עדיין לא חברים שלנו ביוטיוב ובפייסבוק? :( חבל בדרך כלל אנחנו ממש נחמדים:

בונה אתרים » קורס בניית אתרים » גיבוי ושחזור לאתר וורדפרס

גיבוי ושחזור לאתר וורדפרס

נכתב ע"י יוחאי ירמיהו5 תגובות

אחד הדברים החשובים שכל בעל אתר וורדפרס צריך לדעת הוא איך לעשות גיבוי לאתר. כל בעל אתר וותיק בטח כבר הספיק לחוות את החוויה הלא נעימה של אתר שהפסיק לעבוד, אתר שנפרץ או מחיקה בטעות של תוכן חשוב. על ידי יצירה של גיבויים תוכלו לבצע שחזור  ולהחזיר את האתר למצבו הקודם במקרה של בעיה.

ניתן לבצע גיבוי ידני לאתר וורדפרס באמצעות שמירה של בסיס הנתונים ושמירה של כל קבצי האתר וניתן גם לבצע גיבוי באמצעות תוספים לוורדפרס. במדריך זה נסביר כיצד לעשות גיבוי ושחזור לאתר וורדפרס באופן ידני ואיך לעשות גיבוי ושחזור באמצעות התוסף All-in-One WP Migration (שימו לב שפונקציות מסוימות של התוסף הפכו להיות בתשלום).

צפו בסרטון הדרכה הבא שמסביר איך לבצע גיבוי ושחזור לאתר וורדפרס דרך שרת האחסון

יצירת גיבוי + שחזור לאתר וורדפרס באופן ידני דרך שרת האחסון

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

גיבוי אתר וורדפרס באופן ידני משרת האחסון

מתחת תוכלו לראות כיצד לגבות את הקבצים של אתר וורדפרס מתוך שרת האחסון ואיך לשמור את בסיס הנתונים של האתר בוורדפרס (Database) על המחשב שלכם.

מתחת נלמד אתכם כיצד להוריד את קבצי האתר ואת קבצי בסיס הנתונים. למי שמסתבך עם התהליך ורוצה לצפות במידע נוסף תוכלו אולי לראות מידע במאמר של העלאת אתר לאוויר ובמאמר של התקנת וורדפרס באחסון.

מדריך לגיבוי ושחזור אתר וורפדרס

גיבוי הקבצים של אתר וורדפרס מתוך שרת האחסון

על מנת לגבות את קבצי האתר מתוך שרת האחסון כנסו ל-cPanel של האחסון שלכם ותבחרו באפשרות של File Manager.

כניסה ל-File Manager בשרת האחסון

בחלון שיפתח לחצו פעמיים על התיקייה של הדומיין/אתר שאתם רוצים לגבות על מנת להיכנס אליה.

כניסה לאתר שאתם רוצים לגבות

סמנו את כל הקבצים בתיקייה שמכילה את קבצי האתר (ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתור Select All). לאחר מכן תלחצו על הכפתור הימני של העכבר ותבחרו באפשרות של Compress (כיווץ). בחלונית שתיפתח תבחרו באפשרות של קובץ ZIP ותלחצו על הכפתור של Compress Files.

שמירת גיבוי לאתר בתור קובץ ZIP

בחלון הבא תלחצו על הכפתור Reload על מנת לטעון מחדש את התיקייה בכדי שתוכלו לראות את קובץ ה-zip שיצרתם. לחצו על הקובץ שיצרתם בעזרת הלחצן הימני של העכבר ותבחרו באפשרות של Download על מנת להוריד את הגיבוי של הקבצים למחשב.

הורדת הגיבוי של האתר למחשב

גיבוי בסיס הנתונים Database של אתר וורדפרס

בשפה פשוטה בסיס הנתונים הוא טבלה המכילה את כל התוכן שמופיע באתר. בתוך בסיס הנתונים נמצא התוכן של עמודים בוורדפרס וגם של פוסטים בוורדפרס שתוכלו למצוא בבלוג של האתר. כאשר מתבצעים שינויים בתוכן שמופיע בתוך האתר באמצעות גיבוי של בסיס הנתונים הישן תוכלו להחזיר את האתר והתוכן שלו למצבו הקודם.

