          שתי השאלות שלך של ליצור בלוג נפרד או להחסיר קטגוריה מבלוג הם באופן יחסי מורכבות וזה לא משהו שאני יכול לענות עליו במסגרת התגובות פה. אם הייתי עונה על זה אז זה היה מצריך מדריך נפרד.

          אם עמוד הבלוג הוא עמוד שאתה מקשר אליו בתפריט ואתה לא רוצה שיופיעו בו כל הפוסטים אז פשוט אל תקשר אליו בכלל ותקשר במקום רק לעמודי הקטגוריה.

          אם עמוד הבלוג הוא העמוד הראשי אז אתה יכול לנסות ולהחליף אותו בעמוד סטטי שלא יטען באופן אוטומטי את הפוסטים של הבלוג או לנסות ולפנות למתכנת שסייע בהסרת פוסטים של קטגוריה מסוימת מהבלוג.

  3. ניר
    ניר

    כשאני הולך לעמוד הקטגוריה הנוספת אני רואה שם את הפוסטים ששייכתי לקטגוריה. אבל אני לא מצליח לקשר את הקטגוריה לעמוד בתפריט.

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      יש לך כאן הסבר לנושא של תפריטי ניווט בוורדרס:
      https://www.yydevelopment.co.il/?p=6330

      בעמוד העריכה של תפריטים בצד הימני יופיעו לך: עמודים, פוסטים, קישורים מותאמים וקטגוריות. תבחר באפשרות של קטגוריות ותוכל להוסיף את עמוד הקטגוריה לתוך תפריט הניווט של האתר.

  4. ענת
    ענת

    יש לי אתר שתומך בעברית ובאנגלית. כשהוספתי פוסט באנגלית הוא קופץ לעמודים עם התפריט בעברית – היכן אני משנה את זה שכשהפוסט נפתח אני שולת בתבנית החיצונית? הרי יש כאן 2 הדרים – עברית ואנגלית?

    תודה מראש

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי ענת,
      אני אתחיל מזה שאם את רוצה לבנות אתר ב-2 שפות לדעתי האופציה הכי טובה היא להשתמש בהתקנה שונה של וורדפרס לכל שפה של האתר. זה עדיף במיוחד עם את מנסה גם לקדם כל שפה בנפרד בגוגל כי התוספים בדרך כלל לא מספקים פתרון הולם ליצירת אתר בשפה נוספת.

      האתר YYDevelopment לדוגמא מקודם בנפרד בעברית ובאנגלית ואני משתמש בדומיין נפרד והתקנה נפרדת לכל שפה. אומנם מדובר בהרבה יותר עבודה אבל היום אני מקבל כניסות מגוגל באופן אורגני גם מהאתר באנגלית.
      https://www.yydevelopment.co.il/
      https://www.yydevelopment.com/
      במקרה שלך לא חייב לרכוש דומיין נפרד ואפשר גם להשתמש בתיקייה נפרדת או סאב דומיין לאתר באנגלית.

      ובקשר לשאלה שלך קשה לי לדעת את התשובה. אני לא יודע איך האתר שלך טוען את שתי השפות. זה מובנה בתוך התבנית של וורדפרס או שאת משתמשת בתוסף חיצוני בשביל השפה הנוספת? יכול להיות שהגדרת את הפרטים של השפה של כל עמוד בצורה לא נכונה ויכול להיות שיש בעיה בתוסף ושהוא לא עובד כמו שצריך ואז כדאי לנסות תוסף חדש.

      1. ענת
        ענת

        זה לא אתר שלי אלא עבודה שאני מבצעת למישהו אחר, אך הבעיה היא שכשאני כותבת פוסט באנגלית הוא מקשר לדף עם מבנה של הידר ופוטר בעברית – שזו התבנית הבסיסית של האתר.
        איך ניתן לשנות לתבנית נוספת או לבניה של הידר אחר באנגלית?

        ואולי שאלה נוספת איך אני לוקחת את ההידר הבנוי ועושה ממנו טמפלט לשימוש נוסף? אני לא מצליחה לגשת אליו לא באלמנטור ולא בוורדפרס
        אשמח לעזרה
        תודה רבה מראש!