על מנת לגבות את בסיס הנתונים של האתר יש להיכנס ל-cPanel של האחסון ולבחור באפשרות של phpMyAdmin.

כניסה ל-phpMyAdmin בשרת האחסון

בחלון שיפתח בחרו בתפריט השמאלי של המסך את בסיס הנתונים של האתר וורדפרס שלכם (אם יש לכם כמה בסיסי נתונים שונים וודאו שאתם בוחרים את בסיס הנתונים הנכון).

לאחר מכן בתפריט העליון לחצו על הלחצן של Export (ייצוא) ובעמוד שיפתח בחרו את האפשרות של "Quick – display only the minimal options" ותחלצו על הכפתור Go.

ייצוא בסיס נתונים של אתר וורדפרס למחשב

לאחר שתעשו את זה תוכלו לשמור את קובץ בסיס הנתונים במחשב שלכם ולעשות בו שימוש במקרה שתרצו לבצע שחזור לאתר במידה ותתרחש תקלה בהמשך הדרך.

שחזור אתר וורדפרס באופן ידני משרת האחסון

לאחר גיבוי ידני של אתר וורדפרס משרת האחסון תוכלו גם לבצע שחזור לפי ההסברים המפורטים מתחת. במידה ואתם מבצעים את השחזור מומלץ לגבות את הקבצים הנוכחים של האתר ולשמור גם אותם על המחשב על מנת שתוכלו להחזיר את האתר למצב הנוכחי במידה ואתם לא תהיו מרוצים מהשחזור של הגיבוי הישן או במידה ולא תבצעו את השחזור בצורה תקינה וקבצי האתר הנוכחיים ימחקו.

שחזור של קבצי אתר וורדפרס בשרת האחסון

על מנת לשחזר את קבצי האתר של וורדפרס תחילה יש להיכנס ל-Cpanel של האחסון ולבחור באפשרות של File Manger.

כניסה ל-File Manager בשרת האחסון

בתוך העמוד שיפתח כנסו לתיקייה של האתר/דומיין שאתם רוצים לשחזר.

כניסה לאתר שאתם רוצים לגבות

בתיקייה של האתר שתיפתח תוכלו לראות את הקבצים הקיימים. על מנת למחוק את קבצי האתר הנוכחיים סמנו את כל הקבצים, לחצו על הלחצן הימני של העכבר ותבחרו באפשרות של Delete.

מחיקת קבצי האתר הנוכחיים

לאחר שמחקתם את הקבצים הנוכחיים תלחצו על כפתור ה-Upload ותעלו את קובץ ה-ZIP עם הגיבוי שיצרתם בשלב הקודם.

העלאת הגיבוי של האתר בקובז ZIP

לאחר שסיימתם להעלות את קובץ ה-ZIP לחצו עליו עם הלחצן הימני של העכבר ותבחרו באפשרות של Extract על מנת לחלץ את קבצי ההתקנה הישנים של וורדפרס לשרת האחסון.

חילוץ גיבוי וורדפרס מקובץ ZIP לשרת האחסון

בדרך כלל לאחר חילוץ הקובץ תופיע תיקייה נוספת בתוך התיקייה הראשית של הדומיין עם קבצי האתר מהגיבוי. את הקבצים תצטרכו להעביר לתוך התיקייה המרכזית של הדומיין על מנת שהאתר יעבוד.

בשביל לעשות זאת כנסו לתיקייה החדשה שנוצרה (במידה והקבצים לא מופיעים בתיקייה המרכזית של הדומיין), סמנו את כל הקבצים שמופיעים בתיקייה ותלחצו על הכפתור של Move.

בחלונית שתיפתח תבחרו את התיקייה המרכזית של הדומיין ותלחצו על הכפתור של Move Files על מנת להעביר את הקבצים לתיקייה הראשית של האתר בשביל שהאתר יעבוד כמו שצריך.

העברת קבצי האתר לתיקייה המרכזית של הדומיין

שחזור בסיס הנתונים של אתר וורדפרס

על מנת לשחזר את בסיס הנתונים של האתר שלכם כנסו ל-Cpanel של האחסון ותבחרו באפשרות של phpMyAdmin.

כניסה ל-phpMyAdmin בשרת האחסון

על מנת למחוק את נתוני בסיס הנתונים של האתר הנוכחי לחצו על בסיס הנתונים של האתר בתפריט השמאלי של המסך.

בחירת בסיס הנתונים של האתר

לאחר שבסיס הנתונים יטען סמנו את כל הטבלאות הקיימות על ידי סימון תיבות הבחירה. מתחת לטבלאות תלחצו על תיבת הבחירה ותבחרו באפשרות Drop (תהליך זה ימחק את בסיס הנתונים הקיים).

מחיקת בסיס הנתונים של האתר

לאחר מחיקת בסיס הנתונים תוכלו להעלות את הגיבוי לבסיס הנתונים ששמרתם בשלב הקודם. על מנת לעשות זאת בחרו ב-Import בתפריט העליון ותעלו בחלון שיפתח את הגיבוי לבסיס הנתונים. לחצו על כפתור GO והגיבוי של בסיס הנתונים יטען לתוך האתר.

ייבוא של גיבוי בסיס הנתונים

גיבוי אתר וורדפרס באמצעות התוסף All-in-One WP Migration (בתשלום)

את המדריך לגיבוי ושחזור אתר וורדפרס באמצעות התוסף All-in-One WP Migration כתבנו כאשר התוסף היה חינמי ואפשר היה לבצע גיבוי ושחזור לאתר בקלות וללא תוספת תשלום.

באחד מעדכוני התוסף לוורדפרס האפשרות לשחזור קבצים הפכה להיות בתשלום ועל מנת לבצע את השחזור צריך להוריד את הקובץ למחשב ואז לייבא אותו דרך הוסף. וזאת דוגמא מצוינת למה רצוי לעשות גיבוי לאתר ולמה מומלץ לבטל עדכונים אוטומטיים בוורדפרס.

לאלו מכם שמעדיפים לבצע גיבוי ושחזור בחינם אנחנו ממליצים לבצע גיבוי ידני כפי שהוסבר בתחילת המאמר. כרגע ניתן גם לבצע את השחזור באמצעות התוסף כפי שנסביר בהמשך המדריך.

צפו בסרטון הדרכה הבא שמסביר איך לבצע גיבוי באמצעות All-in-One WP Migration

גיבוי אתר וורדפרס באמצעות תוסף - All-in-One WP Migration

התקנת תוסף וורדפרס לגיבוי האתר

על מנת להתקין את התוסף All-in-One WP Migration שמאפשר לבצע גיבוי בוורדפרס יש להיכנס לאזור ניהול של האתר שלכם ובתפריט הצדדי לבחור בתוספים >> וללחוץ על הכפתור תוסף חדש.

בתיבת החיפוש של הוספת תוסף חדש תכתבו All-in-One WP Migration ולאחר שתראו את התוסף בחיפוש תלחצו על הכפתור של "התקן עכשיו" על מנת להתקין אותו.

תוסף גיבוי לאתר וורדפרס

איך לגבות אתר וורדפרס

לאחר התקנתם את התוסף התהליך של יצירת גיבוי לוורדפרס הוא מאוד פשוט. כל מה שיש לעשות הוא ללחוץ בתפריט הימני בתוך אזור הניהול על הכפתור "All-in-One WP Migration" (הכפתור יופיע רק לאחר שהתקנתם את התוסף).

על מנת לבצע את הגיבוי תלחצו על הכפתור "Export To" ותבחרו באפשרות של "File". לאחר שתעשו את זה תהליך הגיבוי יתחיל וברגע שהוא יסתיים תהיה לכם גם האפשרות להוריד את הגיבוי שיצרתם באופן ישיר למחשב.