        1. יוחאי ירמיהו
          יוחאי ירמיהו

          עיי ענת, אם מה שאת רוצה זה לשנות את העמודים שבתפריט הניווט של האתר את יכולה לנסות ולבדוק את המדריך של יצירה ועריכה של תפריטי ניווט בוורדפרס:
          https://www.yydevelopment.co.il/?p=6330

          לפעמים גם אזורים כמו החלק העליון והתחתון של האתר נטענים באמצעות ווידג'טים ואת יכולה לראות מידע נוסף על הנושא בעמוד מתחת:
          https://www.yydevelopment.co.il/?p=6416

          אם לא מדובר על תפריטי ניווט ולא על ווידג'טים אז כנראה מדובר על קוד שנטען מתוך הקבצים של התבנית. אם מדובר על ההידר והפוטר בדרך כלל זה נטען מתוך הקבצים header.php ו-footer.php אבל עריכה שלהם זה משהו שכבר יותר מורכב ולא משהו שאני יכול לעזור בו במסגרת התגובות בעמוד.

  5. מרים
    מרים

    האם יש אפשרות לעשות תזמון פוסטים לכל קטגוריה ?
    ז"א שאני יעשה כמה קטגוריות פוסטים בתפריט , וזה יכניס לפי תזמון פוסט חדש לעמוד פוסט לפי הקטגוריה של הפוסט ?

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי מרים, אם הבנתי את השאלה נכון אז התשובה היא חיובית.
      את יכולה ליצור פוסטים ולשייך אותך לקטגוריות וברגע שהתאריך פרסום של הפוסט מגיע הוא יפורסם באופן אוטומטי ויתעדכן בקטגוריות שאליו הוא משויך ובעמוד הבלוג הראשי.

      בשאלה שלך ציינת את המילה "תפריט". כל עוד את מכניסה לתפריט רק את עמודי הקטגוריות זאת לא אמורה להיות בעיה והכל יעבוד חלק. אני רק מציין שאת לא יכולה לקשר בתפריטים לעמודי פוסטים מתוזמנים בגלל שכרגע שהקישור לעמוד יעבוד רק באופן עתידי ועד שהעמוד יתפרסם זה יחזיר שגיאת 404 שמשפיעה על הקידום האורגני של האתר באופן שלילי.

      יש לך מידע נוסף על הנושא של פרסום פוסטים מתוזמנים בעמוד מתחת:
      https://www.yydevelopment.co.il/wordpress-website/wordpress-scheduled-posts/

      1. מרים
        מרים

        זה מה שעשיתי ,
        כמה קטגוריות ,
        שייכתי את הפוסטים לקטגוריה – אבל משום מה זה לא עובד ,
        מה יכולה להיות הבעיה?

        1. יוחאי ירמיהו
          יוחאי ירמיהו

          בלא עובד את מתכוונת שפירסמת את הפוסטים תחת הקטגוריות באופן מתוזמן אבל את לא מצליחה לראות אותם בבלוג שאת נכנסת לאתר?

          זה קטע מעט מטומטם שיש לוורדפרס, שאת מפרסמת פוסט מתוזמן את לא תוכלי לראות אותו עד שלא יגיע התאריך של פרסום הפוסט. תנסי רק בשביל ההתנסות לקבוע פוסט בתאריך עתידי של מחר או אפילו בעוד שעה ותראי אם זה עובד לך.

          באופן אישי בשביל לבצע מעקב אחרי הפוסטים המתוזמנים באתר פיתחתי את התוסף הבא שמציג את כל העמודים באתר ומציג את הפוסטים המתוזמנים בטבלה נפרדת:
          https://wordpress.org/plugins/show-all-pages-url/

          1. מרים
            מרים

            היתי רוצה לדעת האם יש אפשרות לעשות פוסט מתוזמן
            כך שכל יום יתחלף פוסט ?
            לא יתפרסם חדש אלא יהיה אחד שיתחלף כל יום …

            1. יוחאי ירמיהו
              יוחאי ירמיהו

              היי, הגבתי לך בתגובה הנוספת שהשארת בעמוד של הפוסטים המתוזמנים

  6. י.ה.
    י.ה.

    באיזה תוסף אתה ממליץ לערוך רשימת תפוצה לכל פוסט חדש שעולה לאתר?
    או לחילופין האם יש דבר כזה מובנה באלמנטור או וורדפס?
    תודה.

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי, לצערי אין לי הרבה התנסות עם תוספים של רשימות תפוצה. באתר שלי אני משתמש במערכת רשימות תפוצה פשוטה שפיתחתי בעצמי.

      אני כן יכול להגיד ש-mailchimp מאוד פופולריים ויש להם הרבה תוספים לוורדפרס שיכול לעזור להתממשק עם החשבון שאפשר ליצור באתר שלהם.

      הסיבה לכך שהם פופולריים היא בגלל שהם מציעים ליצור רשימות תפוצה בחינם של עד 2,000 אנשים. אני מתכנן לעשות גם מדריך בנושא בעתיד.