גיבוי לאתר וורדפרס

ניתן גם לשמור את הגיבוי לאתר שיצרתם לכל אחת מהאפשרויות הבאות (כפי שניתן לראות בתמונה מעל): FTP, Dropbox, Google Drive, Amazon S3, OneDrive, Box, Mega, DigitalOcean אך זה מצריך גרסה של התוסף בתשלום.

ביצוע שינויים לתוכן האתר בעת יצירת גיבוי

לתוסף זה יש יתרון נוסף על פני תוספי הגיבוי האחרים בכך שהוא מאפשר לבצע שינויים לתוכן האתר בעת שמירת הגיבוי.

לדוגמא: אם למשל שם האתר שלנו הוא YYDevelopment והחלטנו שאנחנו רוצים לשנות את שם האתר ל-YYDesign, ניתן יהיה לשנות את זה באמצעות חיפוש והחלפה של הביטויים.

על מנת לבצע חיפוש והחלפה של ביטויים תלחצו על כפתור ה-ADD כאשר אתם יוצרים את הגיבוי ושם תוכלו לכתוב את הביטוי הקיים ואת הביטוי שאתם רוצים להחליף בעת שחזור האתר מהגיבוי.

שינוי נתונים בבסיס הנתונים כאשר אתם מבצעים גיבוי

הטכניקה של החיפוש והחלפה מאוד שימושית בעת החלפת דומיין לאתר, מאחר והיא מאפשרת לכתוב את כתובת הדומיין הישן ולהחליף אותו בכתובת הדומיין החדש (תהליך שיכול להיות מאוד מסובך ללא התוסף).

הערה: במידה ואתם רוצה לשנות את התוכן של האתר מומלץ ליצור 2 גיבויים. גיבוי אחד עם התוכן החדש שהחלפתם וגיבוי אחד ללא ההחלפה של התוכן. ככה שאם תשחזרו את האתר לאחר השינויים של התוכן ותראו שהוא לא עולה כמו שצריך תהיה לכם האפשרות לשחזר את הגיבוי ללא שינוי התוכן.

איך לשחזר את האתר באמצעות התוסף (בחינם)

לצערנו מפתחי התוסף בחרו לעשות תרגיל מלוכלך ולהפוך את אפשרות השחזור לאפשרות בתשלום. ניתן עדיין לשחזר את האתר בחינם על ידי הורדה של הקובץ למחשב ולאחר מכן לבצע את הגיבוי באמצעות Import.

בשביל לשחזר את האתר מגיבוי קיים תלחצו על Backups בתפריט הצדדי ולאחר מכן תלחצו על הכפתור Download ותורידו את הקובץ ישירות למחשב.

הורדת הגיבוי למחשב

לאחר שהורדתם את הקובץ למחשב תלחצו על האפשרות של Import ושם תעלו מהמחשב את הקובץ של הגיבוי.

ביצוע שחזור לאתר על ידי העלאת הגיבוי מהמחשב

לאחר העלאה של הקובץ, התוסף ישחזר את האתר של וורדפרס בצורה דומה לשחזור שפעם היה ניתן לעשות בחינם.

שימו שבחלק משרתי האחסון תהיה הגבלה לגודל הקובץ שניתן להעלות ואם הגיבוי שוקל יותר מההגבלה לא תוכלו לבצע את השחזור.

איך לשחזר אתר וורדפרס באמצעות התוסף (בתשלום)

נכון לרגע זה אפשרות השחזור הפשוטה מתוך התוסף הפכה לאפשרות בתשלום. אם רכשתם את התוסף או במידה ויש לכם גרסה ישנה של התוסף תוכלו לבצע את השחזור לפי ההוראות מתחת.

על מנת לבצע שחזור לאתר וורדפרס כנסו לתוסף All-in-One WP Migration ושם תבחרו באפשרות של Backups. בתוך העמוד שיפתח תוכלו לראות את כל הגיבויים ששמרתם על המחשב ותוכלו לבצע שחזור לגיבוי החדש ביותר על ידי לחיצה על הכפתור Restore.