      אין דבר מובנה כזה באלמנטור או בוורדפרס אבל יש תוספים שיאפשרו ליצור רשימות תפוצה ושליחת הודעות דרך הממשק ניהול של האתר ובאמצעות האחסון. הבעיה כאן היא שהאחסונים הרגילים מגבילים את כמות שליחת המיילים לאזור של 400-500 מיילים בשעה אז ככל שרשימת התפוצה גודלת הפתרון הזה הופך לפחות ריאלי.

  7. ברוריה סקלי
    ברוריה סקלי

    יוחאי יקר
    תודה לך על המידע הרב שאתה מנדב .
    אני קוראת כל מאמר שלך.. מקצועי ביותר !
    אני בונה בחודשים אלו את האתר שלי ( הוא עדיין בבניה ) ומוצאת תשובות לכל השאלות שלי .
    תודה רבה.
    ברוריה סקלי רפואה סינית.

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      תודה רבה על התגובה שלך ברוריה,
      אני שמח לשמוע שהמאמרים כאן עוזרים לך ושיהיה בהצלחה עם בניית האתר.

  8. אור משה
    אור משה

    שלום יוחאי,

    איך אתה עורך את התוכן של הפוסט עם אלמנטור וגם יש לך טמפלט מוכן של כל המסביב בפוסט?

    ברגע שאני יוצר טמפלט קבוע לכל הפוסטים באתר, הדרך היחידה שלי לערוך את התוכן של כל אחד היא באמצעות העורך טקסט של וורדפרס.

    ברגע שאני נכנס לתוך פוסט התצוגה נראת שונה לגמרי ממה שאתה מראה.

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי אור, אני עובד בצורה מעט שונה מרוב הענף.

      אני עובד עם תבנית בפיתוח אישי שטוענת את העיצוב של התבנית (ה-Header, ה-Footer וה-Sidebar הם שורטקודים של אלמנטור שאני טוען מתוך התבנית באמצעות ווידג'טים).

      אני לא מגדיר טמפלט קבוע לכל העמודים באתר. כל עמוד נטען עם כל העיצוב מוכן מתוך התבנית מלבד התוכן של העמוד, ואני יוצר טמפלט מעוצב באלמנטור ופשוט מייבא אותו לכל עמוד בנפרד וזה מאפשר לי לערוך את העמודים בצורה שבה הסברתי בסרטון.

      1. אור משה
        אור משה

        תודה על התגובה.

        בכל מקרה חרשתי את כל האינטרנט ומצאתי פתרון לבעיה שלי ואולי זה יעזור פה לעוד אנשים.
        צריך פשוט להתקין תוסף של התצוגה הישנה של וורדפרס הClassic Editor ושם זה עובד.

        1. יוחאי ירמיהו
          יוחאי ירמיהו

          בכיף, אם אתה מדבר על עורך התוכן של וורדפרס אז כן מגרסה 5 הם החליפו את זה בעורך התוכן של גוטנברג. לא היית צריך לחפש כל כך קשה יש בראש העמוד הודעה עם עדכון שמדברת על הנושא.

          אם מישהו נוסף יתקל באותה בעיה יש הסבר על הנושא והפתרון שציינת בעמוד הבא:
          https://www.yydevelopment.co.il/wordpress-website/stop-wordpress-gutenberg/

  9. טלי
    טלי

    מבקשת לדעת כיצד ניתן להכניס את כל הפוסטים שכבר כתבתי לתוך קטגורית "בלוג"
    [פתחתי עמוד וקראתי לו "בלוג"]
    כמובן שהאתר שלי כבר מעודכן מזמן לורסיה העדכנית (5++)
    תודה לעונים 🙂

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי טלי,

      זה לא מספיק לפתוח עמוד ולקרוא לו בלוג. על מנת שהוא יעבוד בתור עמוד הבלוג את צריכה להגדיר אותו כעמוד בלוג בתוך המערכת של וורדפרס.

      את יכולה לצפות במדריך הבא ואולי הוא יסייע בביצוע המטלה.
      https://www.yydevelopment.co.il/wordpress-website/change-blog-and-home-page-wordpress/

      1. טלי
        טלי

        תודה רבה!!!
        אחרי שעות של הסתבכות פתרת לי את הבעיה ב 20 שניות:)

        1. יוחאי ירמיהו
          יוחאי ירמיהו

          שמח לשמוע,

          ובעתיד שתתקלי בבעיה נוספת את יכולה להעיף במבט בעמוד מתחת ויש לך סרטון או מדריך לכמעט כל נושא שקשור לוורדפרס:
          https://www.yydevelopment.co.il/wordpress-website/wordpress-tutorials/

לא ניתן לפרסם תגובות

כלי נגישות