שחזור אתר וורדפרס

לאחר השחזור על מנת לוודא שאין תקלות במבנה העמודים של האתר יש להיכנס להגדרות ושם לבחור באפשרות של "מבנה קישורים" ובעמוד שיפתח תלחצו על הכפתור "שמור" ללא ביצוע שינויים.

הגדרת מבנה קישורים לאתר לאחר ביצוע שחזור

כל כמה זמן צריך לגבות את האתר?

בתור התחלה מומלץ לבצע גיבוי בכל פעם שאתם עושים שינוי מהותי באתר. למשל אם אתם מבצעים עדכון למערכת ולתוספים מומלץ לעשות גיבוי לפני כן. אם אתם משנים את קבצי התבנית של האתר, אם אתם נותנים גישה לאתר למתכנת או בונה אתרים מומלץ לבצע גיבוי שלוקח רק 5 דקות ויחסוך לכם זמן רב במידה ותתרחש תקלה.

אם אתם מבצעים שינויים באתר ומוסיפים תוכן לעיתים תכופות מומלץ לבצע גיבוי לאתר לפחות פעם בחודש. באחד המדריכים הקודמים באתר הסברנו על הנושא של רכישת אחסון והעלאת אתר לאוויר. קיימים אחסונים שמבצעים גיבוי לאתר שלכם באופן יומיומי ומאפשרים לכם לבצע שחזור מתוך חשבון האחסון.

באחסונים של SiteGround ושל FastComet למשל יש מערכת גיבוי מצוינת. באחסון והם מאפשרים לבצע גיבויים ושחזור של עד 30 יום אחורה. בשחזור תוכלו לשחזר קובץ בודד, את בסיס הנתונים ואפילו את כל החשבון. רצוי לציין שחשבון אחסון עם גיבוי אוטומטי בדרך כלל יקר יותר אבל זה שווה את ההשקעה לאתרים גדולים שעושים שינויים לעיתים תכופות.

הדרך הטובה ביותר לביצוע גיבויים לאתר היא שילוב של אחסון שמבצע גיבויים באופן שוטף ובנוסף גיבוי של האתר לפי המדריך פעם בחודש. בנוסף לגיבוי שנוצר על שרת האחסון של האתר מומלץ לשמור את הגיבויים גם בתיקייה על המחשב למקרה שתהיה תקלה באחסון ותאבדו את כל הקבצים.

הצלחתם לגבות את האתר וורדפרס בהצלחה? אנחנו שמחים שהצלחנו לעזור. אנחנו מזמינים אתכם לצפות במדריכים נוספים שלנו בסדרת וורדפרס מדריכים למתחילים בערוץ היוטיוב שלנו. ובנוסף אתם מוזמנים להירשם לרשימת התפוצה מתחת וקבל על מדריכים חדשים שאנחנו מפרסמים כאן באתר לעיתים תכופות.

עוד לא צפיתם בהדרכה? זה בחינם!

 אני רוצה ללמד אתכם לבנות אתר אחד בחינם. מדובר על הדרכה של למעלה משעה וחצי שבה אני אלמד אותך מ-0 לבנות אתר כולל רכישת אחסון ודומיין. לקבלת ההדרכה למייל באופן מיידי יש להשאיר פרטים מתחת.

אם אהבתם את המדריך ואתם רוצים לשתף אותו ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על כפתורי השיתוף מתחת:

יוחאי ירמיהו

יוחאי ירמיהו

בעל תואר ראשון בלוגיסטיקה וכלכלה ותואר הנדסאי בתעשייה וניהול עם התמחות בשיווק.
מעצב גרפי ומפתח אתרים עם ניסיון מעשי של למעלה מעשור בכל מה שקשור לעולם הדיגיטלי. נינג'ה מומחה למערכת המופלאה לבניית אתרים שנקראת וורדפרס, וזהו בסך הכל :-).

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אתכם:

הטמעת גוגל אנליטיקס בוורדפרס

גוגל אנליטיקס הוא כלי חשוב המאפשר מעקב וניתוח נתוני גולשי באתר. במדריך הבא נסביר לכם איך לפתוח חשבון Analytics ואיך להטמיע את אנליטיקס באתר בקלות.

הוספת אתר לגוגל סרץ' קונסול

גוגל סרץ' קונסול (Search Console) הוא אחד הכלים המובילים בתחום לקידום אתרים. כלי זה משמש לביצוע מעקב וניתוח נתוני מילות מפתח וחיפושים בגוגל עבור האתר שלכם.

שיפור מהירות טעינה באתר

בשנים האחרונות גוגל דוחפים חזק את הנושא של שיפור מהירות טעינה ובמדריך הבא נלמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת שתוכלו לשפר את מהירות הטעינה לאתר שלכם.

מה זה SSL ו-HTTPS

פרוטוקול אבטחה SSL יאפשר להגן על המידע החשוב והרגיש של הגולשים באתר שלכם. במאמר הבא נסביר מה זה SSL, HTTPS ו-TLS ולמה חשוב שתתקינו פרוטוקול אבטחה באתר.

איך ליצור הפניות 301 ו-302

הפניות 301 ו-302 הם הדרך שלנו להודיע לגוגל שאנחנו משנים כתובת לעמוד באתר. במדריך הבא נלמד אתכם איך ליצור הפניות באתר וורדפרס ואיך ליצור הפניות ב-htaccess.

אופטימיזציה לתמונות באת

במדריך זה נלמד אתכם איך להעלות תמונות לאתר בצורה נכונה. איך להקטין משקל תמונה, איך להקטין רזולוציה, איך להוסיף תגית ALT, איך להגדיר שם תמונה ועוד...

יש לכם שאלות או משהו להוסיף? שתפו אותנו בתגובות מתחת!

אם יש לכם שאלות או משהו להוסיף נשמח לשמוע מכם בתגובות מתחת ולסייע במידת הצורך.

5 תגובות

  1. מעיין ספיר
    מעיין ספיר

    שלום, גיביתי את האתר שלי בעזרת המדריך וברגע שניסיתי לשחזר את האתר קיבלתי את ההודעה הבאה: "Restore" functionality has been moved to a paid extension. Get it here or download the backup and then use "Import from file".
    מה אפשר לעשות? אני חייבת לשחזר את האתר

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום מעיין,
      לצערי נראה כאילו החליטו להפוך את האפשרות של השחזור בתוסף לאפשרות בתשלום.

      אם הגיבוי שלך לא שוקל הרבה אז תוכלי להוריד את קובץ הגיבוי למחשב ובאזור ניהול לבחור בתפריט הצדדי של התוסף את האפשרות של Import ולהעלות לשם את הקובץ מהמחשב ולבצע את השחזור (כרגע האפשרות הזאת לא בתשלום).

      למקרה שההסבר לא היה מובן אני אעדכן בימים הקרובים את המדריך ואני אוסיף גם הסבר על איך לגבות את האתר באופן ידני וללא תוסף.

    2. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      שלום מעיין,
      המדריך עודכן והתווסף הסבר לאיך תוכלי לשחזר את האתר ללא תשלום בעזרת התוסף וגם לאיך ניתן לבצע גיבוי ושחזור באופן ידני מתוך שרת האחסון.

  2. אלעד
    אלעד

    אתר שלי הוא חצי גיגה והגבלה שלהם היא עד 40 מגה האם יש אפשרות לעקוף את זה

    1. יוחאי ירמיהו
      יוחאי ירמיהו

      היי, אם אתה מדבר על התוסף אז אלה אם כן משהו השתנה ההגבלה אמורה להיות ל-500 מגה אבל הם סיבכו את היכולת לבצע את השחזור לאחר מכן.

      הדרך לעקוף את זה היא לרכוש גרסת PRO לתוסף או לבצע גיבוי באופן ידני כפי שמוסבר במדריך הכתוב ולא בגרסת הסרטון.

לא ניתן לפרסם תגובות

כלי נגישות